Kumpi digikamera?

Nikon Coolpix 4600 + Muistikortti SD 256 Mb + Suojus DF 30 Syscase H. 235e

vaiko

CANON PowerShot A510 + Muistikortti SD 256 Mb + Suojus DF 30 Syscase H. 233e

Kumpaa suosittelette? Nikonissa olisi 4 mpix ja canonissa 3.2mpix. Onko kokemuksia tuotteista? Nikonissa hintaa sisältyy akut+laturi, Canonissa täytyy ostaa erikseen. Itse kallistuisin Canonin puoleen, mutta vaikuttaa tuo Nikon myös hyvältä vaihtoehdolta samaan hintaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensäkki ei kannata kattoa megapikseleitä, ne on vaan myyntikikka. Tietenki jossain ammatti digijärkkärissä on niitä pikseleitä, mutta se joka ratkaisee on kennon koko. Toisin sanoen veikkaisin (en jaksa tarkistaa faktoja) että noissa molemmissa on samankokoiset halpiskennot, joka tarkoittaa sitä että samaan tilaan on nikonissa ängetty enemmän pikseleitä. Käytännössä tämä tarkoittaa rakeisempia=huonolaatusempia kuvia. Itse ottaisin siis noista kahdesta canonin. Kummastakaan ei ole kokemusta.
Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa miltä tuntuu kädessä, ei sillä kameralla tee mitään ellei sillä ole kiva ja helppo kuvata.

En ole kovinkaan paljoa ennemmin digikameralla kuvannut. Kokeilin isäukon Canon A75-kameraa ja ihan hyvältä vaikutti. Poikkeaako A75- ja a510-mallin väritoisto paljon kalliimmista kameroista? Tarkoituksena olisi löytää kamera, jolla värit toistuisivat mahdollisimman luonnollisina tuossa hintaluokassa.

sekoitan samaan trediin.

eli olen digiä myös ostamassa ja ilmeisesti ixus 500 tulee olemaan valinta. onko kokemuksia? olen ymmärtänyt, että ixukset ovat hemmetin hyviä, mutta en siis itse tiedä kameroista ja kuvaamisesta mitään. ja tulee siis ihan normaali loma/pullistelu/koira/makuuhuone näpsimiseen.

Ixus500 on ollut käytössä nyt vuodenpäivät. Olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Itsellä tietysti polttelee tuo uusi 700:en mutta ainut syy vaihtoon on sen 700:en video-ominaisuudet. Olen ottanut tuolla noin 1500 kuvaa ja todella hyviä kuvia tulee. Käyttö on helppoa, mutta muisti pitää olla vähintään 256Mb. Alkuperäinen 32Mb ei riitä mihinkään.
Hinnan tulee olla lähellä 300€. Verkkokaupasta saat sen 308€ hintaan...

nojoo, jäi ostamatta. hulluilla päivillä olis ollut 269€, mut oli jo varttia yli 9 aamulla KAIKISTA stockmanneista kuulemma loppu.

plus et tajusin jälkeenpäin ixus 50 olevan melkein sentin ohuempi, eli taidankin semmoisen ostaa.

ak8400 sanoi:
Yleensäkki ei kannata kattoa megapikseleitä, ne on vaan myyntikikka. Tietenki jossain ammatti digijärkkärissä on niitä pikseleitä, mutta se joka ratkaisee on kennon koko. Toisin sanoen veikkaisin (en jaksa tarkistaa faktoja) ...

Kameroissa ehkä jopa kennoa tärkeämpi on objektiivin laatu tai ainakin näitä kannattaa verrata yhdessä. Tosin objektiivin laatu ei paranna kuvalaatua kun kennon rajat tulevat vastaan. Hyvä kenno taas ei korjaa huonoa objektiivia jne.
n. 3mpix kamera riittää kun/jos tulostetaan kotikäyttöön n. 10x15 valokuvia. Isoja printtejä halutessaan on jo mökäpikkelssien määrää kasvatettava.

En noista kahdesta kamerasta osaa sanoa mitään kun en niitä tunne, mutta itse selvittäisin ainakin kameroiden eri ISO arvoilla otettujen kuvien laatua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom