Kulmasoutu tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja renki
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma, Pineapple Lemonade -50%
Omat ajatukset kulmasoudusta. Itsellä ollut selkäliikkeistä helpoiten kehittyvä liikesuunta ja jokin variaatio on ollut aina mukana ohjelmassa. Alaselkä leikattu, niin olen joutunut kokeilemaan eri variaatioita.

Plussia:
- voimaa ja kokoa tulee
- helposti varioitavissa tavoitteista riippuen

Miinuksia:
- tekniikka vaatii erityistä tarkkuutta ja keskittymistä (paino sanalla erityistä, koska vaaditaanhan sitä muutenkin), joten itse olen tehnyt tyypillisesti ekana liikkeenä
- isommilla romuilla syö kropasta paljon muutakin kapasiteettia kuin latseista
- pitkät bodysarjat isoilla romuilla kuormittaa liikaa alaselkää, jos latsit on suhteellisesti vahvat

TL;DR: erinomainen liike selälle, mutta bodauksen kannalta on myös muita hyviä vaihtoehtoja alaselän kannalta.

Dorian on kyllä useasti sanonut että ei suosi kulmasoutua lattian suuntaisesti. Hauiksen hän rikkoi ihan tuolla omalla tyylillään vastaotteella ja sitten vaihtoin myötäotteeseen.
Näin mäkin sen muistan menneen.

Tossa sun linkissä herra just kertoo mistä "Yates row" nimi tulee.

Ehkä Zercher kyykkääjällä menee seinä ja lattia sekaisin?

Eikä muuten kukaan maailmassa souda selkä vaakatasossa 200kg sarjaa, tuskin edes maailman vahvimmat miehet.
Ei varmastikaan.

Greg Kovacs aikoinaan pystyi 180 kiloisena juttujen mukaan soutamaan selkä vaakatasossa 225kg/495. Saattoi olla tottakin tai sinne päin, tuskin muilla jakoa samoihin punnuksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom