Kunnon sänky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Olen viimeaikoina koittanut venytellä jumiutuneita/kangistuneita lihaksia kuntoon (joita näyttää löytyvän yllättävän paljon). Kehitystäkin on jo tapahtunut ja illalla venyttelyn jälkeen olkapäät ovat jo normaalissa asennossa, eivätkä siis kääntyneet eteen. Ja kyllä kulmasoudussa menee suunnilleen sama kuin penkissä ja lihaksisto on suht balanssissa ;) Ongelmana on, että aamulla kun herää niin olkapäät ovat taas edessä ja yritys laskea ne oikeaan asentoon ei onnistu. Kiristää vaan perkeleesti olkapäitä/tissejä/kaulan lihaksia :curs:

Edessä on siis sängyn vaihto. Ajattelin että tässä ei kannata pihistellä ja kattelin netistä eri firmojen vyöhkykejoustinsänkyjä (120x200 runkopatjota). Ainakin Ekornesin svane patjat ja familonin kvintetti vaikutti asiallisilta. Laittakaas omia kokemuksia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
osta kerralla hyvät patjat/patja. varaudu maksaa yhdestä patjasta 400-600 euroa -> ylöspäin. runko on tietty sit erikseen. jos suunnittelet/sinulla on perheenlisäystä (vaimo/tyttöystävä :D ), osta suoraan toinen patja + isompi runko. kun kerran sijoitat, niin ei tarvitse murehtia 10-15 vuoteen. nimimerkillä kokemusta on - ja maksuista selvittyäni olen nyt iloinen että sitä kokemusta on. ;)

Jos tila vaan antaa myöten, osta suoraan 160-senttinen. Kunnon sänky kestää kuitenkin sen 10 vuotta, ei heti tarvitse olla vaihtamassa leveämpään kun tuleva vaimo alkaa valittamaan ahtautta. Tekee vaikutuksen myös satunnaisiin kissoihin.
KÄteisvarojen puuttuessa kannattaa hyödyntää myös huonekaluliikkeiden korottomat osamaksut.
Lihasten jäykistymiseen ja erityisesti puutumiseen saattaa vaikuttaa ihan vain lihasten kasvukin. Mulla ainakin puutuu nykyään öisin helposti kädet, vaikka alla on 180-senttinen Luxux-Jenkki-vuode. Lihakset painavat kai jotain hermoja. Aiheesta on keskusteltu palstalla ennenkin.

Pitäis ostaa uusi sänky/runkopatja (160x200).
Minkäslaisia sänkyjä pakkislaisilla on ja mitä suosittelette hintaluokkaan alle 1000€.
Onkohan nuo ikean hetekat mistään kotoisin?

Olen viimeaikoina koittanut venytellä jumiutuneita/kangistuneita lihaksia kuntoon (joita näyttää löytyvän yllättävän paljon). Kehitystäkin on jo tapahtunut ja illalla venyttelyn jälkeen olkapäät ovat jo normaalissa asennossa, eivätkä siis kääntyneet eteen. Ja kyllä kulmasoudussa menee suunnilleen sama kuin penkissä ja lihaksisto on suht balanssissa ;) Ongelmana on, että aamulla kun herää niin olkapäät ovat taas edessä ja yritys laskea ne oikeaan asentoon ei onnistu. Kiristää vaan perkeleesti olkapäitä/tissejä/kaulan lihaksia :curs:
Vähän hankala uskoa, että sängystä johtuisi olkapäiden eteen kääntyminen. Kokeile vaikka nukkua mahallas ja katso aamulla ovat olkapäät taakse kääntyneet:D.

Minkäslaisia sänkyjä pakkislaisilla on ja mitä suosittelette hintaluokkaan alle 1000€.

Mun mielestä Ikea tekee kaksi asiaa erittäin hyvällä hinta-laatu -suhteella: vaatekaapit ja hintavammat runkopatjat (sultan svaneholm ja siitä ylöspäin). Kannattaa panostaa sen runkopatjan lisäksi vielä hyvälaatuiseen petauspatjaan, sillä petarin vaikutus nukkumismukavuuteen on yllättävän suuri.

Eli suosittelen painumaan Ikeaan koemakaamaan noita runkopatjoja. Alle tonnilla pitäisi irrota varsin kelvollinen makuualusta...

Olkapäiden kanssa ollut ongelmia täälläkin. Nyt käytössä viimeiset 3kk perus runkopatjan (noin 7v vanha) päälle Tempurin tyyny ja 7cm petari (ensin petari, tyyny pään alle ;) ). On ollut hyvä, suosittelen. Heräämiset kyljenkääntöön öisin harventuneet huomattavasti, ei olkaongelmia ja unen laatu on mielestäni kaikenkaikkiaan parempi.

Mun mielestä Ikea tekee kaksi asiaa erittäin hyvällä hinta-laatu -suhteella: vaatekaapit ja hintavammat runkopatjat (sultan svaneholm ja siitä ylöspäin). Kannattaa panostaa sen runkopatjan lisäksi vielä hyvälaatuiseen petauspatjaan, sillä petarin vaikutus nukkumismukavuuteen on yllättävän suuri.

Eli suosittelen painumaan Ikeaan koemakaamaan noita runkopatjoja. Alle tonnilla pitäisi irrota varsin kelvollinen makuualusta...

Just nuita Sultan svaneholmia ja svandalia kattelinkin Ikeasta. Hintakaan ei olisi paha.
Pitää käydä koenukkumassa :rolleyes:

Mulla on muistaakseni joskus ollut ikean sänky, ihan ok se oli minusta. Mutta siitä on kyllä vuosia aikaa.
Muutamia muitakin minulla on ikeasta ollut ja aika huonolaatuisia ne ovat olleet.
Hyvään sänkyyn kannattaa mielestäni kyllä panostaa rahaa. Hyvät unet takaavat jaksamisen päivällä.
Sängyn lisäksi kannattaa panostaa myös hyvään peittoon ja tyynyyn.

osta kerralla hyvät patjat/patja. varaudu maksaa yhdestä patjasta 400-600 euroa -> ylöspäin.
Miksi? Kokemuksien mukaan Futonit ovat parhaita patjoja ja aito alkuperäinen normaalifuton maksaa noin 100e.
Onhan se hienoa jos patjassa on 28:aa erilaista jousityyppiä ja jokainen jousi on pussitettu omaan pussiinsa ja maalattu eri väriseksi.

Ikean patjat ovat hintalaatusuhteeltaan ylivoimaisia ja arvosteltu jopa paremmiksi kuin 20x kalliimpi Hästens.

Miksi? Kokemuksien mukaan Futonit ovat parhaita patjoja ja aito alkuperäinen normaalifuton maksaa noin 100e.
Onhan se hienoa jos patjassa on 28:aa erilaista jousityyppiä ja jokainen jousi on pussitettu omaan pussiinsa ja maalattu eri väriseksi.

Ikean patjat ovat hintalaatusuhteeltaan ylivoimaisia ja arvosteltu jopa paremmiksi kuin 20x kalliimpi Hästens.

Mistäs aidon ja alkuperäisen futonin saa 100 eurolla? On tullut vilkuiltua netistä hintoja ja ne ovat olleet enemmänkin 300-500 euroa.

Selän takia sellaista suunnitellut ostavani.

Futonia suosittelen minäkin. Patja(t) n. 500€ ja kunnon runko suunnilleen saman verran.

Eihän puuvillafutonit mitään maksa, sitten kun niihin tahdotaan niitä erikoisuuksia niin hinta 5-kertaistuu.

Itse ostin puolisen vuotta sitten ikeasta Sultan Sturefors -runkopatjan sekä Sultan torsmo -petarin. Patja on melko tukeva ja olisko ollut peräti kovin mahdollinen ikean valikoimista. Olen ollut varsin tyytyväinen, vaikka aluksi olinkin skeptinen ikean laadun suhteen.:)

Silloin muuttaessa koitin hakea aika paljon vertailutietoja eri patjoista ja löysinkin jonkun uuden vertailututkimuksen, jossa oli vertailtu joitain ns. parempia kalliita merkkejä sekä näitä ikean yms. halvempien merkkien patjoja. Ikean kalliimmat patjat saivat varsin kovia pisteitä. Pitää katsoa josko se tutkimus löytyis vielä jostain.

edit, siinähän se: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179

Ongelmana on, että aamulla kun herää niin olkapäät ovat taas edessä ja yritys laskea ne oikeaan asentoon ei onnistu. Kiristää vaan perkeleesti olkapäitä/tissejä/kaulan lihaksia :curs:

Kannattaa patjan lisäksi tarkastaa myös tyyny.

Käytiin eilen tarkastamassa nuo Ikean aiemmin puhumaani mallia ja varmaan jompi kumpi ostetaan.
Jos tarkoitus on ostaa 160cm leveä, niin ilmeisesti on kannattavampaa selän kannalta ostaa kaksi 80cm leveää ja 160cm leveä petari siihen, kuin yksi 160cm leveä.

Itse ostin puolisen vuotta sitten ikeasta Sultan Sturefors -runkopatjan sekä Sultan torsmo -petarin. Patja on melko tukeva ja olisko ollut peräti kovin mahdollinen ikean valikoimista. Olen ollut varsin tyytyväinen, vaikka aluksi olinkin skeptinen ikean laadun suhteen.:)

Silloin muuttaessa koitin hakea aika paljon vertailutietoja eri patjoista ja löysinkin jonkun uuden vertailututkimuksen, jossa oli vertailtu joitain ns. parempia kalliita merkkejä sekä näitä ikean yms. halvempien merkkien patjoja. Ikean kalliimmat patjat saivat varsin kovia pisteitä. Pitää katsoa josko se tutkimus löytyis vielä jostain.

edit, siinähän se: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179
Oisko toi Forsbacka nykyään tämä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10139959

Lisää testiä:
http://www.ikea.com/ms/fi_FI/campaigns/mattress_test_material/patjatesti.html

Jos rahat riittää, niin kunnon runkopatjan päälle 7 cm paksu Tempur-sijauspatja on aivan ehdoton ostos. Se on siis kehon lämmön ja painon mukaan muokkautuvaa materiaalia, joka on lisäksi antibakteerinen. Parantaa nukkuma-asentoa ja vähentää kääntyilyä oleellisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom