kumpi parepmpi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Siis ajattelin tässä ottaa semmosen perusvoima/massa sekotteisen kauden kohta päälle ja ajattelin käyttää kohtuu pitkiä sarjoja ja rupesin miettimään et kumpi on parempi progressio
1) aloitetaan 2x6 sitten 3x6, 2x8, 3x8 kuukaudessa siis 2x määrä ja sitten lisää painoja ensi kuulle
vai
2) aloitellaan 2x5-6? sitten lisätään sarjoja joka treenissä 1 niinkauan kuin pystyy ja sitten aloitetaan taas alhaalta isommilla painoilla

siis näin apuliikkeissä... pääliikkeisiin ainaskin penkkiin toi legendaarinen 2x6,
vetoon varmaan täällä jossain ollut 2x5-->2x3-->2x1 juttu
ja kyykkyyn ehkä saken abc tai joku tommonen missä ei hirveitä määriä oo työtä ku oon nyt tekemässä jto:n 3x viikossa kyykkyä ni vois keventää joksikin aikaa

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Tuo 2x6 on varmasti penkkiin ihan toimiva aina lisäät painoa kun saat sen 2x6, ei siis mitään alasmenoja välillä tai miks et tee penkillekin saken abc:tä, toimii hyvin.

veijari sanoi:
Siis ajattelin tässä ottaa semmosen perusvoima/massa sekotteisen kauden kohta päälle ja ajattelin käyttää kohtuu pitkiä sarjoja ja rupesin miettimään et kumpi on parempi progressio
1) aloitetaan 2x6 sitten 3x6, 2x8, 3x8 kuukaudessa siis 2x määrä ja sitten lisää painoja ensi kuulle
vai
2) aloitellaan 2x5-6? sitten lisätään sarjoja joka treenissä 1 niinkauan kuin pystyy ja sitten aloitetaan taas alhaalta isommilla painoilla

siis näin apuliikkeissä... pääliikkeisiin ainaskin penkkiin toi legendaarinen 2x6...

eli siis meinaankin lisäillä tossa penkissä normaalisti painoja... toi ylös-alas hilaus apuliikkeissä ja oon tehny saken abc:n penkissä. oon vielä sen verran aloittelija että toi 2x6 toimii huomattavasti nopeemmin (vasta 1v treeniä tulee kohta täyteen josta vajaa puolet voimanostoa silmälläpitäen)

Omaan korvaan toi vaihtoehto kaks tuntuis paremmalta. Perustelu onkin sitten vaikeampaa, mutta jos kävis tälläinen selitys että esim 3x8 menee kyllä jo enemmän pumppailun puolelle apuliikkeissäkin, tosin itsekin tulee kaseja paljon otettua esim taljoissa.. Miksei nuo molemmatkin voisi toimia. Testaa ja totea et kumpi sopii sulle paremmin. Mutta miksi tehdä massa+perusvoima settiä? Jaa noi kaks vaikka kahteen osaan, aina parempi keskittyä yhteen treenimuotoon kerrallaan. IMO.

no niinkun sanoin ni oon vielä aloittelija ja oon huomannu et molempia voi kehittää samaan aikaan aika hyvinkin tuloksin vielä tässä vaiheessa ni miksipä en ottas kaikkea irti? ei oo tarkotus tehdä mitään taljoja vaan ihan mahd isoja liikkeitä ku ei kerkee liian useesti käymään salilla...

Eikös taljat ole "isoja" liikkeitä, ylätaljaa rinnalle ja alataljassa soutua, kyllähän niihin rautaa saa ja varmasti ovat raskaita liikkeitä. Vaikka veto,penkki,kyykky kuulostaa tosi hyvältä niin kyllä niiden seurana pitää olla jotain muutakin, en siis tarkoittanut taljoissa tehtävän mitään keskitettyjä hauispumppailuja vaan ihan kunnollista pakan liikuttelua.

nelkku sanoi:
Eikös taljat ole "isoja" liikkeitä, ylätaljaa rinnalle ja alataljassa soutua, kyllähän niihin rautaa saa ja varmasti ovat raskaita liikkeitä. Vaikka veto,penkki,kyykky kuulostaa tosi hyvältä niin kyllä niiden seurana pitää olla jotain muutakin, en siis tarkoittanut taljoissa tehtävän mitään keskitettyjä hauispumppailuja vaan ihan kunnollista pakan liikuttelua.

joo en kerenny ajattelee noin pitkälle :rolleyes: tuli taljoista mieleen heti joku pushdown yms... mitenkäs tämä ylätalja rinnalle suoritetaan? ja osaisko joku kertoo et miten suoritetaan keystone veto tai lantioveto taljassa?

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
joo mä oon aina pitäny ylätaljaa selkäliikkeenä... huonona semmosena... pystyn käyttämään t-tanko/perus kulmasoudussa about 2x isompia painoja ku ylä- tai alataljassa ja vielä huomattavasti paremmalla tuntumalla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom