Kuukauden idiootti!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tuo on ns. sotilaspainia, niin siinähän tarkoitus on saada toinen työnnettyä ulos ringistä. Itsestäänselvää, että massasta ja vahvoista jaloista on tuossa hyötyä, jos osaa kehoaan hallita. Minä ainakin uskoisin paremmin pärjääväni siinä vaikka 110-kiloisena ja 230kg kyykyllä, kuin 72-kiloisena 100kg kyykyllä. Tuota jälkimmäistä tuli kokeiltua sotilasurheilun kisoissa, kun prikaatin joukkueesta oli joku sairastunut. Ei ollut menestys kun jouduin itseäni isompaa ja vahvempaa kaveria vastaan. Ei fysiikan lakeja voi kumota, mutta tuossa yksinkertaisessakin lajissa merkittävästi pienempi (ja heikompi) kaveri voi voittaa, jos osaa käyttää kehoaan ja tuottaa voimaa oikeaan suuntaan tai saada toinen pois balanssista. Mutta jos toinen osaa toimia vastaavasti, ja on isomman massan lisäksi merkittävästi vahvempi, niin se on jo peruskoulufysiikalla selvää kumpi siinä siirtyy. Jos tilanne on 70kg keskiverto inttipoika ja 140kg sohvaperuna, niin ei se 140kg sohvaperunakaan mihinkään siirry, koska 70kg normijampalla ei voima riitä saamaan sitä massaa liikkeelle/toista takajalalle.

Vastaavaa lajiahan oli muinoin WSM-kisoissakin. En suoraan sanoen usko, että kukaan ihminen lukuunottamatta superraskaan sarjan huippupainijoita olisi työntänyt esim. prime-Eddie Hallia ulos siitä kehästä. Jos edes he. WSM kavereilla on toiminnallisuutta valtavan kehonpainon ja maksimivoiman lisäksi.
Tässä hyvä esimerkki jos ei osaa käyttää sitä voimaa kevyempää ja heikompaa vastaan. Robert Helenius vs. Kenneth Sandvik.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja täällä, nyt kun puhutaan tuosta koosta, niin usein nämä isot bodarit on jotain alle 180 senttisiä puutarhatonttuja. Ei kovin kunnioittava näky siinä ovella. Toki, sitten ku siinä on sellanen 190cm ja 120kg äijä, niin ne on harvassa jotka lähtee mitään pelleilemään
no vaikka markku suonsivu, ei ihan ekana tule mieleen puutarhatonttu. näyttävä/uskottava lookki kaikin puolin vaikka usiamman sentin alle 180cm
 
Mitenkäs nyrkkeilijät tai potkunyrkkeilijät? Saadaan varmaan helposti painittua kuriin mutta eikös vaaramomentti ole kaikkein suurin näillä, kun yhdellä töötillä voivat vetää miehen kylmäksi ennen kuin tilanne edes käynnistyy?
 
Työn kuormittavuus toki erilaista hoitajienkin työ vaihtelee oletko töissä vanhsinkodissa, lastenkodissa vai psykiatrisella osastolla.

Väkivallan uhka on läsnä hoitajienkin työssä, toki arvostusta löytyy moneen ammattikuntaan koodaajista siivoojiin. Se on vain hyvä merkki, että osataan arvostaa muiden työtä ja niiden merkitystä.
Juu työnkuvat toki erilaisia, mutta kaikkia ylläolevia kokeilleena en mitään sanoisi enemmän toista kuormittaviksi. Toisille toiset vähemmän kuormittavia kuin toiset. Minulle joku "ylibookattu" kotihoidon vuoro on eniten perseestä. Varsinkin jos vähänkin omaa empatiaa asiakkaita kohtaan. Toiset taas kotihoidossa tykittää eläkeikään saakka ilman ongelmia.

Väkivallan uhkaa ja ihmisten käytöstä on myös helpompi käsitellä, kun taustalla on sairaus. Ei se että on pleksit ja ollaan muuten vaan mulkkuja.

Nykyisin ft:n hommissa voi todeta että kouluttautuminen kannattaa, ja oman jutun etsiminen.

Kuukauden idiiotti lankaan liittyen, niin idiootti on se joka samassa työssä pysyy valittaen miten perseestä se on. Näitä löytyy kaikista työpaikoista 😀
 
Mitenkäs nyrkkeilijät tai potkunyrkkeilijät? Saadaan varmaan helposti painittua kuriin mutta eikös vaaramomentti ole kaikkein suurin näillä, kun yhdellä töötillä voivat vetää miehen kylmäksi ennen kuin tilanne edes käynnistyy?
Aikanaan sm kultaa potkunyrkkeilyssä pokannut heppu pisti koko yökerhon poket nippuun. Se oli kyllä mittava hässäkkä.

Toinen samantason, ja lajin, ottelija tuli joskus mulle haastamaan baarissa, tiesin hepun arvaamattomaksi ja vaistosin tilanteen motiivin olevan se että kohta saan monoa päähän näytöstyyliin.
Tiesin skundin nimeltä niin löin sille käsipäivää ja kysyin nimen kera mitäs sulle kuuluu? Tilanne laukesi siihen, tajusi varmaan että ei hommasta selviäisi ilman käräjiä.
Sen muija ja kaveri katteli episodia kauempaa, veikkaan että oli mun luokse lähtiessään tokaissut niille että kattokaas kun kohta iso mies saa selkään tms.
Joskus aiemmin itseasiassa näin kun tämä sama heppu kohtasi baarien välisellä siirtymällä viiden kaverin lauman jotka vastaantullessaan huutelivat tälle jotain nohevaa, muutama sekunti myöhemmin ja kaikki lepäsi maassa, uskomaton nopeus.
Että kaikenlaisia sekopäitä sitä onkin.
 
Mitenkäs nyrkkeilijät tai potkunyrkkeilijät? Saadaan varmaan helposti painittua kuriin mutta eikös vaaramomentti ole kaikkein suurin näillä, kun yhdellä töötillä voivat vetää miehen kylmäksi ennen kuin tilanne edes käynnistyy?
Ammattilaiset sanoo, ettei nyrkkeilystä ole hyötyä portsaroinnissa, koska ei saa lyödä.
Kokematon saattaa luulla, että nyrkkeilijän iskun kestävyydestä tai väistämiskyvystä olisi hyötyä, mutta oikeasti ainoa ratkaiseva ominaisuus on koko. Mitä suurempi poke, sitä parempi...
 
Kuukauden idiiotti lankaan liittyen, niin idiootti on se joka samassa työssä pysyy valittaen miten perseestä se on. Näitä löytyy kaikista työpaikoista 😀
Ja sitten kun nämä lopulta lähtevät muihin hommiin saattavat joku päivä tulla takaisin vain todetakseen kuinka paljon paremmin muualla on asiat, on näihinkin tullut törmättyä.
 
Siinäkö rupeat paikalla selvittelemään, onko kyseessä tuollainen henkilö?

Ei siinä, tietysti kaltaisesi tyypit ovat parempi vaihtoehto, mutta itseni kannalta niin kauan kun Suomessa minkäänlainen puolustaminen kääntyy pienimmästäkin virheestä omaksi syyksesi (etenkin kamppailutaustalla) niin sitä ei ole järkeä tehdä kuin itsensä tai tuttujen vuoksi.

Työskenteletkö itse sattumalta työssä, jossa tuollaisesta selkkauksesta tullut tuomio tietäisi samantien potkuja tai vähintään urakehityksen tyssäämistä? Satutko harrastamaan esimerkiksi metsästystä, jolloin tuollainen merkintä olisi todella riski lupiesi kannalta? Jos et, niin siinä tapauksessa emme edes ole eri mieltä asiasta.
Tuo on klassinen harhaluulo ettei itseään tai muita saa puolustaa. Se on jokaisen oikeus ja joskus jopa velvollisuus. Voimakeinot pitää osata mitoittaa oikein. Eikä sen suhteen ole itsellä ollut koskaan ongelmia. Legenda jutut että itse joutuu syytteeseen, ovat aiheuttaneet tampiot joilla ei ole mitään ymmärrystä voimankäytön mitoituksesta. Esimerkiksi potkitaan päähän tai lyödään 6 kertaa turpaan. Kenet vain saa pistää nippuun kun ymmärtää miten toimii. Toista ei ole tarve pieksää teholle tai katkoa käsiä. Kuten on myöskin ihan puppua että saa töistä kenkää, jos vastapuolelle sattuu haaveri kun puolustat itseäsi. Eikä myöskään aseita viedä pois noissa tilanteissa. On ihan eri juttu sekoilla kännissä ja pieksää vaimonsa. Silloin voi lähteä aseluvat. Tuon asenteen takia kukaan ei auta ketään ja räkänokat hyppivät silmille.
 
Tuo on klassinen harhaluulo ettei itseään tai muita saa puolustaa. Se on jokaisen oikeus ja joskus jopa velvollisuus. Voimakeinot pitää osata mitoittaa oikein. Eikä sen suhteen ole itsellä ollut koskaan ongelmia. Legenda jutut että itse joutuu syytteeseen, ovat aiheuttaneet tampiot joilla ei ole mitään ymmärrystä voimankäytön mitoituksesta. Esimerkiksi potkitaan päähän tai lyödään 6 kertaa turpaan. Kenet vain saa pistää nippuun kun ymmärtää miten toimii. Toista ei ole tarve pieksää teholle tai katkoa käsiä. Kuten on myöskin ihan puppua että saa töistä kenkää, jos vastapuolelle sattuu haaveri kun puolustat itseäsi. Eikä myöskään aseita viedä pois noissa tilanteissa. On ihan eri juttu sekoilla kännissä ja pieksää vaimonsa. Silloin voi lähteä aseluvat. Tuon asenteen takia kukaan ei auta ketään ja räkänokat hyppivät silmille.
Kaveri maksoi tuollasessa tilanteessa tuottamuksellisena vahingonkorvauksena lähes kymppitonnin. Oikeus totesi ettei ole toiminut väärin ja ei mitään rikostuomiota. Kuitenki se mitä vahingossa rikkoo niin tarvii korvata.
Ei kiitos sanon minä saapi muut mennä väliin.
 
Ammattilaiset sanoo, ettei nyrkkeilystä ole hyötyä portsaroinnissa, koska ei saa lyödä.
Kokematon saattaa luulla, että nyrkkeilijän iskun kestävyydestä tai väistämiskyvystä olisi hyötyä, mutta oikeasti ainoa ratkaiseva ominaisuus on koko. Mitä suurempi poke, sitä parempi...
Höpöhöpö. Nyrkkeilytaidoista on aina hyötyä. Vaikka et itse lyö, osaat ainakin väistellä ja torjua. Ja vaikka saa osumaa, niihin on tottunut. Satun jotain tietämään kun harrastan nyrkkeilyä ja olin vuosia portsari. Ja minua on yritetty lyödä. Pulien lyönnit näkee 5 sekkaa ennen kuin lyönti tulee. Ja nyrkkeilijällä voi olla itselläänkin kova fysiikka. Varsinkin raskaamman sarjan ukoilla. Räjähtävyyttä löytyy myös paini tilanteisiin taviksia enemmän.
 
Kaveri maksoi tuollasessa tilanteessa tuottamuksellisena vahingonkorvauksena lähes kymppitonnin. Oikeus totesi ettei ole toiminut väärin ja ei mitään rikostuomiota. Kuitenki se mitä vahingossa rikkoo niin tarvii korvata.
Ei kiitos sanon minä saapi muut mennä väliin.
Eli jos näet kun räkänokka puli hakkaa mummoa tai pappaa, et mene väliin? Ettei pulille vahingossa satu mitään. Minä en voisi elää itseni kanssa jos kattosin tollasta vierestä. 99% tilanteista on sellasia joista tietää jo etukäteen että loppuvat kun otat tyyppiä niskasta tai hihasta kiinni ja karjaset. Ei ne vässykät uskalla käydä riskin aikamiehen päälle. Se että joku on joskus saanut jostain tilanteesta sakot, ei tarkoita että mihinkään ei kannata koskaan puuttua.
 
Eli jos näet kun räkänokka puli hakkaa mummoa tai pappaa, et mene väliin? Ettei pulille vahingossa satu mitään. Minä en voisi elää itseni kanssa jos kattosin tollasta vierestä. 99% tilanteista on sellasia joista tietää jo etukäteen että loppuvat kun otat tyyppiä niskasta tai hihasta kiinni ja karjaset. Ei ne vässykät uskalla käydä riskin aikamiehen päälle. Se että joku on joskus saanut jostain tilanteesta sakot, ei tarkoita että mihinkään ei kannata koskaan puuttua.
En mene.
Nuorempana menin enää en.
 
En tiedä, olen kyllä pohtinut kumpi voittaa karhu vai leijona
Noniin eläimet ovat minun osa aluettani🙂 Riippuu mikä karhu ja mikä leijona. Jääkarhu voittaa leijonan kuin leijonan. Harmaakarhu voittaa naarasleijonan. Urosleijona taas voittaa muut karhulajit. Urosleijonan valtteja ovat niskaa suojaava turkki, nopeus ja kulmahampaat. Karhu on hitaampi mutta kovempi puruvoima ja pidemmät kynnet.
 
Veikkaatteko, että jääkarhu (uros noin 450kg) voittaa bengalintiikerin (180–260 kg) vai toisin päin?
Jääkarhu vie tuon. Niin kova massa ja voima etu. Katkaisee yhdellä käpälän lyönnillä selkärangan. Mutta jos otetaan siperiantiikeri niin sitten on kovempi kisa. Se ainakin varma että kummatkin loukkaantuu pahasti. Kummallakaan ei ole luontaisia vihollisia.
 
Nuori tiikeri ja huulikarhu. Tiikeri lähinnä leikkii. Karhulle pahat vammat. Tiikerit saalistavat huulikarhuja. Nyt oli karhun onni kun nuori tiikeri kyllästyi ja säästi hengen.

Eiku se oli emo joka suojeli pentua. Sen takia pysty pitämään puoliaan koska ei välittänyt mitä itselle käy eikä luovuttanut, vaan teki ihan kaikkensa että laitto hanttiin ja hääti tiikerin pois. Normaalisti tiikeri olis varmaan teilannut ja syönyt pois.
 
Eiku se oli emo joka suojeli pentua. Sen takia pysty pitämään puoliaan koska ei välittänyt mitä itselle käy eikä luovuttanut, vaan teki ihan kaikkensa että laitto hanttiin ja hääti tiikerin pois. Normaalisti tiikeri olis varmaan teilannut ja syönyt pois.
Jep. Osa emoista tappelee kuolemaan asti. Kunnia sille. Huulikarhu on aika pieni termiittien syöjä. Helppo pala tiikerille. Harmaakarhua ei taida elää tiikerien alueella, niin sitä kohtaamista ei nähdä.
 
Back
Ylös Bottom