Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitähän vittua tämä oli?
Tämä ois pitäny oppia jo ala-asteella
Tossa "jokunen" aika sitten tuli telkkarista semmonen britti dokkari, jossa testasivat ja tekivät kaikenlaista. Siinä testit osoitti että jos ihmisen kasvot ovat täysin symmetriset, ne eivät ole niin kauniit mitä sellaisen, jolla kasvon mittasuhteet ovat lähellä tätä leikkausta... Eli epä-täydellinen on täydellistä ja symmetrinen on epä-symmetristä
Samassa dokkarissa oli myös että miksi esim. lihaksikas, vähärasvainen vartalo on paremman näkönen mitä tommosen syöttäporsaan...
Ja kerrottiinpa siinä myös että miksi esim. paska haisee niin "paskalta":arvi:
Tosta symmetrisyydestä tuli mieleen jossain yhteydessä kuulemani juttu, jossa oli ilmeisesti otantana julkisuuden henkilöt tai pelkästään näyttelijät, niin sen mukaan Denzel Washingtonilla oli poikkeuksellisen symmetriset kasvot. Sellanen muistikuva siitä jäi että se olis hyvä asia, eli ihminen ois sillon kaunis mutta voipi olla että muistan väärinkin.. Denzelistä ei pysty kommentoimaan mitään..:D
Jaa, mä kun olen taas käsittänyt niin, että mm. parinvalinnassa ratkaisee kasvojen symmetrisyys. Esim. naiset katsoo tiedostamattaan miehen kasvoja, ja mitä symmetrisemmät ne ovat, sitä todennäköisempää on, ettei miehellä ole mitään geenivirheitä.
Lähde: en muista
Tähän kohtaan haluaisin tarkennusta. Tarkoitetaanko tässä epäsymmetriaa kasvojen keskiviivan suhteen? Itse olen ymmärtänyt, että näillä ns. FAS-lapsilla esiintyy tietyt kasvojen piirteet keskivertoa useammin. Ei ehkä epäsymmetriaa kuitenkaan....vai?Tästä ovat esimerkkinä myös alkoholistiäitien lapsille kehittyvät selvemmät epäsymmetriat verrattuna lapsiin, joiden äidit eivät ole käyttäneet lainkaan alkoholia.
Noudattaako kolmen soinnun teoriakin kultaista leikkausta?? Itsekkin olen ihmetellyt että miksi toi leikkaus on niin maaginen. Mikä tekee tuosta suhteesta sittten niin kauniin? Outoa..
Tähän kohtaan haluaisin tarkennusta. Tarkoitetaanko tässä epäsymmetriaa kasvojen keskiviivan suhteen? Itse olen ymmärtänyt, että näillä ns. FAS-lapsilla esiintyy tietyt kasvojen piirteet keskivertoa useammin. Ei ehkä epäsymmetriaa kuitenkaan....vai?
Näin on:thumbs:
Noita symmetria-asioita parinvalinnassa tutkii evoluutioestetiikka. Sattumalta käsittelin aihetta kirjallisessa opinnnäytetyössäni, joten laitanpa tähän pikku katkelman omasta tekstistäni:D:
Riippuu navan ja lantion välisestä matkasta...jos se on pitkä, niin tällöin jalat ovat näillä mitoilla pätkät:DKiitti!
Eli kun olen 168cm, siitä pois 104 cm (jalat-napa-mitta) = 64
104/64=1,625.
Eli mulla on keskimääräistä lyhyemmät jalat, eikö??? olisin sopusuhtaisempi jos mun jalat olis pidemmät??