Kuntopyörä, 4-jakosessa kolmelle lepopäivälle?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kannattaako saliohjelmaan ottaa kuntopyörää kolmesti viikossa mukaan.
Kun pitäisi saada laihdutettua tuota etureppua pois, siis täytyy laihtua 20kg. Ajattelin, jos tuommonen onnistuisi vaikkapa
kahdeksassa kuukaudessa ilman että lihakset kaikkoaa kaikki.
Muutoin pitäisin ruokavalion ennallaan, joka tällä hetkellä on nostanut painoa kuukaudessa ehkä kilon-kaksi.
Niin riittäisiköhän tuo "lepopäivinä" tehtävä tunnin mittainen aerobinen laihduttamaan ja nostamaan kuntoa.

Hyödyt???
Haitat???

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan puhtaasti matemaattinen näkökulma:

Jos tunnin fillarointi tapahtuu matalahkolla aerobisella sykealueella eli hieman hengästyt, lisäkulutus voisi olla 500 kcal/h.

Kuukaudessa lisäkulutus olisi n 3 x 4 x 500 = 6000 kcal.

Rasvakilon energiamäärä on 7000 kcal.

Näin ollen tuo kuntopyöräily melkein riittäisi estämään sen lisäkilon kertymisen per kuukausi. Olettaen siis että mainitsemasi painon nousu on suurimmaksi osaksi rasvaa. Osa siitä on tietysti lihasta.

En usko, että tuo määrä kuntopyöräilyä yksistään riittäisi kääntämään kehitystä toiseen suuntaan eli laihduttamaan 20 kg 8 kuukaudessa.

Kuntosi sen sijaan kohentuisi varmasti.

Näkisin, että lisänä tarvittaisiin ruokavaliomuutoksia.

Aivan varmasti tuon määrän laihduttaminen on kuitenkin mahdollista säilyttäen samalla hyvän lihaskunnon.

Kyllä, ja ajelen turboahdettuna, niin sekin lienee vaikuttaa siihen, että rankemmatkaan kuntopyöräsessiot ei vie voimia, vaan niistä palautuu hyvin.
Ruokavaliosta pitää vähentää hiilihydraatteja. Tosiaan tarkoitus olisi saada lisää lihaa ja laihtua.
Olen sen verran vähän aikaa vasta treenannut, niin tuon pitäisi kyllä onnistua.

Eli kävisin salilla joka päivä tai sitten sillain että sen 4päivää putkeen ja yks lepopäivä?
Mihin väliin mä sijoitan mun kuntopyöräsessiot?
Kannattanee ottaa ne sessiot salitreenin jälkeen, muutama tunti treenin jälkeen.
Riittääkö pelkkä testo siihen, että vetää 4-jakoista putkeen ilman lepopäivää?

Zone-sarja -42%
Eli kävisin salilla joka päivä tai sitten sillain että sen 4päivää putkeen ja yks lepopäivä?
Mihin väliin mä sijoitan mun kuntopyöräsessiot?
Kannattanee ottaa ne sessiot salitreenin jälkeen, muutama tunti treenin jälkeen.
Riittääkö pelkkä testo siihen, että vetää 4-jakoista putkeen ilman lepopäivää?

2 treenii, 1 lepo ja lepopäivänä fillaria?

2 treenii, 1 lepo ja lepopäivänä fillaria?
Onnistuskohan tuo ihan kaksjakosella ohjelmalla, vai teenkö 4-jakoista.
Itse kallistuisin 4-jakoisen puolelle, koska sillain saa lihat raiskattua todella hyvin.
Mutta 2-jakoisessakin olisi tietenkin omat etunsa.

4-jakoinen vois mennä tällain.
1. rinta,2.jalat 3.ojentajat,hauis 4, selkä, olkapäät. Jäikö tosta jotain pois? Taukopäivinä vois jumpata vatsalihakset.

Onnistuskohan tuo ihan kaksjakosella ohjelmalla, vai teenkö 4-jakoista.
Itse kallistuisin 4-jakoisen puolelle, koska sillain saa lihat raiskattua todella hyvin.
Mutta 2-jakoisessakin olisi tietenkin omat etunsa.

4-jakoinen vois mennä tällain.
1. rinta,2.jalat 3.ojentajat,hauis 4, selkä, olkapäät. Jäikö tosta jotain pois? Taukopäivinä vois jumpata vatsalihakset.

Nii jakoja on monia.
1. Rinta/hauis
2. Jalat
3. Olka/ojentaja
4. Selkä/takaolat

Tai

1. Rinta/olka
2. Jalat
3. Kädet
4. Selkä

Testailemaan vaa ja vaihtelua muutenkin. Jalkojaki voi heittää useammin tonne väliin jos palautunu jos tuntuu et yläkroppa tarvii lepoa jne.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom