Kuulokkeet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tobsi sanoi:
Tekeekös tälläiselää yhtään mitään

Mitä nyt äkkiseltään jostain löysin niin tuolla saa vaan suht pienen volymitason nousun aikaan. Eli vahvistimena ei kovinkaan tehokas, mutta tuon idea taitaakin olla enemmän toimiminen jakajana jossa signaali "säilyttää" voimakkuutensa vaikka se jaetaan neljään kanavaan.

No sillä lailla :D Toivottavasti saat kuntoon että pääsee taas nautiskelemaan hifistä.

En rupea kyllä taistelemaan noiden kanssa yhtään, vaan saavat luvan mennä takuisiin.

Vittu että tollanen ottaa päähän, kun tilaa jotain, oottaa, sit viimein tulee, ja heti paskaks. :D Olisit ostanu samalla rahalla niitä superluxei :D ne kestää sen 1.5kk kuitenkin sit ja sulla olis monet, saisit kierron päälle :D No jaksamisia kuitenkin.

Vittu että tollanen ottaa päähän, kun tilaa jotain, oottaa, sit viimein tulee, ja heti paskaks. :D Olisit ostanu samalla rahalla niitä superluxei :D ne kestää sen 1.5kk kuitenkin sit ja sulla olis monet, saisit kierron päälle :D No jaksamisia kuitenkin.

Tuli vain mieleen, että jospa se on tuo liitin joka temppuilee. Ei jotenkin vain pysty käsittämään miten uudet kuulokkeet voisi muka tuostavain mykistyä. googlesta en löytänyt kenenkään muun valittelevan samaa vaivaa. Noh, takuisiin vaan. Kun tulee uudet, ehtii tulla sopivasti se kuulokevaffikin sitten. Jos seuraavatkin menee paskaks, tilaan 2.5 kiloa noita superluxeja :D

Nostellaas.

Alkoi tekemään mieli langattomia suljettuja kuulokkeita. Käyttö on lähinnä tietokoneella musiikin kuuntelu (melko suurissa määrin), pelaaminen ja elokuvien katselu. Plussana olisi herkkyys, ettei tarvitse volumet olla täysillä, jotta soundit kuuluu ja toisaalta myös niin, ettei äänet kuulu kuulokkeiden ulkopuolelle. Budjetista ei ole tietoa, mutta miellyttävät tuskin alle satasella irtoaa, joten sanottakoon budjetiksi 100-200€, mielummin lähempänä 150€ kuin 200€. Onko palstalaisilla kokemuksia? Mieluusti Suomesta saatavilla olevat.

Mulla ei muuta ku että kannattaa itse käydä testaamassa jossain hifiliikkeessä missä o laaja valikoima, kuulokkeissa on tosiaan eroja ihan samalla tavalla ku kaiuttimissakin. Oma korva kertoo mikä saundaa hyvältä :)

Suosittelisin lonkalta Sennheiserin RS-170 langattomia, niitä on ainakin laajalti kehuttu mitä oon kuulokekeskusteluja seurannut. Jimmsistä 180e. Omaa kokemusta ei noista ole joten kantsii mennä kuuntelemaan jonnekin jos jostain läheltä löytyisi..

Itellä Beren 7520 DAC, AKG:n K601:t ja nyt tuli luurille/mp3-soittimelle AKG:n K451:t. Molempia voin suositella :)

Suosittelisin lonkalta Sennheiserin RS-170 langattomia, niitä on ainakin laajalti kehuttu mitä oon kuulokekeskusteluja seurannut. Jimmsistä 180e. Omaa kokemusta ei noista ole joten kantsii mennä kuuntelemaan jonnekin jos jostain läheltä löytyisi..

Itellä Beren 7520 DAC, AKG:n K601:t ja nyt tuli luurille/mp3-soittimelle AKG:n K451:t. Molempia voin suositella :)
Oon tässä nyt alustavasti katellut ja kokemuksia lukenut noista rs-180:stä, kun hintaeroa 170:een ei juurikaan ole. Mietityttää vaan, että pilaako tuo langaton tekniikka totaalisesti äänenlaadun, vai pärjääkö niillä? Mikään hifisti en todellakaan ole, tähän asti käyttänyt max. 30€ kuulokkeita, koska kaikista olen onnistunut hajottamaan johdon tai liitännän ja näidenkin äänenlaatuun olen ollut ihan tyytyväinen. Tuskin näihin verrattuna ainakaan takapakkia tulisi?

RS170 on suljettu, RS180 on avoin. Sen perusteella tekisin päätöksen - molemmat ovat varmasti varsin päteviä. Mulla noi K601:t "vuotaa" (avoimet) sen verran ettei voi edes kunnolla fiilistellä kotona kun emäntä jo valittaa että musat kuuluu :( Samalla tavalla tietenkin kuulen itsekin taustahöpötystä telkkarista kun siellä on auki Gossip Girl tai muu laatuohjelma. Tietääkseni äänilaadullisesti avoimet kuitenkin päihittää suljetut luurit..

Mietityttää vaan, että pilaako tuo langaton tekniikka totaalisesti äänenlaadun, vai pärjääkö niillä?

Pilaahan se, mutta pärjääkö? Nämä on kuuluisia makuasioita. Hihasta vetäisisin että langattomiin saa laittaa satasen lisää että saa samanlaatuiset.

On kyllä ollut aivan mahtava setti tuo K601 + nuforce nuDac.
Päivittäin paljon käyttöä, joskus ne on vaan tuossa pöydällä toimittamassa kaiuttimien virkaa. Kuuluu aika helvetisti kun täysille laittaa ja laittaa pöydälle :D

Ostin nyt nämä Sennheiserin RS-170:set, olin jo ottamassa 180:siä, mutta halusinkin suljetut. Todellakin vähintäänkin riittävä äänenlaatu meikäläisen korvalle ja kun suljetut ovat, niin bassokin on hyvä. Oli kyllä hyvä ostos, vaikka hinnakkaat olivat. Näissä saa vielä valittua jonkun basso-moden ja surroundinkin jos haluaa. Tykkään! Nyt vaan täytyy tämän illan ja ensi yön antaa latautua, niin ei lopu musiikkinautinnot kesken.

Noissa tais olla joku sadan metrin kantama. Olis se rentoo pistää musa pauhamaan kun esim imuroi tai duunaa safkaa yms. :)

Nyt hetken käytön jälkeen tein yhden huomion. Jos äänilähteestä on äänet matalalla ja kuulokkeista volumet täysillä, tulee useisiin biiseihin mukaan suhina. Erityisesti sen kuulee sellaisissa biiseissä, missä on taukoja tai hiljaisempia vaiheita. Sen kuulee myös silloin, jos esimerkiksi spotifyssä vaihtaa biisiä, niin suhina kuuluu noin puolen sekunnin ajan juuri biisiä vaihtaessa. Luulisin, että tämä on langattoman tekniikan ominaisuus, jonka kanssa on elettävä, eikä tuo häiritse, kun laittaa äänilähteestä volumet kovemmalle ja kuulokkeista pienemmälle.

Eikös tuo tehdä aina hifilaitteiden kanssa silleen että lähteestä täysille ja toisaalla säädetään se voimakkuus sopivaksi? Näin oon ite käsittänyt ja tehnyt.

Eikös tuo tehdä aina hifilaitteiden kanssa silleen että lähteestä täysille ja toisaalla säädetään se voimakkuus sopivaksi? Näin oon ite käsittänyt ja tehnyt.
Niin olen kyllä lueskellut. Täytyy tässä hieman maistella muutama päivä, että onko tuo suhina ihan normaalia vai onko jotakin vikaa jossakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom