Kuukauden idiootti!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Mielestäni kaikki ne henkilöt, aloittelevat treenaajat kuin pidempään treenanneet naturaalit. Jotka tilaavat näiden kehonrakentajien valmiita ohjelmia/liittyvät heidän porukkavalmennuksiin ovat ansaittuja liittymään tähän kk idiootti ryhmään.

Onko heidän mitään järkeä ostaa näitä ohjelmia? Kehonrakentajat testaavat niitä itsellään ja välillä jopa epäonnistuvat näissä ohjelmissa itse. Naturaalien ja ennenkaikkea aloittelijoiden ei ikinä tulisi treenata samalla tyylillä/kierrolla kuin nämä turboahdetut esimerkit. Heikot lihasryhmät ja henkilön kapasiteetti on aina yksilöllinen, eikä sitä tulisi yrittää kehittää itselleen sopimattomilla ohjelmilla.

Sitten kun miettii näiden henkilöiden omia kuntojaan, kun he olivat naturaaleja. Turboahdettunakaan ei ole ollut päätähuimaavia suorituksia, milloin joku mennyt lavalle huonommassa kunnossa kuin CCB ukot tai toinen kisannut vuoden välein ilman minkäänlaista kehitystä.

Minun mielipiteeni, ei sen enempää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyykin siis liittyä tänne kun olen juuri kuvailemasi henkilö. Kovasti on itselleni ainakin tullut kehitystä valmisohjelmilla. Tietenkin jos ohjelmassa lukee esim. ”6 treeniä viikkoon” ja se tuntuu liian kovalta niin sillon levätään vaikka se 1 ylimääränen päivä. Ei kai kukaan oikeesti mene sen ohjelman mukaan salille jos kroppa sanoo että pitää levätä. Sen lisäks jokaisen palautumiskapasiteetti on aivan yksilöllistä. Toiselle se 3-4 treeniä viikkoon voi olla just sopiva ja toinen ”tarvitsee” 5-6.
En usko että kukaan voi treenata minkäänlaisilla ohjelmilla liian kovaa, ongelmaksi tulee vain liian vähäinen lepo

Mielestäni kaikki ne henkilöt, aloittelevat treenaajat kuin pidempään treenanneet naturaalit. Jotka tilaavat näiden kehonrakentajien valmiita ohjelmia/liittyvät heidän porukkavalmennuksiin ovat ansaittuja liittymään tähän kk idiootti ryhmään.

Onko heidän mitään järkeä ostaa näitä ohjelmia? Kehonrakentajat testaavat niitä itsellään ja välillä jopa epäonnistuvat näissä ohjelmissa itse. Naturaalien ja ennenkaikkea aloittelijoiden ei ikinä tulisi treenata samalla tyylillä/kierrolla kuin nämä turboahdetut esimerkit. Heikot lihasryhmät ja henkilön kapasiteetti on aina yksilöllinen, eikä sitä tulisi yrittää kehittää itselleen sopimattomilla ohjelmilla.

Sitten kun miettii näiden henkilöiden omia kuntojaan, kun he olivat naturaaleja. Turboahdettunakaan ei ole ollut päätähuimaavia suorituksia, milloin joku mennyt lavalle huonommassa kunnossa kuin CCB ukot tai toinen kisannut vuoden välein ilman minkäänlaista kehitystä.

Minun mielipiteeni, ei sen enempää.
Juurikin näin. Sen sijaan jos haluaa sijoittaa kuntosaliharjoitteluun, pari ohjattua valmennusta jossa katsotaan tekniikat kuntoon perusliikkeissä on parempi sijoitus aloittelijalle, sen sijaan että laitetaan fyrkat turhiin 5-jakoisiin liukuhihna-excel ohjelmiin tai kuumimman lisäravinnepuljun turhiin jauhoihin.
Toki tässäkin on eroja, opettaako ne tekniikat Markku Tikka vai joku juuri jonkun 2 päivän PT koulutuksen käynyt Mirkku, jolla on 3 kuukautta treenikokemusta. Mutta jos käy niin hyvin, että heti ensimmäisitä treenikerroista lähtien on katottu tekniikat kuntoon ja käyty "sisäänajamassa" se kuntosali, voidaan tällä säästää kuukausia turhaa treenaamista huonolla tekniikalla.
Mutta tämä ohjausten osto on ehkä enemmän aikuisten ja nuorten aikuisten juttu, teinit useimmiten haluavat itse touhuta yksin tai porukassa ja opetella ne jutut itse.

En usko että kukaan voi treenata minkäänlaisilla ohjelmilla liian kovaa, ongelmaksi tulee vain liian vähäinen lepo

Periaatteessa olet täysin oikeassa, mutta käytännössä rasitus ja palautuminen ovat saman vaa'an kaksi eri kuppia eli niitä ei saa irti toisistaan. Ei voi treenata liian kovaa JOS siitä palautuu. Totta. Mutta kun sitä palautumistakaan ei määrätöntä määrää pysty olemaan.

Ei kai kukaan oikeesti mene sen ohjelman mukaan salille jos kroppa sanoo että pitää levätä.

Minun uskoni ihmiskuntaan on jo mennyt ja totean, että kyllä ihan varmasti menee väsyttipä sitten kuinka paljon tahansa. Todella monet eivät ajattele omilla aivoillaan vaan tekevet mitä käsketään.

Jep. Kyllä menee. Vähän vielä kipeänä ja joku paikka sattuu jo valmiiksi ja sattuu treenin aikana enemmän ja silti menee ja vielä kertoo jälkikäteen ylpeänä, että meni :confused:

Siinä kohtaa ensin syvä hengenveto ja koutsin palaute alkaa suunnilleen sanoilla "Se on hienoa, että motivaatio treenaamiseen on kovalla tasolla MUTTA jatkoa ajatellen..."

Myykö Suomessa joku kehonrakentaja-valmentaja naturaaleille tavistreenaajille sellaisia ohjelmia, joilla treenaa itse vakituisesti kehitystarkoituksessa?

wKqycuR.gif

Jep. Kyllä menee. Vähän vielä kipeänä ja joku paikka sattuu jo valmiiksi ja sattuu treenin aikana enemmän ja silti menee ja vielä kertoo jälkikäteen ylpeänä, että meni :confused:

Siinä kohtaa ensin syvä hengenveto ja koutsin palaute alkaa suunnilleen sanoilla "Se on hienoa, että motivaatio treenaamiseen on kovalla tasolla MUTTA jatkoa ajatellen..."
Niin menee, löytyy niitäkin sankareita jotka kipeänä ottaa vaan buranaa, ettei mene treenit ohi.

Voi vit...
Mä en pääse kyykkyyn, mä käyn salilla vaikka vähän väsyttäs ja kivistäs paikkoja. Mä oon tilannut treeniohjelmaa, ruokaohjelmaa ja vielä kattelen juutuubista miten Maikki treenaa ja koitan joskus samoja liikkeitä. Mulla ei ole mitään voimallisia taikka lihaksillisia tavoitteita oikeastaan. Oon ylpeä, että käyn salilla - vaikka paikat on kipeenä.

Ei vit... ei ihme, että mä oon niin idiootti. :D

Koittakaahan muistaa pojjaat, että 90% salilla kävijöistä ylläpitää niitä saleja pystyssä mutta eivät tee sitä niin vakavalla pohjalla sitä treenaamista.

Face-You-Make-Robert-Downey-Jr.jpg

No totta munassa jos on olemassa olevia vammoja, rajoitteita, sairauksia tms. joille ei välttämättä "mahda yhtään mitään" niin sitten salille mennään niiden kanssa ja treenataan siinä määrin mitä pystyy, haluaa tai kykenee... ja yleensä silloin onkin paljon parempi mennä kuin olla menemättä, kunhan tunnistaa omat rajansa.

MUTTA jos kyseessä on lähtökohtaisesti terve ja ehjä ihminen, joka on vähän hajoilemassa (sovitaan, että vain fyysisesti) niin SIINÄ TILANTEESSA kannattaa hetki puntaroida vaihtoehtojaan, että onkohan nyt järkevää lähteä kohtuuttomasti riskeeraamaan lopullisesti hajottamista jos pienellä kärsivällisyydellä sen riskin pystyy kokonaan välttämään.

Luulisi nyt varsinkin kaikkien niiden, joilla rajoitteita jo on tajuavan tämän ja jopa kannustaa niitä joilla ei sellaisia ole yrittämään ne myös välttää... koska kyllä ehjänä treenaaminen on aivan helvetisti hienompaa kuin rajoitteiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Face-You-Make-Robert-Downey-Jr.jpg

No totta munassa jos on olemassa olevia vammoja, rajoitteita, sairauksia tms. joille ei välttämättä "mahda yhtään mitään" niin sitten salille mennään niiden kanssa ja treenataan siinä määrin mitä pystyy, haluaa tai kykenee... ja yleensä silloin onkin paljon parempi mennä kuin olla menemättä, kunhan tunnistaa omat rajansa.

MUTTA jos kyseessä on lähtökohtaisesti terve ja ehjä ihminen, joka on vähän hajoilemassa (sovitaan, että vain fyysisesti) niin SIINÄ TILANTEESSA kannattaa hetki puntaroida vaihtoehtojaan, että onkohan nyt järkevää lähteä kohtuuttomasti riskeeraamaan lopullisesti hajottamista jos pienellä kärsivällisyydellä sen riskin pystyy kokonaan välttämään.

Luulisi nyt varsinkin kaikkien niiden, joilla rajoitteita jo on tajuavan tämän ja jopa kannustaa niitä joilla ei sellaisia ole yrittämään ne myös välttää... koska kyllä ehjänä treenaaminen on aivan helvetisti hienompaa kuin rajoitteiden kanssa.
:offtopic: Tämän (ja edellisenkin) viestin olisi todennäköisesti voinut postata ilman noita vittuilukuvia. Toki on eri juttu, jos koet saavasi niistä jotain lisäarvoa.

Tämän (ja edellisenkin) viestin olisi todennäköisesti voinut postata ilman noita vittuilukuvia. Toki on eri juttu, jos koet saavasi niistä jotain lisäarvoa.

Sanoo provosoivan huonon huumorin erikoismies Takamaa :ROFLMAO:

Ensimmäisen viestin Jameson gif ei ollut vittuilua... jos sen sellaisena tulkitsit niin vika on sinussa.

Toisen viestin Robert Downey Jr ei ollut vittuilua sekään, vaan sanoo tuhannen sanan verran, että "voi ristus tätä luetun ymmärtämistä" kun pari sankaria tulkitsi asian siten, että tarkoitettiin kuinka on idioottimaista käydä salilla vaikka omaa vammoja ja rajoitteita.

Sanoo provosoivan huonon huumorin erikoismies Takamaa :ROFLMAO:

Ensimmäisen viestin Jameson gif ei ollut vittuilua... jos sen sellaisena tulkitsit niin vika on sinussa.

Toisen viestin Robert Downey Jr ei ollut vittuilua sekään, vaan sanoo tuhannen sanan verran, että "voi ristus tätä luetun ymmärtämistä" kun pari sankaria tulkitsi asian siten, että tarkoitettiin kuinka on idioottimaista käydä salilla vaikka omaa vammoja ja rajoitteita.

Eikö se oo helpompi sit kirjottaa tuo parin sanan ajatus auki kun lisätä jotain tykkäyksiä hakevaa meemiä?

Eikö se oo helpompi sit kirjottaa tuo parin sanan ajatus auki kun lisätä jotain tykkäyksiä hakevaa meemiä?
Mahtaako olla niinkään tykkäyksien hakemista, vaan enemmänkin oman reaktion esiintuomista. Tykkäyksiin se kyllä saattaa johtaa, koska aika moni osaa noihin varmaan samastua, kun muutaman viimeisen viestin on lukenut. Mekoista facepalm-meininkiä.

Eka Tikan kuva oli ihan hauska, koska oli humoristinen eli odottamaton kannanotto itse asiaan.
Humoristisina/oivaltavina pläjäyksinä noi kuvat on hauskoja, mutta sitten jos niillä on vaan tarkoitus jotenkin alleviivata toisten tai omia mielipiteitä oikeiksi tai vääriksi ilman kannanottoa siihen asiaan, niin enempi rasittavia. Kuvien viljeleminen "et sä voi olla noin urpo" lauseena on rasittavaa. Koska sen lauseenkin käyttäminen kirjoitettuna olis rasittavaa. Varsinkin sen kuvan kokoisilla fonteilla. Pahimmillaan noita viljelee kaks väittelypukaria vuorotellen toista dissatakseen ja kummatkin alkaa näyttämään ihan helvetin urpoilta.

Niin menee, löytyy niitäkin sankareita jotka kipeänä ottaa vaan buranaa, ettei mene treenit ohi.
Näin ohimennen, se ibuprofeiini ei ole kovin hyvä juttu treenin kanssa. Jos sitä joku syö treenin yhteydessä, niin ei kannata. Ehkäisee proteiinisynteesiä.

Koittakaahan muistaa pojjaat, että 90% salilla kävijöistä ylläpitää niitä saleja pystyssä mutta eivät tee sitä niin vakavalla pohjalla sitä treenaamista.
Ei muisteta. Muistellaan ennemmin sitä aikaa, kun sai mennä kunnan salille hinkkaamaan penkkiä ja haukkaa samalla kun siellä oli korkeintaan 2 muuta ihmistä treenaamassa. Ruuhkaa ei ollut ikinä, tosin ei mitään speciaalilaitteitakaan. Sitten kun sinne sattui kerran yhtä aikaa se kylän mörkö, painoja ja liikkeitä kytättiin "vaivihkaa" ja päätettiin jo mielessä, että koska se on vahvempi, niin se roinaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom