Kuntavaalit 2008

Eli veroja ylöspäin, mahdollisimman tasapalkat kaikille, progressiiviset päivähoitomaksut, progressiiviset terveyspalvelumaksut ja kouluttautuminen mahdollisimman kannattamattomaksi.
Tällä hetkellä verot ovat nousseet, mutta samalla kuitenkin kuntien palveluita on karsittu. Kunnilla ei ole tarpeeksi rahaa mikä johtaa mm. siihen että koulussa syödään 50 sentin ruokia. Minne sitten rahat menevät kun kunnat eivät saa rahaa tarpeeksi? Varmasti johonkin turhaan ja mää luulen että jos rahat pistettäisiin oikeisiin paikkoihin niin koko yksityistämisrumbaa ei tarvittaisi. Yksityistämisestä kun nyt on vaan myös haittapuolia ja ne haitat kohdistuvat varsinkin ihmiseen.

"Yksityinen palvelutuotanto ei ole osoittautunut edullisemmaksi, tehokkaammaksi tai laadukkaammaksi,
joten siltä suunnalta ei säästöä synny. Voi käydä jopa päinvastoin, sillä tarjonnan niukkuus saattaa näkyä
palvelutarjonnan kovina hintoina"
-PT:n Jaakko Kiander kuntapalvelujen ulkoistamisesta Motiivi-lehdessä

Tällä foorumilla on jonkinlainen utopistinen käsitys tasa-arvosta. Se on muka joku mahdottomuus ja se aiheuttaa enemmän harmia kun hyötyä. Tasa-arvo nyt kuitenkin vähentää eroja eri ihmisryhmien välillä mikä parantaa pitkällä tähtäimellä yhteistyötä ja vähentää kateutta ja vihaa. Lisäksi ne jotka voivat huonosti ovat sinne yleensä tuomittuja loppuelämäksi esim. alkoholistit, yksinhuoltajat, kodittomat jne. Ihmisistä välittäminen kuuluu ihmisluontoon yhtä paljon kuin vaikkapa ahneus. Ahneus ja ennakkoluulot ovat vaan voittamassa ihmisten mielet mikä on selvä oire tästä kilpailuyhteiskunnasta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älkää nyt vaan missään nimessä äänestäkö! Jos me kaikki jätetään äänestämättä, niin ketään ei valita. Sitten ei voi yksikään puolue enää koplata itselleen julkisia rahoja!
 
Tällä hetkellä verot ovat nousseet, mutta samalla kuitenkin kuntien palveluita on karsittu. Kunnilla ei ole tarpeeksi rahaa mikä johtaa mm. siihen että koulussa syödään 50 sentin ruokia. Minne sitten rahat menevät kun kunnat eivät saa rahaa tarpeeksi? Varmasti johonkin turhaan ja mää luulen että jos rahat pistettäisiin oikeisiin paikkoihin niin koko yksityistämisrumbaa ei tarvittaisi. Yksityistämisestä kun nyt on vaan myös haittapuolia ja ne haitat kohdistuvat varsinkin ihmiseen.



Tällä foorumilla on jonkinlainen utopistinen käsitys tasa-arvosta. Se on muka joku mahdottomuus ja se aiheuttaa enemmän harmia kun hyötyä. Tasa-arvo nyt kuitenkin vähentää eroja eri ihmisryhmien välillä mikä parantaa pitkällä tähtäimellä yhteistyötä ja vähentää kateutta ja vihaa. Lisäksi ne jotka voivat huonosti ovat sinne yleensä tuomittuja loppuelämäksi esim. alkoholistit, yksinhuoltajat, kodittomat jne. Ihmisistä välittäminen kuuluu ihmisluontoon yhtä paljon kuin vaikkapa ahneus. Ahneus ja ennakkoluulot ovat vaan voittamassa ihmisten mielet mikä on selvä oire tästä kilpailuyhteiskunnasta.

Ootko mun sisko:hyper::hyper:
No jokatapauksessa kilpailu yksityistämisen kautta tehostaa palvelutuotantoa, ja tehokkaampi=parempi.
Tasa-arvoa ja samanpalkkaisuutta ja minimituloeroja on turha sotkea keskenään. Tasa-arvo lähtökohtaisesti on johonkin rajaan saakka todella tärkeä juttu, minimaaliset tuloerot ovat todella typerä veto miltä tahansa maalta, koska se tuhoaa kannustimet kokonaan.

Jos suomessa saisi tasan yhtä paljon rahaa tekemällä työtä siivoojana, kirurgina tai lentokapteenina, kuin sillä ettei koskaan tee mitään.. Kuinka moni tekisi duunia? Ei kovin.. Itseäkin houkuttelee kovasti tähän aikaan aamusta käydä uudestaan nukkumaan.. Vasemmistolaisessa ihannesuomessa mä kävisinkin nukkumaan, koska millään mitä mä teen en voisi mitenkään vaikuttaa mun elämään.

Miksi se toisten ihmisten vaurastuminen on vasurille kova paikka? Miksei suomessa yleesäkkään saa rikastua kuin lottoamalla? Miksei suomessa saa ajaa kuin 90-luvun Corollalla? Miksi vasemmistolaiset yleensäkin haluavat päättää mun asioista mun puolesta?
 
Jos suomessa saisi tasan yhtä paljon rahaa tekemällä työtä siivoojana, kirurgina tai lentokapteenina, kuin sillä ettei koskaan tee mitään

Saako Suomessa saman verran paalua siivoojana kuin lentokapteenina? Ei. Mitä helvettiä siis lässytät? Aasiaan lentävät laajarunkokoneiden kapteenit vetävät 20 tonnia kuussa. Siinä on mun mielestä ainakin ihan hyvin rahallista kannustetta. Ja ajattele. Lentäjät ei ole edes korkeakoulutettuja. Ne on AMIKSIA.Voisitkohan sä edes puhua tollaselle lentäjän AMISretkulle?

Ja ihan tiedoksi, että Suomessakin yritykset saa maksaa sulle palkkaa ihan niin paljon kun näkevät tarpeelliseksi. Sitä ei kukaan vasurikaan varmasti kiellä.

Edit. Kyllä ymmärsin sen, mutta puhut aina kuin Suomi olisi menossa kohti tasapalkkaisuutta. Minulla on sinulle uutisia. Ei ole, joten en ymmärrä miten aina jaksat jauhaa tuosta.

Edit2. No se mitä joku vasemmistoliitto tai perussuomalaiset jauhaa on ihan yks ja sama. Halpaa populismia se on, ei muuta. No joo. Tarkoitin nyt vain sitä, että tämä maa menee kyllä ihan toiseen suuntaa kuin vasurit haluaisivat. Ja hyvä niin. Vai pidätkö jotenkin todellisena uhkana sitä, että parin vuoden päästä Tennilä on valtiovarainministerinä ja Soini pääministerinä.

Summa summarum. Tuloerot kasvavat ja se on ihan sama mitä vasurit, sinä tai minä on asiasta mieltä.
 
Nyt et taas vissii ymmärtäny yhtään mitä mä sanoin tai halusin sanoa.

Nytkään ei suomessa ole tarpeeksi suuret tuloerot, mutta mä taisin puhua Vasemmistolaisten Ihanne Yhteiskunnasta...........

Sana jos tuossa sun quottaaman lauseen alussa kato vaikuttaa aika paljon koko viestin merkitykseen. Huoh..:dance2:

e: vasurithan sen nimenomaan haluaisi kieltää että kellekkään ei maksettaisi niiden mielestä liikaa, aka. enemmin kun mitä vasureille itselleen.

Vasurithan vastustaa tota ihan kynsin hampain, nehän haluaisi että kaikille koko maassa sovittaisiin yhteisesti palkat ja palkankorotukset..
 
Kukaan puolue ei aja omassa kunnassa terveyspalvelujen ostamista yksityiseltä puolelta, joten tuskin äänestän ketään. Tuusulan kunnan terveyspalvelut on ainakin yksi saatanan iso vitsi. Kaikkia perkeleen denoja ja narkkeja kyllä paapotaan, mutta veronmaksajan on ihan turha saada aikaa lääkärille vaikka olisi tiputuskunnossa. Kukaan ei vastaa puhelimeen (vaikka keskuksen mukaan siellä on hoitajat paikalla), mutta kun menet käymään tervarissa, niin siellähän ne neuvostoliiton kokoisella perseellä varustetut hoitajat istuu siellä akvaariossa. Lisää liksaa hoitajille, ootte sen ansainneet. NOT. Julkinen terveydenhuolto toimii ja on tehokasta. Jep jep.
 
Tällä hetkellä verot ovat nousseet, mutta samalla kuitenkin kuntien palveluita on karsittu. Kunnilla ei ole tarpeeksi rahaa mikä johtaa mm. siihen että koulussa syödään 50 sentin ruokia. Minne sitten rahat menevät kun kunnat eivät saa rahaa tarpeeksi? Varmasti johonkin turhaan ja mää luulen että jos rahat pistettäisiin oikeisiin paikkoihin niin koko yksityistämisrumbaa ei tarvittaisi. Yksityistämisestä kun nyt on vaan myös haittapuolia ja ne haitat kohdistuvat varsinkin ihmiseen.



Tällä foorumilla on jonkinlainen utopistinen käsitys tasa-arvosta. Se on muka joku mahdottomuus ja se aiheuttaa enemmän harmia kun hyötyä. Tasa-arvo nyt kuitenkin vähentää eroja eri ihmisryhmien välillä mikä parantaa pitkällä tähtäimellä yhteistyötä ja vähentää kateutta ja vihaa. Lisäksi ne jotka voivat huonosti ovat sinne yleensä tuomittuja loppuelämäksi esim. alkoholistit, yksinhuoltajat, kodittomat jne. Ihmisistä välittäminen kuuluu ihmisluontoon yhtä paljon kuin vaikkapa ahneus. Ahneus ja ennakkoluulot ovat vaan voittamassa ihmisten mielet mikä on selvä oire tästä kilpailuyhteiskunnasta.

:thumbs: Mukava huomata että koko voimaileva nuoriso ei ole täysin menetetty;)
 
Ajattelin että en olisi koko vaaleissa äänestänyt ollenkaan, mutta kun kaveri sattuu olemaan ehdokkaana, niin onhan sitä äänestettävä, ihan piruilessaan. ;) Pääsee kaveri politiikkaan.
 
En mää ainakaan kannata tasa-arvoa palkoissa vaan sehän on mahdottomuus antaa saman verran kaikille palkkaa. Kommunistisessa utopiassakaan kaikki ei saa saman verran palkkaa, koska kaikilla on erilaiset tarpeet ja erilaiset taidot. Sosiaalisella tasolla esim. ulkomaalaisilla on tällä hetkellä paljon huonompi asema kuin suomalaisilla.

Liiallisella palkalla on monia haittavaikutuksia mihin valtiokin pitäisi puuttua. Varakkaat porvarit tuhoavat luontoa lentokoneen kyydissä, citymaasturilla ja härän lihalla luultavasti yhtä paljon kun rikas ihminen USA:ssa. Elintason nousun lopettaminen on ehkäpä näistä poliittisista asioista tärkein kun kerran on maapallon tulevaisuus kyseessä. Harmi vaan että mikään valtapuolue ei kannata elintason laskua ja pitää sitä tiettynä asiana mihin kaikki päätöksen teot liitetään.
 
Liiallisella palkalla on monia haittavaikutuksia mihin valtiokin pitäisi puuttua. Varakkaat porvarit tuhoavat luontoa lentokoneen kyydissä, citymaasturilla ja härän lihalla luultavasti yhtä paljon kun rikas ihminen USA:ssa. Elintason nousun lopettaminen on ehkäpä näistä poliittisista asioista tärkein kun kerran on maapallon tulevaisuus kyseessä. Harmi vaan että mikään valtapuolue ei kannata elintason laskua ja pitää sitä tiettynä asiana mihin kaikki päätöksen teot liitetään.

Ootko sä tota mieltä kenties siksi, ettet itse tienaa kohtuullista palkkaa, ja haluat ettei kukaan muukaan tienaisi?

Voithan aina aloittaa itsestäsi, et aja autolla, et edes pienellä. Et matkusta, et syö lihaa, et käy elokuvissa etkä osta mitään turhaa.

Ois varmaan kiva että on rahaa 400 euroa tilillä, 0 euroa sijoitettuna, ei omaa asuntoa, ja jos on auto, se on Corolla.

vai haluaisit sä BMW:n, omakotitalon ja tarpeeksi hyväpalkkasen työn, ettei tartte miettiä mitä laittaa ruuaksi, millasen telkan ostaa, missä viettää loman jne.

e: määrittele liian iso palkka!
onko se 2000e, 3000e vai 5000 e?
 
Ketäs pakkiksen käyttäjistä on ehdolla? Vai onko täällä mainostuskielto?

Ei kai kukaan äänestä sellaista, joka ei saa yli 2 x omaa painoaan mavesta? ;)
 
Itseäni ärsyttää omassa kotikaupungissani, mitenkä toivottomalle tuntuu muutoksen ajaminen äänestämällä kunnallisvaaleissa. Vuosikymmeniä jatkunut samojen henkilöiden harjoittama kunnallispolitiikka on ajanut kaupungin ihan retuperällä. Suurin osa tulee taas jatkamaan, kun kaikki äänestävät sitä tuttua ja turvallista, sekä ennen kaikkea sitä mukavaa ehdokasta.
 
Itseäni ärsyttää omassa kotikaupungissani, mitenkä toivottomalle tuntuu muutoksen ajaminen äänestämällä kunnallisvaaleissa. Vuosikymmeniä jatkunut samojen henkilöiden harjoittama kunnallispolitiikka on ajanut kaupungin ihan retuperällä. Suurin osa tulee taas jatkamaan, kun kaikki äänestävät sitä tuttua ja turvallista, sekä ennen kaikkea sitä mukavaa ehdokasta.

Sittenhän homma toimii juuri niin kuin isot puolueet tahtookin jos porukka osaa äänestää oikein. Muistelen vaan kuinka joskus on ihmiset kuulemma äänestäneet väärin :D
 
Tässä kun kuuntelen Urpilaisen haastattelua niin ei voi kuin ihmetellä tuota tyhjänpuhujaa. Miksi helvetissä se koko ajan puhuu vastakkainasettelun päättämisestä?? Sehän oli kokoomuksen pressavaaliteema! Hyvä kun Vanhanen ja Katainenkin lähinnä nauraa tolle.
 
mauttomin_vaalimainos_ikina.jpg
 
En oikein osaa valita ketä äänestäis eli jos joku pakkislainen on ehdolla hesassa niin laittaa numeronsa niin saa ainakin mun äänen niin ei se paljoa vikaan voi mennä puolueista viis
 
Back
Ylös Bottom