Kuokkavieraat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
laihajaakko sanoi:
haha vitut sillä naamioitumiskiellolla mitään merkitystä oli.

harmi että meillä suomessa ei ole samanlaista äärivasemmistoa kun esimerkiksi espanjassa. tulis vähän paremmat mellakat.

paska tsägä ettei meil suomes ole kunnon äärioikeistolast sotilasjunttaa. kettutytöt ja pojat sais kasseil ja tisseil elektrodeist vaihtovirtaa kuulustelukellareis, kynsiä vedeltäs just mageesti irti, rikottais lasiputkii virtsaputkiin, puutarhasaksil leikeltäs iha kybäl varpait ja jos ne viel tulis ganjoissaa heiluu kaduil niin niit kyynelkaasutettas ja ammuttas iha sumeesti. ne aktivistijohtajat sit vaan katois, kai ne menis sit vaanloppupeleis vaa chetä moikkaa, ei kyl mua hirveesti ees nappaa, ku o tää uus pleikkari ja san andreas. tulis vähän paremmat mielenosoitukset, ku niit lävärinaamoi kuolis nii vitusti.

Mitä tästäkin sanoisi. Jos sanoo, että hyvä ettei kuokkavieraita ollut tällä kertaa paikalla, niin sitä ilmeisesti kieltää vapaan ajattelun ja mielipiteiden ilmaisun. Kannattaisin siis ihmisten eriarvoisuutta ja niin edespäin.

Siitä huolimatta sanon, että hyvä että kuokkavieraat jäivät tänä vuonna kotiin. Maassamme on moni asia huonosti, mutta suurin kansallinen saavutus on itsenäisyys ja itsenäisyyspäivä mielestäni suurin kansallinen juhlapäivämme. Silloin juhlitaan suuria henkilökohtaisia uhrauksia vaatinutta saavutusta. Jokainen voi tehdä omalla kohdallaan sellaisen uhrauksen, että pitää mölyt mahassaan tuon yhden päivän ajan. Oli työttömyyttä tai eriarvoisuutta, niin vaihtoehtona voitaisiin olla tasa-arvoisesti prässäämässä Ladan etulokasuojia liukuhihnan ääressä. Keksiikö kukaan toista päivää mielenosoituksille?

Mitä eriarvoisuuteen tulee, niin on mielestäni ihan ok, että henkilökohtaisilla ansioilla voi saada huomionosoituksena kutsun juhliin. Enpä tuulettaisi, jos omat ansiot olisivat keskeytyneet humanismin opinnot ja huuliläväri. Mun mielestä on ihan oikein, että minun ansioilla ei pääse Linnanjuhliin. Riehumalla ihminen oikein hakee sitä eriarvoisuutta. Jos et ole valmis kunnioitamaan muita ihmisiä ja keskustelemaan asioista et ansaitse itsekään kunnioittavaa kohtelua.

Vitun siat ovat koko vuoden odottaneet kuola suunpielistä valuen, että pääsisivät tänään taas virittelemään mellakka-aitojaan ja piäksämään punkkareita patukoillaan.

Mun mielestä noi "vitun siat" käyttäytyivät helvetin paljon inhimillisemmin kuin moni muu, jos häntä tökitään kakkosnelosella. :worship:

sammyx sanoi:
Musta toi oli ihan hyvä idea protestiliikkeiltä jättää tulematta tänä vuonna. Vitun siat ovat koko vuoden odottaneet kuola suunpielistä valuen, että pääsisivät tänään taas virittelemään mellakka-aitojaan ja piäksämään punkkareita patukoillaan. Lehtimiehet on nauhurit ja kamerat ojossa turhaan palelleet senaatíntorilla päästäkseen taas näyttämään ihmisille isänmaallisen juhlapäivän "nurjaa puolta". Saarikankaan Masa ja Wahlroossin Nalle on varmaan linnassa naureskelleet, että "onkohan pummit saaneet töitä, kun ei näy ho ho."
On ihan tyhmää olettaa, että Suomesta olisi vuodessa kadonneet kaikki tyytymättömät nuoret ihmiset. Tämän päivän poisjäänti oli vaan erilainen protesti systeemiä kohtaan, mielestäni aika onnistunut sellainen.

Mihis täällä täytyis nuorten olla niin tyytymätön? Taas vähän suhteellisuuden tajua peliin. Maailman paras yleinen taso opetuksessa, ilmaiset yliopisto-opinnot, opintotuki ja asumistuki(jota muuten just korotettiin), Unicafessa ateriatuki, YTHS, HOAS, jne... En lähtis ihan heti protestoimaan ja riehumaan linnan edustalle, vain siksi että Animalian sähköpostilistalleni on tullut kutsu nousta yhtenä rintamana sortajia vastaan.
Vai pitääkö kapitalismia vastustaa? Se on niin paha paha asia kun ihmisille jaetaan oman panoksensa mukaan. Vai pitääkö vastustaa eliittiä? Se vaan nyt on niin, että kaikissa valtioissa valta keskittyy tietyille ihmisille, eliittiin voi myös itse nousta jos on tarpeeksi kunnianhimoinen. Vai turkistarhausta? Kyllä, eläinten oikeudet ovat tärkeämmät kuin ihmisten... öö, tai sitten ei, ihminen on luomakunnan kruunu.

Nimim. vihaan viherpiipertäjiä, aatteellisia sivareita, kommunisteja, sosialisteja ja muita, jotka ovat sokaistuneet omasta ideologiastaan.

Jasoni sanoi:
Minä järjestyksen ihmisenä ihmettelen kyllä kuvia ja filmin pätkiä edellisvuosien kuokkavieraiden ja poliisin hippaleikeistä. Nimittäin kun näytti järjettömältä tilanne, jossa joku naamioitunut anarkisti tökki puisella kepillä aidan takana seisovaa mellakkapoliisia ja poliisi ei tee mitään!? Toinen tilanne oli sitten valokuvattu Iltalehteen. Siina mielenosoittajat repivät turva-aitaa porukalla ja mellakkapoliisi yrittää pitää aitaa paikallaan tekemättä mitään muuta!?

Perkele, pamppa heilumaan ja kyynelkaasua peliin, jos virkavallan koskemattomuutta uhataan!

Näiden "mielenosoittajien" yhtenä taktiikkana on juuri se, että saataisiin joku/jotkut poliiseista hermostumaan ja näin ollen rivit hajoamaan. Tämä kepillä tökkiminen ym. provosointi on opittu toimintamalli ulkomaisilta ns. mielenosoittajilta, jotka usein toimivat näiden porukoiden johtajina.

Kun antaa tovereiden tökkiä ja huutaa, niin mikäpäs siinä niin kauan kun aidat kestävät... ;) Joskus televisiossa näytetty pätkä, jossa rautanaamainen 50kg painava vihreätukka lähtee reippaalla otteella porukasta pois, on todennäköisesti jonkinsortin vedättäjä/pahempi provosoija.

Äkkisilteen se pamppu & kaasu -yhdistelmä kuulostaisi houkuttelevalta, mutta se ei välttämättä ole toimiva ratkaisu. Eletäänhän me kuitenkin Suomessa, jossa nyky-aikana ei ratkaista kaikkea voimakeinoin. Luojan kiitos näin, sillä ainakaan allekirjoittanutta ei nappais asustella tuolla lämpimissä Idän maissa...

Perkele, olenkohan tulossa vanhaksi, kun näin pehmeitä arvoja julistan... :nolo:

Jokatapauksessa, mielestäni oikein hyvä, että Kuokkavieraat viettivät "lakon" tänä vuonna. Onhan sekin hyvä selitys hiipuneelle "aktivismille". :rolleyes: Olisi varmaankin ollut niille palkka- ym. kustannuksille muutakin käyttöä, jotka meni niiden herra ties mitenkä monen sadan poliisin palkkoihin Itsenäisyyspäivän aikana. Mutta toisaalta, lopun ajat ovat juhlaa valmistautuneille.

Eiks noi "kuokkavieraita" edustavat sanoneet, etteivät halunneet poliittisen asiansa kärsiä jonkun tappelevan porukan takia. Eli ei noi mielenosoittajat siellä tapelleet, vaan jotkin toiset porukat jotka oli paikalla vaan provoamassa. Siinä vaiheessa kun aletaan heiluttaan mitä tahansa kättäpitempää aidan kummalta tahansa puolen, niin mennään metsään ja pahasti.

Edit: Jos miettii että samat tappelijat menis johonkin Venäjälle tönimään aitaa, saattais tulla lähtö sen ensimmäisen sylkäisyn jälkeen. Ja nopeasti kanssa, pamputuksella ja kengällä säestettynä.

No joo, jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä mutta siinä vaiheessa, kun mennään rajan yli eli aletaan hajoittamaan paikkoja ja loukataan muiden koskemattomuutta tulisi tällaiset "mielenosoittajat" laittamaan vastuuseen teoistaan. Tuli vaan äkkiseltään mieleen, että tällaisissa "mellakoissa", kuin viime vuonna nähtiin linnanjuhlissa, tehokas keino olisi käyttää vesiruiskuja ja kastella pahimmat riitapukarit. Oli pirun kylmä viima siellä rannassa nimittäin. Eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa lähtis lämmittelemään. Ja sit näitä jotka köyttävät itsensä johonkin aitoihin tai ratakiskoihin kiinni voisi hätyytellä pois lämmittämällä pikkuhiljaa sitä mihin ovat kytkeytyneet. Siinä vaiheesssa kun ratapalkki hohtaa punaisena ei välttämättä hirveenä tekis mieli sellaisella istuskella. (Ei sit oteta ihan tosissaan, mut oishan tuollainen kivaa)

onhan se väärin että muutama jamppa juhlii muiden rahoilla. kuitenkin jokainen joka on kutsunsa saanut on sen varmasti myös ansainnut (poislukien ne jotka osaltansa olivat aiheuttamassa 90-luvun alun pankkikriisiä).

mun mielestä saavat kyllä nämä vasemmistokiihkoilijat mennä ihan rauhassa ihailemaan systeeminsä toimintaa vaikka johonkin nykyiseen / entiseen kommunistimaahan. ei ole kovin hyvin nappulat niilläkään hallussa. vapaasti vaan koittamaan mukavaa mellakkaa sinne. :jahas: 1918 osattiin neuvoa tietä näille faneille. =)

"mun mielestä saavat kyllä nämä vasemmistokiihkoilijat mennä ihan rauhassa ihailemaan systeeminsä toimintaa vaikka johonkin nykyiseen / entiseen kommunistimaahan."

Kaikki mielenosoittajat muualle vaan! Täällä ei parane olla eri mieltä mistään! Vielä kun joku kertoisi sen oikean virallisen mielipiteen, jota pitää noudattaa niin ollaankin jo samantien täälläkin Neuvostoliitossa ilman että pitää minnekään lähteä.

On se outoa kun puhutaan vapauden ja itsenäisyyden tärkeydestä, mutta sillä ei ole mitään sisältöä. Se on vain jotain ylevää höpinää, joka ei konkretisoidu. Erittäin tärkeä osa sitä on yleisesti mielletty olevan vapaus ilmaista mielipiteensä. Vaikka sitten mielenosoituksessa.

Ei vaan tajua kuinka voi ahdistaa jotakuta joku mielenosoitus noin paljon. Ei mulla ainakaan ole sellaista oloa, että jokaisen pitää viettää itsenäisyyspäivää kuten minä haluan. Mulle ainakin on ihan selvää miksi ne oli tuolla osoittamassa mieltä juuri tuolloin: maksimaalinen julkisuus. Sen vaan varasti pienen pieni vähemmistö eli keesipäät hulinoitsijat.

Oksettaa kuinka vapaus on joillekin niin itsestäänselvyys, että mielenosoitusta ei osata tervehtiä merkkinä vapaasta yhteiskunnasta. Vasta sitten on aika huolestua jos kukaan ei uskalla osoittaa mieltään. Silloin ollaan Neuvostoliitossa.

Jos jotain kateellista harmittaa, että siellä juhlitaan muitten rahoilla, niin jokainen voi laskea monetko linnan bileet pidetään Jorma Ollilan verorahoilla.

Kaikki vasurit (täällä niitä varmaan pursuaa) jotka ihailee kommunismia, tutustukaapa (kun ette historiaa viitsi lukea) mitä tapahtui Suomesta ja jopa Yhdysvalloista muuttaneille suomalaisille kommunisteille, kun he menivät 30-luvulla Neuvostoliittoon, työläisten paratiisiin.

Mä perustan oman järjestön jonka nimi on Kirvesvieraat. Vaadimme saada pahoinpidellä kaikkia luistinnaamoja ja muita runonlausujia just sillon kun huvittaa ja niin paljon kuin huvittaa. Meillä on paha olla ja ovella, kuntosaliyrittäjänä ja Nokialla on liksat perseestä sekä asuntolaina on maksamatta. Ja jos ne kuolaavat siat tulevat kimppumme, soitamme Amnestyyn. Mä en ainakaan alistu muitten laatimiin lakeihin, vaadin anarkiaa ja yhteiskunnallista lakkoa, niin pitkään kunnes mä ja mun mieliset saa hakata kaikkia sivareita ja sun muita hihhuleita just niinku huvittaa. Ja tottakai mä saan pitää naamiota sillon ku mä revin ja hakkaan, muutenhan te riistätte sen oikeuden naamioitua väkivaltaisen käyttäytymisen aikana. Who's with me?

luumu sanoi:
Kaikki mielenosoittajat muualle vaan! Täällä ei parane olla eri mieltä mistään! Vielä kun joku kertoisi sen oikean virallisen mielipiteen, jota pitää noudattaa niin ollaankin jo samantien täälläkin Neuvostoliitossa ilman että pitää minnekään lähteä.

No tässä tapauksessa kun se mielenosoitus on ilmiselvästi itseisarvo, niin ne mielenosoittajat voivat lähteä muualle(niinkuin lähtivätkin). Kun ne kuokkavieraat edes kertoisivat mistä ne olisivat eri mieltä. Tää on vaan jotain vasemmistoradikalismin romantisoimista.

"No tässä tapauksessa kun se mielenosoitus on ilmiselvästi itseisarvo, niin ne mielenosoittajat voivat lähteä muualle(niinkuin lähtivätkin)."

Kenelle on itseisarvo? Mulle siinä mielessä, että olen iloinen siitä, että meillä on maa, jossa voi osoittaa mieltään. Se edustaa mulle vahvemmin vapautta ja itsenäisyyttä kuin joku Halonen kättelemässä jotain näyttelijää. Ja silti olen sitä mieltä, että maahan mahtuu molempia tapoja.

Mielenosoittajille tuskin itseisarvo. Heillä oli asiaa. Ja varmasti vähemmistölle hulina oli itseisarvo, kuten on urheilukatsomoissakin.

"Kun ne kuokkavieraat edes kertoisivat mistä ne olisivat eri mieltä."

On kai vaikea hahmottaa sitä, että kaikki mielenosoittajat eivät välttämättä edusta jotain yhteistä kantaa. Tyytymättömyyttään ilmaisi samassa paikassa samaan aikaan joukko ihmisiä. Teemoja on käsittääkseni ollut useita.

"Tää on vaan jotain vasemmistoradikalismin romantisoimista."

No onko ne nyt jotain kommareita vai anarkisteja? Sekin täällä sekoittuu. Mun käsittääkseni molempia. Varmaan harvalla on mitään jäsenkirjaa.

Ja kenelle romantisoimista? Mulle ainakin on kyse ainoastaan siitä, että vapaa mielenosoitus on mulle merkki vapaasta yhteiskunnasta. Aivan sama koska ne sen tekee ja missä, ei mun pidä siitä tykätä enkä ole tykännytkään.

Luumu: Ei tässä ole kukaan (minä ainakaa) rajoittamassa mielenosoitusoikeutta. Mua vaan ihmetyttää se, miksi itsenäisyyspäivänä täytyy mennä presidentinlinnan eteen riehumaan ja protestoimaan? Kun kerta sympatisoit kyseisiä henkilöitä noin paljon, niin voit varmaan kertoa muillekin, että mikä on syynä tähän yhteiskunnalliseen pahaan oloon? Miten itsenäinen Suomi tuottaa huonoa oloa joillekin henkilöille?

seppo x: sä oot jo 26, olisko aika jo opetelle vittuilemaan?

eugen: eikös meillä ole äärioikeistolaista sotilasjuntta? ;)
tuollahan ne persereijjät joka viikonloppu liikkuu laumoissa ja piäksää jokaisen erilaisen ihmisen joka tulee vastaan. "katos tolla erikoinen tukka" "tuo taas taitaa olla manne" "ton naamasta mä en vaan tykkää" ja kaikkia vaan turpaan.
ootkohan sä nyt kattonut liikaa väkivalta-elokuvia? tuli ihan pissi housuun kun luin noita kidutustapoja :(

antzu: usko tai älä suomestakin löytyy ihmisiä jolla elämä ei hymyile. tietysti aina voidaan sanoa että "no ihan turhaa itkee, me sentään eletään suomessa. ajatelkaas kun olisitte syntynyt jonnekki venäjälle" silti vaikka yksinhuoltaja äideillä elämä voi olla aika paskaa jos vertaa "parempi osaisiin".
no ehkä toi nyt oli vähän huono esimerkki, mutta tolla viittasin sun kysymykseen että miksi suomessa mieltä pitäisi osoittaa.
en tiedä miksi kukin on tuolla itsenäisyyspäivänä. osa varmasti sen takia että pääsisi leikkimaan hippaa poliisin kanssa ja osa ihan rauhallisin mielin.

itse en ole koskaan ollut kuokkavieraissa tai missään muussakaan mielenosoituksessa.

laihajaakko sanoi:
eugen: eikös meillä ole äärioikeistolaista sotilasjuntta? ;)
tuollahan ne persereijjät joka viikonloppu liikkuu laumoissa ja piäksää jokaisen erilaisen ihmisen joka tulee vastaan. "katos tolla erikoinen tukka" "tuo taas taitaa olla manne" "ton naamasta mä en vaan tykkää" ja kaikkia vaan turpaan.
ootkohan sä nyt kattonut liikaa väkivalta-elokuvia? tuli ihan pissi housuun kun luin noita kidutustapoja :(

No ei tosiaankaan ole. Ja kaikki ketkä käy toisten ihmisten kimppuun on samaa paskaa mun mielestä.

Olen Linnanjuhlia vastaan niiden nykymuodossa. Eliitin ei tulisi juhlia verovaroilla samaan aikaan kun maassa on tuhansia asunnottomia ja mielisairaaloita suljetaan passittaen potilaat avohoitoon. Kyse ei todellakaan ole rahasta, juhliin käytetyt rahat eivät maan budjetissa mitään paina, vaan siitä, että tapahtuma kuvaa vääränlaisia asenteita.
Kuokkavieraiden toimintaan en osallistu, mellakoinnin ja laittomuudet tuomitsen yksiselitteisesti. Paremmin järjestettyyn, asialliseen ja rauhalliseen mielenosoitukseen saattaisin itsekin ottaa osaa, kannatan asioiden ajamista lain puitteissa. Kuokkavieraiden toiminta on vielä arveluttavampaa kuin itse päätapahtuma. Kaikenlisäksi kuokkavieraat nostavat yleisen mielipiteen itseään ja asiaansa vastaan, aivan samoin kuin kettutytöt ja eräät muut aktivistit.
Oma ehdotukseni olisi että juhlat muutettaisiin maksulliseksi kutsuvierastilaisuudeksi. Veteraanit ja ulkomaiset diplomaatit toki osallistuisivat ilmaiseksi, kun taas vuoden turhimmat julkkikset, valtaa pitävät, urheilijat jne. maksaisivat osallistumisestaan joidenkin satojen eurojen maksun. Käytäntö olisi uusi, muttei kovinkaan kummallinen, maksullisia kutsuvierasgaaloja järjestetään yleisesti.

Antzu sanoi:
Mihis täällä täytyis nuorten olla niin tyytymätön? Taas vähän suhteellisuuden tajua peliin.
:joulu6:
Olet täysin oikeassa, elämme herkässä hyvinvointi yhteiskunnassa.
Jolloin joutavan päiväinen valittaminen on tyhmää.
Mikä noilla kuokka vierailla on oikeasti huonosti ?
Näkevätkö he nälkää ?? siis täh..
Kansa olisi paniikissa jo siitä että nettiyhteydet menisivät poikki.

Willie sanoi:
Oma ehdotukseni olisi että juhlat muutettaisiin maksulliseksi kutsuvierastilaisuudeksi...

Sä varmaan keräät häissäskin pääsymaksun.

Pankaa lukko, eiköhän tää jeesustelu ole jo alkamassa toista kierrosta. Etenkin kun ens vuonna on taas sama laulu.

Eugen sanoi:
Sä varmaan keräät häissäskin pääsymaksun.

Pankaa lukko, eiköhän tää jeesustelu ole jo alkamassa toista kierrosta. Etenkin kun ens vuonna on taas sama laulu.

Hyvä idea! Voittoakin tulisi hyvällä prosentilla jos morsiamen vanhemmat maksavat kekkerit. ;) Tosin en ainakaan tällä hetkellä usko avioliittoon, joten jääköön.
Kuten sanoin, ei tuo ole rahasta kiinni. Olen valmis maksamaan enemmän veroja ja osaltani kustantamaan eliitille vaikka toiset vastaavanlaiset pirskeet, edellyttäen että asiat ovat ensin paremmalla tolalla maassamme.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom