Kuinka pian pystytte syömään treeniin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä safkaaminen siihen 1.5-2h treenin jälkeen menee. Treenin jälkeen palautusjuoma, suihku, jotn juoksevia asioita tai vain juttelua salin ylläpidon/treenikavereiden kanssa, kotimatka, safkan valmistaminen. Eli alta tuntiin on turha unelmoidakkaan kerkeävänsä syömään treenin jälkeen, eikä kyllä ruoka maistukkaan ennenkuin 1.5h paikkeilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä minullakin menee se 1,5 -2h ennen kuin syön lämpimän aterian treenin jälkeen.

Kyl heti treenin jälkeen voi lähteä safkalle. Yleensä sitä on niin kova nälkä et heikottaa jo aika pahasti. Tosin nälkäisyyteen saattaa vaikkuttaa se kun en mitään palautusjuomia juo...

Palautusjuoma välittömästi ja ruokaa n. 60-75 minsaa protskun juomisen jälkeen.

Miten muuten toi ku treenaa illalla ja menee himaan 19 jälkeen,
vetää siellä "lämpimän aterian"?Onko lihottavaa vai terveellistä?

Meinaan vaan että mulla aika myöhäinen päivällinen?;)

Kovan treenin ja palautusjuoman nautinnan jälkeen menee se 1.5-2 tuntia että ruokaa voi rueta syömään. Kevyen treenin jälkeen on pakko syödä melkein heti, jos ei juo tuhtia palautusjuomaa.

Tälleen mulla:
Reenin jälkeen puolikas pal.juoma ja pansku kitusiin.
N. 30-60min reenin jälkeen toinen puolikas (johon oon lisänny vähän vettä) kiinteen muonan kyytipoikana.

Täytyy samalla myöntää, että mun pal.juomassa ei oo maltoo. Siihen tulee vaan 1.5dl heraa, muutama rkl panimosokeria, kukkurallinen tl kreaa ja rkl kaakaota. Ehkä malto on jotenkin täyttävämpää kuin noi mun hiilarilisäkkeet, en tiijä. Nälkä on kyllä heti siinä 30min puolikkaan pal.juoman jälkeen.

Mun syöminen reenin jälkeen on vähän fiiliksestä kiinni (ei niinkään nälästä). Riippuu, missä järjestyksessä käyn suihkussa, venyttelen ja syön. Noi kolme pitää joka reenin jälkeen tietty toimittaa, järjestys vaihtelee. Niin ja tiukan jalkareenin jälkeen on suunnilleen puol vrk koko ajan nälkä. Tuntuu, että mitä vaan syö, niin viimestään kahden tunnin päästä on nälkä. Kai siinä kroppa joutuu kovemmalle kuin muussa reenissä.

Originally posted by pexxi
Miten muuten toi ku treenaa illalla ja menee himaan 19 jälkeen,
vetää siellä "lämpimän aterian"?Onko lihottavaa vai terveellistä?

Meinaan vaan että mulla aika myöhäinen päivällinen?;)

Tavalliselle kaverille toi kai olis vähän turhan myöhäinen aika tuhdille aterialle, mutta treenaaja tarvii mun mielestä kuitenkin kunnolla ruokaa treenin jälkeen, oli aika mikä tahansa. Kai se hiukan nukkumaanmenoajastakin on kiinni, mutta kyllä kai se parempi on reenin jälkeen syödä kuin olla syömättä... :)

Treenin jälkeen kun olen palautusjuoman vetässyt huiviin niin kyllä mulla jo tunnin päästä yleensä on nälkä ja silloin tulee syötyä ns. lämmin ruoka :p

Mulla on koko elämässä tullu n. 10 kertaa sellanen olo etten pystyis syömään yhtään(enää) eikä yksikään niistä kerroista ole ollut treenin jälkeen. Palautumisjuoma täyttää mahan kyllä hyvin kun yritän aika paljon nestettä saada heti treenin päälle, mutta kyllä siltikin tekee kovasti mieli ihan kiinteää ruokaa ja kyllä sitä uppoaakin.

Kummallista miten joillekkin syöminen on vaikeaa ja toisille syömättömyys, tai siis tarpeeksi vähän syöminen.

Heti treenin päälle palautusjuoma (ei kuitenkaan sokeritoukkia enää...:rolleyes: ). N. tunti treenin jälkeen kunnon protskupaukku+extroilla. Ja siitä tunti-puoltoista vasta lämmin ruoka. Toi välissä oleva proteiinicocktail kyllä vastaa kaloreiltaan lämmintä-ateriaa.

Originally posted by Tonza
Mulla ainakin 30-40g heraa+60-80g maltoa riittää tukkimaan mahan aika hyvin. Ei tee heti mieli ruokaa... :(

Sama homma mulla. Suurinpiirtein samankokosen palautumisjuoman otan (yhdessä osassa tosin), ja joskus menee pari-kolmekin tuntia ennen kun ruoka maistuu. Syön kyllä aina ison aterian treenin jälkeen, vaikka menisi miten myöhäiseen.

Originally posted by Tonza
Tavalliselle kaverille toi kai olis vähän turhan myöhäinen aika tuhdille aterialle, mutta treenaaja tarvii mun mielestä kuitenkin kunnolla ruokaa treenin jälkeen, oli aika mikä tahansa. Kai se hiukan nukkumaanmenoajastakin on kiinni, mutta kyllä kai se parempi on reenin jälkeen syödä kuin olla syömättä... :)

-Mitenniin tavalliselle?Mä luulin että oon extraordinarilyextraordinary....;)

Toi puolitoista - kaksi tuntia väliä palautusjuoman ja lämpimän aterian välillä on aika optimi, lyhyempi tai pidempi väli on haitaksi. Itse oon tehnyt niin että palautusjuoma siinä 15 min. treenin jälkeen sis. 25 g dekstroosia, 75 g maltodekstriiniä, 60 g heraa, 5 g kreatiinia, 5 g l-glutamiinia ja vitamiinit. Tästä n. tunnin päästä alan valmistelemaan ateriaa, mikä pääasiassa koostuu nykyään riisistä (Basmati-riisi testissä, nam) ja broilerin rintafileestä + salaatista, maitoa ja ruisleipää, yhteensä ateria sis. hiilareita n. 100 g, proteiinia 50 g ja rasvaa 20 g, tästä vielä parin tunnin päästä iltapalaksi proteiinijuoma (lähinnä maitoproteiinia) ja kala+oliiviöljyä sekä l-glutamiinia.

Originally posted by beginner
jos toi on sopiva niin mun pitää alkaa vähän nostamaan annostusta. nykyään otan reilun desin viking poweria, eli se tekee...aika vähän 77-kiloiselle. pitää kai ottaa tästä lähin vähintään puolitoista desiä

onko sun mielestä hyvä tuo viking power? onko selkeitä vaikutuksia? entä onko se hyvän makuista, pysyykö sekottaan veteen?

Melkeinpä heti vois syödä. Ei se palautusjuoma (5 dl vettä, 2 dl "jauhoja") niin paljoo täytä.
Hmm... tai sit pitää nostaa annostusta.

Helppoa ja mukavaa syödä treenin jälkeen. Mutta palautusjuoman vedän kyllä ellei sitten ole traagisen kiljuva nälkä - jolloin mielenterveyttä ja nuppia ajatellen ehdottomasti hienointa on saada tuhtia kotiruokaa purtavaks:)

Jos treenin jälkeen palautusjuoma, niin siitä noin 45-100 min ja syön kunnon aterian jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom