Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...
Siinä missä toi "nykyperinteinen" kulmasoutu oli liike jolla ei oikein tullut latsit kipeiksi, niin 90 asteen versio nopeella lähdöllä tekee keskiselän tasaisen helläksi.
jep, kokeilin eilen ja toimii itselleni helvetisti paremmin kuin normikulmasoutu. mysö epäkkäät tulivat kipeiksi..tuleeko muillakin vai teinkö jotain väärin?
jep, kokeilin eilen ja toimii itselleni helvetisti paremmin kuin normikulmasoutu. mysö epäkkäät tulivat kipeiksi..tuleeko muillakin vai teinkö jotain väärin?
tuo ylävartalo lattiaan nähden samassa tasossa tehtävä kulmasoutu on kyllä helvetin hyvä liike! ja todellakin pitää unohtaa eGo painot! nimimerkki 55kg
Mikä siitä olevinaan tekee ongelman että selkätreenissä ei voisi olla mavea ja kulmasoutua?
Tekee ensin maven ja sen jälkeen kulmasoudun ja muut liikkeet. Tai voipa sen kulmasoudun jättää jättää vaikka viimeiseksi liikkeeksi. Todennäköisesti joudut tekemään pienemmillä painoilla kulmasoudun, mutta mitä siitä?
Ainoa asia joka siitä kärsii on ego, lihaksen kasvu ei kärsi.
Itse tekisin kyllä kulmasoudun ennen maastavetoa, kun mavessa rasittuu kumminkin selän ja keskivartalon tukilihakset aikalailla, niin kulmasoudussa on sen jälkeen vaikea pitää se asento eli paketti kasassa koko liikkeen ajan. Kulmasoutu on ihan hyvä lämmittelykin ennen maastavetoa.
Itse tekisin kyllä kulmasoudun ennen maastavetoa, kun mavessa rasittuu kumminkin selän ja keskivartalon tukilihakset aikalailla, niin kulmasoudussa on sen jälkeen vaikea pitää se asento eli paketti kasassa koko liikkeen ajan. Kulmasoutu on ihan hyvä lämmittelykin ennen maastavetoa.
ite teen kyllä kummatkin samassa treenissä.eli maven jälkeen kulmasoutu jossa käytän sitten vyötä kun on tosiaan alaselkä sen verran puuduksissa jo.kai tää on ihan fiksua? :D
Mikä siitä olevinaan tekee ongelman että selkätreenissä ei voisi olla mavea ja kulmasoutua?
Tekee ensin maven ja sen jälkeen kulmasoudun ja muut liikkeet. Tai voipa sen kulmasoudun jättää jättää vaikka viimeiseksi liikkeeksi. Todennäköisesti joudut tekemään pienemmillä painoilla kulmasoudun, mutta mitä siitä?
Ainoa asia joka siitä kärsii on ego, lihaksen kasvu ei kärsi.
Yleensä tulee treenattua kaksi viikkoa mave+kulmasoutu. Ja kolmantena viikkona ei enää mavea, koska selkä kaipaa lisä lepoa. Mutta toisinaan tuo mave+kulmasoutu jakso kestää pitempäänkin.
Ja samanlaisissa raudoissa Wallacen kanssa liikutaan.
Teen voimatreeniä ja tähän asti olen pitänyt kulmasoudun mukana, siinäkin siis toistot 3-5. Nyt rupesin miettimään, että kannattaisiko se vaihtaa Leuanvetoon lisäpainoilla kun leuanvetotuloski kiinnostaisi, eikä toi kulmasoutu isoilla romuilla ja rumalla tekniikalla oikee tunnu selässä.
Jotain perusteluja olisi hyvä saada.
(ei, en ala tekemään pidempää sarjaa enkä puhtaampaa tekniikkaa. tarkoitus on vain verrata näitä 2 liikettä lyhyillä sarjoilla.)
Kulmasoutu isoilla romuilla rasittaa todella paljon myös alaselkää. Leuanveto olisi voimatreeninä ainakin alaselälle turvallisempi.
Edit: ja jos kulmasoutu ei meinaa tuntua selässä, niin kannattaa kuitenkin harkita puhtaampaan tekniikkaan siirtymistä vaikkei pienemmät painot tietty houkuttele.
Mä olen saanut ainakin "siivet" kipeäksi seuraavanlaisella treenillä.
-LEUAT kapea vastaote 1xmax lisäp.toistot n.8
tavoite parin vkon päästä 30kgx7
-SELKÄSOUTUA .pari sarjaa.toistot n.15
-KULMASOUTU käsip.pari pumppi sarjaa
..ja lopuksi hauista...
Jto:n ohjelmissa on todella usein leuanveto mukana ja kulmasoutu paljon harvemmin. Ja jto tietää aivan kaiken voimatreenistä. Siinä niitä perusteita ;)
Mä olen saanut ainakin "siivet" kipeäksi seuraavanlaisella treenillä.
-LEUAT kapea vastaote 1xmax lisäp.toistot n.8
tavoite parin vkon päästä 30kgx7
-SELKÄSOUTUA .pari sarjaa.toistot n.15
-KULMASOUTU käsip.pari pumppi sarjaa
..ja lopuksi hauista...
Itse pidän molempia hyvinä ehkä jopa leukoja parempina, mutta leuoissa on yksi huonopuoli. Jos ei jaksa tehdä yhtäkään niin eipä niistä iloa irti saa, mutta kulmasoudusta nyt joku jannu saa sille 20kg:llä muutaman toiston.:D