Kuinka usein supersarjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Denzel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Joo kun nyt treenaan haukkarit ja ojentajat samana päivänä niin olen ajatellut tehdä supersarjoja käsille..eli teenkö joka kerta ne vai teenkö esim. joka toinen viikko normaalin treenin??

itse oon ainakin tehnyt n.1 kerran kuussa,mut välillä tehnyt parikin kertaa..muuten oon sit yleensä tehnyt noi hauis ja ojentaja eri päivinä jonkin muun lihaksen kanssa..itsellä ainakin tolleen toiminut hyvin..

Denzel sanoi:
Joo kun nyt treenaan haukkarit ja ojentajat samana päivänä niin olen ajatellut tehdä supersarjoja käsille..eli teenkö joka kerta ne vai teenkö esim. joka toinen viikko normaalin treenin??

supersarjat on ns "erikoistekniikka" jota tehdää silloin tällöin treenin vaihteluksi/boostaamiseksi, eli ei jokakerta kannata, ei varmaan jokatoinenkaan.

itse teen kyllä 3 viikoa supereita (treenaan lihasryhmän 1x viikossa) ja sitten lepo viikolla pelkkiä suoriasarjoja n.50% painoilla.

zztop sanoi:
itse teen kyllä 3 viikoa supereita (treenaan lihasryhmän 1x viikossa) ja sitten lepo viikolla pelkkiä suoriasarjoja n.50% painoilla.

Joo ite treenaan 3-jakoisella 4 kertaa viikossa..eli tulee aina vuorotellen joku lihasryhmä kahdesti viikossa.voisin ite melkeen ottaa kerran tai kahdesti kuussa näin aluksi ja koittaa mitä tapahtuu

Denzel sanoi:
Joo ite treenaan 3-jakoisella 4 kertaa viikossa..eli tulee aina vuorotellen joku lihasryhmä kahdesti viikossa.voisin ite melkeen ottaa kerran tai kahdesti kuussa näin aluksi ja koittaa mitä tapahtuu

kokeile vaikka ensin kahdella kierrolla supereita ja sitten viikko suoria sarjoja tai kevyt viikko..

Vähän kakspiippunen juttu nuo supersarjat. Jos tekee ne vaikka käsille, eli ensin hauisliike, sitten ojentajaliike ja tämänjälkeen tauko, ei tässä mitään ylikunnon vaaraa tule. Sarjapainot ei ainakaan suuremmat ole kuin tällä "tavallisella" menetelmällä, treeni vaan menee nopeammin läpi. Eli näin tehtynä voi halutessaan tehdä useastikin supereita.

Jos taas superit tehdään saman lihasryhmän sisällä, esim. hauikselle ensin sarja vaikka scottia tangolla ja sitten hauista käspainoilla perään, on tämä jo enemmän erikoisliike ja sitä tulisi käyttää harvemmin ja harkiten.

Timba79 sanoi:
Vähän kakspiippunen juttu nuo supersarjat. Jos tekee ne vaikka käsille, eli ensin hauisliike, sitten ojentajaliike ja tämänjälkeen tauko, ei tässä mitään ylikunnon vaaraa tule. Sarjapainot ei ainakaan suuremmat ole kuin tällä "tavallisella" menetelmällä, treeni vaan menee nopeammin läpi. Eli näin tehtynä voi halutessaan tehdä useastikin supereita.

Jos taas superit tehdään saman lihasryhmän sisällä, esim. hauikselle ensin sarja vaikka scottia tangolla ja sitten hauista käspainoilla perään, on tämä jo enemmän erikoisliike ja sitä tulisi käyttää harvemmin ja harkiten.

Samaa itekin mietiskelin. Ei vaan voi tajuta mikä perinteisissä supersarjoissa niin "erikoistekniikkaa" on. Lähinnä fiksu tapa treenata, ei muuta. Tekisin varmaan pelkästään supersarjoja jos olis oma sali tai jos viittis salilla viedä useamman paikan itelleen.

Mielestäni superit, laskevat sarjat, negatiiviset sarjat yms. ovat tehokeinoja, joita ei kannata tuhlata. Superit tehtynä joka kolmas treeni on ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom