Kuntoilusta kysymys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, olen tätä foorumia jo jonkin aikaa lukenut ja aattelinpa nyt sitten rekisteröityä tänne. Voisin kertoa vähän itsestäni, eli olen 21 vuotias nainen ja viikko sitten aloitin ns. laihdutuksen, siksi sanon ns. koska olen ihan normaali mitoissa (61/167) mutta haluaisin lihasmassaa enemmän, eli tiukentua:) Eipä kyllä pahitteeksi olisi vaikka 5 kiloakin lähtisi.. Mä oon aloittanut syömään terveellisesti, eli aamuisin syön puuron, sit lounaaksi riisiä/makaronia, kanaa/kalaa/lihaa, salaattia, Hedelmiä ja vihanneksia syön myös, vettä juon päivässä 2-3 litraa. Ja olen jättänyt pois alkoholin, karkit, sipsit, limukat ja muut herkut. (toki kerran kaks viikossa annan itseni syödä karkkia, mut kohtuudella! Sipsejä ja kokista en ollenkaa) Ja roskaruoatki olen jättänyt pois kokonaan. (ainaki tän "kuurin" alussa) No, nyt aloitin lenkillä käymisen, joka aamua käyn kävelemässä n.tunnin lenkin (reippaasti kävellen) Ja iltaisin teen vatsalihaksia myös. Salille en aio mennä, aattelin et kait lihasmassaa tulee jos kävelee reippaasti.. ja ku syö terveellisesti, niin ei ainakaa liho enempää. Mitäs luulette, näkyiskö tuloksia touko-kesäkuussa jo? Sori jos tyhmä kysymys, mä en ole ennen liikuntaa harrastanut, että oikeastaan eka kerta.. Ja vinkkejä saa antaa mulle, mitä kannattaisi tehä et vatsa/peppu/reidet kiinteytys jne..:) Kiitoksia vastanneille!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kävely ja kaikenlainen liikunta (lenkkeily, pyöräily, aerobic etc) ovat aerobista liikuntaa jotka eivät lisää lihasmassa, pikemminkin päinvastoin (riippuu ravintomääristä).

Se näkyykö tuloksia riippuu siitä mitä ja kuinka paljon syöt mutta noilla tiedoilla sanoisin että ei se paino ainakaan lisäänny eli tod.näk. vähentyy jonkin verran. Lihasmassaa ei tosin tule lisää myöskään.

Jos ei salille halua lähteä niin sitten kannattaa ostaa kotiin jotain käsipainoja tai vastaavia ja tehdä niillä liikkeitä, tosin hyöty on huomattavasti pienempi kuin kunnon salilla harjoittelu.

:thumbs:

Originally posted by päivänkakkara
Salille en aio mennä, aattelin et kait lihasmassaa tulee jos kävelee reippaasti.. ja ku syö terveellisesti, niin ei ainakaa liho enempää. Mitäs luulette, näkyiskö tuloksia touko-kesäkuussa jo?
Lihasmassaa saat kävelemisestä korkeintaan jalkoihin. Hyödyllistä ja varmasti laihtumisprosessia nopeuttavaa olisi mennä punttisalille, mutta jos olet päätöksesi tehnyt, niin ei kai siinä sitten mitään. Oikealla ruokavaliolla, treeniohjelmalla ja riittävällä määrällä aerobista sinusta saa varmasti touko-kesäkuuhun mennessä melkoisen beiben. Siis mikäli itsekuri riittää aamulenkkeihin, ruokavalion noudattamiseen, tsemppaukseen, itsensä ja kipukynnyksensä ylittämiseen sekä herkuista ja alkoholista kieltäytymiseen. Itsestään ei mitään tapahdu, joten se on sinusta kiinni. :)

energia juomista..

Mitäs mieltä olette Red bullista tai Battery juomista? Onks hyväksi treenin jälkeen, tai onko paha jos 1-2 kertaa viikossa juon sellaisen?

Ja sit viel tuli mieleen tälläinen kysymys: teen siis vatsalihaksia, mulle on sanottu et jos treenaan suoraa vatsalihasta nii se maha kasvaa siitä.. Pitääkö paikkaansa? No, yritin sit tehdä niitä sivuilla olevia, mut ei mulla ne toimi.. Miten saisin ne toimiin? Haluaisin niitä treenailla, että saisin ylimääräisen pois mahasta, ja siis haluaisin litteämmän vatsan kuin nyt ja tosiaan sen ylimääräisen pois ,eli en niinkään halua sitä sixpackia..

Haluaisin niitä treenailla, että saisin ylimääräisen pois mahasta, ja siis haluaisin litteämmän vatsan kuin nyt ja tosiaan sen ylimääräisen pois ,eli en niinkään halua sitä sixpackia..
Onnistuu, kun rasvan määrä vähenee. Rasvan määrään et pysty vaikuttamaan paikallisesti kuin rasvaimulla ja antiestrogeeneillä.

millähän ihmeellä nainen saa lihasta pelkällä kävelyllä? tietenkin, niin kuin Tomi sanoi, aerobinen harjoittelu ja oikea ruokavalio kyllä muokkaa kroppaasi oikeaan suuntaan.

mutta täytyy sanoa, että..

punttisali + aerobinen -----> tätä ei voita mikään!

Ja sit viel tuli mieleen tälläinen kysymys: teen siis vatsalihaksia, mulle on sanottu et jos treenaan suoraa vatsalihasta nii se maha kasvaa siitä.. Pitääkö paikkaansa? No, yritin sit tehdä niitä sivuilla olevia, mut ei mulla ne toimi.. Miten saisin ne toimiin? Haluaisin niitä treenailla, että saisin ylimääräisen pois mahasta, ja siis haluaisin litteämmän vatsan kuin nyt ja tosiaan sen ylimääräisen pois ,eli en niinkään halua sitä sixpackia..

Maha kasvaa, koska lihakset joita reenaat kasvavat. Kuinka paljon ne kasvavat? Eivät varmasti niin häiritsevästi, että niitä ei kannattais yleiskunnon takia reenata. Mahasi pienenee, kun poltat rasvaa pois päältä. Rasva ei kuitenkaan pala paikallisesti ja tehokkain tapa polttaa rasvaa on aeroobinen liikunta. Pelkästään vatsalihasliikkeitä tekemällä rasva ei pala ainoastaan vatsasta, jos se palaa mistään. Aeroobisella rasvaa palaa joka puolelta kehoasi, myös vatsasta.

Mikä mättää kylkilihaksia reenatessasi?

Energiajuomaa ottaisin ennen reeniä, sen piristävän vaikutuksen takia.

Kime76: Niin mulla ei "tunnu" ne sivuilla olevat lihakset, yritin netissä ohjeen mukaan tehä hengitysharjotusta, mut sit ku nousen ylös tekeen niitä lihaksia niin työtä tekee vaan suora vatsalihas. Teenkö sit jotain väärin, vai mikäs siinä on.. Auttaako jos teen sivu vatsalihaksia niin että sivuille päin teen ne? Mä en oo ennen treenannu vatsalihaksia, joten sori nämä tyhmät kysymykset.. :nolo: Noista energia juomista, mikä on paras, siis mitä kannattaisi juoda Red bull, battery vai sitä pussissa olevaa, en muista sen nimee? Mä juon batterya yleensä viikonloppuna pari, ja illalla. Eli en ota sitä treenauksen jälkeen..

Et kyllä selittänyt miten teet sen liikkeen, jota kylkiin haluat kohdistaa. Tai sitte en ymmärtänyt mitä tarkoitat.

Kokeile seuraavaa. Mene lattialle makaan kyljellesi, jalat suorana ja päällekkäin. Nosta nyt päällä olevaa jalkaasi ylös. Katso että jalkasi nousee ylös, eikä eteen. Tee esim. 20 toiston sarjoja, jos tuntuu kevyeltä köytä jotain painoa jalkaasi.

Energiajuomien paremmuudesta en tiedä, kun en niitä juurikaan käytä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noista energia juomista, mikä on paras, siis mitä kannattaisi juoda Red bull, battery vai sitä pussissa olevaa, en muista sen nimee? Mä juon batterya yleensä viikonloppuna pari, ja illalla. Eli en ota sitä treenauksen jälkeen..

Onko noita energiajuomia pusseissakin? :confused: Ethän nyt meinaa vaan Dexal palautusjuomia? Omasta mielestäni kannattaisi juoda jotain kunnon palautumisjuomaa treenin jälkeen, mielummin kuin limuja :rolleyes:

Kime76: Juu, kiitoksia neuvosta, täytyy kokeilla tuota:) On se vaan ihanaa aamulla lähteä lenkille, ku en ole siis ennen jaksanut/viitsiny lähteä lenkille, nii oon ottanut itseäni niskasta kiinni, käyn joka aamu n. tunnin lenkin ja reippaasti kävellen, voishan tuota vauhtia vielki nopeuttaa, mut eiks oo pääasia et lenkille käyn, kävelen niin nopeasti ku jaksan. Ja eilen illalla tein vatsalihaksia, nii huomas et nyt jopa jakso tehdä, ennen on alkanut jo väsyttää siinä alle 50 vatsalihas liikkeen kohdalla, mut hyvinpä jaksoin sen 100 tehä:) Jospa tää tästä nyt sit lähtis.. Että mahiksia voiski olla viel mullakin ;)

tseif: Tarkoitin sillä pussi energiajuomalla HART SPORTTIA. Ja lenkin jälkeen juon vettä, ja jos limukkaa tekee mieli, nii olen lightia sit juonu, mut koitan välttää sitäkin kuitenkin.. (eli siis vettä juon yleensä, en limukkaa)

Miten muilla treenaukset menee? Onko painoa tippunut/ tuloksia muuten näkynyt? Kauanko olette treenanneet?

Back
Ylös Bottom