Kun kohtaat poliisin!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Originally posted by ang0
Oli syy pysäytykseen mikä tahansa, voi aina näyttää olevansa todellinen huumorimies ja kova jätkä, ilmoittamalla poliisisedälle:
"Mitäs ne kissalan pojat täällä tekköö, eikös se Kyllikki Saaren murha ole vielä ratkaisematta?"

:david:
Itseasiassa lehdessä oli joku aika sitten juttua että Kyllikki Saaren murhaaja tiedetään, äijä on kuollu kymmeniä vuosia sitten..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itellä on kerran käynyt tällainen tapaus. Olin menossa sukulaispenskojen kanssa lintsille kattoon ilotulituksia. Ajoin sitä eläintarhan kentän ohi menevää tietä kun hokasin, että pääseehän tostakin ja lähdin ajamaan siitä alakautta ylös rautatiesillan ali. En vaan spontaanisti kääntyessäni huomannut, että siinä oli kielletty ajosuunta-merkki. Eli ajoin siis yksisuuntaista väärään suuntaan. Matkan varrella huomasin toisenkin merkin joka oli tosin hieman vinossa ja en sitä sen kummemmin noteerannut. No, saavuttuani ylös lintsin parkkikselle niin sehän oli tietenkin täynnä poliiseja väenpaljouden johdosta. Yksi niistä sitten pysäytti ja sanoi jäätävällä äänellä avattuani ikkunan: "Te olette juuri ohittaneet ainakin kolme kielletty ajosuunta-merkkiä!" Minä siihen: "Jaa, no jotain mä olin kattovinani...No, ei täällä sattuis olemaan yhtään vapaata parkkipaikkaa?" Poliisi-setä: "Ei ole!" Ja sitten sain mennä. Ei sakkoja, armahti vissiin kun katto että koko bilikka oli kersoja täynnä...

Originally posted by Kimmo
Ymmärsin kyllä, mutta toi oli mun mielestä aika haitarista..

Nimenomaan. Sitä poliisitkin varmaan ajatteli huomatessaan paskaläjän konepellillä: "Tuo on kyllä hanurista peräisin..." :lol2: :lol2: :lol2:

Siinä vaiheessa kun sakkoa kirjoitetaan niin sen verran kuin se kevyellä vittuilemisella on kasvaakseen, sen se voi mun puolesta rauhassa kasvaakin.Meitä oli muutama moottoripyörä ajamassa ja kaikilta vietiin kortit niin poliisi oli niin vihanen että repäsi yhen kaverin lompakosta kortin niin että lompakko hajosi..Ja muutenkin tahtovat ottaa toisinaan liikennerikkomukset henkilökohtaisesti.

Zone-sarja -42%
Ei kylläkään mikään maanmainio juttu, mutta tällaista sattui itselleni kun olin juoppokuskina kavereille. Kello alkoi olemaan aamuyötä ja ajelin kaupungin laitamilla viemässä yhtä kaveriani kotiinsa. Autossa ei ollut liikaa porukkaa, mutta ajelin hieman ylinopeutta. Kuin tyhjästä setä-samulit olivat kontissa kiinni vilkuttelemassa punaista valoaan. Noh, siihen sit parkkeerasin tienposkeen ja avasin ikkunan. Kyseessä oli rutiinihommia, eli puhalluttivat vain. Puhalluksen perään minä: "noh, löytyikö sieltä sakotettavaa?" "Eipä löytynyt." sanoi poliisi. Kun poliisi oli lähdössä kysäisin: "noh, etkö edes korttia kysy?" (olin siis vasta saanut kortin ja ajattelin, että voishan sitä vilauttaa) Poliisi siihen: "no, näytäs nyt sitä, että saatko ajaa muuta kuin mopoa." Sillä poliisilla oli vielä huumori tallella aamuyölläkin..Vituttais itseään kyl kyylätä jossain pusikossa keskellä eimitään, jos joku oiskin humalassa tai vastaavaa. :)

Originally posted by timbe
Itseasiassa lehdessä oli joku aika sitten juttua että Kyllikki Saaren murhaaja tiedetään, äijä on kuollu kymmeniä vuosia sitten..

Missä tällaista sanotaan?!
mikä lehti, milloin jne

Originally posted by HooEee
Missä tällaista sanotaan?!
mikä lehti, milloin jne
Oon lukenu muistaakseni paristakin eri lehdestä (en jaksa muistaa mitkä lehdet) joskus puoli vuotta sitten.. siinä luki että se on ollu käytännössä selvä juttu jo kauan ja murhaajakin jo kuollut.. Oli vissiin joku samalta kylältä :rolleyes:

Originally posted by timbe
Oon lukenu muistaakseni paristakin eri lehdestä (en jaksa muistaa mitkä lehdet) joskus puoli vuotta sitten.. siinä luki että se on ollu käytännössä selvä juttu jo kauan ja murhaajakin jo kuollut.. Oli vissiin joku samalta kylältä :rolleyes:

Vai niin.
"vissiin" :lol2:

Ei osunut huumoripoliiseja mun kohdalle. Aamuyöstä menossa kauheessa kaasussa kotiin ja tienkin yllätti kusihätä ja just kun kerkes alottaa kusemisen ni maija ajaa viereen. Päätit sitten siihen kusta. Juu, en housuunkaan kehdannu päästää. Jaahas, tästä tulee nyt sitten sakko. Sitten pyysi allekirjotusta sakkoon ja pistin siihen X:n puumerkiksi ja kysyin että eikö teillä parempaa tekemistä oo. No toisella poliisilla oli mun ajokortti kädessä ja mukamas "tiputti" sen maijan alle. Oho, nostas poika korttis. En mä pysty kun on niin kankeekin, nosta sä. No ne katteli vähän aikaa monttu auki jä lähtivät menemään. Kattelin aamusti ni ensiks sakko oli 20 euroo mut sit 20 oli sutattu ja pistetty 50 tilalle. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suustaan reipas isoveljeni päräytti tutkaan pikkusen liian kovaa. Olivat jo päästämässä lähtemään varoituksella, kun veli paukkasi kuten mainoksessa sanotaan: vannon kautta kiven ja kannon etten enää ylinopeutta aja. Jos sanani syön, niin mörökölli minut vieköön....

Loput arvaattekin.

Tämmösen raksalegendan oon kuullu: Joku äijä oli ollu kusella ja sattumalt poliisi oli tullu siihe ja sano että "se on sitte 150 markkaa" Tähän se äijä oli vastannu et " Tossa on 300 et kuse säkin" virkavallan halventamisesta oli tullu hieman extraa..

Tää ei ole legenda:
Entisessä kotipitäjässä eräs hyvin tunnettu persoona, eläkkeellä oleva putkimies ajeli tapansa mukaan pappatunturilla kaatokännissä baarista kotiaan kohti. Jostain syystä mopo pian kirjaimellisesti karkasi käsistä ja ukko makasi ojassa pappatunturi sylissä. Ohi ajanut maajussi tietysti soitti poliisit paikalle. No, poliisit tulivat ja totesivat "Jaaha, siellähän se on taas herra X huilaamassa." Nuorempi meni ojaan ja otti pillin käteen: "Puhalletaanpas." Ukko kysyi että "No, kumpaan päähän haluat puhaltaa?" Sitten se sammui ja heräsi seuraavana aamuna putkasta. Sieltä päästyään se meni tietysti ottamaan "pari" korjaavaa ja yritti taas illalla lähteä mopolla kotiin. Mutta mopoa ei löytynyt mistään ja ukko sai raivarin. Se meni luonnollisesti tekemään päivystävälle rikosilmoituksen, mutta kaikkihan sen tunsi, ja pistivät takaisin putkaan. Sen verran löytyi huumorintajua päivystävältä, että oli taluttanut pappatunturin yöllä tallista samaan koppiin ukon kanssa. :thumbs:

Raahen lähistöllä Vihannissa oli ja taitaa olla vieläkin tanssipaikka nimeltään Mäntylampi. Ajeltiin pikkutunneilla sieltä takaisin Raaheen ja poliisisedät olivat pistäneet pystyyn ratsian jossa kaikki pysytettiin ja puhallutettiin. kaverilla oli ajopelinä Australiasta muuttoatona kulkeutunut myrkynvihreä Datsun 200L. Ratti tietenkin oikealla puolella. No, Meidän vuoro tuli ja poliisi koputti ikkunaa janka takana istui auton omistaja totaalisesti peikkojen vallassa. Kaverihan kiltisti puhalsi ja mittari pohjaan!

Poliisi sanoi että nyt otat ajokortin ja rekisteriotteen ja tulet poliisiautoon. Kaveri kaivoi ne edessään olevasta hansikaslokerosta ja alkoi könyämään kohti poliisiautoa. Taisi pari kertaa kaatuakin matkalla. Kun poliisit alkoivat tukkimaan kaveria autoon hän viimein avasi sanisen arkkunsa ja sanoi:
"En mä vittis teitä alkaa mitenkään neuvomaan mutta, ettekö te meinaa tuota meidän kuskia puhalluttaa ollenkaan??

Poliisi vilkaisi autoa jossa viis jätkää ulvoi hysteeristä hinkunaurua, tyrkkäsi kaverille paperit kouraan ja totesi "Hyvää matkaa!!"

Seuraava juttu on kuultua kamaa:

Tyyppi pysäytettiin ja kehotettiin puhaltamaan.

-Sori mutta en voi puhaltaa.
-Puhallat nyt vaan, ettei tule lisäharmeja.
-En mä millään voi!
-No mennäänpäs sitten tuonne autoon.

Sitten ruvettiin täyttämään lappuja

-Nimi?
-Seppo Maanikko
-Osoite?
-xxxxxkatu 11 xxxxxxx
-Ammatti?
-Työtön astronautti!
-Mitä?
-Työtön astronautti! Ne anto mulle NASA:sta kenkää kun siellä olis pitänyt voida puhaltaa.....

Tuli tässä mieleen eräs tempaus jolla kaveri sai poliisin TOTISESTI hermostumaan...Kyseinen kaveri on ihan virallisesti alamaailman ukkoja,ja varmasti tällä kylällä kaikkien poliisien "kaveri"...

Kyseinen kaveri oli pysähtynyt liikennevaloihin, kun viereen ajoi siviilikytät. Aapparin paikalla istui naispoliisi, jolle kaveri näytti päin näköä keskisormea. No siinä ei sitten sen kummempia kyselty, ja kaveri lähti vihreillä jatkamaan matkaansa...
Parin kilometrin päässä takapuskuriin liimautuu maija valot päällä, ja auto tien sivuun...
Kaveri avaa ikkunan ja poliisi avaa puolestaan sanaisen arkkunsa:Poliisista päivää, meille on tullut ilmoitus että sitä ja sitä autoa ajava mieshenkilö käyttäytyy törkeästi liikenteessä."
Kaveri "tietämättömänä":Mitä,siis kuka, minä vai?
Poliisi:No kukapa muukaan?
Kaveri:Ei pidä paikkaansa, kuka on ilmoittanut ja mitä muka oon tällä kertaa tehnyt?
Poliisi:Näytit noin kymmenen minuuttia sitten meidän siviiliasuiselle naispoliisille keskisormea liikennevaloissa!
Kaveri: Vituut, sehän oli joku saatanan venäläinen huora eikä mikään poliisi!
Poliisi: Kyllä se oli naispoliisi!
Kaveri: Vittu mä oon nähny sen monta kertaa hesassa huoraamassa yhessä baarissa!
Poliisi: Ja nyt pihalle sieltä autosta ja vauhdilla!
Kaveri: Jos minut meinasit pihalle saada niin saat kyllä vetää autosta ulos mutta omin jaloin en nouse!

Tässä vaiheessa poliisilla paloi päre, ja käveli takaisin maijaan ja ajoi tiehensä...Ilmeisesti tämäkin poliisi tiesi miten kovapäisestä kaverista oli kyse, ja arveli että on parempi jättää tuo hullu rauhaan ja jatkaa matkaa...:lol2: :lol2:
Oli kuulemma kaverilla ollut hiukan hauskaa, ja on tullut tollekkin tilanteelle jonkin verran naurettua...

Ja tämä ei todellakaan ole legendaa, vaikka joku sitä varmasti heti alkaakin epäillä...Kyseisellä kaverilla on muitakin samantapaisia tempauksia, mutta niistä ensi kerralla lisää...:thumbs:

Kaveri oli liikenteessä hieman pakoputki vammaisella välineellä, eli
pakosarjan jälkeen pääsi kaikki kaasut vapauteen. Poliisi siitä sit pysäyttään,

kävelee ikkunalle ja kysyy:
"Taitaa olla putkessa reikä?" Tähän kaveri: "Joo, muuten se olis tankoo!"
Ja pikavoitton kanssa kotiin...

Totta tai ei :D toi oli kuitenkin paras tähän asti.

Itelläni kävi joskus hyvä säkä kun ajelin yöllä kahden maissa kotio päin töistä. Nopeutta en koskaan katsonut mutta reilusti yli sata se oli ja nopeusrajoitus oli 50km/h. Huomasin moottoripyöränvalon joka tuli esiin yhtäkkiä metsäpuskasta ja himmasin vauhdin sallittuun. Noh, poliisi setä se sieltä käveli pysäytettyään mut. Kysyi et mistä oon tulossa ja miksi on niin kiire. Sanoin et töistä ja kiire ois nukkumaan ku aamulla pitäis taas olla seiskalta töissä. Poliisi puhallutti ja katsoi ajokortin. Sit tokas vaan et saatana ku ajoit niin lujaa etten kerenny ees sulle nopeutta saamaan. Mä jo huokasin helpotuksesta ku ajattelin siinä meni kortti. Hetken se siinä empi ja sit sano et mee ny jo siitä nukkumaan.

Kerran poliisi pysäytti mut ja kaverin, olin sen kyytissä silloin. Tais olla joku turvavyö ratsia silloin. No molemmat sit autoon sakotettaviksi. Alkas niin vituttamaan ku moisesta sakkoja kirjoittivat. Aloin vittuilemaan sit et maksetaankos tuosta mun 35eurosta sun tuntipalkkas. Poliisi sit tokas vaan et lopetas ny poika ajoissa. En sit voinu pitää suutani kiinni ja sanoin et "ainiin, sori...taitaa olla sun päivä palkka tuo. Näki poliisien naamasta kuinka niitä vitutti. Kumpikaan ei puhunu enää sanaakaan. Kaverin autossa sit katottiin niin kaverilla sakko 35€ ja mulla 55€.
Noh siitä huono onni jatkui meikäläisellä, seuraavalla viikolla parkkisakot ja sit sitä seuraavalla lähti kortti melkein viideksi kuukaudeksi...kyllä söi miestä.

Kannanpa korteni kekoo, siitä kuinka poliisi tulisi kohdata. Tämä on tosijuttu ja kuulin sen siltä henkilöltä jolle se sattui.

Kaveri oli ajelemassa erään kaupungin keskustassa ja risteysajo meni vähän miten sattuu ja muutamia ylimääräisiä kaistoja tuli risteyksessä ylitettyä. Tietenkin poliisipartio sattui sen näkemään ja eikun perään vilkut päällä. Kaveri pysäytti tien sivuun ja ajatteli että pikavoittohan tästä napsahtaa. Keskustelu meni suurin piirtein näin:

Poliisi: "Päivää" *tiukasti*
Kaveri: "Hyvää päivää" *iloisella äänellä*
Poliisi: "Ei menny tuo risteysajo ihan oikein!" *tiukasti*
Kaveri: "Joo, ei menny, mutta onneks ei kukaan nähny" *iloisesti*
Poliisi: "HEHHEHHEHHEEEE, joooo, no, menes nyt siitä ja aja tarkemmin seuraavalla kerralla :D " *naureskellen*

Eli opetus oli, niin metsä vastaa kuinka sinne huudetaan. Ystävällinen käytös poliisia kohtaa säästi sakoilta.

Pakko laittaa tähän eräs kohtaus poliisin kanssa ulkomailla, Göteborgissa tarkemmin sanoen. Oli syksyinen ilta, olin lähdössä pyöräilemään kotia kohti keskustasta. Lähestyin hyvää vauhtia isoa risteystä (olikohan nimeltään Korsvägen tms., iso ratikkapysäkki, useita kaistoja, valot yms.). Punaiset valot, vilkaisin nopeasti, ei autoja mailla eikä halmeilla, eiku yli vaan päin punaisia.

Toisella puolella oli jalkaisin yksinäinen poliisi (liekö ollut tutkaa käyttelemässä varsinaisesti), joka pysäyttää minut. Rupeaa hirveän nopeasti ruotsiksi jotain selittämään, josta en tajua mitään, koska ruotsin kielen taitoni ei silloin vielä kummoinen ollut. Minä vaan siihen rauhalliseen sävyyn, että "Jag är inte från Sverige och svenska är inte mitt modersmål. Kan ni vara vänlig och prata lite långsammare?" (=En ole Ruotsista eikä ruotsi ole äidinkieleni. Olisitteko ystävällinen ja puhuisitte hitaammin?). Ei vaikutusta, sanoin saman litanian pariin kertaan, vaikka jo tajusin ihan hyvin mistä on kyse, eikä siitä ollut tietenkään mitään epäselvyyttä missään vaiheessa. Viime lopussa poliisi turhautuneen oloisena osoitti liikennevaloihin ja sanoi vain kaksi sanaa: "Ljus. Röd." (Valo. Punainen.). Minä vaan vieläkin sitkeästi pudistelin päätäni: "Jag förstår inte." (En ymmärrä.). Sitten poliisi vaan viittasi kädellään erittäin turhautuneen näköisenä, että ala mennä ny jo. :D

Toinen suht hauska tapaus oli teininä. Oltiin erään kaupungin keskustan nurmikolla kaljottelemassa pienellä punkkari/hevariporukalla ihan rauhassa. Ilmeisesti se jotakuta hirveesti häiritsi. Kohta siihen viereen kurvaa maija, josta ulostautuu n. 2m pitkä reilusti yli 100-kiloinen konstaapeli, jolla hauskan näköinen naama: pottunokka, paksut huulet, huolestuneen näköisesti ylöspäin kaartuvat, paksut kulmakarvat. Hän tulee siihen meidän luo ja rupeaa tod. paksulla Tampereen murteella jutteleen: "Moro! Kuis pyyhkii? Mä vaan tässä sitä, että emmää ny millään pahalla, mut kumminki, ku tosta lähitalosta oli soiteltu, nii mää e ny todellakaan millään pahalla, mut voisittekste niinku siirtyä jonneki muualle tästä, siis emmä ny mitään pahaa tosiaan tarkota, mut kumminki...". Oltiin pitkän aikaa tehty lähtöä ja vastailtu "Joo, tottakai.", mut jamppa vaan vakuutteli, ettei millään pahalla ja että voisittekste kumminki siirtyä. Huvitti, että semmonen korsto käyttäytyi niin yliampuvan kohteliaasti semmosta porukkaa kohtaa, mutta toisaalta olin hemmetin tyytyväinen suomalaisen poliisin toiminnasta siinä tilanteessa. :)

Periaatteessa saa syyttää itteensä sakoista suurin osa ja suurimmassa osassa tapauksia, ainakin Suomessa, kuten esim. tämän threadin Timpan tapauksessa, anteeksi vain. Monissa maissa (esim. Venäjä) poliisi jakelee sakkoja mielivaltaisesti oikeasti olematonta palkkapussiaan lihottaakseen. Suomessa kai kumminkin mennään lain mukaan lähes aina ja kuten JohnnyB mainitsi, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Poliisit Tansaniassa!

Eräs tuttava perheeni asui joskus 90-luvun alussa Tansaniassa ja kertoivat muutaman jutun paikallisesta poliisista.

Poliisit olivat ottaneet rikollisen kyytiin (ilmeisesti tajuton). Takapenkiltä herättyään rikollinen oli hyökännyt autoa ajavan poliisin kimppuun, josta seurauksena poliisiauto kaatui ja toinen poliiseista sai surmansa. Kolaripaikalle tulleet poliisit pieksivät rikollisen kuoliaaksi tapahtumapaikalla. Tämä tilanne sattui tuttava perheeni talon edessä.

Tansanian poliiseilla ei kuulemma ollut kovin montaa autoa käytettävissä, joten useimmat liikkuivat pyörillä. Eräs poliisi pyyti tuttaviltani kyytiä maaseudulle, josta piti noutaa rikollinen kuulusteltavaksi. Poliisien kanssa piti olla hyvää pataa, joten kyyti tarjottiin. Paikan päällä poliisi otti rikollisen kiinni ja pieksi tätä pampulla ja potki kunnes sai tietää haluamansa tiedot. Sellaista kuulustelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom