Kummin velvollisuude jne..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Hou,

Nyt kävi muutamalla kaverilla sellainen vahinko, että muksua pukkas maajilmaan. Sitten kävi vielä isompi vahinko, sillä molemmat tuttavapariskunnat nimesivät mut kummiksi :D. Mitäs tässä oikein pitäs tehä, mä oon ulkona ku tam.. eiku lumiukko. Mitä tommoselle pikkuselle kynäniskalle oikein voi ostaa ja mitä kummilahjaksi ristitäisiin on tapana viedä :confused:. Jonkinlaisia lusikoita on kai ollut tapana, mutta musta se kuulostaa jotenkin tylsältä?? Jakob ei nyt trollaile, vaan on oikeesti vinkkejä vailla. Kummeja täällä varmasti on kasapäin.

En ole sylikummi kummassakaan tapauksessa, vaan ihan tavis kummi vaan.

ja sitten niille kummilapsille :haart: :love: :). On ne vaan merkillisiä kapistuksia, kun ne sydämen vie mennessään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jakob sanoi:
Hou,

Nyt kävi muutamalla kaverilla sellainen vahinko, että muksua pukkas maajilmaan. Sitten kävi vielä isompi vahinko, sillä molemmat tuttavapariskunnat nimesivät mut kummiksi :D. Mitäs tässä oikein pitäs tehä, mä oon ulkona ku tam.. eiku lumiukko. Mitä tommoselle pikkuselle kynäniskalle oikein voi ostaa ja mitä kummilahjaksi ristitäisiin on tapana viedä :confused:. Jonkinlaisia lusikoita on kai ollut tapana, mutta musta se kuulostaa jotenkin tylsältä?? Jakob ei nyt trollaile, vaan on oikeesti vinkkejä vailla. Kummeja täällä varmasti on kasapäin.

ja sitten niille kummilapsille :haart: :love: :). On ne vaan merkillisiä kapistuksia, kun ne sydämen vie mennessään.

Olen saanut kunnian olla kahden nappulan kummi. Itseasiassa olen toisen nappulan sylikummi. :haart:

Itse ostin hopeisen valokuvakehyksen, johon laitoin nassikoiden kuvat, kaiverrukset ym.

Kannattaa keskustella muiden kummien kanssa lahjoista, ettei tule laatikot täyteen erinäisiä lusikoita ym.

Ite ostin kummipojalle sellasen rahalippaan (tais olla joku hopeoitu), joka näyttää leikkipalikalta ja yhelle sivulle kaiverrutin nimen sun muut. Piti keksiä jotain erilaista.

Ainakin voit kävellä kultasepänliikkeeseen ja kysyä sieltä mitä heillä on tarjota.

Itse ostin kummitytölle hopeoidun kehyksen kaiverruksilla johon sitte mahd ihq kuva hänestä :haart:

Äläkä sitten tee sitä kummeille tyypillistä virhettä, että jossain vaiheessa unohdat muistaa lasta syntymäpäivinä ja jouluna. Jos ei tee mieli joskus rahaa tuhlata, niin ainakin korttia ja tervehdyspuhelua kehiin tai lapsi pettyy pahasti. Tiedän tapauksia joissa esim. välit lapsen vanhempiin on viilenneet ja siksi on alettu jättää lapsikin unohduksiin, mutta tätä ei lapsi ymmärrä vaan lapsi saa sen käsityksen että kummi on tympääntynyt tähän tms.

Oikeassa olet Hippa.

Nimimerkillä yhden vammaisen lapsen kummi

Hippa sanoi:
Ehkä tärkeämpää kuin ne lahjat on se, että on sille lapselle läheinen aikuinen.
kyllä se nyt niin vain on että lapsi odottaa niitä lahjoja kummeilta merkkipäivinä ja pettyy jos ei tule.

Hippa sanoi:
Ehkä tärkeämpää kuin ne lahjat on se, että on sille lapselle läheinen aikuinen.

No joo, tuo on varmasti totta. Molempien muksujen vanhemmat ovat tuttuja yli 15v takaa ja yhteyttä on pidetty aina mukavasti, joten eiköhän tuo tule hoidettua. Tärkeitä henkilöitä ovat muksujen isät olleet aina minulle, potkineet eteenpäin, kun on meikäläisellä mennyt vähän heikommin ja vice versa.

Pari ekaa vuotta nyt taitaa olla se ja sama mitä lahjoja vie, koska ei se muutaman kilon nyssäkkä vielä niiden päälle kauheasti ymmärrä :).

Jakob sanoi:
Pari ekaa vuotta nyt taitaa olla se ja sama mitä lahjoja vie, koska ei se muutaman kilon nyssäkkä vielä niiden päälle kauheasti ymmärrä :).

Itsekin tuore kummi, 1. kertaa.. Näinhän se on että ei ne pikkuihmiset vielä kauheasti tuon materian päälle ymmärrä, ja itsekin vein ristiäislahjaksi tällaisen valokuvakehyksen, johon kaiverrettu nimi, syntymämitat ja -aika.. Se nyt ainakin on jotain mikä säilyy, itsekin saanut lähes 27 vuotta sitten vastaavan omilta kummeilta ja siellä se nyt omassa hyllyssä nököttää..

Jatkossa sitten pitää miettiä jotain josta pikkukaveri itsekin innostuu, mutta tosiaan tuossa 2 kk iässä ei varmaan hirveitä odotuksia ole lahjojen suhteen.

Ei ole muuten mun kummilapsella nimipäivää, katsotaan miten tämä homma sitten kehittyy, eli löytyykö joskus kalenterista vai vietetäänkö niitä sitten muuten samantapaisten nimien kanssa yhtäaikaa..

Älä osta silmät kiinni, vaan juttele muiden kummien kanssa kuka ostaa lusikan ja kuka jonkuu rahalippaan tms. Omasta puolesta voin sanoa, että meitin lapsi sai kummeilta 1 lusikka, 1 rahalipas ja 1 lautanen. Noin ei tule päällekäisyyksiä. Muuten vinkkinä, niin käy morjestaa tenavaa riittävän usein ja kun kasvaa sen ikäseksi, että voi ottaa hoitoon->ota se hoitoon:). Itse työnsin kummille juuri viikko takaperin sosepurkin käteen ja sanoin, et mä lähen kattoo töllöö syötä muksu;). Oli vähän hölmönä, mutta kyllä se lusikka näytti pysyvän poikamieskumminkin kädessä, vaikka ekana vähän nieleskeli.

pori1980 sanoi:
kyllä se nyt niin vain on että lapsi odottaa niitä lahjoja kummeilta merkkipäivinä ja pettyy jos ei tule.

En minä tätä kieltänyt. Puhuin vaan arvomaailmasta noin yleisesti.

Mä oon kyllä Hipan ja monen muun kanssa samaa mieltä siitä, että tärkeintä varmaan on se touhuaminen ja huomaaminen kummilasta kohtaan. Eli pitää leikkiä ja säheltää sen muksun kanssa. Liian helposti homma taitaa mennä siihen, että mennään katsomaan kummilasta, mutta käytännössä muksulle annetaan joku väsynyt sarjakuva läheiseltä ärrältä ja sitten siirrytään keskustelemaan aikusten juttuja, kummilasta sen suuremmin huomioimatta.

pori1980 sanoi:

Mistäs tiedät, onko sinulla kenties lapsia...? Omista lapsuusvuosista on toki jo aikaa enemmänkin, mutten silti muista odottaneeni niitä lahjoja kummeilta mitenkään sen erityisemmin kuin muiltakaan - perusoletus kai lapsena oli, että niitä lahjoja joka tapauksessa tulee jonkin verran, ja that's it :D Sen sijaan voin ihan rehellisesti ja täydestä sydämestäni sanoa, että kummitätini on aina ollut - ja on edelleen! - yksi läheisimpiä aikuisia minulle. Lapsena hän oli enemmänkin se "aikuinen kaveri", jonka kanssa pääsi välillä reissaamaan jne., teini-iässä sitten käytiin yhdessä Lapissa vaeltamassa yms. ja nyt, aikuisena, yhteys ja ystävyys on edelleen säilynyt, mistä suuresti iloitsen :) Eli eiköhän se läsnäolo ja kaveruus nyt kuitenkin ole kummiudessa paaaljon tärkeämpi pointti, kuin ne lahjat (vaikka tokihan nekin mukavia ovat, mitä sitä kieltämään ;)).

Ihan kätsy homma on avata kersoille tilit johonkin pankkiin ja tallettaa sinne pieni summa kerran-pari vuodessa. Saavat sitten isoina käyttää ne rahat kuka mihinkin. Joissakin pankeista lapset on huomioitu ihan hyvin, sieltä voi saada jotain muumiaiheisia pankkikirjoja ja kaikkea tällaista, johon sitten merkataan aina se talletettu summa.

Pikkuvauvalle joku hopealusikka menee varmaan ihan täydestä, mutta keksippä lahjaa 5-15-vuotiaille ilman, että tulee harhalaukauksia. Se on jo haastavampi juttu. Enkä tiedä, jaksavatko nämä nykyajan lapset arvostaa yhdessäoloa muiden kuin Herra XBoxin kanssa.

Ole kaukonäköinen, avaa tili. Raha liikkeelle, Suomi nousuun!

Jakob sanoi:
Hou,

Mäkin olen muutamalle keskenkasvuselle kummina ja aika helpolla kummi pääsee. Ostelet sille aina synttäri ja joululahjat. Tietysti aina ilmestyt syntymäpäiville. Sitten kun mukula on vanhenpi viet sitä huvipuistoihin ja annat vanhemmille "vapaata" lapsesta jos tarvitsevat. Sitten meet sillon tällö morjenstamaan, niin eiköhän siinä toi kummin homma pääpiirteittäin ole. Ei ole vaikeeta :)

Toi Spoonie_luvin ehdottama tili juttu on hyvä. Ainakin siinä vaiheessa, kun rahalle alkaa olemaan kunnon käyttö ei parempaa lahjaa ole. Tietty kummin vanhemmat voi ajatella, että onpahan tunteella annettu lahja tms, mutta rahalle on aina käyttöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom