Kun ei tahdo jaksaa syödä tarpeeksi

No yks esimerkki vois olla litra punaista maitoa koko päivälle jaettuna.muistaakseni about 640kcal eikä kyllä ole paha juoda
Päivän mittaan vaikka varsinaiset ateriat täyttäisi paljon. Viisi ateriaa joiden jokasen päälle 2desiä maitoo?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hyviä neuvoja täällä. itse treenailin kunnolla yli kymmenen vuotta sitten teininä. tärkeä huomio syömiseen on se, että syöminen voi olla niinkuin treenaamista, ja jos se on vaikeaa, se voi olla paljon vaikeampaa kuin treenaaminen. siihen voi laittaa aikaa ja se voi sattua. se kuitenkin helpottuu niinkuin treeni. hyvä muistutus itselleni, koska se on mulle vaikea asia jos en sitä opettele. mä söin 70-kiloisena enemmän kuin mitä tuossa oli, massa toki myös nousi, mutta on vain muistettava, että jos me halutaan massaa tai pitää se massa mikä meillä on, on tehtävä se, mitä siihen tarvitsee. ilman tuota asennetta mulla esim. painoindeksi nyt merkittävän alipainoinen, vaikka syön normaalisti. onko se tekosyy? ei, jos haluan massaa, mun on syötävä, riippumatta siitä, miten paljon mun on syötävä, miten paljon aikaa siihen menee, ja miltä se tuntuu. jos vuorokaudessa on 24 tuntia, me ehditään syödä tarpeeksi, eikä sen tarvitse viedä mistään asiasta pois elämässä. mä pidän kehonrakennuksesta, joten miksi mä en sitä tekisi?

liikaa tekstiä? mun vastaus alkuperäiseen kysymykseen on vaan että syö lisää. syöny teininä 5000 kaloria päivässä. onko tarpeeksi yksinkertainen? hahhahhah. :)

lisäys: ja olisin voinut syödä miten paljon vaan lisää. isoon syömismäärään tottuu. isoveli söi yli 7000 kaloria jonkin aikaa, veti kyllä ison osan maltodekstriinistä, mikä on aiheuttanut ongelmia sokeriaineenvaihdunnassa, mutta you get the point. asennetta

Viimeksi muokattu:
2-vuorotyö on, 6-14 tai 14-22, joten hieman vielä sekoittaa tuo. Nestemäinen aamupala on jo käytössä joka pv (ja on muuten hyvin iso pelastus, itse en kiinteää aamusta saisi helpolla alas). Aamuvuoro onkin parempi, koska on paljon enemmän aikaa syödä hereilläoloajan ollessa pidempi. Meinaan vaan, että tossa mitä ehdotit, miten saa sen päälle 4000kcal alas kun safkoja ei tuu kun se 3-4? Kuin isoa illallista tarkoitat? Treenin aikana joskus kokeilin hiilarijuomia, mutta tosiaan vei ruokahalua + toi huonon olon treenin jälkeen. Kyllä mulla siis ruokahalua on ja ruoka maistuu, mutta ei ihan tarpeeksi paljon. Eli tosiaan haluaisin pitää sen ruokailun jossain määrin nautintona, enkä suorituksena, ja olenkin koittanut tehdä itselleni mahdollisimman helpoksi ruokailut. Nyt mulla vaan alkaa tulla raja vastaan, että ei uppoa enempää. Esimerkkipäivän ruokailut:
Aamupalasmoothie; kaurajuoma 250ml, kaurahiutale 60g, kananmuna, suklaawhey 35g, sokeriton maapähkinävoi 30g, banaani
~850kcal

Välipala: 30g pähkinöitä, 500ml rasvaton maito, massajauhetta 120g
~850kcal

Päivällinen: 200g jauhelihaa, 150g makaronia
~850kcal

Välipala: sama kuin aamupala

Iltapala: 150g täysjyväruisleipää, beceliä, juustoa ja kinkkua päälle.

~700kcal

Yhteensä n. 4100kcal, 430hh, 140r, 250p
Tähän treenipäivinä palkkari päälle 300kcal.
Proteiinia turhan paljon, hiilaria saisi olla enemmänkin. Vinkkejä, mitä lähtisitte lisäämään, muuttamaan? Hirveesti en ole saanut enää määriä ylöspäin, tulee töissä muuten helposti niin ähky, ettei pysty mitään tekemään..

Olen laiska, enkä jaksa tarkistaa löytyykö sen kummempia mittojasi mistään, mutta jos protskua tulee tosiaan 250gemmiä/pvä bulkilla, niin siitä kestää pudottaa ainakin se 50g pois. Kuituja ei tuossa ilmoiteta, enkä vaivaudu tarkistamaan, mutta pikaisesti katsottuna niitäkin mahtaa tulla liikaa. Vähenee jo sillä se ähkyn määrä.

Sitten toisekseen siirtäisin nuita kauroja/rasvoja aamulta illaksi/muihin aterioihin ja korvaisin osan nopeilla hiilareilla, lisää banaania, tai muita sokereita yms.

Päivälliselle ei tuossa ole tosiaan merkitty mtn. ruokajuomaa, mutta muutenkin voit vaikka lisätä maltoa jokaiselle aterialle esim. 50g, tekee päivässä jo 250g hiilaria joka on pikaisesti päässä laskettuna 1000kcal.

Siinähän sitä jo on. Ja tosiaan kun sitä kuitua ja prodea tiputtaa alaspäin, niin varmasti alkaa ruokakin lystämään ihan eri malliin.

Viimeksi muokattu:
Olen laiska, enkä jaksa tarkistaa löytyykö sen kummempia mittojasi mistään, mutta jos protskua tulee tosiaan 250gemmiä/pvä bulkilla, niin siitä kestää pudottaa ainakin se 50g pois. Kuituja ei tuossa ilmoiteta, enkä vaivaudu tarkistamaan, mutta pikaisesti katsottuna niitäkin mahtaa tulla liikaa. Vähenee jo sillä se ähkyn määrä.

Sitten toisekseen siirtäisin nuita kauroja/rasvoja aamulta illaksi/muihin aterioihin ja korvaisin osan nopeilla hiilareilla, lisää banaania, tai muita sokereita yms.

Päivälliselle ei tuossa ole tosiaan merkitty mtn. ruokajuomaa, mutta muutenkin voit vaikka lisätä maltoa jokaiselle aterialle esim. 50g, tekee päivässä jo 250g hiilaria joka on pikaisesti päässä laskettuna 1000kcal.

Siinähän sitä jo on. Ja tosiaan kun sitä kuitua ja prodea tiputtaa alaspäin, niin varmasti alkaa ruokakin lystämään ihan eri malliin.

Juu protskua tosiaan voisi tiputtaa, tuntuu vain, että sitä tulee hyvin helpolla. En tosiaan mitenkään yritä löytää proteiinipitoisia tuotteita, päinvastoin. Tosiaan nyt pari kertaa olen kokeillut lämpimillä safkoilla lisätä sen esim. pastan määrää ja vähentää lihan määrää pitäen kalorit about samassa, ja hyvin vahvasti tuntuu vaikuttavan elimistöön. Oikeastaan jäänyt nälkä ja ikään kuin heikko olo, ihan kun ei olisi syönyt edes, vertaen siihen, että vetänyt sitä lihaa sen 300g ähkyyn saakka. Eli näillä nyt sitten eteenpäin. Ruokajuomana okeastaan vissy tai vesi, täytyisi ehkä tilalle jotain, joka ei ole kaloritonta.. Hyviä pointteja tullut esiin! Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom