Kuntoon inttiin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helppoa ku heinänteko.
2-3krt viikossa lenkille, juokse kunnes et enää jaksa.
2-3krt viikossa punnerruksia, vatsarutistuksia sekä leuanvetoja niin paljon kuin jaksaa. (Osta leuanvetotanko, maksaa esim prismassa 20e.)
Ja laihduta 6-pack näkyviin. Eli syö niin vähän että paino laskee. Jos ei laske, syö vähemmän.

Sitte pärjäät intissä. Siellä ei pakkiksen huppariläskejä kaivata, pelkästään maratoonareita.

Paitsi jos on pioneeri.

Itse kokisin tärkeämmäksi inttiin menon kannalta lähinnä lenkkeilyn ja peruslihaskunnon kohottamisen kuin punttailun. Tosin on täyspakkausmarsseillakin yms. hyvä vähän perusvoimaa olla koko kropassa, ettei ihan lytisty kasaan. Itse kun olin, niin menin ihan suorilta ilman mitään urheilua vuosiin n. 12-vuotiaan pojan fysiikalla. Hyvin selvittiin mutta kovat marssit ja muut rankemmat jutut tuotti kyllä myös vaikeuksia. Menee se inttiaika paljon mukavemmin jos on edes jonkinlaista kuntoa alla!

Lukaseppas tämä läpi (treeniohjelmia, ruokavalioesimerkkejä ja suoritustekniikoita):
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

joo jos perus-osastoon menee niin huonokuntosia ne on keskiarvoltaan ei siinä mitään tarvii harjotella. Mutta eri asia jos johonkin erityisempään hakee. entiä paljonko on repun kantoa nykysin mutta kyllä siinä näki sen kunnon tilan. ei siihen salia tarvii. reppu selkään ja vaihtelevaan maastoon käveleen tai hiihtään (siis mikäli nykyään on hiihtoa juuri)

joo jos perus-osastoon menee niin huonokuntosia ne on keskiarvoltaan ei siinä mitään tarvii harjotella. Mutta eri asia jos johonkin erityisempään hakee. entiä paljonko on repun kantoa nykysin mutta kyllä siinä näki sen kunnon tilan. ei siihen salia tarvii. reppu selkään ja vaihtelevaan maastoon käveleen tai hiihtään (siis mikäli nykyään on hiihtoa juuri)

Kiväärimieheks oli tarkotus...

Mut se maratoonari hyytyy kun lastataan sadoittain telluja autojen kyytiin. Semmonen laatikkokin kuitenkin painaa sen 40-50kg.

Viimeksi muokattu:
Kuntoo nostat inttii? älä ny naurata :D Eivaan, vakavasti, Itsekki kohta sinne meen, mutta ei kyllä jaksa panikoida. Katsonu noita kavereita, jos siä selviää aivan susipaskassa kunnossa olevatki ja onnistuvat vielä lihomaan (omista valinnoista kyllä kiinni) niin ei pal vakuuta

Kyllä hymy hyytyy jollain yömarssilla räntäsateessa, kun jokainen askel vituttaa..

Oot Onsima oikeassa siinä, että intistä selviää vaikka olis kuinka rapakunnossa, mutta on siellä huomattavasti mukavampi olla, jos löytyy edes vähän pohjakuntoa.

Mut se maratoonari hyytyy kun lastataan sadoittain telluja autojen kyytiin. Semmonen laatikkokin kuitenkin painaa sen 40-50kg.

:D En kyl tiiä mimmosia megatelluja teillä on ollut, Säkylässä oli se keltainen "official-telluboksi" mitoitettu kahdelle kuntonapille eli 10+10 kiloa ja sen laatikon oma paino. Varmaan sitten riippuu varuskunnasta.

Itse ketjun aloittajalle antaisin vinkiksi hankkia voimaa raskailla perusliikkeillä, vaikka tuolla kehutulla Starting Strenght-ohjelmalla. Mitään kaunista hauista ei kannata keskittyä tekemään, juurikin tuo mainittu kestävyys ja juoksukunto on armeijassa avuksi. Huomasin itse, että parhaiten siellä pärjäsi vähällä energialla jaksavat sitkeät, monipuolista kuntoa omaavat jampat. Eli panosta siihen aerobiseen vähintään yhtä innokkaasti kun painojen kolisteluun.

Myös se aselaji vaikuttaa todella paljon siihen mitä tuleman pitää. Itseäni lähinnä vituttaa lukea heittoja jossa parjataan ettei se armeija enää oo mitään, ihme tissuttelua... etc. Mainitsemasi kiväärimies ronttaa semmoista noin 10-15 kilon lisäromua yllään metsässä periaatteessa koko ajan, sekä aika ajoin täysvarustuksessa noin 20-40 kilon lisäkuormaa. Kyllä siellä sitä tekemisen meininkiä vielä on, riippuen tehtävästä.

Optim mainitsi jostain sixpäckistä, sillä et tee tuolla hevon vittuakaan, korkeintaan edistää naisten kaatoa lomilla joka vaikuttaa motivaatioon positiivisesti. :whip:

Itselläni kasvoi kunto AUK:ssa heikosta kiitettävään, palveluksen loppupuolella olin parantanut cooperia 400 metriä ja silloin ei kunto ollut edes enää huipussaan. Eli kyllä se kunto kasvaa vielä siellä intissäkin.

Viimeksi muokattu:
Kuntoo nostat inttii? älä ny naurata :D Eivaan, vakavasti, Itsekki kohta sinne meen, mutta ei kyllä jaksa panikoida. Katsonu noita kavereita, jos siä selviää aivan susipaskassa kunnossa olevatki ja onnistuvat vielä lihomaan (omista valinnoista kyllä kiinni) niin ei pal vakuuta

Oliskohan ne sitten juurikin niitä kokkeja ja kuskeja sun muita? Tässähän ollaan kiväärimieheksi tähtäämässä siis :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Sä oot ilmeisesti ollut jossain "suomenvahvin mies" valmisteluleirillä, jos ton painosia tellulaatikoita on ollu :)

Itsellä intissä vahvasta kropasta oli vain ja ainoastaan hyötyä silloin kuin viimeisillä viikoilla käveltiin 13-15 km kalustemarssi, eli olin kranaatinheitin komppaniassa ja kaikkien joukkueesta piti kantaa joku heittimen osa (pieni heitin siis) ja mulle siunaantu putki (painaa jotain 20-25 kg) siinähän se meni vihellellen siellä niskassa muilla oli sitten omiensa kanssa vähän haasteita :)

Kyllä meillä oli sekä kahden, että neljän tellun laatikoita, enimmäkseen noita neljän tellun. Painoa siis se n. 40kg + laatikko.
Itse onnistuin pysymään hyvässä kunnossa aina AUKin loppuun, mutta sitten kunto romahti puolessa vuodessa ja painoa tuli lisää n. 7kg. Nyt on ne kilot viimein karistettua, huhhuh.

Millaista punttitreeniä kaverin kannattaisi tehdä kun on armeijaan menossa vuoden päästä? Tosin olen itsekin, mutta ei vaan tuo kestävyyspuoli kiinnosta sitten hevon vittuakaan, joten ei kiinnosta mitkään cooperin testit vaan ajattelin kasvattaa lihasta koko vuoden :D Tiedän ei tuosta inttiin oikeastaan hyötyä ole, mutta mulla ei olekaan tavotteet alikessuksi, vaan että pääsis puolella vuodella pois. :D Joten siis tuo mun kaveri haluaisi nimenomaan panostaa tuohon kestävyyspuoleen ja sanoinkin että matalasykkeiset juoksulenkit ja pari kuntopiiriä viikkoon olisi varmaan ihan hyvää reeniä tota varten.. mutta hän haluaa myös puntilla käydä joten kannattaako tuollaista varten mitään ohjelmaa edes tehdä jos nyt käy vaikka 2krt/vko puntilla? Aattelin liikkeinä hänelle esim. sotilaspenkkiä, kyykkyjä, mavea, pystypunnerruksia ja leukoja. Ja jos kaveri kävisi nyt vaikka Ti ja To puntilla niin tekisi tiistaina vaikka näin kyykky 3-4x5-15, sotilaspenkki 3x5-15, mave 3x5, vatsat 3x5-20. Torstaina taasen vaihteluksi vaikka askelkyykkyä 3-4x5-15, pystypunnerrus tangolla 3x5-15, leuanveto myötäotteella 3xmax. Eli oisko tuossa järkeä? Eli kaveri tekis viikkoon pari punttitreeniä + sitten 2-3krt jtn. aeroobista treeniä. Hän ei myöskään haluaisi älyttömästi lihoa, vaan että saisi tuosta puntista sitä perusvoimaa tai mitä nyt armeijassa nyt jossain määrin tarvitaan.

E: Kaveri on siis 18v, painaa noin 90kg ja pituutta on 185-188cm.

Millaista punttitreeniä kaverin kannattaisi tehdä kun on armeijaan menossa vuoden päästä? Tosin olen itsekin, mutta ei vaan tuo kestävyyspuoli kiinnosta sitten hevon vittuakaan, joten ei kiinnosta mitkään cooperin testit vaan ajattelin kasvattaa lihasta koko vuoden :D Tiedän ei tuosta inttiin oikeastaan hyötyä ole, mutta mulla ei olekaan tavotteet alikessuksi, vaan että pääsis puolella vuodella pois. :D Joten siis tuo mun kaveri haluaisi nimenomaan panostaa tuohon kestävyyspuoleen ja sanoinkin että matalasykkeiset juoksulenkit ja pari kuntopiiriä viikkoon olisi varmaan ihan hyvää reeniä tota varten.. mutta hän haluaa myös puntilla käydä joten kannattaako tuollaista varten mitään ohjelmaa edes tehdä jos nyt käy vaikka 2krt/vko puntilla? Aattelin liikkeinä hänelle esim. sotilaspenkkiä, kyykkyjä, mavea, pystypunnerruksia ja leukoja. Ja jos kaveri kävisi nyt vaikka Ti ja To puntilla niin tekisi tiistaina vaikka näin kyykky 3-4x5-15, sotilaspenkki 3x5-15, mave 3x5, vatsat 3x5-20. Torstaina taasen vaihteluksi vaikka askelkyykkyä 3-4x5-15, pystypunnerrus tangolla 3x5-15, leuanveto myötäotteella 3xmax. Eli oisko tuossa järkeä? Eli kaveri tekis viikkoon pari punttitreeniä + sitten 2-3krt jtn. aeroobista treeniä. Hän ei myöskään haluaisi älyttömästi lihoa, vaan että saisi tuosta puntista sitä perusvoimaa tai mitä nyt armeijassa nyt jossain määrin tarvitaan.

E: Kaveri on siis 18v, painaa noin 90kg ja pituutta on 185-188cm.

Mielestäni ihan fiksu setti, perusliikkeet löytyy ja kehittää koko kroppaa.
Ehkä mitä voisi lisätä ni ois just et juoksis myös jotain intervallei... Ja jos kerran kuntopiirissä hoitaa ne vatsat, alaselkä, punnerrus liikkeet ni ihan hyvältä vaikuttaa...
Eikä sen kaverin tarvitse kuin vetää normi safkaa 4-5 ateriaa päivässä, ni eiköhän siitä oo hyvä alottaa, ei tarvitse kummempia hifistellä.. Tuskinpa se mihinkään lihoaa, päinvastoin :)

Ootko koskaan kuullut Crossfitistä, vois meinaan sopia täydellisesti kaveris tavoitteisii ;)

Oon kuullu tuosta, toki noista ei ole itellä mitään kokemusta. Tämähän on aika monipuolinen harjoittelumuoto. Mutta noista crossfit ohjelmien tekemisestä ei ole kyllä itellä mitään hajua.

Oon kuullu tuosta, toki noista ei ole itellä mitään kokemusta. Tämähän on aika monipuolinen harjoittelumuoto. Mutta noista crossfit ohjelmien tekemisestä ei ole kyllä itellä mitään hajua.

http://crossfithelsinki.fi/ <--- Tuonne tulee joka päivä uusi treeni etusivulle, ni sieltä voi jotain ideoita ottaa..

Mutta sunkin laatima ohjelma näytti mun mielestä tosi hyvältä...
Ihan miten vain :) Kannattaa ainakin kokeilla jotakin crossfit treeniä, tai tekee vaikka kerran viikkoon crossfit tyyppisen treenin ;)

Vekaralla harjotus tellu paino yli 10kg, oisko ollu lähempää 12kg. Ja tellulaatikos on 4 tellua joten joo kyllä siitä tulee tommoset 40-50kg. Puhumattakaan sitte kaikesta muusta pioneerikalustosta mitä autoon ja autosta lastataan. Hävityspanokset a 20kg kpl. Putkimiinat, laatikko täynnä rautaputkiloita. PuRat, pohjamiinat... kyl siel sitä romua on mitä nostella.

Millaista punttitreeniä kaverin kannattaisi tehdä kun on armeijaan menossa vuoden päästä?

Mil.fi:ssä on jotain tietoa: http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=9977960041748d1e9b06fbd3a940458c

Yleensä @mil.fi:stä saa myös vastauksen aika nopeasti. Yllättävän vähän intin sivulla kuitenkaan on juttua niille, jotka ennen palvelusta ovat jo motivoituneita kuntoa kasvattamaan. Ehkä ei haluta pelästyttää sivariin niitä, joille ajatus punttisalista kuulostaa jo kamalalta.

Nuoremmat ikäluokat: Miten paljon palvelus nykyään vituttaa? Omilta ajoilta muistan, että sitä halvatun punkkaa ja pinkkaa hierottiin ihan käsittämättömän paljon. Olin ja olen periaatteessa myönteinen maanpuolustukselle ja intissä aineksina olivat sentään nuoret miehet, metsä, isot pyssyt ja nuotiot. Voinee pitää saavutuksena sitäkin, miten näistä onnistuttiin keittämään niin pahanmakuinen soppa.

Sä oot ilmeisesti ollut jossain "suomenvahvin mies" valmisteluleirillä, jos ton painosia tellulaatikoita on ollu :)

Itsellä intissä vahvasta kropasta oli vain ja ainoastaan hyötyä silloin kuin viimeisillä viikoilla käveltiin 13-15 km kalustemarssi, eli olin kranaatinheitin komppaniassa ja kaikkien joukkueesta piti kantaa joku heittimen osa (pieni heitin siis) ja mulle siunaantu putki (painaa jotain 20-25 kg) siinähän se meni vihellellen siellä niskassa muilla oli sitten omiensa kanssa vähän haasteita :)

Alkohan toi painaan hartioihin ihan vitusti :D se putki taisi olla 19kg. Helpoin olis ollu se alusta kun siinoli ne narut niin sai repuks selkään eikä painanu kun 17kg..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom