Millaista punttitreeniä kaverin kannattaisi tehdä kun on armeijaan menossa vuoden päästä? Tosin olen itsekin, mutta ei vaan tuo kestävyyspuoli kiinnosta sitten hevon vittuakaan, joten ei kiinnosta mitkään cooperin testit vaan ajattelin kasvattaa lihasta koko vuoden :D Tiedän ei tuosta inttiin oikeastaan hyötyä ole, mutta mulla ei olekaan tavotteet alikessuksi, vaan että pääsis puolella vuodella pois. :D Joten siis tuo mun kaveri haluaisi nimenomaan panostaa tuohon kestävyyspuoleen ja sanoinkin että matalasykkeiset juoksulenkit ja pari kuntopiiriä viikkoon olisi varmaan ihan hyvää reeniä tota varten.. mutta hän haluaa myös puntilla käydä joten kannattaako tuollaista varten mitään ohjelmaa edes tehdä jos nyt käy vaikka 2krt/vko puntilla? Aattelin liikkeinä hänelle esim. sotilaspenkkiä, kyykkyjä, mavea, pystypunnerruksia ja leukoja. Ja jos kaveri kävisi nyt vaikka Ti ja To puntilla niin tekisi tiistaina vaikka näin kyykky 3-4x5-15, sotilaspenkki 3x5-15, mave 3x5, vatsat 3x5-20. Torstaina taasen vaihteluksi vaikka askelkyykkyä 3-4x5-15, pystypunnerrus tangolla 3x5-15, leuanveto myötäotteella 3xmax. Eli oisko tuossa järkeä? Eli kaveri tekis viikkoon pari punttitreeniä + sitten 2-3krt jtn. aeroobista treeniä. Hän ei myöskään haluaisi älyttömästi lihoa, vaan että saisi tuosta puntista sitä perusvoimaa tai mitä nyt armeijassa nyt jossain määrin tarvitaan.
E: Kaveri on siis 18v, painaa noin 90kg ja pituutta on 185-188cm.