Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Tanssiva Rosvo sanoi:
Tuli itsekin kokeiltua tuota enemmän pystyasennossa ohjeistuksen mukaisesti ja täytyy sanoa että veti alaselän jumiin. Ei hjyvä ei hjyvä. Mistäköhän tuo voisi johtua..liian pystyasento? hmm
Juu mullakin kipeyty alaselkä, mutta mulla on ollu kyllä muutenki vähän ongelmia ton alaselän kanssa...

Halo sanoi:
Kiitoksia näistäkin ohjeista, eilen oli lapaluiden väli ennätysmäisen kipeä :worship:

Joo, sama juttu mulla. Pisti ensin miettimään että oliko kirjoitusvirhe tuon ekan postin "latsit" kun oli trapsit vaan kipeenä. Otetta muuttamalla korjautui!

Timba79 sanoi:
Mutta ei tietenkään mitään penkkiotetta sentään sitten siihen tankoon. Eli etsi se sopivanlevyinen ote ihan kokeilemalla eri leveyksiä.

Joo elikkä osui latseille kun levensin otetta! Kiitos! :worship:

Halo sanoi:
Kiitoksia näistäkin ohjeista, eilen oli lapaluiden väli ennätysmäisen kipeä :worship:

Sama täällä. Kulmasoudusta tuli kertaheitolla penkin ohella lempiliikkeeni. Rauta liikkuu mukavasti ja tuntuu erittäin luonnolliselta.

Tuo kulmasoutu on saatanan ikävä liike tehdä jos sen tekee väärin, kun taas löytää itelleen hyvän asennon ja otteen, ei paluuta alataljaan enää ole. No ei tietty noita noin suoraan voi verrata, mutta itse tein ennen alataljaa kulmasoudun sijaan, kun kulmasoutu tuntui vain pahalle.

Ne joilla tulee trapsit kipeäksi, niin katsokaa että teillä liikkuu kyynärpäät mahdollisimman paljon kylkien suuntaisesti. Mitä enemmän ne karkaa sivulle, sen enemmän rasitus siirtyy pois latseilta takaolkapäille ja epäkkäille.

Kattelin noita muidenkin threadien kuvia, kaikissa peukaloa pidettiin muiden sormien vieressä. Itse olen tottunut pitämään peukaloa tangon toisella puolella(joka liikkeessä). Teenkö väärin vai eikö sillä peukalon sijainnilla ole väliä ?

ConanBarbaari sanoi:
Kattelin noita muidenkin threadien kuvia, kaikissa peukaloa pidettiin muiden sormien vieressä. Itse olen tottunut pitämään peukaloa tangon toisella puolella(joka liikkeessä). Teenkö väärin vai eikö sillä peukalon sijainnilla ole väliä ?

Käy vähemmän forkuille tällä ns. apinaoteella, eli ei ole itse liikkeen kannalta kovinkaan oleellista merkitystä kummalla tavalla tekee. Kannattaa kokeilla molemmat tavata ja käyttää sitä mikä itselle tuntuu sopivalta.

Nämä tekniikkaneuvot on todella hyvä juttu, iso kiitos niistä ja lisää vaan tulemaan :) Itse en ole esim. kulmasoutua tangolla tehnyt koska en saanut mitään tuntumaa sillä kun kokeilin->tekniikka päin helvettiä mutta kiitos näiden neuvojen homma korjaantui.

Voi hemmetti miten hyvä liike..Oon ennen tehny kulmasoutua perinteisellä tyylillä syvemmässä kulmassa mutta tämä pystymmässä tehty soutu ja supistuksiin keskittyminen antoi aivan hirveen pumpin latseihin, kun selkätreenissä kokeilin...Kiitos paljon vinkistä

Powerhousu sanoi:
Ne joilla tulee trapsit kipeäksi, niin katsokaa että teillä liikkuu kyynärpäät mahdollisimman paljon kylkien suuntaisesti. Mitä enemmän ne karkaa sivulle, sen enemmän rasitus siirtyy pois latseilta takaolkapäille ja epäkkäille.

Musta ainakin ihan jees saada trapsit kipeäksi, latseissa tuntuu vaikka mikä muu liike, mut trapseihin ei tunnu purevan mikään.

Teinpä ton tänään maastavedon,leukojen ja Tompan alataljametodien jälkeen pikkupainoilla ja selkähän oli tulessa :) Eli hyvin näyttää toimivan.

Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää? Näin jalkoja ei tarvitsi koukistaa niin paljoa ja liike tuntuisi miellyttävämmältä suorittaa... Painotan siis että sitä tankoa ei lasketa penkille asti negatiivisen loppuvaiheessa.

Halo sanoi:
Musta ainakin ihan jees saada trapsit kipeäksi, latseissa tuntuu vaikka mikä muu liike, mut trapseihin ei tunnu purevan mikään.
Niiden takiahan ne lavat pitäisi selkäliikkeissä vetää yhteen. Mutta nyt oli kyse siitä, kun joku valittaa, että menee melkein kokonaan trapseille. Silloin on tekniikassa hiomista.

Aleley sanoi:
Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää?
En mä ainakaan keksi mitään syytä miksi noin ei voisi tehdä. Kaikkia liikkeitähän voi soveltaa vaikka miten, kunhan vielä tuntuu siellä missä pitääkin.

Aleley sanoi:
Voiko kulmasoutua soveltaa hieman niin, että lähtöasennossa jalkojen välissä on penkki, jonka päällä tanko lepää? Näin jalkoja ei tarvitsi koukistaa niin paljoa ja liike tuntuisi miellyttävämmältä suorittaa... Painotan siis että sitä tankoa ei lasketa penkille asti negatiivisen loppuvaiheessa.

Itse ainakin kokeilin noin ja hyvin toimii:thumbs:

noh nyt oon näitä tekniikoita käynyt läpi ja eilen oli selkäpäivä ja kulmasoutua tein.. ekaa kertaa alkoi tuntumaan oikeassa paikassa ja on noi yläselän sivulihat mitkä lie niin aivan jummin mukavan tuntuset että treenaus on menny perille.. ja mikä parasta alaselässä ei tunnu mitään kipuja tai mitään..

kuuluuko muuten alaselkään tuntua liikkeen aikana? itselläni ei tuntunut muutakuin painojen alkuasentoon nostaessa..

Joonaz sanoi:
kuuluuko muuten alaselkään tuntua liikkeen aikana? itselläni ei tuntunut muutakuin painojen alkuasentoon nostaessa..

No eipä voi sanoa että kuuluu tuntua, kun ei sillä alaselkää treenata. Enemmänkin on välttämätön sivuvaikutus tuo että ottaa selkään, joskus jopa ilkeästikin jos asento on huono. Eli jos ei tunnu alaselässä, niin senpuolesta asento on kunnossa.

mutta tuntuuko teillä muilla kun tavallaan itsenne asetatte siihe asentoon ennen varsinaisen liikkeen alkamista en tiedä ymmärrättekö mitä yritän kovasti selittää..

Voiko tätä liikettä tehdä 3x viikossa? Rakastuin tähän niin täysin nyt kun tekniikkakin puree ja 2x tuntuu niin vähältä b( vai meneekö liialliseksi latsien hinkkaamiseksi? (reenit ti, to, su)

Back
Ylös Bottom