Kunnon kengät kyykkyyn

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alkaa mun 5 vuotta vanhat salibändykengät vähän v*tuttaa :). Eli ne on löysät, ja taipuu sivuille jne. Mielessä on käynyt että pitäiskö hommata ihan painonnosto/voimanostokengät, vai olisiko jotain "tavallisia" sisäkenkiä joilla homma luonnistuisi. Ja en halua korkoa kyllä juurikaan kantapään alle. Eli semmoinen tukeva, mutta ei kovin korollinen kenkä.

Ostin syksyllä Adidaksen Stabil-malliset sisäpelikengät ja hyvin noilla kyykkää ja vetää. Ovat malliltaan matalat eli ei ihmeemmin korkoa tai muutakaan matskua jalan alla. Vaimennuksetkin on aika minimaalliset. Tämän johdosta tuntuma on hyvä ja suorastaan loistava verrattuna muihin käyttämiini lenkkareihin ja sisäpelikenkiin. Oikeista nostokengistä ei ole kokemusta, kun hyllytin niiden hankinnan nuo nykyiset monot löydettyäni.

Maksaa 100€ noi Stabilit, sillä hinnalla taitaa saada jo voimanostokengät, ja kun en muuta sisäliikuntaa harrasta niin enpä taida :)

Mä hommasin tos joku aika sitten legendaariset paini-tossut. Mun mielestä ollu erittän hyvät :cool:

osta maiharit. kova pohja, heiman korkoa ja saa melko hyvin kiinni. nilkan yli kiristys saattaa kyllä hieman haitata. onko kukaan kokeillut?

Adidaksen painonostokengät. Maksoivat paljon, mutta ehdottomasti hintansa arvoiset, ainakin niiden muutamien treenien perusteella joissa niitä olen käyttänyt.

Köyhän miehen versio: pukukengät, käytin niitä ennen siirtymistä kunnon kenkiin.

Painikengät ovat ehdottomat. Tällaiset kun saisi paksummalla pohjalla jostain niin voisi pitää ihan käyttökenkinäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nahka-sakella on näköjään 126 euroa tommoset nostokengät. Mistäs muualta vois saada?

Originally posted by Ballbreaker
Karhun painonnostokengät ovat hyvin asiansa ajaneet kyykky ja vetotreeneissä. Hintaa n. 100 euroa

Näin mullakin, mutta maastanostan ennemmin avojaloin tai niillä ikivanhoilla sisäpelitossuilla (matalat, tasapohjaiset, ei iskunvaimennusta -> ilmatyynyä). Kyykkyyn ja olympialaisten nostoihin noi Karhun kengät ovat loistavat. Olikos ne Metalin painonnostokengät just samat kuin noi Karhut, mutta mustat?

Niissä Karhuissa on kyllä reilu lesti. Mulla on muut kengät jotain 8-8,5. Jouduin kaksi kertaa vaihtamaan syssymmällä pienempään kokoon, kun 8 oli aivan liian iso. Viime lopussa 7 oli sopiva. Kiitokset Pyöräkone Saarelaiselle hyvästä palvelusta kumminkin! Nyt on viimesen päälle hyvät ja sopivan kokoset nostokengät!

Jos mitenkään raskit, niin 100€ tai enemmänkin ei oo mun mielestä liikaa kunnon kengistä. Siinä on kumminkin kyse:
1) parhaat reeniliikkeet, mitä on (kyykky ja muunnelmat)
2) polviesi terveys, esim. vanhat sisäpelitossut voivat kuulemma muljauttaa jalkaa ikävästi väärään suuntaan väärällä hetkellä ja voi tulla pahaa jälkeä.
Laadukkaat kengät kans kestää ainakin sen 10 vuotta, tod.näk. lopun ikääs, riippuen käytöstä. Ei siinä tuu yhden käyttötunnin hinnaksi enää kovin paljoo.

Ne on ikuiset

Originally posted by Iivili
Kyykkyyn ja olympialaisten nostoihin noi Karhun kengät ovat loistavat. Olikos ne Metalin painonnostokengät just samat kuin noi Karhut, mutta mustat?

Laadukkaat kengät kans kestää ainakin sen 10 vuotta, tod.näk. lopun ikääs, riippuen käytöstä. Ei siinä tuu yhden käyttötunnin hinnaksi enää kovin paljoo.

Karhun kengät saa myös tasapohjaisina, kun muistaa mainita tilatessa, ja muitakin virityksiä lupaillaan (kysy vaikka leveämpiä remmejä tai tarrakiinnitystä niihin).

Karhun lesti on leveä ja reilu mutenkin, ja pohja on kokeilun perusteella leveämpi kuin Metalin kengissä. Hyviä molemmat, silti.

Kunnon nahkaiset treenikengät ovat ikuiset. Olen nähnyt parin äijän tossuttelevan norsunnussiman näköisillä painonnostokengillä, jotka otettiin käyttöön "silloin 70-luvulla".

Vetoon riittää pari jämäköitä voimistelutossuja, siis paksu nahka, kunnon tikkaukset ja tuhti kuminauha.

joo kyllä lakerikengät (eli pukukengät on parhaat) niillä saa parhaan tuntuman...:cool:

Metalin voimanostokengät sopivat ainakin minulla niin kyykkyyn kuin vetoonkin vallan mainiosti. Niissä ei ole korkoa ja pohja on tukeva ja pitävä. Painitossuissa on liian löysä pohja kyykkytreeniin mutta varmaankiin muuten mukavat jalassa.

Jos pelkkään vetoon haluaa kengän niin esimerkiksi moukarimiesten käyttämä kenkä on kuulemma hyvä. Sumovetoon nuo Metalin kengät ovat ehkä varresta hieman liian jäykät.

Mieluummin kannattaa ottaa hieman liian pieni malli noista nahkaisista kengistä. Kenkä kuitenkin muokkautuu jalan mukaan aika hyvin eikä ahdista varpaasta muutaman käyttökerran jälkeen enää. Näin tein itsekin.

Nahka-Sakke. Sörnäisistä (metroasemalta) seksikauppojen suuntaan, metroaseman taakse. Katua en tiedä.

Acicsksen painitossut mullakin käytössä. Joskus näkee salilla geelivaimennettuja lenkkareita jotka joustaa n.10cm joka suuntaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom