Noi failsit on kyllä ikäviä. Tuossa viimeisessä salaa kuvatussa jutussa saattoi olla kyllä ihan hyvin joku funktio. En nyt lähde edes arpomaan mikä ja nyt heittää ohi aiheen, mutta joskus huvittaa se, miten jotkut luulevat aina tietävänsä, mitä lajia tai millä ajatuksella kukin mitäkin asiaa treenaa. Itsellekin tuli joskus (tämä nyt ei ole relevanttia, mutta kontrasti silti lisäsi omalla kohdalla huumoriarvoa) joku ehkä 10v vanhempi n.20-30kg vähemmän lihasmassaa omaava herra kertomaan, miten mun syvyys vaakahackissa on aivan liian pieni. Totesin vaan, että ei, en mä treenaa nyt jalkoja, vaan eristävästi pelkkiä etureisiä, muut jutut sitten eri päivinä. Jatkoi "full range of motionista" ja mä koitin omaa pointtia selventää, mutta tuskin meni jakeluun. Siksi tuleekin harvemmin saleilla ketään missään neuvottua, ellei joku tietysti erikseen kysy tai mikäli vammariski on ihan oikeasti selkeästi olemassa. Muuten on hyvin vaikea/mahdoton tietää, millaisia erilaisia bodytreenaajan silmään outoja vemputuksia ja kikkailuita minkäkin lajin lajikohtaisiin harjoitteisiin voikaan kuulua. No joo, jäätävä off-topic
Funktio? Funktio perustuu siihen että vaikka on narukäsi ja narujalka, niin on hirveän raudanpuskijan ego, joka tykkää siitä että ladataan tankoon paljon rautaa ja vemputetaan sitä kuin idiootti. Pointti on nimittäin siinä, ettei ko. henkilö itse miellä olevansa idiootti, vaan kuvittelee olevansa se peilistä näkyvä adonis jonka hänen mielikuvituksensa on luonut. Menet mille tahansa salille millä tahansa hetkellä, siellä on peilin edessä poseeramassa joku joka on nähnyt lihaksia kuvissa, mutta jolla niitä ei ole lainkaan, tai löllykkä jonka rasvaprosentti on lähempänä sataa kuin nollaa. Miksi sellainen poseeraa? Siksi, että hän ei näe mitä on, vaan mitä haluaisi olla. Sama pätee näihin joille 3 sentin liikeradat ovat jotain "erikoistekniikoita". Ikävä tuulettaa heidän pilvilinnojaan, mutta tekosyy ja persereikä löytyy jokaiselta. Oikeasti se kolmen sentin liikerata on se ainut, millä he saavat sen ylikuorman liikkumaan. Jos he laskisivat painoja kunnes saavuttavat sellaisen ns. optimaalisen liikeradan joka stimuloi lihasta eikä egoa, kehitys ei olisi niin tuskaisen hidasta