Kun käsi ei kestä hauiskääntöjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sorber
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli hauiksia tehdessä ensinnäkin ranteissa tuntuu hieman kipua jonka olen saanut tuilla pois mutta noston ja alaslaskun aikana kyynärluun tienoilla joku naksuu ja se aiheuttaa kipua. On kokeiltu mutkatangot ja scottlaitteet yms. Ja se alkaa siis hieman ennen kun käsi on n. 90 asteen kulmassa joten en vasemmalla kädessä pysty tekemään liikettä niin että tuntuisi. Ongelma on siis vain vasemmassa kädessä. Vasarakäännöt onnistuu ilman mitään ja niitä teenkin. Nyt löysin kuitenkin avun alataljasta: köydellä kämmenet ylöspäin pystyn tekemään hauiksia ilman mitään ongelmia.

Kysymys kuuluu mitä tämä naksuna on mistä johtuu? Ja onko tuo alataljassa köydellä tarpeeksi tehokas vasarakääntöjen lisäksi? Ainakin tuntuu hyvin hauiksessa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Naksumisesta on hankala sanoa netin välityksellä, lekurilla suosittelen näyttämään. Hauiksen kehittämiseen kyllä kelpaa se talja hammerin lisäksi, se haba ei tiedä mistä se rasitus tulee. ;)

Kestääkö vetää leukaa? Suosittelen leuanvetoa lisäpainolla ja siihen pääle vaikka vasaraa, niin eikö sillä pärjää jo aika pitkälle?

Mulla oli joskus vähän samankaltaista ongelmaa, mistä lie johtui. Piti käsi silleen ihmeellisesti "räväyttää" rentona koukusta suoraksi pari kertaa (siis ihan ilman painoja tai mitään käsissä), jolloin se kyynärpää jollain tapaa naksahti "kohdilleen" tms. Vaikea selittää, mutta noin siitä eroon pääsi. Ja tosiaan, jos paino käsissä yritti suoristaa kättä, niin kyynärpäässä tuntui inhottavaa kipua.
Eikä kyynärpää ikinä kipeä muuten ole ollut ja joskus vaan teki tuota, ei siis jatkuvasti.

- - - Updated - - -

Mulla oli joskus vähän samankaltaista ongelmaa, mistä lie johtui. Piti käsi silleen ihmeellisesti "räväyttää" rentona koukusta suoraksi pari kertaa (siis ihan ilman painoja tai mitään käsissä), jolloin se kyynärpää jollain tapaa naksahti "kohdilleen" tms. Vaikea selittää, mutta noin siitä eroon pääsi. Ja tosiaan, jos paino käsissä yritti suoristaa kättä, niin kyynärpäässä tuntui inhottavaa kipua.
Eikä kyynärpää ikinä kipeä muuten ole ollut ja joskus vaan teki tuota, ei siis jatkuvasti.

Minullakin on ongelmaa juuri hauiskäännöissä, mutta erillainen pulma.

Hauiskääntöjen tekniikka on jo käyty pt:n kanssa läpi eli kyse ei ole väärästä tekniikasta, mutta jostain syystä alkavat nuo kyynärnivelen nivelsiteet sattumaan ja tavallaan "kiristämään" että tehdessä esim. yläpuolikkaita ei tunnu kipua mutta alas asti suoristaminen ja sieltä takas ylös tuleminen tuntuu melkein rikkovan jotakin. Todella pienillä painoilla ei ole ongelmaa mutta turhauttaa kun muu kroppa kehittyy niin hauksiin ei pysty lisämään painoja.

Samoja kokemuksia tai ratkaisuja kenelläkään? Pt:ltä jo kysyin ja hän vastasi ettei osaa auttaa :/

Eli hauiksia tehdessä ensinnäkin ranteissa tuntuu hieman kipua jonka olen saanut tuilla pois mutta noston ja alaslaskun aikana kyynärluun tienoilla joku naksuu ja se aiheuttaa kipua. On kokeiltu mutkatangot ja scottlaitteet yms. Ja se alkaa siis hieman ennen kun käsi on n. 90 asteen kulmassa joten en vasemmalla kädessä pysty tekemään liikettä niin että tuntuisi. Ongelma on siis vain vasemmassa kädessä. Vasarakäännöt onnistuu ilman mitään ja niitä teenkin. Nyt löysin kuitenkin avun alataljasta: köydellä kämmenet ylöspäin pystyn tekemään hauiksia ilman mitään ongelmia.

Kysymys kuuluu mitä tämä naksuna on mistä johtuu? Ja onko tuo alataljassa köydellä tarpeeksi tehokas vasarakääntöjen lisäksi? Ainakin tuntuu hyvin hauiksessa..

Minulla oli samat oireet myös. Kävin lääkärissä ja hän diagnosoi liian taipuisat rannenivelet (ja liian leveän otteen). Suosituksena oli tehdä hauiskäännöt suoralla tangolla, hartioiden levysellä tai hieman kapeammalla otteella.
Z-tangosta en saa otetta ollenkaan, mikä ei ranteisiin ottaisi. Minulla onglema liittyi siihen, että liian leveällä otteella kädet pyrkivät "avautumaan", jolloin ranteet antavat hieman periksi, mikä taas saa ilkeän poltteen ranteesta kyynärpäähän. Sama ongelma hiemankin painavammalla käsipainolla, missä viimeisen setin sai vääntämällä vääntää. Mutta tosiaan, hammer tai naru+talja nitkuttelu, no problem.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom