Kuvia cd-kotelon kanteen

Ikä
40
Tein naikkoselleni sellainen kokoelma cd:n missä on hemppistä mussiikkia ja nyt jos löytäs netistä jostain hyvia(kauniita) kuvia.Et olisiko jollakin tietoo et mistä päin kannattais etsiskellä?? :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite olen käyttänyt netistä löytyviä taustakuvia levynkansien tekemiseen. Niitähän löytyy helposti, esim. osoitteessa http://misanthropia.net/ on ihan nättejä. Sitten vaan fotari käyntiin, kuvan kooksi 150 mm x 118 mm takakannelle tai 121,5 mm x 120,5 mm etukannelle ja resoluutioksi 300 pikseliä tuumalle. Siihen on sitten mukava venytellä kuvaa päälle, kunhan sen on alun perin ladannut tarpeeksi isona - noi 1600x1200 versiot alkaa oleen sopivia.

Joku varmaan haluaa huomauttaa, ettei noi levyn inlayn koot ole millilleen oikein, eikä ne olekaan, mutta näitä olen itse menestyksekkäästi käyttänyt jo hyvän aikaa. :)

drone sanoi:
ja resoluutioksi 300 pikseliä tuumalle.

Joku varmaan haluaa huomauttaa, ettei noi levyn inlayn koot ole millilleen oikein,

Millä sä printtaat noita? Hyvälaatusella 4V-laserillakin oon saanu riittämään useimmiten 180-220 resot ok. Riippuen tulostustavasta lisätty resoluutio ei välttämättä aina paranna tulostusjälkeä paperilla juurikaan. Meinaan tässä siis paria yksittäistä kantta omaan kotiin. Suuremmassa tuotannossa pitää jo olla tarkempi noiden kanssa. Itse teen aina pokkeuksetta (selkäytimestä) leikkuuvarat väripintaan. Leikkuussa ei jää sitten valkoista irvistämään mihinkään reunaan. Eli kuvakooksi vaikka tuo mainitsemasi, plus muutama milli yli per reuna. En tiedä teistä mut mä en voi sietää jos sieltä irvistää valkoista.

muffy sanoi:
Millä sä printtaat noita? Hyvälaatusella 4V-laserillakin oon saanu riittämään useimmiten 180-220 resot ok. Riippuen tulostustavasta lisätty resoluutio ei välttämättä aina paranna tulostusjälkeä paperilla juurikaan. Meinaan tässä siis paria yksittäistä kantta omaan kotiin.
Ihan Epsonin mustesuihkulla printtailen. Foto-asetuksilla mennään, eli valokuvapaperille - ja mustetta kyllä menee paljon. Silloin (kuitenkin aika harvoin) kun noita kansia oikein innostuu tekemään, niin mielellään printtaa parasta jälkeä mitä näillä kotikamoilla saa. En kyllä väitä, että esim. 200 ja 300 resoluutioilla olisi välttämättä jäljen suhteen mitään järisyttävää eroa, mutta kun noiden kansienkin tekoon usein saa aikaa kulumaan yllättävänkin paljon, niin miksei...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom