Kuulokkeet

Ehkä kannattaa ottaa myös huomioon, missä muodossa musiikki on siellä läppärissä.
Siinä ei kalliiden kuulokkeiden + kuulokevahvistimien kanssa hifistely kannata jos musiikki tulee huonolaatuisena Youtubesta/nettiradioista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi hankkia kuulokkeet, joilla kehtaisi musiikkia kuunnella. Budjetti max.150e. Langattomia olen ajatellut esim.Sennheiser RS120. Saako tuohon samaan rahaan (Noin.120) äänenlaadultaan huomattavasti paremmat langalliset? Eli käyttö pääosin tietokoneella musiikin kuuntelua, television kuuntelua sekä saada ps3 äänet kuulumaan vahvistimen kautta.
Ehdotuksia!

Esim. Sennheiser HD595 ja nuForce uDac on hyvä setti. Nuo Sennheiserit soivat tosin aivan hyvin jo suoraan tietokoneen/television lähdöstäkin, joten erillinen kuulokevahvistin ei ole välttämätön.

Sennheiseriä olen kuunnellut liikkeessä ja ei omaan korvaan oikein kuulostanut siltä miltä piti. Yksiä AKG:n kuulokkeita testasin myös , ja kuulostivat huomattavasti paremmalta.

Noniin, pistin tilaukseen

AKG K-601
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=16_23&products_id=1248
15361.jpg

Ajattelin tilata Ebaystä tuohon kylkeen nyt sen Beresford tc-7520 dac/vaffin. Hintaa tuolle ebaystä jäisi rahteineen 190e.

Maanantaina tilaan tuon, ellei jostain löydy halvemmalla tai sitten parempaa?

Joskus kun itelleni mietin niin lueskelin tuolta murosta ja muualta näistä..

http://www.thomann.de/fi/superlux_hd668_b.htm
Niistä on juttua tuolla muroBBSsässä paljon, ja muuallakin
http://murobbs.plaza.fi/hifi-ja-kotiteatterit/389080-laadukkaat-kuulokkeet-110.html#post1705764779
Lue ja tee toki itse päätös.
Ite tulin siihen tulokseen etten tarvitse kuulokkeita ainakaan nyt, jos jossain kohtaa tarvitsen niin varmaan aloitan näistä Superluxeista, toi 30 euroa ei ole niin paljoa etteikö voisi testa pitääkö puheet paikkansa ja että nuo toistavat todellakin noin hyvin. Jos haluaa sitten ostaa 6 kertaa kalliimmat tilalle ni mikäpä siinä. Ja tiedän jo nyt että jotkut tuomitsevat nämä heti koska ei tolla hinnalla *voi* saada hyviä. varsinkin jos jotain hifistejä threadiin eksyy :)

Pikkuveljellä kestivät rumpuja soittaessa 1.5kk juuri nuo superlux merkkiset kuulokkeet. Takuisiin -> seuraavat kestivät jo 4kk. You know the thrill.

Pikkuveljellä kestivät rumpuja soittaessa 1.5kk juuri nuo superlux merkkiset kuulokkeet. Takuisiin -> seuraavat kestivät jo 4kk. You know the thrill.

Voihan tuo olla syy siihen hintaan, sen takia sanoinkin että pitäis testata, mun ei tarttis kyllä ainakaan heilua ne päässä kuten rumpalin :D

Voihan tuo olla syy siihen hintaan, sen takia sanoinkin että pitäis testata, mun ei tarttis kyllä ainakaan heilua ne päässä kuten rumpalin :D

Joo, johonkin peruskäyttöön sopivat varmasti ihan hyvin nuo halvemmatkin. Kokeilin yksillä hifimessuilla 150e ja 800e kuulokkeita ja en kyllä itse huomannut omalla korvalla niissä mitään eroa. Ne halvemmat vieläpä istuivat päähän paljon mukavammin. Vitusti siistimmän näköiset ne 800e luurit kyllä olivat, mutta ei en nyt pelkästä luukista satasia maksa... :D

Kerrohan tästä vielä keijolle lisää, ei ymmärrä.... :D
Eli jos tilaan tuollaisen jossa on kuulokevaffi ja dac (:confused:) yhdessä, niin se on paljon parempi kuin pelkkä kuulokevahvistin? Miksi?

Mites sitten jos noita kuulokkeita tahtoo käyttää telkun kanssa? Beresfordin tc-7520:sta käytetään ymmärtääkseni siis niin, että se tuikataan ensin usbin kautta "äänilähteeseen" ja itse laitteeseen sitten tökätään kuulokkeet kiinni? Näinkö se toimii sitten tv:n kanssakin, vai voiko siinä käyttää optista(???) kaapelia? :D

Sori, varmasti oli vitun tyhmiä kysymyksiä, mutta pitää kysellä että sitten joskus tietää..

Periaatteessa se on niin ku ulkoinen äänikortti. Muuttaa sen signaalin digitaalisesta analogiseen muotoon. Jos lyöt läppärin kuulokelähdön perään kuulokevahvistimen ni se menee ihan hukkaan, ku äänenlaatu on mennyt "pilalle" jo ennen vahvistinta.

Tuossa dacissa o usbin lisäks yksi optinen ja sit kaks koaksaaliliitäntää. Eli voit kytket läppärin usbilla ja telkun optisella kaapelilla. Telkkaria katsoessa sun pitää sit dacista säätää volat. Beresfordissa on myös kaks rca-ulostuloa, että jos oikein innostut voit käyttää sitä pelkkänä dacina ja laittaa sen perään vielä erillisen kuulokevahvistimen :D Toiseen outputtiin voit yhdistää vielä vahvistimen kajareita varten.

^^

Noin arvelinkin. Tuollainen tilaukseen menee, vaikka olen tuosta beresfordin häröilystä juuri tuossa mallissa kuullut.

Kuulokevahvistinkäytössä joutuu tuon Beresfordin kanssa varautumaan siihen, että se saattaa napsua kappaleiden alussa/lopussa hiljaisissa kohdissa. Se joko häiritsee tai ei, mutta on kuitenkin "ominaisuus", jonkinmoinen kohinasalparatkaisu.

Kuulokevahvistinkäytössä joutuu tuon Beresfordin kanssa varautumaan siihen, että se saattaa napsua kappaleiden alussa/lopussa hiljaisissa kohdissa. Se joko häiritsee tai ei, mutta on kuitenkin "ominaisuus", jonkinmoinen kohinasalparatkaisu.

Jep, ja sitten luin muistaki ihme häröistä joita tuossa on :D mm. hiiren liikuttelu näytöllä kuuluu kuulokkeissa jne.

http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/ Tämä on ainakin hyvä kampe, järkihintainen ja pienikin vielä. Omassa setupissa pc:n häiriöäänet ja rutinat hävisivät tuolla kokonaan vrt. pc:n oma audiolähtö. Äänenlaatukin on toki parempi kuin suoraan äänikortilta, eikä tarvi ulkoista virtalähdettä.

Kiitos tästä!

128e maksaa ja saa vieläpä suomesta.
Sen laitoin tilaukseen. Ensiviikolla pääsee nauttimaan vähän paremmista äänistä läppärillä... :)

en kyllä itse huomannut omalla korvalla niissä mitään eroa.

Itse ostin Denon AH-D2000:t tuossa vuosi sitten suunnilleen, ja eihän koneen äänikortista riittänyt teho mihinkään. No ostin sitten Creativen x-fi -äänikortin ja sillä nyt sitten kuunnellut sen jälkeen suurimman osan aikaa. Kuulokkeiden eroa edellisiin en heti kunnolla huomannut, mutta sitten alkoi pikkuhiljaa korva herkistyä kaikelle mitä noilla kuulee ja napit, toiset kuulokkeet, kaiuttimet yms jättää pois tai muuntaa. Nyt huomaa jo melkeen suoraa jos joku mättää.

Itse ostin Denon AH-D2000:t tuossa vuosi sitten suunnilleen, ja eihän koneen äänikortista riittänyt teho mihinkään. No ostin sitten Creativen x-fi -äänikortin ja sillä nyt sitten kuunnellut sen jälkeen suurimman osan aikaa. Kuulokkeiden eroa edellisiin en heti kunnolla huomannut, mutta sitten alkoi pikkuhiljaa korva herkistyä kaikelle mitä noilla kuulee ja napit, toiset kuulokkeet, kaiuttimet yms jättää pois tai muuntaa. Nyt huomaa jo melkeen suoraa jos joku mättää.

No siellä messuilla jossa ne merkin edustajat niitä tuotteitaan esittelivät, pitivät luultavasti huolen ettei se äänenlaatu ainakaan siitä lähteestä jää kiinni :D

Kunhan vaan sanoin että joskus eroja ei huomaa ihan heti sellasina kun ne oikeesti on. Aika moni asia vaikuttaa kuitenkin tuollaiseen hetkelliseen kuuntelukokemukseen. Tiedä sitten.. :)

Headphones/Kuulokkeet

En tiiä onko tälläistä lankaa olemassa vielä, jos on niin todistakaa minut vääräksi!

Millaisilla kuullokkeilla te arvon Pakkotoiston musa-addiktit kuuntelette musaa?
Itellä parin vuoden vanhat Skullcandyt joiden sangat on jesarilla kiinni.. Nyt on tarve tilata uudet kun vähän ylimääräistäkin löytyy.

Olen jo kauan miettinyt hommata tälläiset: http://store.universal-music.co.uk/...dphones<br/>With+Free+UK+Delivery&ref_oitemx=

Mitä mieltä olette + tietääkö joku saako noita mistään suomesta? Jenkeistä tilaaminen ei ole ongelma.

Mitä mieltä olette

Mielestäni nuo saattavat olla ihan kätevätkin kuulokkeet, jos langattomuutta ja muita noiden ominaisuuksia välttämättä tarvitsee. Fakta että mitään kuulokkeen taajuusvasteita, herkkyyksiä tai muita suoritusarvoja ei löydy laittaa kyllä vähän miettimään. Kovasti on kuitenkin positiivisia palautteita esim apple-storen sivuilla, tiedä sitten.

Muuten jos musiikkia kuuntelee, niin niinkuin joku tuola jo aiemmin sanoi niin langattomuutta kannattaisi välttää. Jos ihan kaikki äänet haluaa kuulumaan puhtaasti myös alataajuuksilla, on kuulokkeissa oltava jo vähän enemmän massaa takana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom