Kulmasoudusta...taas kerran...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun teettu kulmasoutua tangolla, pidättekö selän koko ajan suorana, vai annatko pyöristyä selän alhaalla, jolloin tulee parempi venytys ja suurempi liikerata?
Itte käytän luonnollisesti vyötä kun teen kulmasoutua, ahdistaa vaan ku tuntuu ettei saa kunnollista supistusta yläasennossa, koska tanko osuu just tohon vyön kohtaan...
Treeneissä tuntuu ettei saa kunnolla pumppia päälle, poltteesta puhumattakaan, mutta seuraavana päivänä sitten kyllä huomaa miten treeni on mennyt perille...
Eilen tein selän ja tänään on ollu töissä vaikeuksia laittaa/riisua haalari päälle...:thumbs:

Ehkä mä vielä joku päivä omistan kylän koreimman selän...:lol2:

Vastaotteella kulmasoudettaessa pyrin pitämään selän suorassa. Ylävartalon kulmasta riippuen supistus tietenkin vaihtelee. Mutta parhaan poltteen saat lihakseen kärventämällä sitä avotulella, lihat saat kasvamaan käyttämällä isoja painoja oli poltetta tai ei. Ja sullahan oli hyvä tuntuma seuraavana päivänä, eli kyllä reenisi menee perille.

Teettekö kulmasoudun mieluummin?

a) isoilla romuilla ja aika lyhyellä liikeradalla.
b) pienimmillä painoilla ja hyvällä tekniikalla, pitkä liikerata, niin että lavat saa lopussa tiukasti yhteen.

Itse olen aloitellut liikettä, ja vaihtoehto a tuntuu paljon paremmalta. Jos teen pienillä painoilla ja pitkällä liikeradalla, niin toistoja tulee väkisin päälle 15, jos haluan tehdä sarjan loppuun. Jos taas laitan rautaa tankoon enemmän ja puolestani teen hieman lyhyemmällä liikeradalla, pystyn tekemään kovia 8-10 toiston sarjoja, jotka tuntuu hyvältä. :whip:

Originally posted by Away

b) pienimmillä painoilla ja hyvällä tekniikalla, pitkä liikerata, niin että lavat saa lopussa tiukasti yhteen.

Itse olen aloitellut liikettä, ja vaihtoehto a tuntuu paljon paremmalta. Jos teen pienillä painoilla ja pitkällä liikeradalla, niin toistoja tulee väkisin päälle 15, jos haluan tehdä sarjan loppuun. Jos taas laitan rautaa tankoon enemmän ja puolestani teen hieman lyhyemmällä liikeradalla, pystyn tekemään kovia 8-10 toiston sarjoja, jotka tuntuu hyvältä. :whip:

Kulmasoutu tangolla on varmaan ainoa selkä liike mitä en suostu tekemään isoilla romuilla. Siis mä en saa edes pientä tuntumaa vaikka oon kokeillu heilumista ja "paikallaan olemista". Mutta sarjat 12 ylöspäin kevyesti tehtäessä aiheuttaa niin saatanallisen pumpin.:whip: :kippis1:

IMO kulmasoudussa on turhaa ja oikeastaan parempi olla venyttämättä mitenkään erityisesti ala-asennossa...

Molemmilla tavoilla. Ekan sarjan otan isommilla ja niin pitkällä liikeradalla kuin mahdollista, ja toisen sarjan rauhallisemmin ja niin että lavat saa yhteen.

Jos teen kolme sarjaa kulmasoutua niin otan kaksi ekaa sarjaa isommilla ja viimosen rauhallisemmin.

Mulla on ihan sama homma.

Pistän suhtessa isot painot tankoon, ja teen soudun vähän lyhyemmällä liikeradalla. Tekniikka pysyy hyvin kasassa, ja liike ottaa sinne minne kuuluukin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom