Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
iivili sanoi:Multa leikattiin 6-v sekä nielu-, että kitarisat. Silti olen aikuisiällä kuorsannut rajusti, myös kyljellään. Että se siitä kyynärpäällä tyrkkimisestä ja kyljelleen kääntymisestä.
Älkää viitsikö selittää, vaan menkää spesialistilekurin juttusille, jos kuorsaatte lujaa ja kumppaninne siitä sanoo! Onko se niin hienoa kuorsata, että sen takia on valmis uhraamaan ihmisuhteen, ehkä useammankin? Tosin joskus 15-17-v asia ei ehkä niin kauhena akuutti vielä ole, mutta sitä en käsitä, että jotkut aikuisetkaan eivät viitsi asialle mitään tehdä.
iivili sanoi:1) Kuorsaatko?
2) Kuinka usein?
3) Kuinka kovaa?
4) Häiritseekö kuorsauksesi lähimmäisiäsi? Jos kyllä, niin oletko tehnyt asian poistamiseksi/lieventämiseksi/korjaamiseksi jotain? Jos kyllä, niin mitä? Auttoivatko toimenpiteet?
iivili sanoi:Kerroppa fish vaikka tähän ketjuun tuloksista esim. muutaman viikon kuluttua.
iivili sanoi:
1) Kuorsaatko?
2) Kuinka usein?
3) Kuinka kovaa?
4) Häiritseekö kuorsauksesi lähimmäisiäsi? Jos kyllä, niin oletko tehnyt asian poistamiseksi/lieventämiseksi/korjaamiseksi jotain? Jos kyllä, niin mitä? Auttoivatko toimenpiteet?
iivili sanoi:Teenpä uuden kuorsausketjun, koska en löytänyt sitä vanhaa ketjua, mitä etsin.
Kysymyksiä:
1) Kuorsaatko?
2) Kuinka usein?
3) Kuinka kovaa?
Kiitos!raakaharri sanoi:Kävin leikkauksessa.
http://personal.inet.fi/tiede/kuorsaus.ja.olkapaaleikkaus/
Tein hommasta sivut. Voi jokainen miettiä kohdallansa mikä kannattaa.
iivili sanoi:Kiitos!
Tuli mieleen, että etukäteen jo pitäisi varata kunnon kipulääkitys sekä blenderi, jolla saa tehtyä tuhteja ja KYLMIÄ (sekaan jääpaloja ja jäätelöä) protujuomia. Jospa niitä pystyisi edes juomaan. Uskon kyllä, ettei kiinteän syömisestä mitään tule. Aikoinaan 6-v (vuonna 1980), kun multa leikattiin nielu- ja kitarisat, ainoa kiinteämpi ruoka, mitä pystyi syömään aika pian leikkauksen jälkeen, oli kinkkuleikesiivut jääkaappikylmänä.
Onko muuten ollut raakaharrilla ns. heijastekipuja, eli heijastunut kipu esim. korviin?
1) Joo.iivili sanoi:1) Kuorsaatko?
2) Kuinka usein?
3) Kuinka kovaa?
Mulla on ainakin niin löysät ne pehmytkudokset siellä nielussa, että välillä menee varsinkin nukahtaessa niin tukkoon, että herää siihen, kun ei saa henkeä. Meni vielä pahemmaksi, kun aikonaan nenää ja nielurisoja leikattiin. Uniapneaa ei silti ole todettu, eikä ole oireitakaan. Nenänielu vaan menee välillä niin täyteen kuivunutta räkää yöllä, että aamulla se täytyy sormen kanssa kaivaa irti suun kautta. On niin pitkällä, että vain keskisormella juuri ja juuri ylettyy. Kivaa eikö vain?protsku sanoi:Onko nyt tosiaan niin että näin monet normaalipainoiset kuorsaavat? Tästähän on sitten tullut uusi kansantauti joka vaikuttaa mm. vireystilaan työpaikalla. Uniapneasta johtuva jatkuva väsymys voi olla varsinkin liikenteessä erittäin kohtalokasta.
Minulla kuorsaaminen johtuu selkeästi ylipainosta ja olen aika varma että se ainakin lievenee kunhan saan tuota painoa pienemmäksi. Ja vaikka kuorsaaminen ei täysin poistuisikaan niin en uskaltaisi lähteä tässä tredissä mainittuun leikkaukseen. Jos leikkaus menee pieleen niin siinä sitä vasta onkin naurussa pidättelemistä.
protsku sanoi:Jos leikkaus menee pieleen niin siinä sitä vasta onkin naurussa pidättelemistä.
reinhardt sanoi:Onko se uniapneaa, että juuri kun on nukahtanut, herää siihen, ettei hengitä? Minulle käy joskus(tosin harvoin) niin, se on tosi epämiellyttävää.
lej sanoi:Mulla on ainakin niin löysät ne pehmytkudokset siellä nielussa, että välillä menee varsinkin nukahtaessa niin tukkoon, että herää siihen, kun ei saa henkeä. Meni vielä pahemmaksi, kun aikonaan nenää ja nielurisoja leikattiin.
Kokeilepa aiemmin tässä ketjussa selostamaani RFTA operaatiota. Kyseessä siis EI ole leikkaus, vaan paljon kevyempi operaatio. Tosin mun kohdalla ei ilmeisesti juurikaan auttanut. :jahas:lej sanoi:Mulla on ainakin niin löysät ne pehmytkudokset siellä nielussa, että välillä menee varsinkin nukahtaessa niin tukkoon, että herää siihen, kun ei saa henkeä.
Mullekin suosittelivat tuota Mehiläisessä. Sillon ei ollut aikaa niin en kysynyt edes hintaa. Polven tähystys maksaa yksityisellä 10 kertaa sen mitä julkisella, eli niin varmaan toikin.iivili sanoi:Kokeilepa aiemmin tässä ketjussa selostamaani RFTA operaatiota. Kyseessä siis EI ole leikkaus, vaan paljon kevyempi operaatio. Tosin mun kohdalla ei ilmeisesti juurikaan auttanut. :jahas: