Kumpi on lajissa vaikeampaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ced G
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ced G

Niin, kummassa on enemmän haastetta, syömisessä vai treenaamisessa? Hassulta kuulostaa kysymys, mutta ainakin mulle tuo syömispuoli tuottaa enemmän haastetta, treenaaminen on siihen verrattuna varsin haasteetonta :) Siis on vaikeeta pitää syömingit säännöllisinä ja saada sitä ruokaa, kun pitää pelkällä opintotuella kituuttaa. Toivotaan että pukki tuo paljon ruokaa lahjaksi! ;)

Syönti, painonlisäys tuntuu äärettömän hankalalta. Kesällä yritin bulkata tarkkaan kirjaamalla kalorit joka päivä ja 4000Kcal ei tuntunut riittävän. Enkä tosiaan ole iso kaveri, tosin ei ne rasvatkaan korkealla ole...

Kyllä melkeen sanosin kanssa että se syöminen on vähintään yhtä haastavaa kun treenaaminen. :D

Treeni nyt menee ihan harrastuksena mutta se kun koko aika pitäis syödä, se käy työstä. :) Mutta ehkä se tästä kääntyy toisinpäin jahka pääsee todella lajiin sisänä eli treenien intensiteetti lopulta nousee ja hiljakseen tottuu jatkuvan syömisen elämäntyyliin. :rolleyes:

mulle syöminen tuottaa aika paljon vittuuntumista. tai oikeastaan syömättömyys. aina ei vaan oo ruokaa ja kun ei leipääkään viitti aina syödä. mutta jos ruokaa on niin tulee syötyä melko paljon päivässä, kaloreita en oo kyllä ikinä laskenu

Kyllä syöminen on mulla vaikeampaa. Siis TARPEEKSI syöminen. Normaalilla tahdilla tulee päivässä max. 2500kcal ja kaikki sen yli on tuskaa. Reenata kyllä jaksais vaikka kuinka ja intensiteettikin on vuosien mittaan alkanut löytyä, mutta syömiseen on homma aina kaatunut. Nyt koko syksyn ajan mätin itteeni kaksin käsin evästä pitkin päivää ja alkoi tulemaan tuloksia vähän eri tahtiin, mutta helvettiä se on ollut. Nyt alkoi diettikausi ja mieli sekä kroppa lepäävät taas 2000-2500kcal määrissä. Pitäis varmaan vaihtaa lajia johonkin pitkään juoksuun, kun sinne taitaisi olla enemmän taipumusta...:rolleyes:

Kyllä se syöminen "rasittaa" päätä enemmän. Ainakin aluksi. Nyt kun kaikki tulee jo rutiinisti mieleen, niin ei sitä huomaa. Ja suuremman määränkin safkaa on jo tottunut sullomaan alas, joten ei sekään suurempia ongelmia tuota.

Ravintopuoli on ehdottomasti haastavampaa. Sen takia nyt kisavalmistautumiseenkin ostin omavalmentajan, vaikka alalle olenkin kouluttautunut.

Treeni tuntuu kulkevan mallillaan, ja olenkin havainnut että ne hilkka-heikkojalan treenitkin johtuvat edellisten päivien horjahtaneesta ravinnosta tai ruokailurytmistä..

Ei voi mun mielestä vertailla. Treenipuolella intensiteettikin voi olla liian korkealla, esim. mulla on ilmeisesti ollut se ongelma jalkojen kanssa kun oon nyt pari vuotta yrittänyt koko ajan treenata entistä kovempaa jalkoja kun ne perkeleet ei kasva ja tulos on ollut aika pyöreä 0. Eli treeninkin puolella joskus merkkaa enemmän järkevyys ja käytännön toimivuus, ja sitä on todella vaikea löytää.

Ruokapuoli on omalta osaltaan vittumainen, hirveää bulkkia en viitsisi ottaa kun dieetti on sitten lihojen tuho. Toisaalta ilman pluskaloreita ei kasva jne jne.

Lopputulos: hirveää tasapainottelua eri systeemien välillä sekä treeni- että ravintopuolella sen toimivan kombon löytämiseksi. Eikä se tasapainottelu lopu koskaan.

No, kaikista vaikeinta on ajankäyttö. Koitan sovittaa yhteen 4 krt/vko salitreenin, 2-3 päivää /vko töitä, ja sitten 7pv/vko opiskelua päälle. Ja tietenkin aamuaerobiset vielä. Kaikista helpointa olisi jos olisi varakas työtön, söis, treenais ja lukis pakkotoistoa päivät pitkät, se ois nannaa :)

minulle taas tuottaa ongelmia rajoittaa sitä syömistä. kyllähän tuo pötsi vetäis evästä ihan käsittämättömät määrät, mut pitää yrittää pysyä tiukassa kunnossa :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Syöminen ja massan lisääminen ehtottomasti vaikeampaa. Toisaalta...välillä tuntuu,ettei oikein saa reeniä kulkemaan..mikä taas voi olla suoraan verrannollinen siihen,ettei ole tarpeeksi energiaa enää kaiken maailman opiskeluhössötysten jälkeen...hmm... :rolleyes:

syöminen on vaikeaa, varsinkin protskujen saaminen. Hiilaripitoista safkaa on paljon helpompi vetää.

Veit sanat suustani. Pitäis varmaan nakata naamaan ylimääräisiä protskudrinkkejä päivän mittaan. Ja kenties alkaa syödä aamulla tuhdimmin. Töissä (koulussa) kun tuo ruokatunti on jo aamupäivällä,niin varastot voivat olla tyhjät,kun työpäivän jälkeen iltapäivällä lähtee treeniin läheiseen kaupunkiin.

Sitten kun vielä rakastaa kaikkea makeaa, on tosi vaikea ottaa sitä kunnon ravintoa. Onneksi en ole fitness- tai bodauskilpailija.

Originally posted by gnut
syöminen on vaikeaa, varsinkin protskujen saaminen. hiilaripitoista safkaa on paljon helpompi vetää.

Sama täällä.. Eli kyllä ruokaa uppoaa, mutta tulee syötyä sellasta paskaa, missä on paljon hiilareita ja jopa rasvaa :eek:

treeni taas luistaa, mutta tuloksia ei tahdo enää tulla.. Johtuu luultavasti tosta ruokavaliosta eli jospa ens vuonna vähän kiinnittäs tohon syömiseen huomiota, ni katotaan kui kehittyy:(

Syöminenhän se on noista vaikeempi. Aina kun on jonnekkin lähdössä niin pitää miettiä että kuinka kauan siellä menee eli pitääkö ottaa ruokaa mukaan tai onko siellä mahdollista syödä. Yleensä mä sitten aina raahaan joka paikkaan vähintään protsku+malto satsia mukanani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom