Postauksesi otsikko ja aloituspostisi sisältö eivät välttämättä korreloi täysin keskenään, joten vastaan kaikkiin ketjunaloituksesi vihjaamiin kysymyksiin.
-Kuinka tärkeä on olla ns. "tikissä?
Kysymys on laadultaan objektiivinen. Objektiivisella tasolla täkeätä on, että ihmiset yleisesti ovat hyvässä fyysisessä kunnossa, jaksaen paremmin, tuottaen enemmän ja aiheuttaen vähemmän terveydenhoidollisia kustannuksia.
Subjektiivisella tasolla relevantti vastaava kysymys on: Kuinka tärkeätä ns. "tikissä" oleminen on sinulle? Ennen omaa vastaustani voin vielä objektiivisesti todeta tämän riippuvan toki henkilöstä. Minulle itselleni suht. hyvässä kunnossa oleminen on tärkeä asia, koska se takaa minulle tietyn henkisen kantin, hyvänolontunteen ja hyvän itsetunnon.
Sitten kyselet sitä, että kuinka hyvässä kunnossa oleminen parantanut elämänlaatuani. Voin vastata, että juuri erityisesti henkisellä puolella. Olin nuorena kovin hoikka, joten tietty lihaksikkuus on parantanut itsetuntoani, ja se on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeä asia.
Sitten kyselet kauppareissuista ja pillunsaannista, ja millaisia muutoksia näissä asioissa on tapahtunut. Enemmän mielestäni naiset olivat minusta kiinnostuneita, kun olin hoikempi. Tällöin en kuitnkaan itse pitänyt itsestäni yhtä paljoa. Toisaalta se ns. kehon kireys kärsi, kun hain massaa urakalla. Kauppareissulla ihmisten suhtautuminen ei ole juuri muuttunut, en ole sentään mikään frikki.
Tämän jälkeen täydennät, mitä hait edellisellä kysymyksellä, tai kenties koko viestilläsi, (mikä ei kävisi välttämättä järkeen); eli ulkopuolisten henkilöiden suhtautumisessa tapahtuneita muutoksia. Niistä mainitsinkin tuossa edellisessä kohdassa. Elämänlaatu ja muiden ihmisten suhtautuminen omaan itseen eivät kuitenkaan liene missään suorassa suhteessa, varsinkin kun ensimmäinen näistä on abstraktoitavissa suht lineaariseksi suureeksi, ja toinen käsitettävissä melkoisena ryöppäänä erilaisia kategorioita.