kuume, flunssa - ehkäisy ja hoito vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ohan tossa omenassa kuulemma ihan kivasti flavonoideja, mutta ei tosta nyt kyllä pitäis mitään kiksejä saada ellei ole muuten ravinto ihan retuperällä.

Ohan omenassa lavonoideja mutta ei siitä kyllä mitää "lääkkeellisiä" kiksejä saane ellei ole muuten ravinto ihan retuperällä.

hassua ^

Nyt on menossa jo syksyn toinen nuha. Edellinen kestikin varmaan parisen viikkoa. Viimeisen reilun vuoden aikana olen sairastellut tavallista enemmän. Mikään muu ei tietääkseni ole muuttunut, kuin se, että olen käynyt salilla. Ehkäpä vitamiinien yms. tarve on sitten noussut tämän takia?

Tomaattia ja kurkkua syön kyllä päivittäin, mutta en tarpeeksi. Arvelin, että ehkäpä pillerit toisivat helpotusta tilanteeseen. Sellaisen käsityksen olen saanut, että normaaleista apteekin multivita-napeista ei suoitelluilla annoksilla ole mihinkään. Joku taisi täällä sanoa, että kyllä niistäkin hyötyä on, jos ottaa useamman pillerin kerralla. No, tämä vaihtoehto lienee poissuljettu, kun asuu proteiinien yliannostustakin pelkäävän äidin kanssa. Saako esimerkiksi apteekista ollenkaan päteviä rohtoja? Vai käyttääkö kaikki Pakkislaiset jotain SuperMultiNutriVitaPakkeja?

edit. No onhan sekin tietysti muuttunut, että altistun salilla enemmän tartunnoille. Pitää pestä käsiä enemmän.

mira82 sanoi:
Vihreetä teetä, aromisuolaa ja julmetusti C-vitamiinia, ei kannata unohtaa seleeniä tai sinkkiäkään.

???

Siis miksi ihmeessä aromisuolaa?

Turisas sanoi:
Nyt on menossa jo syksyn toinen nuha. Edellinen kestikin varmaan parisen viikkoa. Viimeisen reilun vuoden aikana olen sairastellut tavallista enemmän. Mikään muu ei tietääkseni ole muuttunut, kuin se, että olen käynyt salilla. Ehkäpä vitamiinien yms. tarve on sitten noussut tämän takia?

Vitamiinien ja levon tarve! Lisäksi, kun talvi tulee, niin eikun pipo päähän pakkasella. Minulla esimerkiksi on niin suuri vilustumisherkkyys että käytän kaulaliinaa tai kauluria jo ennen lumen tuloa. Jos on pelkkä kauluspaita takin alla niin allekirjoittaneelle iskee välittömästi räkätauti. :eek:

Viimetalvena tapoin flunssani neljässä päivässä hukuttamalla sen vihreään teehen (4l/vrk, 2rkl gunpowder special gradea/litra, piiiitkä haudutus). Että kyllä se ilmeisesti aika tavalla tehosi, tai sitten olen vain niin rautaisessa kunnossa... :lol2: :lol2 :lol2:

Muuten könyän paljon hikisten ihmisten kanssa (paljon heikkohenkisiä basiliskoja tarjolla) ja pyöräilen kesät talvet. Yleensä jos olo on hieman köhnäinen vetäisen kolmen päivän valkosipulikuurin, sellaiset puoli kiloa raakana. Ei sitä erkkikään kestä, saati joku pöpö.

Siinähän ne tärkeimmät. Hitot vitamiineista.

Nyt on tullut joku uusi rohto joka on reseptivapaa: Esberitox (tabletteja). Lehdessä lukee että flunssan tappaja! Olisihan se kiva jossei enää tarvitsis treenien ikinä kärsiä flunssan takia! Onko joku jo testannut? Voisi melkein hakea varalle yhden paketin jos toimii kerta :)

Unta paljon (vähintään 9h/vrk, mielummin 10+ tuntia, riippuu tietysti vähän henkilöstä), paljon juotavaa (mieluiten kuumaa/lämmintä, mutta kylmäkin käy jos ei kuuma mene alas) ruokaa normaalisti mukaan vaikka ei tekisikään mieli syödä - sitten vaikka öljy-protskukomboja, ja paljon vihanneksia + C-vitamiinitankkausta...

Nämä siis flunssan aikana, tosin pienillä modauksilla sopii myös taudinehkäisyyn :).

Hunajasta olen myös kuullut positiivista palautetta mutta itse en ole testannut.

Btw itsellä juuri flunssa päällä :(

Akikonomu sanoi:
Viimetalvena tapoin flunssani neljässä päivässä hukuttamalla sen vihreään teehen (4l/vrk, 2rkl gunpowder special gradea/litra, piiiitkä haudutus).

Yleensä jos olo on hieman köhnäinen vetäisen kolmen päivän valkosipulikuurin, sellaiset puoli kiloa raakana.

Vaikken yleensä suosi voimasanoja nyt on pakko sanoa että voi j*malauta! Siis puoli kiloa :eek: ... tohon kun yhdistää 4 l. teetä/vrk. niin tossahan saa suolihuuhtelun samalla.

eedit: mikä on muuten tollasen garlicmäärän summittainen puoliintumisaika. Toi säteily ei voi haihtua ihan parissa päivässä?

Neljättä päivää helvetillinen kurkkukipu menossa ja muutenkin kolmas flunssa tänä syksynä, vaikka en normaalisti paljoa sairastele. Kävin tänään läkärissä ottamassa nieluviljely-näytteen jos vaikka angiinaa ois. NNyt kyllä suosiolla ostan vitamiineja, kärsii reenit turhan paljon jatkuvasta sairastelusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom