Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pitkästi tekstiä
2-vuorotyö on, 6-14 tai 14-22, joten hieman vielä sekoittaa tuo. Nestemäinen aamupala on jo käytössä joka pv (ja on muuten hyvin iso pelastus, itse en kiinteää aamusta saisi helpolla alas). Aamuvuoro onkin parempi, koska on paljon enemmän aikaa syödä hereilläoloajan ollessa pidempi. Meinaan vaan, että tossa mitä ehdotit, miten saa sen päälle 4000kcal alas kun safkoja ei tuu kun se 3-4? Kuin isoa illallista tarkoitat? Treenin aikana joskus kokeilin hiilarijuomia, mutta tosiaan vei ruokahalua + toi huonon olon treenin jälkeen. Kyllä mulla siis ruokahalua on ja ruoka maistuu, mutta ei ihan tarpeeksi paljon. Eli tosiaan haluaisin pitää sen ruokailun jossain määrin nautintona, enkä suorituksena, ja olenkin koittanut tehdä itselleni mahdollisimman helpoksi ruokailut. Nyt mulla vaan alkaa tulla raja vastaan, että ei uppoa enempää. Esimerkkipäivän ruokailut:
Aamupalasmoothie; kaurajuoma 250ml, kaurahiutale 60g, kananmuna, suklaawhey 35g, sokeriton maapähkinävoi 30g, banaani
~850kcal
Välipala: 30g pähkinöitä, 500ml rasvaton maito, massajauhetta 120g
~850kcal
Päivällinen: 200g jauhelihaa, 150g makaronia
~850kcal
Välipala: sama kuin aamupala
Iltapala: 150g täysjyväruisleipää, beceliä, juustoa ja kinkkua päälle.
~700kcal
Yhteensä n. 4100kcal, 430hh, 140r, 250p
Tähän treenipäivinä palkkari päälle 300kcal.
Proteiinia turhan paljon, hiilaria saisi olla enemmänkin. Vinkkejä, mitä lähtisitte lisäämään, muuttamaan? Hirveesti en ole saanut enää määriä ylöspäin, tulee töissä muuten helposti niin ähky, ettei pysty mitään tekemään..
Olen laiska, enkä jaksa tarkistaa löytyykö sen kummempia mittojasi mistään, mutta jos protskua tulee tosiaan 250gemmiä/pvä bulkilla, niin siitä kestää pudottaa ainakin se 50g pois. Kuituja ei tuossa ilmoiteta, enkä vaivaudu tarkistamaan, mutta pikaisesti katsottuna niitäkin mahtaa tulla liikaa. Vähenee jo sillä se ähkyn määrä.
Sitten toisekseen siirtäisin nuita kauroja/rasvoja aamulta illaksi/muihin aterioihin ja korvaisin osan nopeilla hiilareilla, lisää banaania, tai muita sokereita yms.
Päivälliselle ei tuossa ole tosiaan merkitty mtn. ruokajuomaa, mutta muutenkin voit vaikka lisätä maltoa jokaiselle aterialle esim. 50g, tekee päivässä jo 250g hiilaria joka on pikaisesti päässä laskettuna 1000kcal.
Siinähän sitä jo on. Ja tosiaan kun sitä kuitua ja prodea tiputtaa alaspäin, niin varmasti alkaa ruokakin lystämään ihan eri malliin.