kumpi parempi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Että kyykkään ilman vyötä vai vyöllä? Mielestäni vyöllä voisi olla parempi koska silloin voi liikutella suurempia rautoja, ja silloin jalat rasittuisivat kovemmin..? Mutta kertokaas te kun paremmin luultavasti tiedätte et mikä jalkoihin tehoo.

Sit viel ku aina o puhetta sarjojen pituudesta ja aina suositellaan jaloille pidempää sarjaa niin missä kulkis noita "rajoja" et esim. 3 ni voimaaa ja kasi ni kokoo, siis jaloille noi sarjapituudet??

Kyykystä

Toi riippuu paljon siitä, oletko vasta aloittelemassa tätä jaloa liikettä vai oletko jo päässyt nauttimaan siitä pidemmän aikaa. Vasta-alkajalle paras on ilman vuotä rauhallisesti ja syvään tehdyt kyykyt ilman mitään Shane Hamman syvyyspommi-pudotuksia, eli rauhallisesti pohjaan ja sieltä ylös. Tällöin saat vahvistettua myös niveliä ja tukilihaksia. Tekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota, mutta mihinkään ultra puhtaaseen tyyliin ei kannata pyrkiä, eli jos selkä nyt pikkusen heiluu sarjan aikana niin se vaan vahvistaa paikkoja, kunhan et nyt ihan kokonaan selällä väännä niitä rautoja ylös. Taas jos olet pidemmälle ehtinyt niin sitä vyötä kannattaa käyttää vasta siinä viimesessä kovassa sarjassa. Ite otan vyön käyttöön vasta tossa jossain 200 kg paikkeilla, mutta mulla on tosin jo 10 vuotta tätä jaloa herkuttelua takana :hmmm: Eli ei muuta kun romut niskaan ja nimi lehteen !

Toi ripen linkki nyt vähä huitoo siin rajamail ku sielt ny ei oikeen saa vastauksii noihin kysymyksiin.. tai sit mä oon sokea:)

Jalkoi oon reenaillu varmaa joku vuoden, sanoisin et tekniikka on ihan ok.

Tol kysymyksel tarkoitin et jos menis vaik ilman vyötä 10x90 ja vyöllä 10x100 ni eiks se rasittais paremmin jalkoi ja antais parempaa kasvuärsykettä(hieno sana muuten)??

Edellämainittuun kaipaisin yksin kertaisen vastauksen jos sellainen on olemassa:confused:

Juu ei se suoraa vastausta antanut. ÍMHO voisi sanoa, että enemmän rautaa suurempi rasitus jaloille (tietenkin), mutta keskivartalo ei vahvistu tarpeeksi tietyn pisteen jälkeen vyötä käytettäessä ja sitäkautta rautaa ei voi lisätä kuten voisi vahvemmalla keskivartalolla...no joku isoja rautoja nostava tietää vastauksen :)

Mä heitin tässä taannoin vyön nurkkaan ja otin etukyykkyä 10x10 sarjat. Voi apua sitä tunnetta. Vatsa ja kyljet oli varmaan viikon kipeänä. Keskiraadosta se voima kuitenkin lähtee, että hoitaa sen vaan kuntoon kyykkäämällä pitkästi ilman vyötä ja sitten kun alkaa olemaan paukkua niin tunnelmoi joskus isommilla raudoilla sen vyön kanssa. Tätä mieltä minä olen ja aion itse näin toimia.

vielä

Et kertonu paljonko painat, kun toi 10x90 ja 10x100 ei nyt ihan hirvee oo vielä kyykyssä, tietysti jos painat 60 kg niin asia on toinen. Ite painan tollanen 110kg niin toi 200 kg on aikas hyvä raja sillo

Re: vielä

Originally posted by Jope
Et kertonu paljonko painat, kun toi 10x90 ja 10x100 ei nyt ihan hirvee oo vielä kyykyssä, tietysti jos painat 60 kg niin asia on toinen. Ite painan tollanen 110kg niin toi 200 kg on aikas hyvä raja sillo

Nyyhnyyh..ei olis tarvinnu muistuttaa et oon heikko..äitii

No ei ny, 75 kiloo painoo, mut mun kysymykseen vastaaminen ei edellytä mun omaa painoo, ainakaan olennaisesti.

JA tämä ei ole mikää tulos kalluppi:p

Mitäs mieltä olette korokkeen käyttämisestä kantapäiden alla tai kannallisista kyykkykengistä?
Itselläni on ongelmia jalkatreenissä, kun en millään meinaa päästä tarpeeksi syvälle kyykyssä ja pitää selkää edes suht suorassa.. Jos haluaa perseen käyvän polvien tasolla, niin joutuu kumartamaan niin perkuleesti etiäpäin... Viimeksi kokeilin huvikseni pientä koroketta kantapäiden alla ja tuntui auttavan jonkin verran. Tähän saakka ajatellut, että kyllä sitä pitää pystyä kyykkäämään ilman moisia "helpotuksia", mutta nyt alka jo vituttaa. En sitten tiedä mitä muuta tekisi... Tuntuu, että välitykset on vaan väärät?

kerpele: levennä hieman asentoa ja jalkateriä ulospäin pikkusen. sitten vaan alat keskittyä nilkkojen ja takareisien elastisuuteen kaiken muun hyvän lisäksi. ihan pystyssähän alas ei oikein pääse, mutta ainakin niin, ettei ala-asennossa alaselkä pyöristy. se on kiinni takareisistä. korokkeita en suosittelisi, mutta kyllä niistä pikku apua saattaa olla ainakin aluksi.

jjj84: suosittelen runsaasti kyykkäämistä ilman vyötä. ihan niin paljon ei rautaa nouse, mutta tulee kyllä nousemaan enemmän, jos vaan jaksat tehdä sen keskivartalon kanssa töitä. en käyttäisi vyötä alle 85%:n raudoissa kyykyissä enkä esim. vedoissakaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi vyö hommeli on kyllä ihan yksilöllinen juttu. Ite pistän vyön jo 40 % vedossa ja kyykyssä eikä keskikropan kanssa oo ollu minkäänlaisia ongelmia vaikken ikinä treenaa niitä mitenkään. Paitsi viikonloppusin tanssilattialla. Tähänkin on varmaan etu entisistä urheilutaustoista.

Originally posted by Kerpele
Jos haluaa perseen käyvän polvien tasolla, niin joutuu kumartamaan niin perkuleesti etiäpäin...

Eikö siinä näin käy väkisinkin? Tangon kuitenkin pitää olla painopisteen päällä koko ajan. Jos piirtää tikku-ukon ja katsoo mitä tapahtuu kun se kyykkää perse pitkällä tarpeeksi alas, niin väkisinhän siinä joutuu lantiosta kallistamaan selkää eteenpäin?

edit: itsekin vasta opettelen kyykkyä...

Originally posted by JSmith
Eikö siinä näin käy väkisinkin? Tangon kuitenkin pitää olla painopisteen päällä koko ajan. Jos piirtää tikku-ukon ja katsoo mitä tapahtuu kun se kyykkää perse pitkällä tarpeeksi alas, niin väkisinhän siinä joutuu lantiosta kallistamaan selkää eteenpäin?

edit: itsekin vasta opettelen kyykkyä...

Tangonhan täytyy olla oikeassa kulmassa lantioon nähden. Näin saa kyykyn pysymään pystyssä. Monestihan näkee niin etupainoisia kyykkyjä ,että tyypit kumartuu hulluna eteen ja syvyyttä ei reisiin saada silti. Nyt jos ajatellaan painonnostajan tempausta niin tempauksessa äijät on melko pystyssä ja jos tanko on väärässä kulmassa suhteessa lantioon ei sieltä voi ylös tulla(kokeilkaa vaikka tangolla tempasua niin ei sieltä voi tulla tanko väärässä asennossa tai selkä pyöreenä tai ylikumartuneena ylös.).

Tempauksessa kyykyn kulma on tavallaan aina oikea jos sieltä pääsee ylös. Samaan pitäisi pyrkiä kyykyssä. Eli monesti kaikki sanoo ,että pitäkää se tanko sielä alhaalla selässä ,mutta monelle pitkä jalkaselle on helpompi tehdä niska kyykkynä kyykyt ja kun tanko on niskassa on etukeno pienempi ja lantio jo lähtö asennosssa enempi edessä ja näin lähempänä tempauksen asentoa. En kyllä oo ikinä painonostoa harrastanu ,mut täällä päin on jonkun verran noita painonnostajia ja niiltä kyllä näkee ,että kyykyt on niin pystyssä kun olla ja voi eikä nyökkäile tai yritä kaatua kyykyt mihinkään. ja kaikki kyykkää niska kyykkynä.

Originally posted by jto
en käyttäisi vyötä alle 85%:n raudoissa kyykyissä enkä esim. vedoissakaan.

Juuri näin, en minäkään. Vyö (eikä muutkaan releet) EI ole pakollinen saliunivormu eikä kovan reenaajan tunnusmerkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom