Kuvia ja laihutusta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sakjkasd
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ideana siis olisi laihuttaa itsensä kuntoon ja haluaisin nyt enemmän laihduttaneiden neuvoja koska itse ensimmäistä kertaa dietille eksyn koska mielestäni olisi sen aika, ja kun se kevät ja kesäkin alkaa pikkuhiljaa häämöttämään hankien sulaessa niin mukavahan se olisi rannalla keikistellä.

Elikkäs vähän infoa:

Ruokailut:

Treenipäivänä keskimäärin aiemmin syöty määrä: 3000-3200Kcal
normipäivänä jos ei treeniä: 2500-3000Kcal
Proteiinia päivästä tai urheilu aktiviteetistä riippumatta: 2g/painokilo eli noin 165-200g

Kalorilaskurin lukemia:

KULUTUS
Arvioitu TAVOITE 2831 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva).
Arvioitu PERUSKULUTUS 2258kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa).

LIIKUNTA
Kevyttä liikuntaa 20 minutti(a) vuorokaudessa
"Normaalia" liikuntaa 1 tunti(a) 10 minutti(a) vuorokaudessa
Liikunnalla saavutettu hyöty 573kcal/vrk (verrataan peruskulutukseen)

MUUT
Pituus: 184cm
Paino: 82kg
Painoindeksi 24.2
Arvioitu rasvaprosenttisi 17% - 21% * tämä on sitten melkein arvaus :)
Maksimisykkeesi on 196 lpm (rasva palaa parhaiten alueella 98-118)

Treeni:

Tällä hetkellä treenaan nelijakoisella ohjelmalla jota en nyt tänne laittanut, tarvitseeko muuten ensimerkiksi toistomäärissä jotenkin huomioida kun diettaa? eikös suuret toisto määrät ja kauheat pumppi sarjat polta lihasta jos miinus kaloreilla ollaan vai kuinka?

Sitten mitä kaikkea tulisi huomioida.. olisiko esimerkki ruokavaliota minun haluamillani kalorimäärillä kun tuntuu jotenkin hankalalta alkaa sellaista kasaileen.. ?

Kannattaako mittoja ottaa ylös ja seurata esimerkiksi alkaako lihakset hävitä dietillä, painoa toki kannattanee seurailla ja vyötärön ympärystäkin? vai kuinka on tapana ollut teillä tehdä.

Entäpä kuinka paljon yleensä lihasta palaa dietin aikana vai palaako oikein tehtynä ollenkaan?

Entäpä kun laihdutetaan massaa ei kylläkään saa, mutta onko voimatasojen roima nousu mahdollista?

Millaista treeniä suosittelette siis millaisella ruokavaliolla ihan kunnollisella ja monipuolisella, siis minimoimalla kalorit? vai jonkinlainen ketodietti? kun tavoiteena on säilyttää vähäiset lihakseni ja saada jenkkikset ja fläsä mahasta pois ja olla kerrankin paremman näköinen hoikalla vartalolla...

En tiedä edes mitä kaikkea kysyisin mutta lisään tänne treadiin niitä kun niitä ilmentyy, ja opastakaa toki asioissa joita en osaa huomioida kun asiantuntioitakin täältä löytynee olisin kiitollista avustanne., lukaisin kyllä tuon ”begineers laihutus jutun” joten kutakuinkin ne asiat on kunnossa..

Kirjoitin vähän kiireellä tämän kun into iski joten voi olla että jotakin jäi uupumaan.. Lopussa kuvia minusta että tarvitaanko sitä diettiä ja muutakin arvioo voi antaa.. kiitokset vielä kerran.

Joonaz sanoi:
Elikkäs tuon frendini (threadin aloittaja) mahakuvan tänne laitan kun hän ei itse voinut kuvia tänne liittää kun hänellä ei vip-jäsenyyttä ainakaan vielä ole hankittuna eli ajattelin sen verran jeesiä kaveria "hädässä".

Kun niin kauniisti pyysit sakjkasd niin oleppas hyvä ;)

Tsemiä diettiin!

Kiitoksia vaivan näöstäsi oikein paljon! Eli kuten kaikki näkee työnsarkaa olisi, kaipaan nyt enään niitä apuja ja kannatusta eli kyssärithän oli tuolla ylhäällä.

Mun neuvo ois tämmönen: siisti ruokavalio ja panosta punttiin (esim. kroppa kolmesti viikossa perusliikkein).

"Arvioitu rasvaprosenttisi 17% - 21% * tämä on sitten melkein arvaus"

Rellu melkee roikkuu alaspäin. Tsemppiä operaatioon, mutta oma veikkaus rasvaprosentista on reilusti korkeampi.

Hyvä että osataan ottaa itseä niskasta kiinni :thumbs:

Måpå sanoi:
"Arvioitu rasvaprosenttisi 17% - 21% * tämä on sitten melkein arvaus"

Rellu melkee roikkuu alaspäin. Tsemppiä operaatioon, mutta oma veikkaus rasvaprosentista on reilusti korkeampi.

Hyvä että osataan ottaa itseä niskasta kiinni :thumbs:

Jeap, paljon mahdollista että on isompikin, tuo oli suora lainaus kalorilaskuri.fi antamasta "arviosta".

jos rasvaa on vähänkään enemmän niin prosentin arvioiminen menee ihan arvaukseks.

edit: ei tässä tapauksess varmastikkaan ole hirveästi alakanttiin tuo kalorilaskurin antama. sen mukaan rasvaton paino olisi 66kg joka on aika vähän 184cm ihmiselle. tähän lisätään vielä hieman lihasmassaa päälle niin ei tuo % niin kaukana ole.

edit2: mä en saa tosta ekasta kuvasta mitään selkoa. onko se maha, jenkkakahva vaiko selkä?

erkjetter sanoi:
jos rasvaa on vähänkään enemmän niin prosentin arvioiminen menee ihan arvaukseks.

edit: ei tässä tapauksess varmastikkaan ole hirveästi alakanttiin tuo kalorilaskurin antama. sen mukaan rasvaton paino olisi 66kg joka on aika vähän 184cm ihmiselle. tähän lisätään vielä hieman lihasmassaa päälle niin ei tuo % niin kaukana ole.

edit2: mä en saa tosta ekasta kuvasta mitään selkoa. onko se maha, jenkkakahva vaiko selkä?
Maha tuo taitaa olla. Kyllä sanoisin et tuo r-% aika oikea on. Kuten sanottiin jo, että aika vaikea arvailla, mutta ei sillä r-%:lla niin väliä ole. Jos on omasta mielestä liika niin ei muuta kun dieetillä ja hyvää tulee :)
Onnea yritykselle ja olisi kiva jos tulisi näitä ennen ja jälkeen kuvia sun dieetistä, aika kiva olisi alkaa seurata kehitystä :thumbs:

Joonaz sanoi:
Elikkäs tuon frendini (threadin aloittaja) mahakuvan tänne laitan kun hän ei itse voinut kuvia tänne liittää kun hänellä ei vip-jäsenyyttä ainakaan vielä ole hankittuna eli ajattelin sen verran jeesiä kaveria "hädässä".

Kun niin kauniisti pyysit sakjkasd niin oleppas hyvä ;)

Tsemiä diettiin!

Sun kuvat on vähän "hämyjä", ku toinen niin läheltä otettu. Näkee nyt kuitenkin että rasvaa on lähtenyt :whip:

184cm 66kg ja dietillä? voi herran jumala.. meinasitko dietin jälkee painaa alle 60 :D Vaihda nyt milummin murot puuroon ja jugurtti rahkaa. Myös tietokonepelaaminen on ihan hyvä vaihtaa vaikka punttiin niin saat ihmeitä aikaa.

nCh sanoi:
184cm 66kg ja dietillä? voi herran jumala.. meinasitko dietin jälkee painaa alle 60 :D Vaihda nyt milummin murot puuroon ja jugurtti rahkaa. Myös tietokonepelaaminen on ihan hyvä vaihtaa vaikka punttiin niin saat ihmeitä aikaa.
Lues vaikka se eka posti uusiksi, jätkä painaa sen 82kg ei 66kg. Tuo 66kg oli vaan ejekterin heittämä esimerkki.

Ja itse en ole diettamisen mestari, mutta kun tänne kirjottelen niin heitetäänpä sellanen tipsi. Syö useaita aterioita/välipaloja, mutta älä syö ittees ikinä täytee ja huolehdi riittävästä proteiniin saannista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
arpa80 sanoi:
Lues vaikka se eka posti uusiksi, jätkä painaa sen 82kg ei 66kg. Tuo 66kg oli vaan ejekterin heittämä esimerkki.

Ja itse en ole diettamisen mestari, mutta kun tänne kirjottelen niin heitetäänpä sellanen tipsi. Syö useaita aterioita/välipaloja, mutta älä syö ittees ikinä täytee ja huolehdi riittävästä proteiniin saannista.
editti oli rikki eli ei ejekter vaan erkjetter.

Eijei kannata vielä alkaa diettaamaan, menetät vähäisetkin(?) lihaksesi. Alat vain syödä terveellisesti, käyt salilla useammin ja otat salilla käynnin ohelle jotain aerobista esim. lenkkeilyä niin lähtee nuo ylimääräiset jenkkakahvat/fläsät ja lihakset kasvavat silti. Jos alat elää miinuskaloreilla, keho hävittää lihaksiasikin pois. Voit kai vielä yhden kesän kulkea häpeällisesti paita päällä ja ensi kesänä sitten menet lihaksikkaana mutta tiukkana "biitsille" :thumbs: Jos ei tuo lenkkeily millään luonnistu niin sitten vaan salilla enemmän ja pidempiä sarjoja + kuntopyörää.

PeKsE sanoi:
Eijei kannata vielä alkaa diettaamaan, menetät vähäisetkin(?) lihaksesi. Alat vain syödä terveellisesti, käyt salilla useammin ja otat salilla käynnin ohelle jotain aerobista esim. lenkkeilyä niin lähtee nuo ylimääräiset jenkkakahvat/fläsät ja lihakset kasvavat silti. Jos alat elää miinuskaloreilla, keho hävittää lihaksiasikin pois. Voit kai vielä yhden kesän kulkea häpeällisesti paita päällä ja ensi kesänä sitten menet lihaksikkaana mutta tiukkana "biitsille" :thumbs: Jos ei tuo lenkkeily millään luonnistu niin sitten vaan salilla enemmän ja pidempiä sarjoja + kuntopyörää.

tässä olen samaa mieltä peksen kanssa ainoastaan siinä ettei vielä kannata dietata. lihaksen kasvatuksessa treenin laatu korvaa määrän, ja lihaskasvun maksimoimiseksi tulisi välttää aerobista liikuntaa :D. toki silloin tulee vähän fläsääkin liikaa. ja sitten yksi asia: plus-kaloreilla ei ole mahdollista polttaa rasvaa. maltillinen (500-1000) miinuskaloreilla olo ei vielä polta paljoakaan lihasta. jos ruokailu on kunnossa ja saat tarvittavat ravintoaineet, on mahdollista dietata läskit pois menettämättä lihasta. aina ei miinuskaloreilla olo vie lihaksia. ja muista, että saliharjoittelussa enempi ei aina ole parempi. lihasten pitää myös saada levätä, sillä levossa ne juuri kasvavat.

Juukeri sanoi:
tässä olen samaa mieltä peksen kanssa ainoastaan siinä ettei vielä kannata dietata. lihaksen kasvatuksessa treenin laatu korvaa määrän, ja lihaskasvun maksimoimiseksi tulisi välttää aerobista liikuntaa :D. toki silloin tulee vähän fläsääkin liikaa. ja sitten yksi asia: plus-kaloreilla ei ole mahdollista polttaa rasvaa. maltillinen (500-1000) miinuskaloreilla olo ei vielä polta paljoakaan lihasta. jos ruokailu on kunnossa ja saat tarvittavat ravintoaineet, on mahdollista dietata läskit pois menettämättä lihasta. aina ei miinuskaloreilla olo vie lihaksia. ja muista, että saliharjoittelussa enempi ei aina ole parempi. lihasten pitää myös saada levätä, sillä levossa ne juuri kasvavat.

Darn, mistä tuo yksi lause miinuskaloreista tuonne väliin ilmestyi (sinä editoit sen sinne!111 olet piilomoderaattori!222). Ei pitäisi kirjoittaa tänne palstalle heti salilta tulleena :selityshymiö: . Kuten Juukeri sanoi, vain miinuskaloreilla voi polttaa rasvaa. Muista syödä 2g proteiinia per painokilo myös dietillä, jotta lihakset saavat edelleen riittävästi rakennuspalikoita. Tässä ei varmaan kuitenkaan haeta lihaskasvun maksimointia vaan kesäkuntoon pääsyä, joten silloin aerobista saa olla mukana. Lihaskasvun maksimoiminen on sitten eri hommaa ja jos sitä halutaan, niin pitää kaloritkin olla runsaasti plussalla.

Mut kannattaisiko nyt ennemmin kuitenkin dietata ja nauttia kesästä ;D vai oletteko sitä mieltä että treenaan enemmän?

Eli kummin parempi oon kyllä jonkin verran treenannut noin vajaan vuoden kunnolla ja kehitystä on tullut mutta aina on ollut tuo maha ja jenkkikset ja niistä olisi mukava päästä eroon eli jääkö sen dietin jälkeen enään mitään kuin luut ja nahka.

olisi mukava kuitenkin saada vähän ehkäpä fläsää pois koska kun painan 82kg
niin ei tuo kaikki voi pelkkää läskiä olla ja kyllä siel alla luulis jotain olevan. eli diettiä nyt ensiviikosta alkaen vaiko treeniä ja ruokaa? tuntuis kuitenkin että paino nousis enempi ja olisin bulkin jälkeen aikamoinen läskipallo jos en nyt diettiä pitäisi ? :D

Entäpä voisiko vielä joku vastailla threadin alkuun kirjotamiini kyssäreihin kun kaipaisin niihin vielä vastauksia ja kun dietissä noviisi olen ja vaikka en diettii aloittaskaan niin vois niihin silti vastata jos joku kokenut osaa ja varmasti osaakin.

Kiitoksiakaikille : )

Pikkupoikien - kuten minä - ikuinen dilemma on tämä: dieetti vai eikö dieetti. Ei pitäisi dieetata koska ei ole lihaksia, mutta ei pitäisi bulkata kun on jo läskiä ihan tarpeeksi. Ite dieettasin viime keväänä 80kg 19% --> 12% rasvoihin, tosin aikaakin otti 12 viikkoa. Ja olin ihan tyytyväinen eikä ne minimaaliset lihakset mihinkään lähteneet. Jos vaan aikaa ja motivaatiota on, niin suosin dieettiä. Tänä keväänä valitsin pitempään bulkkaamisen, ja nyt olen ehkä jossain 17% läskeissä. Lyhyt kiristely on kuitenkin varmaan tehtävä että voi kesällä edes etäisesti näyttää enemmän ihmiseltä eikä ryhävalaalta.

exitusletalis sanoi:
Pikkupoikien - kuten minä - ikuinen dilemma on tämä: dieetti vai eikö dieetti. Ei pitäisi dieetata koska ei ole lihaksia, mutta ei pitäisi bulkata kun on jo läskiä ihan tarpeeksi. Ite dieettasin viime keväänä 80kg 19% --> 12% rasvoihin, tosin aikaakin otti 12 viikkoa. Ja olin ihan tyytyväinen eikä ne minimaaliset lihakset mihinkään lähteneet. Jos vaan aikaa ja motivaatiota on, niin suosin dieettiä. Tänä keväänä valitsin pitempään bulkkaamisen, ja nyt olen ehkä jossain 17% läskeissä. Lyhyt kiristely on kuitenkin varmaan tehtävä että voi kesällä edes etäisesti näyttää enemmän ihmiseltä eikä ryhävalaalta.

Kiitokset tästä, mitenkäs millä eväillä ja tietoudella tiettiin? ja kuinka lyhyt dietti?

sakjkasd sanoi:
Kiitokset tästä, mitenkäs millä eväillä ja tietoudella tiettiin? ja kuinka lyhyt dietti?

Voitko tarkentaa kysymystäsi. Jos ymmärsin oikein, niin tänä keväänä aion kiristellä ihan "perinteisellä" tavalla, vähän karsin hiilareita alemmas, paljon proteiinia (n.250g) + tuoda aerobista mukaan 2-3 krt viikossa. 4-6vko, miten nyt jaksaa.

Juukeri sanoi:
lihaksen kasvatuksessa treenin laatu korvaa määrän, ja lihaskasvun maksimoimiseksi tulisi välttää aerobista liikuntaa :D. toki silloin tulee vähän fläsääkin liikaa. ja sitten yksi asia: plus-kaloreilla ei ole mahdollista polttaa rasvaa. maltillinen (500-1000) miinuskaloreilla olo ei vielä polta paljoakaan lihasta.

Aivan, mutta....mites painoasiaan vaikuttaa viikossa tehty yks-kaks rankka aerobinen harjoittelu? Ei mitenkään?

Ei kai elimistö ole niin fiksu, että esim. tiistaina ja torstaina tehdyt aerobiset treenit - jotka tiputtavat niiden päivien kokonaiskalorit miinukselle - polta rasvaa ja muina päivinä plussakaloreilla olo ja salitreeni kasvattaisi lihasta? Vai laskeeko elimistö viikon päätteeksi sunnuntaina, että ahah, nyt on kaloreita tullut viikolla +3500 viikon aikana ja kasvatan massaa puoli kiloa? Millaisiin hifistelyihin on mahdollista päästä dieettaamisen ja bulkkaamisen välillä?

Baarijakkara sanoi:
Ei kai elimistö ole niin fiksu, että esim. tiistaina ja torstaina tehdyt aerobiset treenit - jotka tiputtavat niiden päivien kokonaiskalorit miinukselle - polta rasvaa ja muina päivinä plussakaloreilla olo ja salitreeni kasvattaisi lihasta? Vai laskeeko elimistö viikon päätteeksi sunnuntaina, että ahah, nyt on kaloreita tullut viikolla +3500 viikon aikana ja kasvatan massaa puoli kiloa? Millaisiin hifistelyihin on mahdollista päästä dieettaamisen ja bulkkaamisen välillä?

Tuota olen itsekin mietiskellyt. Eli hieman laajemmin ajateltuna: Kuinka lyhyellä kierrolla syklityksessä on vielä jotain ideaa?

Eli jos olen 3 viikko plussalla ja 1-2 miinuksella lienee ainakin vielä järkevähkö? Ainakin muistelen jotain tuon tyylistä täältäkin lueskelleen. Entäsn 2vko plussaa ja 1 miinusta? Viikko plussaa? kolme päivää? Puoli tuntia? :hyper:

Mihin asiasta jotain tietävät vetäisitte rajaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom