Kun treeni lakkaa maistumasta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moimoi

Tälläinen "vakavampia" asia ;) eli mitä sitten kun treeni alkaa turhauttamaan... Tulokset eivät nouse, tuntuu ettei treenistä ole kropan kannalta mitään hyötyä ja homma tuntuu ns väkinäiselta. Treeniä takana noin 10kk. Mistä lisäpotkua ja intoa ? (Sisimmässään haluaa ja kuitenki jokin juttu on kadonnut).

pidät taukoa ihan muina bodareina 2-3 viikkoa totaalilepoa ja alat jo hinkumaan takasin (ainakin meikäläinen) ja kunnolle tuollainen tauko ei tee mitään!
ehkä lievää paineen katoa lihaksissa,mutta se korjaantuu pian takaisin,
otat tauon jälkeen ekan viikon keveämmin,1-2 toistoa varastoon joka sarjassa.

tauolla älä kelaa ruoka tms. saliin liittyviä asioita ollenkaan,relaat ja iroottelet kaikessa rauhassa.

Mulla jos se motivaatio joskus katoaa, niin foorumin lueskelu tuppaan auttaan tai ostaa jonkun lehden, niin sitä luettua, ei huvita jäädä kotiin makaamaan. Tietty noin alkuvaiheessa kun testaa jotain uutta lisäainetta, niin sekin auttaa, esim. kreatiini (auttaa kyllä muuhunkin kun motivaatioon)on yks hyvä, jos ei ole jo käytössä... siinä nyt jotain...

Itse pidän ihan reilusti taukoa 1-2 viikkoa, teen kevyttä aerobista ettei tule sellaista olen-istunut-viikon-putkeen-sisätiloissa tukkoista oloa, lueskelen pakkista ja ehkä mietin seuraavaa ohjelmaa jos sellainen aivojumppa kiinnostaa. Yleensä vaihdan myös treenityyliä jollain tavalla.

Itse allekirjoitan kanssa treenitauon pitämisen ja pakkiksen lukemisen treenimotivaatioon auttavan vaikutuksen. Tosin ei tässä viimeisen vuoden aikana ole motivaatiosta itsella ollut juurikaan puutetta.

Hommaa pakkotoiston vip jäsenyys ja katso kovassa kunnossa olevien tyyppien kuvia. Siitä ainakin itse saan motivaatiota myös omaan treenin. Esimerkiksi tänään amsc nimimerkillä kirjoittava jannu pisti uutta kuvaa ja kunto on oli aivan mahtava. :rock: Bodauslehdistä en saa itselle mitään motivaatiota, en oo koskaan saanut.

Kyllä se viikon parin tauko tekee hyvää, itsekkin olin samassa tilassa. Mutta kun piti hieman taukoa niin entistä innokkaampana tuli sitten harrastusta jatkettua.

Kokeile jotain ihan uutta. Ei kai nyt ihmekään ole jos perinteiseen kehoiluun (siis oletan sinun treenaavan "kehonrakennusta" jollain 3-4 -jakosella, anteeksi jos olen väärässä) kyllästyy, joten joku radikaali muutos saattaisi tehdä ihmeitä. Alat treenaamaan 5 kertaa koko kropan viikossa minimaalisella volyymilla. Tai otat jonkun äärimmäisen tiukan voimareenin kehiin. Tai jos olet jotain 1-jakosta tehny niin otat jonkun ihan järjettömän hullun 7-jakosen megavolyymitappo-ohjelman. Eikä sen tarvitse olla mitään näinkään "epäradikaalia", voisithan sinä vaikka alottaa painonnoston tai alkaa treenaamaan maratoonia varten. ;)

Luulisin kuitenkin, että tarvitset vain jonkun TARKAN TAVOITTEEN ja ennen kaikkea SUUNNITELMAN. Ota vaikka tavotteeksi 220 kilon maastavetotulos ja suunnittelet jonkun ohjelman siihen.

IMO totaalitauko on huono vaihtoehto, koska ainakin mulla yli viikon tauon jälkeen ikään kun "unohtaa" koko treenaamisen eikä enää edes muista kuinka hyvä olo siitä tulee ja on vaikea päästä takaisin treenin pariin. Toisaalta jos hommasta on tullut liiallisesti rutiinia voi pieni tauko tehdä hyvää.

Tää on näitä spirituaalisia hetkiä ihmisen elämässä. Nyt on aika tehdä itsetutkiskelua ja meditaatiota. :arvi:

Viikko lepoa niin eiköhän ala tehdä mieli takas puntille, oikeastaan voi alkaa tehdä mieli jo aikasemmin takaisin:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NGV sanoi:
Tai ihan kenen tahansa Pron videon. Tai sitten meet katsomaan kisoja livenä niin niistä saa niin paljon motivaatiota että oksat pois.

Itseäni ei ainakaan motivoi yhtään jonkun Ronnien tai Cutlerin videot. Kyseisten herrojen fysiikat ei todellakaan meikäläisen silmää miellytä. Ennemmin katson jonkun tavallisen ihmisen treenejä, mieluusti isomman henkilön kun minä itse. Ja natun.

NGV sanoi:
Tai ihan kenen tahansa Pron videon. Tai sitten meet katsomaan kisoja livenä niin niistä saa niin paljon motivaatiota että oksat pois.

joo,no mitäs sitten kun motivaatio on NYT hukassa ja kisat on syksyllä,teillä se tuo pää säteilee päivä päivältä vähemmän.

Habankorppu sanoi:
Kokeile jotain ihan uutta. Ei kai nyt ihmekään ole jos perinteiseen kehoiluun (siis oletan sinun treenaavan "kehonrakennusta" jollain 3-4 -jakosella, anteeksi jos olen väärässä) kyllästyy, joten joku radikaali muutos saattaisi tehdä ihmeitä.

Aivan oikein! Jos treeni junnaa paikallaan on vika joko syömisessä, henkisessä olotilassa (työ-, kotistressi yms) tai treeniohjelmassa. Mieti ensin tuo stressiasia ja samalla voit suunnitella uutta treeniohjelmaa. Ohjelma pitää suhteuttaa aikaisempaan treenin, että jos olet vetänyt kovia hermotuksia, teepä pitkiä sarjoja seuraavaksi. Pikku kävelyt iltaisin raikkaassa ilmassa yms. 95% todennäköisyydellä sanoisin, että tekee ihmeitä tuollainen. Tai sitten olet tullut vain lähelle maksimikehityksesi kärkeä :)

Mutta jos kisat on syksyllä... Se on hankalempi, koska pitäisi treenata sen mukaan. Bulgarialaista stressikautta peliin :) Itse ainakin tykkään tehdä nopeita salikäyntejä, eli raskailla painoilla vain muutama toisto/sarja, silloin kun päässä ei hommat pelaa täysillä. Sen jälkeen kotiin katselemaan TV:tä ja köyrimään vaimoa/tyttöystävää :D

zztop sanoi:
joo,no mitäs sitten kun motivaatio on NYT hukassa ja kisat on syksyllä,teillä se tuo pää säteilee päivä päivältä vähemmän.
Noh onhan noita kisoja ympäri mooilmoo, joten ei mitään muuta kuin visa kortti vinkumaan ja menoksi.

Sahaaja sanoi:
Itseäni ei ainakaan motivoi yhtään jonkun Ronnien tai Cutlerin videot. Kyseisten herrojen fysiikat ei todellakaan meikäläisen silmää miellytä. Ennemmin katson jonkun tavallisen ihmisen treenejä, mieluusti isomman henkilön kun minä itse. Ja natun.
Noh hei Sahaaja tehdäänkö me sitten Hulkkin kanssa joku treeni DVD kaikille pakkislaisille, Hullki on iso, voimakas, hyvässä kunnossa ja ennen kaikkia natu. Tai sitten DVD:n aihe olisikin Hulkki vs. JWO.:rolleyes:

Sahaaja sanoi:

No en minäkään niitä sentakia katso että jotain motivaatiota saisi, ne jätkän on niin eri planeetalta jo muutenkin.

Tauko voisi tosiaan tehdä hyvää, eli kaljaa ja kabanossia peliin kun on kesäkin sopivasti, kohta alkaa jo tekemään mieli sinne salille ainakin jos on vähänkään pidempään treenannut yksilö.

Tietty joku Pakkotoiston kuvaosio tai esim. Heikki722:n hyvällä huumorilla sävytetyt videot on hyviä motivaation lähteitä jos videoista ja kuvista motivaatiota saa hankittua.

Yksi toimiva on vaihtaa koko treeniohjelma uusiin puihin, tämäkin tosin kannattaa tehdä edes muutaman päivän tauon jälkeen. Saattaa nimittäin olla että on vaan vähän kroppa kovilla ja sentakia pää pistää hanttiin treenaamiseen.

NGV sanoi:
Noh hei Sahaaja tehdäänkö me sitten Hulkkin kanssa joku treeni DVD kaikille pakkislaisille, Hullki on iso, voimakas, hyvässä kunnossa ja ennen kaikkia natu. Tai sitten DVD:n aihe olisikin Hulkki vs. JWO.:rolleyes:

Kyllä Hulkin treenivideoita olis mukava katsella. Tai yleensäkin kenen tahansa taviksen.

Ongelmansa kullakin, mulla on ongelmana että pitäis toisinaan malttaa ottaa kevyemmin ja muistaa se lepokin. :)

Ja tuossa tauossa kannattaa periaatteessa olla varovainen sillä se voi hyvinkin aiheuttaa entistä enemmän laiskotusta. Kokeile vaikkapa hetkeksi jotain muuta lajia tjso? Ja tosiaan älä ainakaan ruuasta stressaa pariin viikkoon.

Hankkiudut kipeeksi :) Kun itseltä oli halut nolla ja tulin kipeeksi ja olin kipeenä 3vk niin jumalauta, että teki mieli takasin. Totaalilepo on siis varmaan paras vaihtoehto.

Suositut

Back
Ylös Bottom