Kun treeni ei kulje

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Mitä teette kun menette salille ja huomaatte ettei treeni kulje. Teettekö kevyemmän treenin vai treenaatteko kovaa ja pidätte kevyen treenin silloin kun se on ohjelmassa. Entäs jos ohjelmassa ei ole keveitä treenejä ja kahtena peräkkäisenä viikkona ei kulje tuleeko ohjelmaan muutos.

Mä teen treeniin aina niin kuin olen sen suunnitellut. Jos tuntuu ettei treeni oikein kulje niin silti väännän sarjat loppuun asti. Nyt kun pidän kevyitä viikkoja välillä niin treenit kulkee paremmin ja huonoja päiviä on tosi vähän.
Ja muuttaisin ohjelmaa jos treenit ei kahteen viikkoon kulkisi.

jos treenin perseelleen menemiseen liittyy unettomuutta, niin pidän seuraavan viikon kevyenä. en mä lähestyvää ylikuntoa muusta huomaakaan kun unettomuudesta. jos esim penkki menee mulla huonosti, väännän väkisin vähintään 2 sarjaa ja siirryn seuraavaan liikkeeseen.

jos treeni ei kulje, suosittelen kokeilemaan jotain uutta liikettä tai pienentämään treenipainoja. näinollen teet pidempiä sarjoja ja treeniin tulee vaihtelua

Tarkailen yleensä koko päivän että mikä on kunto. Jos tuntuu että en jaksaa vetää täysillä salilla, niin siirrän treenin seuraavalle päivälle. Nimittäin musta on aika :mad2: ,mennä salille, jos ei kulje yhtään, jo muutaman eka sarjan jälkeen on fiilikset sitä luokkaa että sama kun lähtis kotiin. Aamulla sen jo huomaa, jos on hyvin nukuttu yö, niin fiilikset on koko päivän sitä luokkaa että tänään nostan ainakin 200!

Kyllä mäkin tunnustelen mikä on fiilis ja jos todella väsyttää tai on muuten heikko olo, niin siirrän treenin iltaan tai seuraavaan päivään.

Jos kuitenkaan salilla ei meinaa kulkea niin teen silti suunnitellun treenin ja teen parhaani. Voin jättää sarjan pari pois kokonaismäärästä. Painoista tingin vain jos joudun todella tinkimään puhtaudesta.

S225T:n kanssa olen samoilla linjoilla. Harvemmin siirrän treeniä kuitenkaan seuraavaan päivään. Otetaan sitten vähän kevyemmin, jos ei meinaa rauta nousta. Mielenkiintoista on se, että joskus tuntuu, että vain joku tietty lihasryhmä on jumissa ja muut ovat normaaleja. Näin kävi viimeksi vatsoille, joista ei löytynyt mitään potkua ja painoja piti tiputtaa reilusti, että sai edes jonkinlaiset järkevät sarjat tehtyä...

Kun treeni ei kulje...hmmm.. totta puhuen harvemmin kyllä näin on. Jos nyt kuitenkin näin on, yritän vääntää kuitenkin täysillä,eli karjun ja ärjyn niin että jopa kaikki muutkin saavat siitä adrenaliinia vereensä :lol1: (no en karju). Yritän hakea sitä puhtia jostain, ja yritän unohtaa väsymyksen (yleensä tästä johtuu), että voin suorittaa treenin suunnitellulla tavalla :) .

Mä lähden kyllä saman tien kotiin, jos treeni ei kulje ja yritän seuraavana päivänä uudelleen.

Originally posted by mtk77
Entäs jos ohjelmassa ei ole keveitä treenejä ja kahtena peräkkäisenä viikkona ei kulje tuleeko ohjelmaan muutos.

Ei tule muutosta. Tässä vaiheessa V-käyrä kasvaa eksponentiaalisesti ja seuraavasti treenistä tulee jo pelkän kiukun vuoksi aivan mahtava:D

Originally posted by Kekkonen
Mä teen treeniin aina niin kuin olen sen suunnitellut. Jos tuntuu ettei treeni oikein kulje niin silti väännän sarjat loppuun asti. Nyt kun pidän kevyitä viikkoja välillä niin treenit kulkee paremmin ja huonoja päiviä on tosi vähän.
Ja muuttaisin ohjelmaa jos treenit ei kahteen viikkoon kulkisi.
Ehdottomasti teen kevyen treenin ja jos siltä tuntuu niin jätän seuraavalla kerralla tulematta salille. Ei se homma kerrasta ole kiinni, eikä vielä kahdestakaan. Muistakaa levätä niin kasvatte, muistakaa treenata niin kehitytte, muistakaa bulkata niin muututte ihraksi :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by LSA_Vinnie
Mielenkiintoista on se, että joskus tuntuu, että vain joku tietty lihasryhmä on jumissa ja muut ovat normaaleja. Näin kävi viimeksi vatsoille, joista ei löytynyt mitään potkua ja painoja piti tiputtaa reilusti, että sai edes jonkinlaiset järkevät sarjat tehtyä...

Oon huomannut ihan saman jutun; treeni voi kulkea muuten, mutta jostain lihasryhmästä ei saa ollenkaan tehoja irti. Pudotan silloin sarjojen määrän yleensä pariin ja kevennän kyllä hieman painojakin jos on pakko. Tai vaihdan vaikka nopeusvoimatreeniksi jos se tuntuu kulkevan paremmin.

Itellä tällä hetkellä tilanne se, että treeni ei tahdo kulkea. 4 viikkoa flunssan yms. juttujen takia pois salilta eikä vieläkään olo oo paras mahdollinen, joten ei ihme jos ei homma toimi. Silti oon tällä viikolla treenit tehny ja parempaa huomista (ensi viikkoa) odottelen.

Motivaatio on vaikea löytää, kun treenipainot tippuu. Tuntuu, niinkuin aloittaisi taas nollasta, vaikka esim. vertaamalla vuoden takaisia tuloksia tähän päivää kehitystä on tapahtunut ihan kohtuullisesti.

Kyllä tää kai tästä. Kauas on pitkä matka...

-Sumu

Jos mulla ei tahdo reenu tahdo kulkea niin sitten tiputtelen vähän painojen määrää jotta sarja pituudet pysyy kohdallaan. Välillä näitä päivä tulee vaikka ei olis missään ylikunnossakaan mutta sillon pitää vaan reenata sen päivän kunnon mukaan.

Kotiin !

jos salilla tuntuu etten pysty tekemään sitä mitä olin suunnitellut niin jätän koko treenin väliin, koska vetämätön olo johtuu joko siitä etten ole palautunut edellisestä treenistä tai en ole muuten täysin kunnossa (flunssa alkamaisillaan tms.)
Vaikkakin ennätykset yleensä satelee juuri vähän ennen kipeäksi tuloa... :D

ei mielestäni kannata missään nimessä tehdä kevyttä treeniä ja väsyttää itseään vielä lisää !! mitä järkeä siinä olisi ...:confused:

Eri asia jos on vain joku tietty lihas voimaton/jumissa ...silloin voi tehdä muuta. Esim. selkäpäivänä olen joskus jättänyt maven (sumo) tekemättä koska jaloista ei ole löytynyt siihen tarpeeksi ruutia (jalkapäivä painanut vielä liikaa), mutta yläselän olen tehnyt ihan normaalisti. Mutta yleensä tällainen tilanne johtaa ohjelman muokkaamiseen ...

Jos laiskuudesta johtuu vetämättömyys treenin alussa se häviää treenatessa nopeaan, kun alkaa vituttamaan ja lopputreeni meneekin sitten todella hyvin.

Ensimmäisessä sarjassa aina tuntee, että kulkeeko vai ei.
Jos eka sarja ei mene putkeen, niin sitten otan tunnin venyttelyn, tankkaan ja nukun hyvin, ja seuraavana sitten uusi yritys ja kulkeekin jo paremmin.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom