Kunnallisvaalit 2004

Ikä
50
Eli mitä mieltä olette vaaleista? Äänestättekö? Vai onko äänestäminen täysin turhaa? Itselläni on siinä ja siinä että viitsiikö lähteä äänestämään,kun vuodesta toiseen ei tunnu löytyvän sopivaa ehdokasta. :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tässä montaa vuotta ole vielä voinut äänestellä, mutta kyllä sitä aika todennäköisesti tulee äänestämässä käytyä..

Ihan mielenkiintoiseen aikaan pohtii Takakäsi Pakkislaisten äänestysintoiluja, mutta siitäkin huolimatta: äänestämme.

Minä äänestän, koska on löytynyt sopiva ehdokas, joka ajaa erästä minulle tärkeää asiaa :)

[ ] Kiinnostaa
[X] Eipä juurikaan kiinnosta

Eli eipä tule äänestettyä.

Täh? Onko semmoiset viellä tänä vuonna? No eipä kiinnosta pätkääkään...
Eli se siitä äänestämisestäkin.

En äänestä. En ymmärrä oikeastaan politiikasta mitään. Paitsi sen että politikot ovat kieroja sosiopaatteja manipuloijia, jotka pystyvät puhumaan paljon sanomatta silti mitään. :jahas: Viimeksi joskus pari vuotta sitten äänestin whatever-vaaleissa sdp:n edustajaa, joka pari kk vaalien jälkeen sit loikkasi kokoomuksen riviin tai jotain vastaavaa.

Olen tässä nyt kohta viiden minuutin ajan yrittänyt keksiä asiaa, joka kiinnostaisi vähemmän kuin kunnallisvaalit. Toistaiseksi ei ole tullut yhtään mieleen. Mietin viikon verran asiaa ja postitan lopputuloksen tähän threadiin. Ei kannata odottaa kovin pitkää listaa. :zzzz:

No ilimammuuta sitä äänestää täytyy, aina enemmän kuitenkin hyötyä kun äänestämättä jättämisestä.
Vai mitä mieltä olette jos vaakakupissa on urheilustadionin remontti ja kaupungin ruokapalvelu vanhuksille & terveyskeskusjonot yms.
Tuostakin asiasta tuli joskus väiteltyä erään pikkukaupungin lautakunnassa...

Jos olisin suomessa + asuisin pk-seudun ulkopuolella niin saattaisin asettua ehdokkaaksi.

Niin kauan, kun äänestysoikeus minulla on ollut, olen ääneni kaikissa vaaleissa myös antanut. Mielestäni äänestäninen on suorastaan kansalaisvelvollisuus, ei ainoastaan kansalaisoikeus. Äänestämällä saattaa jopa hieman pystyä vaikuttamaan itseään lähellä oleviin asioihin.

Tässäkin threadissa osa jengistä sanoo, ettei kiinnosta. Sitten samat välinpitämättömät tyypit kuitenkin varmasti valittavat jossain toisessa threadissa kuinka päin persettä Suomessa asiat ovat ja kuinka kaikki päättäjät ovat täysiä idiootteja. Katsokaa peiliin... ja menkää uurnille, saatana.

Onneksi viime aikoina on uutisoitu nuorten orastavasta kiinnostuksesta politiikkaan. Ehkä kaikki eivät olekaan aivan yhtä tyhmiä... Tai sitten omaksi harmikseni vain VIHREÄT :urjo: nuoret ovat aktivoitumassa vielä entistäkin enemmän. Kyseinen ryhmä kun on lähes asiassa kuin asiassa päinvastaisilla linjoilla kuin minä.

Anyway, 50 raipaniskua ja päiväksi häpeäpaaluun äänestämättä jättämisestä. :curs:

Tottakai täytyy äänestää, saanpahan sitten ainakin yhden äänen itselleni ;)
Eli ehdokkaaksi tuli lähdettyä. Vaalikampanja ei tule olemaan kovinkaan suureellinen, katsotaan nyt mihin rahkeet liittää. Ehdokkaana olen eräässä eteläsuomalaisessa kunnassa. Aikaisemmin en ole löytänyt ehdokasta jonka mielipiteet kävisivät täysin yksiin omieni kanssa... nyt löytyy :rock:

Rico sanoi:
Niin kauan, kun äänestysoikeus minulla on ollut, olen ääneni kaikissa vaaleissa myös antanut. Mielestäni äänestäninen on suorastaan kansalaisvelvollisuus, ei ainoastaan kansalaisoikeus. Äänestämällä saattaa jopa hieman pystyä vaikuttamaan itseään lähellä oleviin asioihin.

Tässäkin threadissa osa jengistä sanoo, ettei kiinnosta. Sitten samat välinpitämättömät tyypit kuitenkin varmasti valittavat jossain toisessa threadissa kuinka päin persettä Suomessa asiat ovat ja kuinka kaikki päättäjät ovat täysiä idiootteja. Katsokaa peiliin... ja menkää uurnille, saatana.

Asiaa! Äänestämässä olen minäkin käynyt aina kun mahdollista. Kyl mua ainakin kiinnostaa ketkä tän kaupungin ja valtion asioista päättävät ja millä linjoilla mennään. Itse asiassa politiikka on mielenkiintoista. Tv:n vaalikeskusteluja odotan innolla ja vielä suuremmalla innolla vaalivalvojaisia ja Tarmo Ropposta. :D

Rico sanoi:
Mielestäni äänestäninen on suorastaan kansalaisvelvollisuus, ei ainoastaan kansalaisoikeus. Äänestämällä saattaa jopa hieman pystyä vaikuttamaan itseään lähellä oleviin asioihin....
Anyway, 50 raipaniskua ja päiväksi häpeäpaaluun äänestämättä jättämisestä. :curs:

Eli sitten pitäsi myös seurata kaikenmaailman väittelyjä jne että olisi joku pohja jotain äänestää. Sillä eipä se äänestäminen mitään vaikuta tai tuo edistystä jos mä menen äänestämään ja siellä kopissa vaikka mukavan nimen perusteella heitän ääneni tai vaikka arpakuutiolla ratkaisen äännestysnumeron.
No ainakaan minulla ei ole aikaa tutkia ja kuunnella kaiken maailman jorinoita. Ehkä olen liian itsekäs mutta eipä juuri mua hetkauta jotkut kunnaliset asiat sen enempää kuin valtiollisetkaan. Enemmän kiinnostaa se että mitä prode maksaa ja mikä ilma on ensi viikolla kun menen metsälle. No kukin kuluttaa aikansa miten haluaa, joku harrastaa muuta siinnä missä joku tutkii jonkun "vaikuttajan" mainosta.

Jos on joku syy äänestää niin se onse, että oma ääni saa suuremman painotuksen kun niin moni jättää äänestämättä.

Mutta kyllä kaikesta politiikasta kunnallispolitiikka on kaikkein eniten perseestä. Tapellaan jostain vitun soranottoluvista ja muusta merkityksettömästä, oli sitten iso tai pieni kaupunki, niin nysvätään vaan turhista. Ja kunnallisvaaleissa valitaan vielä enemmän täysiä tampioita kuin eduskuntavaaleissa kun ei niitä pideä edes niin tärkeinä.

Q.Bijou sanoi:
Asiaa! Äänestämässä olen minäkin käynyt aina kun mahdollista. Kyl mua ainakin kiinnostaa ketkä tän kaupungin ja valtion asioista päättävät ja millä linjoilla mennään. Itse asiassa politiikka on mielenkiintoista. Tv:n vaalikeskusteluja odotan innolla ja vielä suuremmalla innolla vaalivalvojaisia ja Tarmo Ropposta. :D

Nuo vaalikeskustelut ovat kyllä tappavan tylsiä. Ihan typerää kun kaikki ovat melkein joka asiasta käytännössä samaa mieltä ja yrittävä epätoivoisesti antaa sen kuvan, että ovat itse kuitenkin parempaa mieltä kuin muut. Miksei kukaan keksi ikinä mitään radikaalia? Jos ei politiikkaan ala kohta tulla jotain uutta asiaa, niin pitäisi ainakin saada kunnolliset amerikkalaiset kuranheittokampanjat :david:.

Kaikesta huolimatta, äänestän.

Yks tuttu tässä tiistai-iltana kysyi meikää ehdokkaaksi. Vastasin syvällä rintaäänellä että en taatusti ala.

Vaalikeskusteluja en varmastikaan katso TV:stä. Mitä ne valtakunnalliset puoluepomot yksittäisen pikkukunnan asioista tietävät?

Silti käyn taatusti äänestämässä, jos vain henki pihisee ja kynä kädessä pysyy. Itse asiassa kunnallisvaaleissa pystyy mielestäni enemmänkin vaikuttamaan, varsinkin tällaisessa pikkukunnassa. Eduskunta- tai EU-vaaleissa se ääni kun tuppaa katoamaan muiden joukkoon. Anyway, pienistä pisaroistahan se merikin muodostuu. Katson ehdokkaan, joka ajaa miulle tärkeitä asioita miun mieleiseeni suuntaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom