Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

IsoDino sanoi:
Miksi vain aloittelijan kannattaisi vetää remmeillä?? Mielestäni kaikkien kannattaisi ehdottomasti käyttää selkätreenissä vetoremmejä. Siitä on ihan sairaan paljon apua, jo isompiin treenipainoihin ja treeni tehoihin.

Samaa mieltä, forkut voi treenta sitten rannekäännöillä. Tämä siis jos kehoa rakennetaa, voimailijalle tietysti se näppivoima on erittäin tärkeä.

Minä taasen teen niin että soudut ja ylätaljat teen remmien kanssa,
ei näppivoimat riitä niiden tekemiseen kunnolla ilman remmejä.
Mutta sen sijaan maven ja shrugsit, missä kyynärpää on koko ajan suht suorana, teen ilman remmejä.

Maastavedon teen silleen puolittain bent-legged, puolittain-suorin jaloin,
ja kyykyn jälkeen, joten painot ovat sikäli pienet että tanko pysyy hyvin näpeissä.

Sen sijaan käsipainot meinaa shrugseissa alkaa sarjan lopussa
luistamaan näpeistä, mutta eipä tuo haittaa, tuntuu ne trapsit saavan
tarpeeksi treeniä ja forkut vahvistuu hyvästi samalla.
Aluksi painoja piti pudottaa kovin kun teki shrugsit ilman remmejä,
ja ego kyynelehti moisesta, mutta ihmeen pian näppivimat kehittyivät niin
että pääsi takaisin vanhoihin painoihin.

No, minä teen koko kehon kerralla, jos tekis esim selkäpäivän,
ilman että maastaveto on alla, niin trapsit ois takuusti niin freesit,
että näpit joutuis lujille.

tais mulla tässä joku pointtikin olla...en muista enää mikä.

Kulmasoutu käsipainolla on mun ehdoton suosikkiliike selälle.tavis-kulmasoutua en ole itse asiassa vähään aikaan tehnyt kun on ollut vähän epävarmuutta tekniikan kanssa.vaan eipä ole enää :)
ja teen yleensä remmien kanssa

Hyvä linkki hansulta, itsekin olen huomannut että sen melkein kramppaavan huippusupistuksen saa latseihin helposti ja nätimmällä tekniikallakin kun ollaan lähempänä vaakatasoa. Ainoa vaan että tosiaan alaselkä meinaa väsähtää, mutta niinkuin eliteftsin threadissakin sanotaan, se on core-lihasten heikkoutta.

En ole jaksanut lukea tätä topicia läpi. Osaan tehdä kulmasuodun tangolla, ensin en tajunnut, että siinä pehva pitää työntää ulos päin ja selkä pitää olla silleen hienosti kaaressa niin kuin tossa kuvassa. Mutta miten kulmasoutu käsipainoilla tehdään?? Onko siinäkin tuo selkä samalla tapaan kaaressa? Ja pehva ulkona? Kokeilin tänään tuota kulmasuotua kässärillä tuon tangon lisäksi, hyvin otti selkään ja laitoin selän samaan asentoon kuin tangolla tehdessä eli hienoon kaareen..

Hansu81 sanoi:
Tuolla esitetään aika vakuuttavat perustelut aiheesta miksi 90 asteen kulma soudussa on paljon 45 asteista parempi. Itsehän en asiasta juurikaan tiedä, notta viisaammat ottakoon kantaa
Minä olen kokeillut molemmpia ja tuo noin 45 asteen kulma ottaa 1000000 kertaa enemmän selkään kuin tuo kämänen 90 asteen kulmaja vaikka romua ei ollutpaljon tangossa.:D

Kiitoksia näistä liikkeitä käsittelevistä ketjuista. Mut yks juttu vähän vaivaa. Liikkeen pitäisi tuntua latseissa. Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

Tekniikka neuvoja osio on asiaa! :rock:
Hienoa että saadaan nuorille tietoa ja oikeita suoritustapoja, tottakai myös vanhat konkarit oppivat uutta.
Ehkä juuri ainakin raskaat massa/perusliikkeet olisi hyvä neuvoa, niitä kun tehdään vaan niin usein ihan päin v****a. lisää vaan näitä:thumbs:

blobbari sanoi:
Kiitoksia näistä liikkeitä käsittelevistä ketjuista. Mut yks juttu vähän vaivaa. Liikkeen pitäisi tuntua latseissa. Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

Latsit = http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html

Forkut = kyynärvarret = http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html sekä tietysti toinen puoli kädestä.

T-tanko saattaa hieman eri tavalla kohdistua, mutta pääosin hyvin pitkälle sama.

blobbari sanoi:
Mitkä on latsit? Entäs forkut? Ja varmaan T-kulmasoudusta saa saman hyödyn kun tästä liikkeestä?

Lats eli latissimus dorsit eli siivet.

Forkut eli forearmsit eli kyynärvarret.

T-tankosoutu on hyvinkin samankaltainen teholtaan ja vaikutukseltaan.

Edit. Hhhhiiidaaaassss...

Just viime selkätreenis olin kokeillu pitkästä aikaa kulmasoutua tangolla ja aivan väärällä tekniikalla! Päätin, et liike saa jäädä jatkossakin tekemättä, sillä alaselkä (jonka kanssa on ollu ongelmia) huusi apua.. :itku:

Mut nyt täytynyy ehkä perua puheeni, sillä en ollu tajunnu, et asento on noin pysty!

Mike sanoi:
Laske tanko hieman polvien alapuolelle pitämällä polvet hieman koukussa.

Tää ei tosin sovi mun mittasuhteille, sillä jos tangon laskee edes polvien kohdalle, niin asento on lähes vaaka. Johtuu suhteellisen pitkästä selkästä..

Okei, tuli koitettua. Mukavasti tuntui, nyt on päivä treenistä ja tuloksena trapsit(!) on ihan rikki. Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Tosin mulla tulee sjmv:ssäki trapsit kipeiksi. Sillon syynä on kait olkapäiden jännittäminen. Tuntuvat trapsit kasvavankin paljon nopeammin kuin muut selän lihakset, kaipa ottavat sitten itseensä vähän kaikenlaista treeniä.

EDIT: itte asiassa, ihan niinkuin tuo kipu olis syvemmällä kuin trapsit... onko siellä mitään tähän liikkeeseen sopivaa?

timse sanoi:
Okei, tuli koitettua. Mukavasti tuntui, nyt on päivä treenistä ja tuloksena trapsit(!) on ihan rikki. Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Tosin mulla tulee sjmv:ssäki trapsit kipeiksi. Sillon syynä on kait olkapäiden jännittäminen. Tuntuvat trapsit kasvavankin paljon nopeammin kuin muut selän lihakset, kaipa ottavat sitten itseensä vähän kaikenlaista treeniä.

EDIT: itte asiassa, ihan niinkuin tuo kipu olis syvemmällä kuin trapsit... onko siellä mitään tähän liikkeeseen sopivaa?

No eikös kulmiksen pääsääntönen tehtävä olekin rasittaa trapseja? En koskaan ole tajunnut miten kulmasoudulla voi muka saada latseihin rasitusta, liikehän on nimenomaan lapojen yhdistämistä. Nooo kaippa se jonkin verran latseihinkin ottaa... en tiädä.

Ite tykkään rintatuellisesta kulmasoutulaitteesta.Sillä voi rykiä vähän isommillakin painoilla,ilman että tarvii pelätä alaselän puolesta...harmi vaan,ettei sitä ihan joka salilta löydy.

Tuosta miken tekstistä vain sain sellasen kuvan että tämä tekniikka ottais pääasiallisesti latseihin. Käsipainoilla oon ennen tehny nimenomaan trapsiliikkeenä. No, koitetaan leveämpää otetta jos vaihtuisi rasitus. :thumbs:

timse sanoi:
Eli latseihin ei osunut niin hyvin vaan tuonne alempiin trapseihin. Erityisesti lapaluiden väli on ihan helkkarin kipeä. Kyllä siivissäki vähän tuntuu, mutta... Mitähän tuli tehtyä väärin?

Vedätkö sä sen tangon varmasti alavatsaan? Itselläni ainakin ottaa trapseihin jos tankoa vetää liian ylös. Sillain reisiä hipoen, sanoisin. Sitten olkapäihin ei saa tulla sellasta ylös-alas suuntautuvaa liikettä, vaan niitä kun keskittyy pitämään paikoillaan niin on helpompi puristaa juuri latseilla tankoa ylös. (Tällasia oon siis omalla kohdalla huomannut, en toki väitä että nämä ovat mitään totuuksia kulmasouduta.)

timse sanoi:
Tuosta miken tekstistä vain sain sellasen kuvan että tämä tekniikka ottais pääasiallisesti latseihin. Käsipainoilla oon ennen tehny nimenomaan trapsiliikkeenä. No, koitetaan leveämpää otetta jos vaihtuisi rasitus. :thumbs:

Mutta ei tietenkään mitään penkkiotetta sentään sitten siihen tankoon. Eli etsi se sopivanlevyinen ote ihan kokeilemalla eri leveyksiä.

Tuli itsekin kokeiltua tuota enemmän pystyasennossa ohjeistuksen mukaisesti ja täytyy sanoa että veti alaselän jumiin. Ei hjyvä ei hjyvä. Mistäköhän tuo voisi johtua..liian pystyasento? hmm

Back
Ylös Bottom