SUPERCARB 1kg -40%

Kun ei laihdu millään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poppis
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on crosstrainer kotona sen takia jos ei huvita lenkkeillä, esim -25C pakkasella tai kaatosateessa. Muutoin iso koira kyllä pitää huolen liikunnasta. Se tosin oli saikulla kolme kk juuri niin jäi lenkit vähiin :unsure:

Mulla on kaksi koiraa mutta toinen on sairas eikä sen kanssa voi lenkkeillä ja sitten se jää huutamaan jos meen vaan toisen kanssa.

Täytyy varmaan vääntäytyy sinne crosstrainerille. Se on ihan ok aerobinen mitä jaksaa tehdä.

Ei ole hormonaalista ehkäisyä mutta oon miettinyt että alkaako joku premenopaussi.

Käväsin nyt sitten lääkärissä ja mainitsin myös tämän laihtumattomuuteni.
Se ruksasi mulle liudan verikokeita kilpirauhasesta lähtien. Väläytteli myös pcos'ia. Kerrankin sai yllättyä positiivisesti arvauskeskuksen lääkäristä!

Poppis hyvä että sait kunnon testit! Mä teen niin että kävelen paljon kaverin kanssa. On mukavaa jutella ja saa samalla liikuntaa. Ja tosiaan nää kävelyt on palauttavaa liikuntaa, en tavoittele tiettyjä sykkeitä vaikka mittari kädessä onkin. Jos kaveri asuu kaukana niin voi sopia yhteislenkistä ja puhua puhelimen välityksellä. Suosittelen!

Monesti sitä tulee syötyä liian vähän ja liian kontrolloidusti, jos yrittää laihtua. Ja sitten kroppa pistää vastaan ja sitä alkaakin syömään liikaa kerralla. Hyvä että olet alkanut syömään rennommin. Mä yritän tässä alussa laittaa kaikki syönnit ylös, jotta löytyy se tasapaino takaisin. On monenlaista ruokapäiväkirjaa sovelluksena, joita on helppo käyttää. Jos vielä sykemittarilla mittaa liikunnat niin aika hyvän kuvan saa omasta kulutuksestaan. Kaikille tämä ei sovi, mutta jos olet vähän suorittaja niin kuin minä niin voisi toimiakin. Itse teen tätä myös sen takia, että se pitää huomion asiassa ilman stressiä.

Niin tuli vielä mieleen, että vatsa voi turvota jos suoli toimii hitaasti. Eli jos syö liian vähän niin se rasittaa suolta. Tämänkin takia säännölliset kunnon ruoka-annokset on hyväksi.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Joo ehdottomasti kävely olisi hyvä ja pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni sen suhteen. Mulla ei ole ketään lenkkikaveria niin sen takia lenkille lähtö on nihkeetä. Nyt alkaa olemaan jo ihan kivat ilmat ja valoa niin ainakin viikonloppuna voisi repäistä itsensä lenkille.

Poppis jos sulla on puhepaketti niin suosittelen soittamaan kävelylenkillä jollekin, vaikka äidille :LOL:Kävelylle tulee helpommin lähdettyä, jos on juttukaveri. Yksi vaihtoehto voisi olla myös luonnossa liikkuminen, jos on joku paikka lähellä. Metsässä viihtyy yksinkin ja sehän on tosi rauhoittavaa, jos vaan on vähänkään luontoihminen. Teiden varsilla käveleminen ei ole musta kauhean kivaa ellei ole se juttukaveri.

Joo ehdottomasti kävely olisi hyvä ja pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni sen suhteen. Mulla ei ole ketään lenkkikaveria niin sen takia lenkille lähtö on nihkeetä. Nyt alkaa olemaan jo ihan kivat ilmat ja valoa niin ainakin viikonloppuna voisi repäistä itsensä lenkille.

Anna sen toisen koiran huutaa ja lenkitä tervettä koiraa. Eihän se voi ilman kunnon liikuntaa olla siksi että kaveri on sökö? :confused:

Anna sen toisen koiran huutaa ja lenkitä tervettä koiraa. Eihän se voi ilman kunnon liikuntaa olla siksi että kaveri on sökö? :confused:
No se terveenkin meno on aika verkkaista ja tuossa pihassa ne juoksee monta kertaa päivässä. Mutta täytyy nyt vaan ruveta liikuttamaan tuota toista edes.
Ja pitää kokeilla viedä molemmat metsään jos se toinen jaksaisi edes siellä kun on erilaillla haisteltavaa.

Oon ollut kuukauden vhh dieetillä, kilo lähti ja jämähti, kuten aina. Siirryttiin viikko sitten ketolle ja taas kilo pois. Toivottavasti suuntaus jatkuu!
Tykkään kyllä tästä olotilasta kun ei syö hiilareita, vaikkakin olisi ihanaa syödä kaikkia ihania hiilareita.

No tuota, mä kuitenkin kamppailen 2-3 kertaa viikossa joka vie todella paljon energiaa. Lisäksi koska lähden aamulla vähän vaille 8 töihin, treenipäivinä tuun puoli seitsemän kotiin, jonka jälkeen täytyy syödä, käydä suihkussa, tehdä seuraavan päivän eväät, ruokkia ja huoltaa lemmikit, hypätä sänkyyn nukkumaan viimeistään klo 22. Mulla on tunne että mä olen arkena koko ajan liikkeellä tehden kaikenlaista, poislukien toimistotyö missä en pysty liikkumaan millään. Viikonloppunakin touhuan sitten sitä mitä en viikolla ehdi, eli siivoan, teen pihatöitä ym. Syön mulle laadittujen ruokavalioiden mukaan, mutta arkena on iltoja että yhdistän kaksi ateriaa koska töissä syödyn välipalan klo 14.30 ja treeninjälkeisen aterian klo 18.30-19 sekä iltapalan klo 21 nauttiminen tasaisemmin on vähän hankalaa/mahdotonta.
Eli tiedän että pitäisi käydä joka päivä vielä vielä vähintään 30-60 min kävelyllä, mutta treenien välisenä päivänä teen niitä kotitöitä mitä on treenipäivinä jäänyt tekemättä. Mä voisin kamppailla vaikka joka päivä, se on mieluista liikuntaa, mutta mun kroppa ei enää kestä niin intensiivistä treeniä. Sen takia se kävelylenkki olisi hyvää palauttavaa liikuntaa.

Olen samaa mieltä että kokonaiskulutus jää silti pieneksi vaikka kamppailutreenissä kuluttaa kevyesti 800 kcal ylimääräistä, mutta oikeastaan pitäisi keksiä jotain juttuja miten saisi jotenkin lisättyä huomaamatta aineenvaihduntaa lisäävää aktiviteettiä työpäivän aikana. 7,5 h istumista päivässä ei ole hyväksi!

Mä työnnyn tähän keskusteluun kans! Mulla siis saman tyyppistä ihme pöhötystä ja ankeeta kropan ”tunkkasta” oloa. Onko edelleen Poppis sulla toiminu keto?
Jotenkin olin tässä arjen ja kaiken muun sirkuksen syövereissä unohtanu kehonhuollon🙄 mutta kun kävin pari päivää sitten jäsenkorjaajalla, missä mun pitäis käydä säännöllisesti mut nyt väli heilahti liian pitkäksi, niin kylläpä olo kirkastui!:oujee: Oon vhh:lla ollu nyt jonku pari-kolme viikkoa ja mietin että koettaisin ”oikeaa” ketoa tämän kirkastuneen olon jatkoksi.

Mä työnnyn tähän keskusteluun kans! Mulla siis saman tyyppistä ihme pöhötystä ja ankeeta kropan ”tunkkasta” oloa. Onko edelleen Poppis sulla toiminu keto?
Jotenkin olin tässä arjen ja kaiken muun sirkuksen syövereissä unohtanu kehonhuollon🙄 mutta kun kävin pari päivää sitten jäsenkorjaajalla, missä mun pitäis käydä säännöllisesti mut nyt väli heilahti liian pitkäksi, niin kylläpä olo kirkastui!:oujee: Oon vhh:lla ollu nyt jonku pari-kolme viikkoa ja mietin että koettaisin ”oikeaa” ketoa tämän kirkastuneen olon jatkoksi.
Ei varsinaisesti toimi keto, tai paino pysyy samana, enemmällä hiilarilla se nousee.
Välillä pöhöttää enemmän tai vähemmän.

Jostain luin jotain hormonityypeistä ja siinä oli että lisämunuaistyypit pöhöttyy. Siinä oli vain lyhyesti kerrottu, mutta vähillä hiilareilla tulisi mennä.

Oon kyllä vähän lepsunut ketosta, en paljoa. Pitää varmaan taas palata ruotuun.

Back
Ylös Bottom