Kutsuntojen terveystarkastus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hekuli
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ikää tulee tänä vuonna 18 ja kutsunnat olisi syksyllä. Niitä ennenhän on terveystarkastukset jotka ovat n. 3 viikon päästä, ainakin minulla.

Kysynkin että mihin minun kannattaa henkisesti valmistautua? Mitä kyseisessä tarkastuksessa tutkitaan? Muuta en tiedä kuin että ilmeisesti kusitesti otetaan. Ihmetyttää vaan kun sanoivat terkkarissa että tarkastukseen menee koko päivä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Höpöhöpö, puoli tuntia meni itsellä, ihan normaali terveystarkastus ja pieni juttutuokio lääkärin kanssa. Ei siinä mitään valmistautumista tarvita. Kusella ei ennen tarkastusta kannata käydä...

Ei siellä mitään niin hirveää tapahdu, että pitäisi jännittää! ;) Ota rennosti...

Kaikki perusjutut tehdään (näkö, paino, pituus..) ja sitten pikku juttutuokio armeijanlääkärin kans, joka kyselee jotain pilipalia. Joten ei mitään stressattavaa.

Kustaan purkkiin, mitataan paineet ja puhutaan mukavia. Leppoinen reissu, mitäpä tuota nyt turhaan jännittämään. Sitten mennään takas kouluun ja puhutaan kovaan ääneen, että mihin varuskuntaan sitä menis ja mille linjalle:)

Asia on varmaan näin...Ihmetyttää vaan kun käskivät varata koko päivän vapaaksi koulusta, mutta suurin aika taitaa mennä odotteluun.

hekuli sanoi:
Asia on varmaan näin...Ihmetyttää vaan kun käskivät varata koko päivän vapaaksi koulusta, mutta suurin aika taitaa mennä odotteluun.

No haittaako tuo nyt sitten kovasti? Käytte tarkastuksessa ja sit lähdette pizzalle, sitten kouluun jos viel ehtii:D

feikkiedit: meillä meni aikaa lähinnä odottamiseen ei niissä huoneissa mee kun pari minuuttia per keikka.

On se kumma jos ei kelpaa vieläpä luvallinen vapaapäivä koulusta. ;)
Odottelua ne kutsunnatkin oli, aakkosjärjestyksessä kun mentiin, ekat pääsi pois parin tunnin päästä mutta viimeiset olivat melkein kuusi tuntia. :zzzz:

Whoot 3vko? Tarkastus? Whoot :D Vittukun on ihan pihalla noista vaikka itsellänikin tuli nuo kutsuntalaput hiljattain ja kait pitäisi olla normaalin pojan tapaan innoissaan niistä, autoista jne..:jahas:
Juu ei varmaan kannata stressaa :lol2:

Ruhli sanoi:
kait pitäisi olla normaalin pojan tapaan innoissaan niistä, autoista jne..:jahas:

No en mä tiedä, pitääkö sitä olla innoissaan kun joutuu väh. kuudeksi kuukaudeksi mettään leikkimään sotaa paskalla palkalla. Toisaalta intissä on välillä ihan hulvattoman hauskaa mut välillä myös vituttaa ihan tajuttomasti.

hekuli sanoi:
Ihmetyttää vaan kun käskivät varata koko päivän vapaaksi koulusta, mutta suurin aika taitaa mennä odotteluun.

Odotteluun kannattaa tottua... Intissä on aina hirveä kiire odottamaan jotain!!

Porkkanakerhon testi tietty tehdään. Elikkäs lääkäri työntää keskisormen anukseen, ronklaa ja mittailee samalla kassien painoa. Jos tälläsen hiplailun kestäessä alkaa paisuvaiskudokset paisua niin tuleepi kein paperit etkä pääse inttiin.

Jos tästä pääsee läpi ennenku päivä päättyy, niin testataan näkö, kuulo, huumetesti ja jotai muuta settiä.

PS: Tarvittaessa lääkärintarkastukseen menee koko päivä. ;)

Ruhli sanoi:
Whoot 3vko? Tarkastus? Whoot :D Vittukun on ihan pihalla noista vaikka itsellänikin tuli nuo kutsuntalaput hiljattain ja kait pitäisi olla normaalin pojan tapaan innoissaan niistä, autoista jne..:jahas:
Juu ei varmaan kannata stressaa :lol2:

Jep mä oon kanssa ihan pihalla. Eli mitäs 3vko kuluttuu tapahtuu? Syksyllähän siellä pitää vasta käydä ilmottautumassa? Eikös ekana pidä käydä terkkarilla? Sit lääkäriin? Miks pitää nyt jo käydä jossain tarkistuksissa ku syksyllä vasta kutsunnat? :joulu3:

Colin sanoi:
Miks pitää nyt jo käydä jossain tarkistuksissa ku syksyllä vasta kutsunnat? :joulu3:

Koska sitten on lääkärintodistus jo valmiina. Jos sitä ei ole, niin joutuu käymään kutsunnoiden yhteydessä kahdessa "tarkastuksessa". Itsehän kävin vain yhdessä, jossa lääkäri katsoi, että on a-miehen paperit ja allekirjoitti ne. Aikaa tähän kului noin minuutti, eli säästyy siis kummasti aikaa kun käy etukäteen.

Joo suosittelen kanssa käymään lääkärillä etukäteen. Aikaa säästyy ihan julmetusti. Ittellä meni koko päivä vaikka niissä eri huoneissa tuli vietettyä laskujen mukaan yhteensä alle 10min. Ei mitenkään stressaava tilaisuus, ainoastaan se helkkarinmoinen odotus alkaa ottaa nuppiin jos nyt ei satu aakkosissa ihan etupäässä olemaan.

Sekoittaakohan täällä porukka tuon (ennakko)terveystarkastuksen ihan kutsuntoihin. Ainakin tuntuu siltä. Meillä ainakin piti käydä keväällä omatoimisesti lääkärissä, kaikki varasivat itse ajan, joten tuskinpa siinä mitään jonottelua ainakaan kavereiden kanssa tulee, ellei sitten tule helvetinmoinen sattuma ja kaikki ole menossa yhtaikaa :D

Lääkäri oli ihan terveyskeskuslääkäri niin ennakkotarkastuksessa kuin kutsunnoissakin. Ei meillä mitattu mitään paineita tai kustu purkkiin. Lääkäri luetteli sairauksien/vaivojen listan ja piti sanoa jos joku ei ole kunnossa. Jotain perus paino/pituusjuttuja siinä oli. Kuulotestiä ei ollut, näkötestikin oli vähän kyseenalainen. Koko "tarkastus" kesti noin 5min. Kutsunnoissa oli sitten samainen lääkäri, joka kysyi että onko mikään muuttunut ja päästi pois :)

Se koko päivän varaaminen tarkoittaa vain kutsuntoja, ei sitä ennakkoterveystarkastusta, johon olet hekuli ilmeisesti menossa.

edit. Jos nyt ei ole ensimmäisenä aakkosissa niin keksikää ihmeessä jokin tekosyy kiireelle, pääsette sitten ensimmäisten joukossa :)

hyrre sanoi:
Sekoittaakohan täällä porukka tuon (ennakko)terveystarkastuksen ihan kutsuntoihin. Ainakin tuntuu siltä. Meillä ainakin piti käydä keväällä omatoimisesti lääkärissä, kaikki varasivat itse ajan, joten tuskinpa siinä mitään jonottelua ainakaan kavereiden kanssa tulee, ellei sitten tule helvetinmoinen sattuma ja kaikki ole menossa yhtaikaa :D

Lääkäri oli ihan terveyskeskuslääkäri niin ennakkotarkastuksessa kuin kutsunnoissakin. Ei meillä mitattu mitään paineita tai kustu purkkiin. Lääkäri luetteli sairauksien/vaivojen listan ja piti sanoa jos joku ei ole kunnossa. Jotain perus paino/pituusjuttuja siinä oli. Kuulotestiä ei ollut, näkötestikin oli vähän kyseenalainen. Koko "tarkastus" kesti noin 5min. Kutsunnoissa oli sitten samainen lääkäri, joka kysyi että onko mikään muuttunut ja päästi pois :)

Se koko päivän varaaminen tarkoittaa vain kutsuntoja, ei sitä ennakkoterveystarkastusta, johon olet hekuli ilmeisesti menossa.

edit. Jos nyt ei ole ensimmäisenä aakkosissa niin keksikää ihmeessä jokin tekosyy kiireelle, pääsette sitten ensimmäisten joukossa :)

Paikkakunta jossa asun on kohtuullisen pieni ja kaikki tänä vuonna 18 täyttävät miespuoliset henkilöt käyvät tarkastuksen kahden päivän aikana. Porukka on jaettu kahtia ilmeisesti aakkosten mukaan. Onneksi itse olen suht alussa.

Aikaisemmin tulleissa lapuissa luki että kusematta pitäisi olla kolme tuntia, ilmeisesti kusitestin takia. Terveyskeskuksessa sanottiin että pitää varata koko päivä tarkastukseen, ei siinä mitään etteikö vapaapäivä kelpaisi, kun ei tule poissaoloa koulustakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom