Kutsunnat ja inttiin meno

Ite kotiuduin heinäkuussa Säkylästä. Olin niitä valmariääliöitä :D Siis sitä valmiusjoukko koulutusta on viimeset kolme kuukautta. Kaikki mikä on ennen sitä on ihan samaa kun missä tahansa muualla. Mut Säkylän Huovinrinne on kyllä hieno paikka ja prkleen iso, II/03 saapumiserä oli n1300 alokasta. Ja ei ne kouluttajat oo sen pahempia kuin muuallakaan, toki joukkoon sattuu aina joku kpää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
andor sanoi:
Itse menen Kajaaniin Kainuun Rajavartiostolle heinäkuussa 2005. Meinaatteko (yrittää) kohottaa aerobista kuntoa paljonkin ennen inttiä vai joko kunto on niin hyvä ettei tarvitse kohottaa? ;) Itsellä ajatuksena ainakin yrittää parantaa kuntoa, nykyinen aerobinen kunto on aikalailla olematon.

Kannattaa vähän käydä juoksentelemassa ennen h-hetkeä. Helpottaa olemista siellä, kun aerobista kuntoa löytyy edes vähän. Omaa kokemusta on Imatralta Immolasta, II/98.

Cooperin raja on tosiaan 2800, enkä itsekään ensimmäisellä siihen yltänyt, joten sanktioita tuli. Meillä oli aikataulut vaan niin tiukkoja, että ei sinne ylimääräiselle lenkille montaa kertaa tarvinnut onneksi lähteä...

Tsemppiä! :thumbs:

PS. Kuusen perse tulee kyllä tutuksi, sen verran tiheään ollaan pitkin metsiä rämpimässä. :)

Finnico more sanoi:
PS. Kuusen perse tulee kyllä tutuksi, sen verran tiheään ollaan pitkin metsiä rämpimässä. :)

Juu no tuon ei pitäisi tuottaa ongelmaa kun asun jo valmiiksi täällä lähes metsän keskellä...

andor sanoi:
Tuo coopperin raja saattaa nykyään olla 2800m, en kyllä ole ihan varma mutta muistelen kuulleeni jostain... Paljonko itse juoksit cooperissa niissä ensimmäisissä kuntotesteissä ja paljonko tulos parani inttiaikana? Pitääkö kaikilla läpäistä nuo testit jossakin vaiheessa?

No meillä ainakin oli sen juoksukoulun raja 2600m, joka oli tiputettu entisestä 2800m:stä. Testit voi uusia heti j-kaudella tai aukissa. Näiden fyysisten testien lisäksi piti saada myös ampumataitotestistä tietty määrä pisteitä (8pts?) ja ne kaikki testit pitää olla läpi, jotta saa käyttää barettia lomapuvun kanssa alokasajan jälkeen. Eikä tarvitse osallistua niihin ylimääräisiin "treeneihin". Meillä oli muutama alikessukin mukana vielä punnertamassa kun ei ollut saanut kuntotestejä läpi.. :)

En ollut ottanut vuoteen juoksuaskelia ennen inttiin menoa, koska polvi leikattiin edellisenä talvena. En juossut kuin 2370m ensimmäisessä testissä, mutta 7 viikkoa myöhemmin aukissa meni 2600m. Paransin myös 4 pistettä lihaskuntotestissä ja paino tippui sen 8kg. E-kaudella en tehnyt enää mitään testejä, kun olkapää leikattiin silloin ja meni aika pelleilyksi se loppuaika kun tuli siirto prikaatille.

Ite haen ilmavoimiin joko taistelu-lentäjäksi tai sitten Jämsään hallille.Tuolla jämsässä ainakin pääsis tekemään liikunnan puolesta mitä vain koska siellä otettiin/otetaan käyttöön tällainen liikunta suuntais jolla yritetään saada varuspoikia liikkumaan.Tuohon ohjelmaan kuuluu se että henkilö voi päättää itse miten kuntoaan aikoo kohotaan.Lajeja on itsepuollustusksesta golf:iin ja kelailuun eli valinnan varaa on.Onkos muita täältä tulossa ilmavoimiin?

Säkylään kesällä 2006. Aeobista teen kyllä ennen sinne menoa. Sen verran, että 2600 menee kevyesti hölköttelemällä!

rancid86 sanoi:
Ite haen ilmavoimiin joko taistelu-lentäjäksi tai sitten Jämsään hallille.Tuolla jämsässä ainakin pääsis tekemään liikunnan puolesta mitä vain koska siellä otettiin/otetaan käyttöön tällainen liikunta suuntais jolla yritetään saada varuspoikia liikkumaan.Tuohon ohjelmaan kuuluu se että henkilö voi päättää itse miten kuntoaan aikoo kohotaan.Lajeja on itsepuollustusksesta golf:iin ja kelailuun eli valinnan varaa on.Onkos muita täältä tulossa ilmavoimiin?
Ajattelin, että vois hakea tonne Halliin lentokoneapumekaanikoksi erillisellä hakemuksella.

Oottele kotoon kaikessa rauhassa. Kyllä ne sit soittaa tai tulevat hakemaan. :)

Silloinkun olin kutsunnoissa niin sinne tuotiin pari kaveria poliisin kyydissä ja muutamille soitettiin.

fore sanoi:
Ööö.. näkeekö jostain koska on kutsunnat. Oon hukannut sen paperin.
Joo sen näkee siitä lapusta mikä sulle on lähetetty postissa :arvi:

Meillä oli ainakin kutsunnoissa poliisi, joka sitten lähti metsästämään jos joku oli pois. Oliko se nyt 10 päiväsakkoa minkä siitä saa jos sieltä on pois. :whip:

Jyväbroileri sanoi:
Pääset erittäin todennäköisesti ensi heinäkuun erään jos menet n. viikkoa ennen heinäkuun erän palvelukseenastumista käymään sotilasläänisi esikunnassa kyselemässä peruutuspaikkoja. Monet peruuttavat inttiin menon vähän ennen palvelukseenastumista ja vapautuvat paikat halutaan täyttää.
Ei hizi, pitäisköhän soitella joulukuussa Vekaralle jos sattuisi sittenkin pääsemään jo tammikuussa.

fore sanoi:
Niin ku just oon hukannut sen lapun joka tuli postissa.

Pyydä jotain kaveriasi näyttämään sitä lappua. Katsot siitä milloin sukunimesi kohdalla on kutsuntapäivä.

andor sanoi:
Juu no juttujahan kuulee jokaisesta paikasta varmasti :). Onhan tässä vielä aikaa kuntoa parantaa ja on tuolta aika huonokuntoisetkin selvinneet. Sitten jos ei sisullakaan selviä ni kait ne tuolta prikaatille vaihtavat... Mutta tuskin nyt niin huonosti sentään pääsee käymään ;)

joo no onnee vaan..mutta muista että mitä minä sanoin.. :D

Timbe sanoi:
Joo sen näkee siitä lapusta mikä sulle on lähetetty postissa :arvi:

Meillä oli ainakin kutsunnoissa poliisi, joka sitten lähti metsästämään jos joku oli pois. Oliko se nyt 10 päiväsakkoa minkä siitä saa jos sieltä on pois. :whip:

no itse unohdin mennä niihin ja poliisi setä tuli sitte lauantaina meillä käymään että tais pojalla unohtuu kutsunnat..ja sitte se anto uuden ajan milloin mennä ja sinnehän mä sit menin..ei mitään sakkoja tullu yms.. :david:

Kainuun prikaatille tammikuussa 2006. Heinäkuussa 2005 olisin halunnut, mutta minullekkin sanoivat, että paikat on hyvin täynnä.

Suositut

Back
Ylös Bottom