Kuntavaalit 2012 - Sotien jälkeen suurin poliittinen muutos

Talvisotatalvisotatalvisotajatkosotajatkosota, oltaisiin ylpeitä omasta perimästä ja historiasta!

Mistä vitun historiasta? Kovin on ohut historia, kansallisidentiteettikin rakennettu syysmyrskyn nussimalle hiihtoladulle jossa ukot pyhän kolmiyhteyden nimissä lykkii lylyä ja vetää viinaa kurkkuun ja porvareita turpaan koska herraviha.

Ylpeitä mistä perimästä? Länsisuomalaisten vai itäsuomalaisten perimästä? Saamelaisten perimästä? Sekaperimästä? Ei tässä vittu minkään yksittäisen himonussijan perillisiä kaikki olla.

Suomella on lyhyt itsenäinen historia, josta suurin osa on kulunut peltoa kuokkiessa ja itäista naapuria miellyttäessä. Viimeisetkin veteraanit ovat pian muilla sotatantereilla. Tulevaisuuden rakentaminen pitää rakentaa aivan muulle pohjalle. Tyypillisesti kaikissa rupumaiden sekundasysteemeissä on tehty ylistylauluja maan ainutlaatuiselle erinomaisuudelle. Vapaapäiviä on juhlittu maan, veteraanien, sotavoittojen ja kaiken muun samanlaisen vuoksi. Urheiluun on satsattu, koska urheiluvoitoilla on voitu uskotella rupumaan asukeille maan olevan hieno paikka.

Nykyaikaisen modernin maan kuuluu satsata aivan johonkin muihin asioihin kuin voitonpäivän paraateihin ja kansallisen itsetunnon keinotekoiseen nostattamiseen. Itse soisin kansallisen itsetunnon nousevan siitä syystä, että maa on hyvä paikka asua ja siellä systeemi toimii. Nykypäivän Suomessa on vain hyvin vähän ylpeyttä herättäviä asioita.

Yksi parhaita posteja Pakkiksella koskaan. Hienoa että joku muukin pystyy heittämään Suomi-lasit nurkkaan ja porautumaan pintaa syvemmälle.

Itsestäänselvyyksien kyseenalaistamisen voi aloittaa vaikka menemällä leffaan katsomaan Sinivalkoinen valhe. Lisäksi voi vaikka kuunnella Kalle Haatasen haastattelun tutkija Tommi Uschanovista joka kirjoitti kirjan Miksi Suomi on Suomi: http://areena.yle.fi/radio/1621531. En tiedä Uschanovin taustoista että onko hän puolueeton toimija mutta ajatuksia herättävää tekstiä ainakin tuottaa.

Löysätkää välillä sitä Karjala-lippistä ja avartakaa mieltänne. Ajallisesti akselilla X, paikallisesti akselilla Y ja syvyyssuunnassa akselilla N. Siitä se lähtee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni on ihan hyvä (tavallaan), ettei kansalla ole kunnolla valtaa. Suomalaiset ovat kuitenkin niin tyhmää kansaa, minä mukaan lukien, ettei talouspolitiikasta tulisi mitään, kun "kansan syvät rivit" pääsisivät päättämään asioista. Vasemmiston ja Vihreiden menestys vuodesta toiseen jo kertoo siitä, ettei kansa halua parasta koko valtiolle vaan pelkästään itselleen.

Vasemmiston ja Vihreiden osalta en osaa äkkiseltään ottaa kantaa mutta muuten totta turiset. Liekö paras hallintomuoto valistunut itsevaltius? Oikeudenmukainen ja humaani taloudentuntija yksinvaltiaana, näkemättä on toistaiseksi.
 
Tyhmin avaus mitä oon vähään aikaan lukenu. Just sellasta kiitos-paita, Suomi-leijona meininkiä mitä en ainakaan itse kaipaa yhtään.

Nyt on kuitenkin kuntavaalit tulossa. Siinä on veteraaneilla ja avustuspolitiikalla aika vähän tekemistä.
 
En tiiä, mutta jos PS Jyväskylässä saa paljon paikkoja, niin toivon todella että ne on pois SDP:ltä ja Vasureilta ja Vihreiltä. Etenkin noista kahdelta ensimmäiseltä. Vasurit ja SDP on hyvin pitkälle syyllisiä siihen että Jyväskylä on yksi eniten velkaantuneista isoista kaupungeista tässä maassa.

Tuolle perseilylle pitää saada loppu. Menot on pistettävä kuriin ja budjetit saatava ylijäämäisiksi jotta tuosta velkakuormasta päästään eroon.

Eikä mitään helvetin veronkorotuksia enää yhtään.

Aikas täydellinen teksti.

Ei mitään lisättävää.

- - - Updated - - -

Katoppa perhana! Kiitos tästä, oma ääni lähtee myös hyvin suurella todennäköisyydellä Herra Vahteralle.

vahtera olisi kyllä ihan eduskunta-ainesta.
 
Mistä vitun historiasta? Kovin on ohut historia, kansallisidentiteettikin rakennettu syysmyrskyn nussimalle hiihtoladulle jossa ukot pyhän kolmiyhteyden nimissä lykkii lylyä ja vetää viinaa kurkkuun ja porvareita turpaan koska herraviha.

Ylpeitä mistä perimästä? Länsisuomalaisten vai itäsuomalaisten perimästä? Saamelaisten perimästä? Sekaperimästä? Ei tässä vittu minkään yksittäisen himonussijan perillisiä kaikki olla.



Yksi parhaita posteja Pakkiksella koskaan. Hienoa että joku muukin pystyy heittämään Suomi-lasit nurkkaan ja porautumaan pintaa syvemmälle.

Itsestäänselvyyksien kyseenalaistamisen voi aloittaa vaikka menemällä leffaan katsomaan Sinivalkoinen valhe. Lisäksi voi vaikka kuunnella Kalle Haatasen haastattelun tutkija Tommi Uschanovista joka kirjoitti kirjan Miksi Suomi on Suomi: http://areena.yle.fi/radio/1621531. En tiedä Uschanovin taustoista että onko hän puolueeton toimija mutta ajatuksia herättävää tekstiä ainakin tuottaa.

Löysätkää välillä sitä Karjala-lippistä ja avartakaa mieltänne. Ajallisesti akselilla X, paikallisesti akselilla Y ja syvyyssuunnassa akselilla N. Siitä se lähtee.

Suomella on niin hieno historia, että siitä voi olla ylpeä.

ja "Sinivalkoinen valhe"...

tulipa yhtäkkiä elokuvaohjaajasta huippu-urheilun erikoisosaaja, kuten Mika Kojonkoskikin naureskeli.
 
En tiiä, mutta jos PS Jyväskylässä saa paljon paikkoja, niin toivon todella että ne on pois SDP:ltä ja Vasureilta ja Vihreiltä. Etenkin noista kahdelta ensimmäiseltä. Vasurit ja SDP on hyvin pitkälle syyllisiä siihen että Jyväskylä on yksi eniten velkaantuneista isoista kaupungeista tässä maassa.
Kai kaikki tietää, että perussuomalaiset on konservatiivinen vasemmistopuolue ;)
 
Suomella on niin hieno historia, että siitä voi olla ylpeä.
No ei se ole sen hienompi kuin naapurimaidenkaan historiat.

Tämä veteraanikortti alkaa olla jo niin käytetty, että kohta pitää perustaa "Mitä veteraanitkin sanoisivat"-puolue, joka ei aja mitään muuta asiaa kuin elossaolevien veteraanien valtamielipiteitä: internet pois, kouluun hiihtäen ja kännykät roskiin.
 
Tyhmin avaus mitä oon vähään aikaan lukenu. Just sellasta kiitos-paita, Suomi-leijona meininkiä mitä en ainakaan itse kaipaa yhtään.

Nyt on kuitenkin kuntavaalit tulossa. Siinä on veteraaneilla ja avustuspolitiikalla aika vähän tekemistä.

Ehkä sinun mielestä tyhmin avaus mitä olet lukenu, taas minun mielestä aika vitun tärkeä avaus. Kannan ylpeänä kiitos hupparia päällä edelleen ja vielä senkin jälkeen kun kaikki sotiemme veteraanit ovat siirtyneet paremmille laitumille. Sinäkin poikaseni puhuisit tänä päivänä Venäjää jos ei isänisämme ja heidän toverit olis tätä maata aikoinaan puolustanu, sinulle se tuskin on merkitsevä asia, minulle se on edelleen tärkeä asia. Sinunlaistesi moukkien pitäsi muuttaa esim, Somaliaan niin tietäisit mitä isänmaa tarkoittaa.

edit. Eipä hirveesti ole vaihtoehtoja ketä äänestää kuntavaaleissa, vaikka en Persujen kaikista ehdotuksista olekkaan samaa mieltä se on pieni paha tässä paskakasassa.
 
No ei se ole sen hienompi kuin naapurimaidenkaan historiat.

Tämä veteraanikortti alkaa olla jo niin käytetty, että kohta pitää perustaa "Mitä veteraanitkin sanoisivat"-puolue, joka ei aja mitään muuta asiaa kuin elossaolevien veteraanien valtamielipiteitä: internet pois, kouluun hiihtäen ja kännykät roskiin.

Missä kohti veteraanit on ollu tota mieltä? Enpä ole ainakaan itse törmänny tuollaisiin mielipiteisiin.
 
Ihan niinkuin sotaveteraanit nyt olisivat joku homogeeninen joukko joka on samaa mieltä joka asiasta. Ihan samalla tavalla sinne sotaan on aikanaan joutunut, oli sitten liberaali tai konservatiivi tai homo tai hetero. Eiköhän ne veteraanitkin ole ihan yksilöitä jokainen joilla on omat mielipiteensä politiikasta ja muustakin. Ja eivät he kaikki äänestä persuja tai muutenkaan ole persujen kanssa samoilla linjoilla.

Vituttaa tuo veteraaneilla ratsastaminen omien poliittisten tavoitteiden edistämiseksi, sillä ei ole mitään tekemistä kunnioittamisen kanssa.
 
Sinäkin poikaseni puhuisit tänä päivänä Venäjää jos ei isänisämme ja heidän toverit olis tätä maata aikoinaan puolustanu, sinulle se tuskin on merkitsevä asia, minulle se on edelleen tärkeä asia. Sinunlaistesi moukkien pitäsi muuttaa esim, Somaliaan niin tietäisit mitä isänmaa tarkoittaa.

Edellinen vahvistaa pointtiani erinomaisesti.

Isänmaallinen (mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan) voi olla monella tapaa. Myös vaikka pitäisi kansainvälisyyttä hyvänä asiana eikä olisi perussuomalaisten kanssa samaa mieltä esimerkiksi ulkomaalais- tai talouspolitiikasta. Ehkä se en olekaan minä jonka pitäisi nähdä vähän maailmaa.

Miten tämä sitten liittyy kuntavaaleihin. Ei mitenkään. Valtaosa porukasta ei edes tiedä mistä kulloinkin äänestetään koska ei tiedä mistä milläkin politiikan osa-alueella päätetään. Silloin tulee näitä tunteella heitettyjä mielipiteitä kuten avaajalla ja komppaajilla.
 
No ei se ole sen hienompi kuin naapurimaidenkaan historiat.

Ei kai Suomea voi edes verrata Venäjään ja Ruotsiin.

- - - Updated - - -

Ehkä sinun mielestä tyhmin avaus mitä olet lukenu, taas minun mielestä aika vitun tärkeä avaus. Kannan ylpeänä kiitos hupparia päällä edelleen ja vielä senkin jälkeen kun kaikki sotiemme veteraanit ovat siirtyneet paremmille laitumille. Sinäkin poikaseni puhuisit tänä päivänä Venäjää jos ei isänisämme ja heidän toverit olis tätä maata aikoinaan puolustanu, sinulle se tuskin on merkitsevä asia, minulle se on edelleen tärkeä asia. Sinunlaistesi moukkien pitäsi muuttaa esim, Somaliaan niin tietäisit mitä isänmaa tarkoittaa.

Olipa veteraanien teot aikoinaan kuinka sankarillisia hyvänsä, niin ei niillä urotöillä enää tätä päivää ja tulevaisuutta rakenneta. Veteraanit ovat tämän päivän suhteen pelkkä sivujuoni, mutta tunteisiin vetoavana aiheena suosittu sellainen.

Miksi pitäisi mennä Somaliaan? Itse menen mieluimmin esimerkiksi Euroopan sydämeen Alppien alueelle.
 
Vasemmiston ja Vihreiden osalta en osaa äkkiseltään ottaa kantaa mutta muuten totta turiset. Liekö paras hallintomuoto valistunut itsevaltius? Oikeudenmukainen ja humaani taloudentuntija yksinvaltiaana, näkemättä on toistaiseksi.

Jos verrataan itsevaltiuden ja demokratian saavutuksia, niin demokratia voittaa kevyesti tämän vertailun. Demokratiahan ei tarkoita sitä, että jokaisen kansalaisen olisi rakennettava joku hienostunut talousohjelma. Poliitikot, virkamiehet ja valveutuneet kansalaiset antavat vaihtoehdot ja enemminstön äänellä näistä vaihtoehdoista suosituin tulee valituksi.
 
No Suomi nyt on ollu läpi historian valtio jota on nussinu perseeseen välilllä Ruotsi ja välillä Venäjä. Jooh, mut itse en äänestä ketään. Kaikki menee vaan huonompaan suuntaan, ja aina sama kuvio toistuu vuodesta toiseen, ja se on se että ei ole rahaa, ei riitä, leikkauksia, lakkautuksia, keskityksiä. Oli päättämässä sitten Kokoomus, Persut, Keskusta tai vaikka Hare Krishna liike.

Demokratiaa ei ole olemassakaan. On vaan tällanen sirkus jossa kansalaisilla leikitään ja leikisti kysytään mielipidettä asioista. Loppupeleissä kansan ainoa valta on vaan siinä et se voi valita kuka mahdollisista pelle ehdokkaista pääsee sikariklubiin muutamaksi vuodeksi kerrallaan tuhlaamaan verorahoja. Jos ois demokratia, ni kysyttäis että halutaanko tänne enää nekruja ja muita jne. mut ei kysytä kun demokratiaa ei ole.
 
Eduskunta vaalit oli manu äänestys ja nyt kunnallisvaalit on ilmeisesti veteraani äänestys. Hohhoijaa...niitä kuuluisia lillukan varsia. Tutustukaa nyt edes hieman mitä valtuusto ja hallitus siellä kunnassa päättää ja tulkaa vasta sitten höpisemään veteraaneista.
 
Edellinen vahvistaa pointtiani erinomaisesti.

Isänmaallinen (mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan) voi olla monella tapaa. Myös vaikka pitäisi kansainvälisyyttä hyvänä asiana eikä olisi perussuomalaisten kanssa samaa mieltä esimerkiksi ulkomaalais- tai talouspolitiikasta. Ehkä se en olekaan minä jonka pitäisi nähdä vähän maailmaa.

Miten tämä sitten liittyy kuntavaaleihin. Ei mitenkään. Valtaosa porukasta ei edes tiedä mistä kulloinkin äänestetään koska ei tiedä mistä milläkin politiikan osa-alueella päätetään. Silloin tulee näitä tunteella heitettyjä mielipiteitä kuten avaajalla ja komppaajilla.

Ei mitenkään, heittoni olikin lähinnä vastaus tuohon kun tuumasit ettet kaipaa leijona meininkiä. Itselle loppupeleissä ihan perseen sama miten kuntavaalit menee. Mikään ei kuitenkaan tule muuttumaan kävi siinä miten tahansa. Totta, jokainen ajattelee eri tavalla mitä isänmaallisuus itselleen tarkoittaa/merkitsee. Sinulle se on sitä että teretulemasta somput ja muut rosvot, minulle se taas on sitä et Suomi kuuluu ensisijaisesti meille suomalaisille eikä loisille rosvoille, tervetuloa työtä tekevät ahkerat kansat. (kärjistetty esimerkki)

Mutta palataan aiheeseen.....

- - - Updated - - -

Ei kai Suomea voi edes verrata Venäjään ja Ruotsiin.

- - - Updated - - -



Olipa veteraanien teot aikoinaan kuinka sankarillisia hyvänsä, niin ei niillä urotöillä enää tätä päivää ja tulevaisuutta rakenneta. Veteraanit ovat tämän päivän suhteen pelkkä sivujuoni, mutta tunteisiin vetoavana aiheena suosittu sellainen.

Miksi pitäisi mennä Somaliaan? Itse menen mieluimmin esimerkiksi Euroopan sydämeen Alppien alueelle.

Tuo pitänee paikkaansa, tuo heittoni Alekseille olikin vastaus tuohon hänen kirjoitukseen ettei hän kaipaa leijona meininkiä. Somali oli nyt vaan yksi surkea esimerkki.
 
Mitenhän toi Perussuomalaisten ehdokasvalinta oikein toimii, kun tuntuu, että tuolla on tyyppejä, jotka on revitty suoraan sirkuksesta? Tässä nyt viimeisin silmiin sattunut, eli tää Tampere-areenan Wiherkoski: http://harriwiherkoski.kotisivukone.com/

Tähän nivoutuu muitakin asioita, mutta nykyisten kansanedustajien toimista, ja näistä uusista ehdokkaista tulee ainakin mulle sellainen kuva, että tässä ollaan vakavasti otettavasta politiikasta aika kaukana. Mulle on tullut mielikuva, että Perussuomalaiset jotenkin imuroi näitä tällaisia suht värikkäitä persoonia, joilla ei kuitenkaan ole minkäänlaista kokemusta politiikasta tai vastaavissa luottamustehtävissä toimimisesta, ja tämä johtaa siihen, että niiden politiikasta on jäänyt vähän semmoinen huutelemisen kuva. Välillä huudellaan keskenään, välillä huudellaan muille puoleille ja unohdetaan se, että politiikan tekeminen olisi kuitenkin lopulta yhteistyötä.

Eikä sillä, täällä mm. Keskustan ehdokkaana on pari semmosta kylähulluun verrattavaa, mutta jotenkin en voisi kuvitellakaan äänestäväni yhtäkään perussuomalaisten ehdokasta ennen kuin tosta niiden touhusta jää jotenkin paljon enemmän vakavastiotettava kuva.
 
Persuista löytyy erittäin päteviä kavereita hoitamaan maahanmuuttokysymyksiä, mutta puolue on muuten niin vasuri että pahaa tekee. Ja minkään sortin talousosaamista sieltä ei löydy.

Vasemmistoliitollakin on kamppis päällä; "MASSIT MASSOILLE".


Ei vittu...:face:
 
Back
Ylös Bottom