Kuka on tarvinnut voimiaan muuallakin kuin salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Veeti
  • Aloitettu Aloitettu
Törmäsin yhtenä viikonloppuna baarissa vanhaan koulukaveriin. Kaveri tuntui purkavan aina koulussa pahaa oloaan minuun, kun olin silloin vielä sellainen luuviulu. Yhdenkin kerran liikuntatunnilla kävi päälle, kun olin mukamas vienyt hänen paikan pukuhuoneessa. Kaveri oli tällä kertaa vähän päissään ja aloitti melkein heti päänaukomisen, johon oli tällä kertaa vara lähteä mukaan. Tällä kertaa ois katsottu kuka pyörittelee ja ketä. Mutta yksi kaverini kerkesi väliin. Harmikseni kertoi tälle kiusaajalle, että
vastassa on tällä kertaa vahvempi ja isompi luuviulu kun kouluaikana. Kaverilta loppui uhoaminen siihen paikkaan. No arvasihan tuon, raukka kun on. Mutta oisin niin mielelläni maksellut kalavelkoja takaisin.
Onko kenellekään muulle ollut todellista hyötyä voimista ja koosta salin ulkopuolella?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuttaessa, osia kantaessa, kauppakassin kanssa, avatessa äitille hillopurkkia... Voimat ovat kivat jokapäiväisessä elämässä, vaikkei niitä nyt niin kauheasti olekkaan.

Ei minulla ole mitään kalavelkoja kenellekkään, ja suhtautumisen tappelemiseen voi katsoa treenipuolelta KM-viestiketjusta.

Multa eo tule ulkomaalaiset pummimaan röökiä/rahaa. Mutta koska olen tämmöinen kääpiö (171/82) niin kalju pää on varmaan suurempi syy :lol2:

Juuh. dogini alkoi pelkäämään jostain syystä rappukäytävän portaita alaspäin mentäessä ja jouduin kantamaan hänet alas.
Mutta onneksi partacolliet ei paina mitään 80kiloa. Mutta portaissa huomas miehiset voimani... ;)

Kyllähän kaiken näkönen tavaroiden nostelu on helpompaa. Kavereiden kans voi helposti työntöpainia ottaa 1 vs 2...

Autosta kun kumi meni paskaks, niin tuli todettua mutterien väännön olevan mielettömän vaivatonta! Piti oikein mave-otteella niitä repiä:)

Yks mikä harmittaa on ovien avaus, siis tälläset mis on ne "hidastimet" tai mikskä vituks niit nyt kutsutaan. Ne on AIVAN yhtä raskaita ku ennenki:itku:

X-vaimon kanssa olen niin hyvissä väleissä, että pitää mennä aina kantaman sen pianoa muutossa. Nykyään pystyn olemaan yksin siellä toisessa päässä kun ennen tarvittiin kaksi minun lisäkseni.

Ja onhan tällä nykyiselläkin piano ;)

Originally posted by Nitsku
X-vaimon kanssa olen niin hyvissä väleissä, että pitää mennä aina kantaman sen pianoa muutossa. Nykyään pystyn olemaan yksin siellä toisessa päässä kun ennen tarvittiin kaksi minun lisäkseni.

Jumalauta, äijällä on kolmen miehen voimat! :kippis1:

Syksysellä kun joutuu vetään hirviä pois metästä.
Autosta puuttuu edelleenkin tunkista veivi.
Muutto puuhissa, jne. tämmöstä tavallista.

Mulla taas tuntuu voimat vähenevän sitä mukaan kun kehittyy salilla, jokaisen vähänkin isomman esineen nostaminen on eräänlainen TOISTO johon joutuu keskittyy :)

Originally posted by Ankka
Autosta puuttuu edelleenkin tunkista veivi.

MITÄ?!!?

Käytät kuitenki vielä tunkkia?!

Mä luovuin siitä heti ensikättelyssä! Tyyliin: Tartu puskuriin ja nosta! Sitten vaan pyytää jonku vähemmän kyvykkään ruuvailemaan sun puolesta:D

Voima :rock:

Jostain kumman syystä tutut aina nykyään kyselee muuttomieheksi...

Kai mää oon nykyään jo niin hyvä kameli kantamaan että kannattaa kysellä.

(puolessa vuodessa 6 muuttoa tekemässä)

Originally posted by PattiPete
Lumitöissä. Tosin välillä tuntuu ettei niihin ole mitkään voimat tarpeeksi suuret..
Todellakin, 15 sentin kerros nuoskalunta niin kyllä on työntämistä.

Raksa hommia kun tekee on voimilla jatkuvasti käyttöä.

ne jotka ovat joskus jotain lattiaa ym vastaavaa valaneet tietävät kuinka paljon painaa suuri kottikärrylinen betonia ja ihan rimpulat ei saa täyttä betoni kärryllistä edes irti maasta jotenka kyllä niillä voimilla on käyttöä muuallakin kuin salilla.

Mulle on ollut enemmänkin haittaa voimista tai siitä, että näyttää tavallista voimakkaammalta. Rautatieasemalla joku kuuden henkilön joukko 18-20 vuotiaita tyyppejä sai mieleensä näyttää mulle, ettei lihaksista ole hyötyä. Mä en edes provosoinut niitä mitenkään. Siinä rytäkässä murtui mun leukaluu, mutta oli niistä voimista hieman apua.

Onhan näistä voimista hyötyäkin. Jäykän oven avaaminen onnistuu paljon kevyemmin. Purkin kannet aukeavat helpommin... 30 kilon kauppakassin kantaminen käy kevyemmin kuin ennen. Paitsi ennen se kauppakassi taisi painaa 10 kiloa, jos sitäkään...

Kotona on elikoita, siis lehmiä. Porukat tietää etten pahemmin pistä pahakseni vaikka pitkänkin koulu+työpäivän jälkeen hätistellään kantaan rehut (talikolla revitään ja raahataan 1 semmonen "lumipallo") ja heittään elikoitten paskat pihalle. Tuntuu mukavalta kun huomaa miten ennen kamalan raskaasta hommasta tulee kevyttä iltapuuhastelua eikä porukat valita turhasta salilla ravaamisesta.
On noissa muutoissakin tullut oltua apuna erinäisiä kertoja.

Rakensin kesällä mökille laiturin kivistä ja puhelintolpista. Ei tarvinnut pyydellä ulkopuolisten apua projektissa. Ilman sali
treenausta ois varmaan joutunut ennenaikaiselle sairaseläkkeelle.
Myös veneenveto pukeille käy kätevästi ilman vinssien apua.

Aikoinaan olin töissä mielisairaalassa jossa joskus tuli pientä voiman tarvetta potilaiden rauhoittamiseen fyysisenkin voiman avulla. Silloin on turvallista (niin itselle kuin potilaalle) olla vähän "reserviä" jolla toimia ns. uhkaavassa tilanteessa ja jatkotoimissa.

Kaverit ei "kerennyt " auttamaan niin tein muuton kolmannesta kerroksesta kolmanteen kerrokseen yksin.

Uudet naapurit hieman katsoivat kun kannoin sohvaa ja kirjahyllyä yksinäni rappukäytävässä!

7 tuntia kannoin yhtämittaa ja läpimärkä kokoajan..

nyt voi sanoa kavereille kun pyyttää muuttoapua että kyllä sitä yksinkin pärjää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom