Vielä tähän aiheeseen liittyen, Edward Bernays on mielenkiintoinen henkilö. En sano, että Bernays keksi laittaa tummaihoisia mainoksiin, mutta hän on tällaisen massamedia- ja mainospropagandan pioneeri. Bernays kirjaimellisesti kirjoitti kirjan nimeltä Propaganda vuonna 1928 ja kuvaili ihmisiä laumakäyttäytymiseen taipuvaksi irrationaaliseksi massaksi, jota taitavat joukkopsykologian ja psykoanalyysin asiantuntijat voivat ohjailla haluamallaan tavalla. Edward Bernays oli itse (yllättäen) juutalainen ja sukua juutalaispsykologi Sigmund Freudille. Natsien propagandaministeri Goebbels käytti Bernaysin oppeja apunaan.
en.wikipedia.org
Lainaus kirjasta Propaganda, sivu 37:
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. This is a logical result of the way in which our democratic society is organized. Vast numbers of human beings must cooperate in this manner if they are to live together as a smoothly functioning society."
en.wikiquote.org
Se että mainoksissa on nykyään Suomessakin puolet jotain mustia afrikkalaisia ja tällaisia interracial-suhteita (yleensä musta mies ja valkoinen nainen) on mainokset täynnä, johtuu tästä nykyään vallassa olevasta uusmarxilaisesta arvopohjasta (rodullinen tasa-arvo, inkluusio, rodullisesti tasa-arvoinen edustus
), jota pakkosyötetään ihmisille joka tuutista. Yrityksissä ja mainostoimistoissa tuskin ymmärretään mistä nämä jutut tulee, siellä vain luullaan, että tämä on nyt jotenkin hyveellistä ja edistyksellistä ja lähdetään hyvesignaloimaan. Mahtaako niitä edes kiinnostaa, kunhan palkka napsahtaa tilille, niin ei muulla ole väliä.