Kuntoa ja "hieman" lihasta aloittelijalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luojan kiitos löytyy ymmärtäviä ihmisiä täältä :)!

Kiitos vinkistä, tuossa ois tarkotuksena kaverin kanssa paikalliselle salille mennä huomenna ja siellä sitten kaverin kaveri vähän auttaa selvittämään millaisia treenejä tarvitaan.

Ja kyllä, tuntuu siltä että lukkoa vaan kehiin.

Hyvä hyvä että opastusta haetaan. Mutta kuullostaa siltä, että metsään ollaan menemässä juuri niin kuten lähes kaikki nuoret mokaavat. Kaverin kaveri, jolla on isompi hauis, kertoo miten pitää treenata. Ei niin. Oikeasti jos et halua ensimmäiset 5 vuotta tehdä samoja virheitä kuin kaikki muut, vaan haluat heti alkaa oikeasti kehittyä ILMAN että sinulle kehittyy tyypillisiä lihasepätasapainoja jotka myöhemmin aiheuttavat terveysongelmia ja harrastuksen lopettamisen, niin sinun täytyisi päästä nykyisten tai entisten kilpavoimailijoiden ohjaukseen. Kuntosaliohjaaja on toinen vaihtoehto, mutta kuntosaliohjaaja voi olla myös erittäin epäpätevä.

Kaverin kaveri voi olla joko kulta-aarre jos kyseessä on yli 25 vuotias ja pitkään urheilua harrastanut voimailija tai entinen kilpaurheilija tai koulutettu liikunnan ohjaaja, tai sitten se todennäköisempi PALJON HUONOMPI vaihtoehto eli toinen teini joka on EHKÄ pari vuotta käynyt salilla eikä oikeastaan osaa kertoa sinulle mitä tarvitset. Hän ainoastaan osaa kertoa mitä hän on itse tehnyt, ja parin vuoden harjoittelukokemuksella yksikään harrastaja ei vielä tiedä juuri mitään niistä sadoista pienistä asioista jotka vaikuttavat harjoitteluun, koska ei ole vielä ehtinyt harrastaa ja opiskella aihetta pitkään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja tämän jo tiedänkin, että esim läskistä on hyvä ruveta rakentamaan.

Pääpointti nyt oli tohon sun kysymykseen se, että hanki eka se massa mistä ne palikat rakennat

Ehkä turha täsmennys, mutta näinhän asia ei mene - lihasta ei suinkaan rakenneta läskistä eli rasvasta, eikä lihavasta tule helpommin lihaksikasta kuin laihasta. Rasva ja lihas ovat aivan eri soluja eikä toinen voi muuttua toiseksi. Lihasta saadaksesi tarvitset ruokaa enemmän kuin kulutat, jotta kropalla on lihaksen rakennusaineita. Rasvalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaikka toki myös rasvasolut kasvavat jonkun verran pluskaloreilla.
Näinniinku rautalangasta.

varsinkin kun tuo cooper ei mennyt niin loistavasti kun odotin sen menevän.
Tähän auttaa lenkkeily. Vähintään 2x viikossa ja pikkuhiljaa pyrit parempiin suorituksiin. Lisää metrejä lenkkiin, enemmän vauhtia ja erilaisissa maastoissa (mäkijuoksu). Joskus pidempiä hitaita ja joskus lyhyitä kovatehoisia lenkkejä, kuitenkin pääasia että pitkällä aikavälillä sun suoritukset kovenee. Ja usko kun sanon että älä hoppuile kehityksen kanssa, siitä tulee vaan ongelmia. 3000m cooper on suhteellisen pienellä panostuksella saavutettavissa kohtuuajassa.

Lähinnä hakusessa tuo kunto ja saada vatsalihaksia enemmän näkyviin ennen ensi kesää :david:, vaikka jo näkyvätkin osittain matalan rasvaprosentin takia.
Jos haluat kasvattaa vatsalihaksia niin joudut kasvattaa samassa suhteessa kaikkia muitakin lihaksia, piste. Se on ainut oikea ja samalla paras tapa edetä ton asian suhteen. Sitä varten otat käyttöön fiksun ohjelman joka sisältää raskaita ja tehokkaita moninivelliikkeitä ja noudatat sitä kunnolla.
Ikävä kyllä jos sä haluat pitää palikat esillä niin et saa kasvattaa rasvaprosenttia hirveesti ja sulla kuitenkin on vaan 55kg painoa. Varovasti plussakaloreilla siis eteenpäin. Kehitys on hitaampaa, mutta palikat pysyy esillä. Mitään sikabulkkia ja sen jälkeistä kiristelyä mä en suosittele. Se on aina huono tilanne jos teini joutuu dieettaamaan.

Kuitenkin, yleiskuntoa tästä pitäis lähteä kohentamaan 1-2 treenikerralla viikossa
Jos muissa harrastuksissa juostaan paljon yms. niin yhdellä lenkillä viikossa voi pärjätä, mutta salitreeniä on syytä tehdä vähintään 2krt viikossa, jos haluaa edes välttävää lihaskehitystä.

Juoksumattoa joko niin kauan kuin jaksaa tai huvittaa, tai sitten joku määrätty matka tappelemalla läpi.
Suunnittele aina minkä verran juokset ja missä ajassa/millä teholla. Sun täytyy sekä salilla että lenkeillä noudattaa jotain progressiota.

PS. ihan sama mihin kuntoon sä haluat päästä, jos tavoitteena on edes vähän kasvattaa lihasta niin nää neuvot pätee.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. saattaa tulla uutisena että kyykyt ja maastavedot kehittää vatsalihaksia
PPPS. jos tarkoitus on näyttää hyvältä tyttöjen mielestä niin voin luvata että 100% varmuudella naisväki tykkää ihan jokaisesta lihaksesta. Niillä vaan on niin paljon eri makuja eikä ne aina itsekäään tiedä mistä ne tykkää, joten siinä on taas yksi syy keskittyä kaikkien lihasten tasapuoliseen kehittämiseen. Vai mitä luulet onko sitten kiva jos unelmies nainen tykkääkin lihaksikkaista pakaroista, reisistä ja selästä ja oot treenannut pelkkää packia ja habaa?

Syö nyt kuitenkin ihmeessä jotain ekstraa jos nykyvaliolla olet noin hoikka, ei varmana ole pahitteeksi. Vaikka pari ylimääräistä kananmunaa per viikko jos ei luonne anna periksi muulle. Keitä ja viipaloi leivän päälle, helppoa kun mikä. Sitten vaikka jotain rahkaa. Liikkujan ruokaa. Ja tee leuanvetoja mielummin kun tuhat vatsaa. :)

Myrkkyä koko ketju, ei aloittajan toimesta, mutta muuten täys kuraa jota tähän kirjoittavat eivät muka halua tajua.
Ota vaaka mittariksi, syö vitusti, opettele treenaan(joo kaikkea ei saa ilmaiseksi). Kun paino rupeaa nouseen niin jatka samaa rataa, ellei, syö enemmän ja mieti pikkuhiljaa sitä ohjelmaa. Joku 2-3 jakoinen vois olla hyvä sulle. Ai-niin unohda ne muut harrastukset.

Juupajuu, monta kertaa asiasta taas pitää mainita :D kyllä, olen alipainoinen painoindeksin mukaan, mutta painoindeksi ei ole pätevä teini-ikäisellä. En tiiä johtuuko siitä, että olen teini-iän keskivaiheilla. Katotaan vaan, kun jatkan samaan malliin tätä karkin ja kaiken muun paskan mättöä niin kunhan pääsen about 18-20 vuotta niin ei voikkaan mättää enään samalla tavalla.

Tuntuu vähän turhalta hakea tältä foorumilta mitään apua, kun kokoaika tullaan jauhamaan samaa, vaikka asioihin olen omasta mielestä kommentoinut varsin selkeästi.

Ruoka puoli on paremmin kuin hyvin, tulee kaikkea mahollista syötyä ja niin että meinaa haleta. Ja kyllä, sitä vähän hainkin että tulee sitä painoa myöskin hitusen lisää, mutta terveellisesti.

And btw, it looks like it does count ! :)

ja tälläinen ei ollut todellakaan hakusessa

index.php

Kannattaa myös panostaa siihen ravinnon laatuun eikä pelkästään määrään. Proteiinit ei varsinaisesti ole mikään uskon asia ja painoharjottelu lisää sen tarvetta, mutta LISÄravinteena sitä ei tarvitse jos ruokailu on sen osalta kunnossa.

Liikkeistä jo mainitut kyykyt, vedot, punnerrukset, soudut. Ei ehkä helpoimpia liikkeitä, mutta niillä saa monta kärpästä yhellä iskulla. Varsinkin jos käy vaan muutaman kerran viikossa ni kannattaa jättää hilavitkuttimet pois.

Tota siima mussutusta en ihan ymmärrä mitä täällä viljellään. Ei kaikki halua bulkata itteään mudottomaks, varsinkin kun tässä tapauksessa ei haeta mitään maksimaalista lihaskasvua.

Ehkä turha täsmennys, mutta näinhän asia ei mene - lihasta ei suinkaan rakenneta läskistä eli rasvasta, eikä lihavasta tule helpommin lihaksikasta kuin laihasta. Rasva ja lihas ovat aivan eri soluja eikä toinen voi muuttua toiseksi. Lihasta saadaksesi tarvitset ruokaa enemmän kuin kulutat, jotta kropalla on lihaksen rakennusaineita. Rasvalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaikka toki myös rasvasolut kasvavat jonkun verran pluskaloreilla.
Näinniinku rautalangasta.
Minä en ole mistään läskistä puhunu joten älä muo vedä tähännäin... Sanoin että massaa pitää olla mistä rakentaa, joten turha tulla pätemään mulle asiasta! En nyt kuitenkaan halua jatkaa tätä roskaksi muuttunutta threadia joten eiköhän tää ollu tässä.

Hyvä hyvä että opastusta haetaan. Mutta kuullostaa siltä, että metsään ollaan menemässä juuri niin kuten lähes kaikki nuoret mokaavat. Kaverin kaveri, jolla on isompi hauis, kertoo miten pitää treenata. Ei niin. Oikeasti jos et halua ensimmäiset 5 vuotta tehdä samoja virheitä kuin kaikki muut, vaan haluat heti alkaa oikeasti kehittyä ILMAN että sinulle kehittyy tyypillisiä lihasepätasapainoja jotka myöhemmin aiheuttavat terveysongelmia ja harrastuksen lopettamisen, niin sinun täytyisi päästä nykyisten tai entisten kilpavoimailijoiden ohjaukseen. Kuntosaliohjaaja on toinen vaihtoehto, mutta kuntosaliohjaaja voi olla myös erittäin epäpätevä.

Kaverin kaveri voi olla joko kulta-aarre jos kyseessä on yli 25 vuotias ja pitkään urheilua harrastanut voimailija tai entinen kilpaurheilija tai koulutettu liikunnan ohjaaja, tai sitten se todennäköisempi PALJON HUONOMPI vaihtoehto eli toinen teini joka on EHKÄ pari vuotta käynyt salilla eikä oikeastaan osaa kertoa sinulle mitä tarvitset. Hän ainoastaan osaa kertoa mitä hän on itse tehnyt, ja parin vuoden harjoittelukokemuksella yksikään harrastaja ei vielä tiedä juuri mitään niistä sadoista pienistä asioista jotka vaikuttavat harjoitteluun, koska ei ole vielä ehtinyt harrastaa ja opiskella aihetta pitkään.

Heh kyllä, olen tietoinen tästä, ja kiitos varoituksesta, mutta kyseessä onkin ihan kolmekymppinen äijän käppänä :)

Elu sanoi:
PPPS. jos tarkoitus on näyttää hyvältä tyttöjen mielestä niin voin luvata että 100% varmuudella naisväki tykkää ihan jokaisesta lihaksesta. Niillä vaan on niin paljon eri makuja eikä ne aina itsekäään tiedä mistä ne tykkää, joten siinä on taas yksi syy keskittyä kaikkien lihasten tasapuoliseen kehittämiseen. Vai mitä luulet onko sitten kiva jos unelmies nainen tykkääkin lihaksikkaista pakaroista, reisistä ja selästä ja oot treenannut pelkkää packia ja habaa?

Hehe, no ei nyt ollut ihan päällimmäisenä ajatuksena mutta niinhän se menee, makuja on moneen lähtöön :)

Halti sanoi:
Syö nyt kuitenkin ihmeessä jotain ekstraa jos nykyvaliolla olet noin hoikka, ei varmana ole pahitteeksi. Vaikka pari ylimääräistä kananmunaa per viikko jos ei luonne anna periksi muulle. Keitä ja viipaloi leivän päälle, helppoa kun mikä. Sitten vaikka jotain rahkaa. Liikkujan ruokaa. Ja tee leuanvetoja mielummin kun tuhat vatsaa.

Kyllä niitä mättäisin mutta allerginen kun olen :( mitään hyvää korvaajaksi?

Karita Alasmaa sanoi:
Kannattaa myös panostaa siihen ravinnon laatuun eikä pelkästään määrään. Proteiinit ei varsinaisesti ole mikään uskon asia ja painoharjottelu lisää sen tarvetta, mutta LISÄravinteena sitä ei tarvitse jos ruokailu on sen osalta kunnossa.

Liikkeistä jo mainitut kyykyt, vedot, punnerrukset, soudut. Ei ehkä helpoimpia liikkeitä, mutta niillä saa monta kärpästä yhellä iskulla. Varsinkin jos käy vaan muutaman kerran viikossa ni kannattaa jättää hilavitkuttimet pois.

Tota siima mussutusta en ihan ymmärrä mitä täällä viljellään. Ei kaikki halua bulkata itteään mudottomaks, varsinkin kun tässä tapauksessa ei haeta mitään maksimaalista lihaskasvua.

Kiitos vinkeistä, olenkin hyvin tarkka mitä suuhuni laitan. Enkä meinaa mitään luomu höpönlöpöä vaan ihan terveellisyyttä katsoen.

allkindsofgains sanoi:
Minä en ole mistään läskistä puhunu joten älä muo vedä tähännäin... Sanoin että massaa pitää olla mistä rakentaa, joten turha tulla pätemään mulle asiasta! En nyt kuitenkaan halua jatkaa tätä roskaksi muuttunutta threadia joten eiköhän tää ollu tässä.

Noh noh rauhotutaan, eiköhän tuo ollut ihan minulle tarkoitettu, kun sanoin tuosta läskistä rakentamisesta. Mutta näin olen kuullut ja mitä ympärillä uutisoidaan, niin siltä ainakin vaikutti. Kiitos kuitenkin täsmennyksestä !

Kuitenkin ruokavalio kotona koostuu asumisjärjestelyjen vuoksi suomalaisesta perinne ruoasta (ei niinkään terveellistä, mutta sisältää tarpeeks rasvaa jne) ja toisella viikolla välimeren ruokaa ja runsaasti salaattia.

...juon erittäin paljon tuoremehua, joka päivä litran ainankin, ja litrassa täysmehua on 100g sokeria...

Katotaan vaan, kun jatkan samaan malliin tätä karkin ja kaiken muun paskan mättöä niin kunhan pääsen about 18-20 vuotta niin ei voikkaan mättää enään samalla tavalla.

Ruoka puoli on paremmin kuin hyvin, tulee kaikkea mahollista syötyä ja niin että meinaa haleta.

Kiitos vinkeistä, olenkin hyvin tarkka mitä suuhuni laitan. Enkä meinaa mitään luomu höpönlöpöä vaan ihan terveellisyyttä katsoen.

Eli olet hyvin tarkka ja syöt terveellisesti, mutta et kumminkaan. Vai siis miten? Sun yleiskunnon parantamiseen riittäs säännöllinen lenkkeily ja siinä ohessa vaikka parit leuanvedot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, aloittaja vaan pelleilee teidän kustannuksella ja porukka ottaa asian vakavasti :D

Mitenköhän mie nyt pelleilen tässä heidän kustannuksella :P Alunperin olin saanu foorumista kuvan että tää on urheiluun yleisesti liittyvä foorumi, mutta paljastuikin että täälllä taidetaan keskustella kehon rakennuksesta enemmän kuin kuntoilusta.

Koko viestiketjun idea oli hakea apua ja kannustusta tähän, sillä netistä on helpompi hakea starttiapua kuin suoraan kuntosalilta, oli henkilö kuinka sosiaalinen tahansa.

nisu sanoi:
Eli olet hyvin tarkka ja syöt terveellisesti, mutta et kumminkaan. Vai siis miten? Sun yleiskunnon parantamiseen riittäs säännöllinen lenkkeily ja siinä ohessa vaikka parit leuanvedot.

Jep tuo lenkkeily näyttää olevan paras idea. Mutta millä periaattella sitten noita leuanvetoja lähden aloittamaan. Paljon vetoja nopeasti vai hitaita vetoja?

Ja siis syön monipuolisesti, että noudatan sitä "ruokaympyrää", hedelmiä menee useampi päivässä, ruisleipä ja maito on myös lähellä sydäntä. Karkkia tulee mätettyä joskus kerran kaks kuukaudessa sillä tuloksella, että karkin ja sipsin ajattelu seuraavan kuukauden aikan ällöttää. (En ole mikään anorektikko, vaikka paino saattaa kuulostaa siltä. Karkkia tulee vaan mätettyä niin paljon että hampaat kipeytyy :face: )

Ei saata urhelijasta kuulostaa niin tarkalta, mutta kun vertaa muihin ikäisiini niin kyllä taitaa ruoansulatus ja muu kehon toiminta pyöriä paremmin.

Alunperin olin saanu foorumista kuvan että tää on urheiluun yleisesti liittyvä foorumi, mutta paljastuikin että täälllä taidetaan keskustella kehon rakennuksesta enemmän kuin kuntoilusta.

Nyt vasta tajusit että täällä keskitytään enemmän kehonmuokkaukseen kuin 'kunnon nostattamiseen'? Sinuna aloittaisin sen salilla käynnin, olen varma että jäisit koukkuun. ;)

Alunperin olin saanu foorumista kuvan että tää on urheiluun yleisesti liittyvä foorumi, mutta paljastuikin että täälllä taidetaan keskustella kehon rakennuksesta enemmän kuin kuntoilusta.

Kyllä tä pääasiassa kehonrakennusfoorumi on, mutta on täällä muitakin osioita ja muiden lajien harrastajia. Jos sulla olis otsikossa pelkästään "kuntoa aloittelijalle", niin ei kukaan olis sulle alkanut neuvomaan mitään salijuttuja ja olisit saanut yksityiskohtasempia ohjeita kestävyyskunnon kohottamiseen. Sitä paitsi tulihan noita vinkkejä myös juoksukunnon kohottamiseen ellet jo huomannut... Jos et oo saanu haluttuja vastauksia tai jotain jää epäselväksi niin kannattaa vaan tarkentaa kysymystä ja katsoa uudestaan.

Kyllähän täällä siihen kunnon kohotukseenkin löytyy apuja, ei se siintä kiinni ole. Kuitenkin kun noista vatsalihaksista alettiin selittämään, niin ohjasi varmaan monen lukijan väärälle tielle. Onhan tämä kuitenkin myös enemmän kehonrakennus sivusto, joten ihmiset mielellään kehottaa sitä alkamaan harrastamaan.

parin vuoden harjoittelukokemuksella yksikään harrastaja ei vielä tiedä juuri mitään niistä sadoista pienistä asioista jotka vaikuttavat harjoitteluun, koska ei ole vielä ehtinyt harrastaa ja opiskella aihetta pitkään.

:face:

Olisi aika monelta jäänyt harrastus aloittamatta tätä neuvoa noudattamalla. Pitääkö taas tehdä rakettitiedettä tästäkin? Satoja pieniä asioita, voi tsiisus. Kaveri pyytää neuvoja ja kertoo tavoitteensa ihan asiallisesti, niin porukka alkaa nillittää ja vinkua jostain ihan epäoleellisista asioista.

Zone-sarja -42%
Sanoin että massaa pitää olla mistä rakentaa, joten turha tulla pätemään mulle asiasta!

Mistä massasta sinä sitten puhut? Ruokamassasta vai? Kannattaa olla vähän täsmällisempi kun neuvoo aloittelijaa :)

Dioxide, hienoa että jaksat pysyä asiallisena. Pääset jo pitkälle sillä, että syöt kulutustasi enemmän ja terveellisesti, monipuolisesti ja proteiinipainotteisesti, ja opiskelet joko netistä tai jonkun avustuksella saliohjelman ja alat noudattaa sitä.

Mistä massasta sinä sitten puhut? Ruokamassasta vai? Kannattaa olla vähän täsmällisempi kun neuvoo aloittelijaa :)

Dioxide, hienoa että jaksat pysyä asiallisena. Pääset jo pitkälle sillä, että syöt kulutustasi enemmän ja terveellisesti, monipuolisesti ja proteiinipainotteisesti, ja opiskelet joko netistä tai jonkun avustuksella saliohjelman ja alat noudattaa sitä.

Haha kiitos, oli aika moneen kertaan huumoritaju loppumassa. Ja kyllä, ymmärrän tuon periaatteen, mutta kun minä syön kulutusta enemmän, mutta ei tule kiloja mitään hirveetä vauhtia. Johtunee varmaan iästä?

Ja tuosta proteiinista, että tutkiskelin tuota jääkaappiani ja luulen saavani ihan tarpeeksi proteiinia. Jo pelkästään appelsiinimehussa, jota juon litran tai kaks päivässä, on 10g per 1 dl. Eli tarkottaa että 100-200g proteiinia pelkästään mehusta. Sitten on muut tuotteet mitkä sisältää ihan kohtalaisesti proteiinia. Luulen että proteiinin saanti on ihan ok :)

ja vähän offtopiccia : Huvittaa kattoa, millasta keskustelua tää mu ketju on saanut aikaan :D ja yllättävän paljonkin, alkuun aattelin että muutama vaivautuu antamaan neuvoja, koska luulen että minun kaltaisiani on varmaan satoja vuodessa, ja on turhauttavaa selittää samat asiat moneen kertaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom