Kuinka yleistä levon laiminlyönti loppujen lopuksi on

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mitä sanotte, kuinka yleistä tuon paljon jauhetun levon laiminlyönti salinkävijöiden keskuudessa on.

Yleistä on käydä vuosia salilla saavuttamatta juurikaan kehitystä, mutta monellako se loppujen lopuksi kiikastaa levon puutteesta.

Mitä sanotte, kuinka yleistä tuon paljon jauhetun levon laiminlyönti salinkävijöiden keskuudessa on.

Yleistä on käydä vuosia salilla saavuttamatta juurikaan kehitystä, mutta monellako se loppujen lopuksi kiikastaa levon puutteesta.

veikkaan etta harvalla, tota lepoa hypetetaan liikaa, kyllahan sita nyt jokainen tajuaa olla treenaamatta valmiiksi kipeana olevia lihasryhmia joka viestii varmaksi sen etta lisaa palauttelua tarvitaan, sitapaitsi 80% salilla kavijoista ei varmaankaa ole edes aikaa tai kiinnostusta treenata liikaa.

ja kylla sita kumminki varsinki aloittelijana kehittyy vaikka vetais penaa 5kertaa viikossa, ei se niin paljoa siita ole kiinni, veikkaan etta kehittymisen puute on kiinni siita enemmanki etta porukka ei osaa pakottaa lihaksiaan adaptoitumaan, eli hinkataan samoilla painoilla viikosta toiseen, tai sitte laiminlyodaan vaikeinta osuutta eli kurinpitoista safkaamista ja palkkareiden vetelya.

mutta tama oli taytta mutua :anssi:

kyllahan sita nyt jokainen tajuaa olla treenaamatta valmiiksi kipeana olevia lihasryhmia joka viestii varmaksi sen etta lisaa palauttelua tarvitaan

Alussa lihasryhmät kipeytyy teki mitä vain. Ei kannata jäädä odottelemaan mitään lihaskipujen katoamista, vaan uutta treeniä vaan perään. Kroppa tottuu parin viikon sisällä tiheään treenifrekvenssiin ja kasvavaan volyymiin ja kivut katoilee. Parhaat tulokset on mulla tullut juuri suurella volyymillä ja esim. 3-4 kertaa viikossa kyykäten.

kyllahan sita nyt jokainen tajuaa olla treenaamatta valmiiksi kipeana olevia lihasryhmia

Itse kyllä treenailen kipeänä olevia lihasryhmiä ja ne rasittuvat vielä lisää lajiharjoittelussa. Mutta olen jo niin tottunut tähän ikijumiin, enkä viitsi jättää treeniä väliin lihaskipujen takia.

Mä ajattelin threadin otikon perusteella en niinkään lepopäiviä vaan unta. Noin yleisesti nuoret ihmiset tuntuu olevan tosi väsyneitä ja yöuni jää usein ehkä 6 tuntiin. Sit viikonloppuna otetetaan (tai ainakin yritetään) se takasin ja sekoitetaan arkirytmi totaalisesti eka bailaamalla ja sitten nukkumalla iltapäivään.

Mulle 8h yöuni on ihan must. Muuten oo aivan pois pelistä mitä tulee keskittymiseen ja mun on suht turha mennä treenaamaan jos on jo valmiiks fyysisesti väsyksissä.

Jotkut tosin tekee penkkiä yms. kolme kertaa viikossa kovaa vaikka lihakset olis kuinka rikki ja luulee vielä että kun ollaan niin HC niin ollaan tosi kovia ja kehitytään niin hyvin kuin vaan voi...

Ja itse en usko että suurimmalla osalla tulee ongelmia vaikka nukkuisivat 6 eikä 8 tuntia. Jos ravintopuoli, lihashuolto ja treenin suhteuttaminen työn fyysisyyteen on kunnossa niin varmaan suuremmilta hidasteilta vältytään

Kyllä unta ainakin laiminlyödään. Uskaltaisin sanoa että lähes kaikki opiskelijat tekee sitä aika ajoin. Treenaavat kaverit ehkä vähän vähemmän, mutta itse en kyllä saa tarpeeksi unta ja unirytmikin on aivan päin vittua. Kehitys on siitä huolimatta ollut hyvää ja salilla jaksaa puskea, mutta kyllähän yleinen jaksaminen kärsii.

Tässä on tärkeää erottaa kaksi erilaista levon muotoa:
- Palautuminen; nukkuminen, syöminen, palauttava liikunta, hieronta, venyttely.
- Reenaamattomuus; ei vain liiku.

Monesti "levon puute" assosioidaan siihen että henkilö reenaisi liikaa ja liian usein. Tämä pitää harvoin paikkaansa. Yleensä henkilö sekä reenaa liian vähän että lepää liian vähän. Tuloksia tulee kun reenaa laadukkaasti ja lepää laadukkaasti.

Sinänsä onkin erikoista että salireenaajat, jotka suunnittelevat reeniohjelmansa ja pitävät kirjaa reeneistä sekä syömisistään, eivät pysty suunnittelemaan ja toteuttamaan riittävää lepoa. Kuinka moni oikeastaan pitää "unipäiväkirjaa"? Eli valvoo että varmasti nukkuu riittävästi ja riittävän laadukkaasti..

Kyllä joutuu elämäänsä organisoimaan ja asioita priorisoimaan. Työn ja/tai koulun jälkeen ehtii valitettavasti vaan rajallisen määrän asioita, jos tavoitteena on et valot sammuu viimeistään silloin kun pakolliseen heräämiseen on aikaa se 8h.

Nainhan se on etta esim. itsella loytyy unitavoite 8-h/yo jo vuosien takaa, eika se vuositasolla ole viela kertaakaan onnistunut, viikojen patkissa joten kuten siella taalla, ts. perheellinen, lasten harrastukset, paaosin matkatyo ja kevyt ironman-triathlon harrastus tahan paalle.

Mutta, mutta, jos kaikki olis niin helppoo niin ei mistaan tulis mitaan, kun jo perusasioissa joutuu tanssimaan nuoralla, niin mielenkiinto ei lopu missaan kohtaa kesken. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Tosi yleistä.
Uni on nykyihmisellä helvetin usein luokkaa 6h/pv ja muutenkin hyvin epäsäännöllistä. On työ harrastukset ja perhe/sosiaalinen elämä, jostain pitää tinkiä. Eikä ne isot äijät ennenkään nukkunu, sillon aikaa ennen neitibodareita.

Toinen mielenkiintoinen asia on ravinto. Joka vuosi muuttuu mikä on muotia, eli ehdoton totuus siitä mikä on ainoa tapa kasvaa. Milloin pitää vetää reippaasti hiilaria, milloin pitää välttää kokonaan. Tyylejä tapoja lisäravinteita on parissakymmenessä vuodessa satoja...tuhansia.

Mutta äijät vaan kasvaa.

Oisko sittenkin vaan se reeni se tärkein osa sitä kultasta kolmioo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom