Kuinka suuri lihasmassan kasvatus on mahdollista 12kk:ssa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en puhu siitä paljonko massa kasvaa tai paljonko pitää syödä vaan massanlisäyksen lihas/läski suhteesta kun syödään saman verran yli kulutuksen.
tuleeko läskiä suhteessa vähemmän jos tehdään puntin lisäksi paljon muuta liikuntaa. ainakin ravintoaineita ja kaikkea tulisi paljon enemmän, aineenvaihdunta olisi nopeampaa kokoajan...

Voihan tuolla aerobisella harjoittelulla jotain myönteistä vaikutusta olla. Täysin mutua, mutta arvelisin eron olevan hyvinkin marginaalinen, nyt kun ei ole faktaa heittää. Karkeasti se läskin määrä karkeasti sanottuna on energian saanti (miinus) kulutus.

Aika harva kehonrakentaja vetelee bulkilla kovia määriä aerobista.

Edit: *viestiin 21

No jos syödään saman verran yli kultuksen, niin silloinhan (maalaisjärjellä) se loppu energia menee läskiksi.

Eri näkökulmia

Kyllähän se niin on, että täysin 100% puhdasta lihasta tulee aika minimaalinen osa vuodessa lisää. Ilman steroideja ja muita hormoneja kaksi kiloa puhdasta lihasta on jo todella hyvä suoritus. Painoahan on helppo saada lisää hetkessä. Itselläni 0,8kg per viikko on normaalivauhti. Kuukaudessa siis n. 3,2kg, joka tekee vuodessa reippaasti yli 30kg. Kukaanhan ei ole massakuurilla koko vuotta, joten todellinen painonlisäys vuodessa omalta osalta on n. 8kg. Tästä määrästä 2/4 on rasvaa, 1/4 nesteitä ja loput lihasta. Suurin piirtein noilla suhteilla pitäisi kaikkien kohdalla olla tuo lihaksen lisäys. Tätä asiaa on tullut kyseltyä kehonrakentajilta, foorumeilta, kirjoista ja katsomalla kehonrakentajien videoita, joissa he kommentoivat asiaa. Joten jos ette käytä hormoneja yms. niin eipä se puhdas lihasmassa kauhean nopeasti kasva.

Massaa! Voimaa! kirjassa kerrotaan, että ekana vuonna 10 kiloa lihasta ei ole natuna todellakaan mikään mahdottomuus jos on tehty asiat oikein( treeni, ravinto ja lepo). Treenin pitäisi koostua kyykystä, penkistä ja maastavedosta ja niissä sarjapainojen jatkuvaan kasvatukseen. Mutta tavoite edellyttää myös panostusta hommaan, eli säännöllinen harjoittelu (3-4krt./vko), ruoan määrä ja laatu, riittävä yöunen saanti ym. sekä vielä jättää se dokaaminen minimiin. Kun tehdään ekavuosi pelkkiä raskaita perusliikkeitä, niin sarjapainoja pystyy nostamaan lisää lähestulkoon joka kerta, kun puhutaan aloittelijasta ja näin pysyy motivaatiokin hyvin yllä ja alkaa peilistäkin näkyä tuloksia. Nimenomaan peili kertoo enemmän kuin vaaka. Ottaa vaikka kuvia kuukauden välein ja seuraa niistä kehitystä. Tietenkin vaa allakin pitää käydä jotta näkee että paino on sopivassa noususuhdanteessa. :D Eli lihasta ainakin pitäisi olla mahdollista saada 10 kiloa vuodessa, seuraavana vuonna kasvu hidastuu, mutta jokainen ymmärtää, että jos on 2 vuotta treenannut ja tehnyt asiat oikein, niin ulkonäkö on muuttunut totaalisesti. Jokainen voi myös miettiä miksi ne kaverit näyttävät aina samalta jotka tulevat tekemään salille hauis- ja rannekääntöjä sun muita vitkutuksia joka kulmasta ja silti hauis ja forkut eivät kasva. :D

Kyllähän se niin on, että täysin 100% puhdasta lihasta tulee aika minimaalinen osa vuodessa lisää. Ilman steroideja ja muita hormoneja kaksi kiloa puhdasta lihasta on jo todella hyvä suoritus. Painoahan on helppo saada lisää hetkessä. Itselläni 0,8kg per viikko on normaalivauhti. Kuukaudessa siis n. 3,2kg, joka tekee vuodessa reippaasti yli 30kg. Kukaanhan ei ole massakuurilla koko vuotta, joten todellinen painonlisäys vuodessa omalta osalta on n. 8kg. Tästä määrästä 2/4 on rasvaa, 1/4 nesteitä ja loput lihasta. Suurin piirtein noilla suhteilla pitäisi kaikkien kohdalla olla tuo lihaksen lisäys. Tätä asiaa on tullut kyseltyä kehonrakentajilta, foorumeilta, kirjoista ja katsomalla kehonrakentajien videoita, joissa he kommentoivat asiaa. Joten jos ette käytä hormoneja yms. niin eipä se puhdas lihasmassa kauhean nopeasti kasva.

Kyllähän tohon alle 60 kg:n varteen hakkaa massaa ihan eri tavalla kuin aloitus kunnon ollessa siellä 80kg. Itselläeni tuli varmaan 5 kg ekassa kuukaudessa vaikka en lisännyt syömistä. Ekana vuonna se vajaa 20 kg. Nykyään kun painaa sen 90 kg, uskon että pystyy 1-2kg saamaan vuodessa PUHDASTA lihaa.

Miettikää nyt että onhan se pakko olla helpompi saada tavallaan "normaal ihmisen" lihasmassa ilman ihmeempiä temppuja. Siis ei treenaamattomalla 70 kilosella ole pelkästään läskiä treenaamattomaan 50 kiloiseen nähden.

Näin on. Mitä kaempana ihminen on geneettisestä potentiaalistaan, sitä nopeammin lihas kasvaa. 56 kiloa on pirun kaukana kenen tahansa potentiaalista. Ei 75 kilonenkaan vielä miltään hirveältä mätipussilta näytä ja tuskin hieman lisää lihasmassaa ketään hidastaa.

Kaveri oli aika samoissa lähtökuopissa kun aloteltiin treenaamaan. Eli muistaakseni jotain 54kg ja 174cm tjsp. Vuoden kovalla natutreenillä tais sitä lihaa tulla jotakuinki 10kg, ja on siis tiukka kun viulunkieli. Toisena vuonna alko dropittaa ja paino tais silloin nousta vuodessa 63-64 -> 74kg. Paistaa kyllä edelleenkin jokanen jänne ja suoni miehestä.

Kyllähän se niin on, että täysin 100% puhdasta lihasta tulee aika minimaalinen osa vuodessa lisää. Ilman steroideja ja muita hormoneja kaksi kiloa puhdasta lihasta on jo todella hyvä suoritus.

Tä on kyl iha bullshittii, erityisesti alottelijana pystyy sen 10kg vuodessa nostaa painoa suht pienin läskikertymin,
jos omistautuu asialle ja tietää mitä tekee...

Olen myös ite vetäny tässä nyt tammikuu 2010-->toukokuu 2011 painoa 73kg-->87 josta max pari kiloo fläsää tällä hetkellä.

edit: ja pituus 190cm

Kyllähän se niin on, että täysin 100% puhdasta lihasta tulee aika minimaalinen osa vuodessa lisää. Ilman steroideja ja muita hormoneja kaksi kiloa puhdasta lihasta on jo todella hyvä suoritus. Painoahan on helppo saada lisää hetkessä.

Itselläni 0,8kg per viikko on normaalivauhti. Kuukaudessa siis n. 3,2kg.

Tästä määrästä 2/4 on rasvaa, 1/4 nesteitä ja loput lihasta.

Kärjistettynä 4 kg painoa kuukaudessa, josta 1/4 on lihasta, miten ihmeessä saat tuon kertaa 12 vain korkeintaan kahdeksi kiloksi?

Kärjistettynä 4 kg painoa kuukaudessa, josta 1/4 on lihasta, miten ihmeessä saat tuon kertaa 12 vain korkeintaan kahdeksi kiloksi?

Mua kans kiinnostais tietää nesteen osalta tosta kaavasta 3.2x (1/4) x 12= 9.6kg per vuos eli siis mitä sä oikeen ittees tunget jos nestettä kertyy toho tahtii..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laihalle helpompaa. Mä olin aloittaessa n. 182/60 mitoissa. Vuoden treenillä 182/84. Olin aina ollut hyvin laiha, eikä sitä läskiä paljoa ollut tuon vuoden jälkeen. Prosenteista ei tietoa, mutta päkki ja suonet näkyi ihan selkeesti vielä painonnousun jälkeenkin. Cooperikin parani 2800-> 3000+

itse olen 15v ja just ku olin terveystarkastuksessa niin syksyyn -09 nähden(reippaat 13v) ja nyt keväällä -11 oli tullut painoa 22kg ja pituutta noin 15cm ja samoissa rasvoissa, ehkä vähän pienemmissäkin nyt e
164/52 ennen
180/74 nyt

itse olen 15v ja just ku olin terveystarkastuksessa niin syksyyn -09 nähden(reippaat 13v) ja nyt keväällä -11 oli tullut painoa 22kg ja pituutta noin 15cm ja samoissa rasvoissa, ehkä vähän pienemmissäkin nyt e
164/52 ennen
180/74 nyt

Ei ehkä oo ihan sama asia kun tosta ei oo mitään tullu treenaamalla ?

Laihalle helpompaa. Mä olin aloittaessa n. 182/60 mitoissa. Vuoden treenillä 182/84. Olin aina ollut hyvin laiha, eikä sitä läskiä paljoa ollut tuon vuoden jälkeen. Prosenteista ei tietoa, mutta päkki ja suonet näkyi ihan selkeesti vielä painonnousun jälkeenkin. Cooperikin parani 2800-> 3000+
Itellä kanssa noussu 174/60kg -> 72kg noin 6kk ja rasvaa ehkä jopa vähemmän kun alotelles. Hoikka rakenne ja aika kova aineenvaihduntakin, en oo mitään sikabulkkia vetäny, mutta syönyt kyllä aika urakalla.

Itellä kanssa noussu 174/60kg -> 72kg noin 6kk ja rasvaa ehkä jopa vähemmän kun alotelles. Hoikka rakenne ja aika kova aineenvaihduntakin, en oo mitään sikabulkkia vetäny, mutta syönyt kyllä aika urakalla.

Harhaluulo. Rasvaprosentti voi perjaatteessa olla laskenut silti, mutta kiloina sitä läskiäkin on varmasti tullut.

164/52 ennen
180/74 nyt

Ei ehkä oo ihan sama asia kun tosta ei oo mitään tullu treenaamalla ?

No juu niin kuin Kako tossa vihjailikin niin tästä nyt ei ole kyse. Voimasuoni sä olet lapsi ja lasten kuuluukin kasvaa...

Nykyään kun painaa sen 90 kg, uskon että pystyy 1-2kg saamaan vuodessa PUHDASTA lihaa.

Paitsi, että jo 4 vuoden aktiivisen treenin jälkeen jää nuokin numerot haaveeksi. Lihasmassan lisääntyminen hidastuu joka vuosi, mitä pitempään treenaa... :(

Nää on aina hauskoja kun tiedetään oma lihasmassan kasvu 100g tarkkuudella per viikko. Ja sitten vielä se, että miten lihaskasvu menee kaikkien kohdalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom