Kulmasoudun kulma ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen miettinyt, että missähän kulmassa olisi hyvä olla kun tekee kulmasoutua tangolla. Itse olen selkä melkein linjassa lattian kanssa, mutta monet tekee paljon pystymmässä. Kohdistuuko pystympi asento lihaksiin jotenkin eri tavalla ? Ainakin mun tyylillä alaselkäkin saa ilmaisen treenin kun pidän itseni vaakasuorassa asennossa ja muutenkin liike tuntuu toimivan hyvin.

Tee se niinkuin oot ennenkin tehnyt, jos se kerran toimii :) Todennäköisesti ne jotka treenaa pystymmässä , tekevät liikettä liian suurilla painoilla!!! :rolleyes: :rolleyes:

Mitä pystympi, sitä helpommin rupee ottamaan epäkkäiden yläosaan (muuttuu jossain vaiheessa olankohautukseksi).

Itsekin tein alkuun sillä nenälleenkaatumistyylillä, mutta nykyään ei enää riitä paukut alaselässä maastanoston jälkeen. Ihan yhtä hyvin oon sen liikkeen saanu tonne lapojen seudulle ottamaan sellaisella about 45 asteen kulmalla, joten tuskinpa siitä pystymmästä asennosta mitään haittaa on.

Tietysti kannattaa tehdä niinkuin hyvältä tuntuu.

Itse teen tuota n. 45 asteen kulmassa ja huomasin kun tein vaihteen vuoksi sellaisessa laitteessa jossa maataan mahallaan 45 asteen kulmassa ja sitten vedetään tankoa rintaan niin eihän sitä painoa tullut kun puolet siitä mitä tulee seisten 45 asteen kulmassa.

Itse luulin, että on selkä hyvässä kunnossa mutta tuo laite poisti kyllä nekin luulot :D

Tuo pystympi asento on kyllä tuntunut aina lavoissa mutta tiedä sitten kun laitteessa tulee vain puolet???

En ole kuin osittain samaa mieltä; mitä pystymmässä, sen enemmän kohdistuu epäkkäiden yläosaan. Nimittäin myös 60-70 asteen kulmat, eli melkoisen pystyt asennot kohdistuvat pirun hyvin ja tehokkaasti juuri leveään selkälihakseen. Liikkeessä pystyy käyttämään suuria painoja. Asian huomaa paitsi selän kehityksestä, myös pumpista. Klassinen vaakatasosoutu ja vielä mitä leveämmällä otteella suuntaa rasitusta kohti keskiselkää eli esim. lapojen väliin. Yates(vahvistus HIEMAN isompien lihasten suunnalta) oli samaa mieltä, mutta siitä huolimatta jotkut kirjoittelivat selkätreeni-artikkeleissaan väittävät ihmeellisesti kyseisen tyylin olevan pääasissa epäkkäiden ala- ja keskiosan liike, vaikka mielestäni ensisijaisesti latsiliike ja toiseksi lähes koko selän erinomainen liike.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom