Kuinka paljon sarjoja per liike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kuinka paljon sarjoja täytyisi olla esim.jalkaprässille?mikä on se yleisin määrä sarjoja+

Kuinka niin mitä haluaa??
Siis jos tehdään täysipainotteinen jalka treeni, niin yleensä se varmaan on 2-5sarjaa,
toki joissain erikoistilanteisa voidaan tehdä vaikka 20 sarjaa. Ja 50toistoa per sarja.

Porkkanaraastin sanoi:
:anssi:

tuo sarjojen määrä riippuu paljon mitä itse haluat jne. mahdotonta sanoa mikä on just sulle sopiva.

voi jeesus sentään Porkkanaarstin, pitääkö sun joka ketjussa tulla jauhamaan jotain ihme paskaa?

Kaveri kysyi yleistä määrää. Yleisin määrä mitä jalkaprässissä tehään kovia sarjoja on luultavasti 2-4, onko siinä jotain vaikeata ymmärtää?

no kyllähän jotkut tekee prässissä 1 sarjan helvetin kovaa ja jotkut tekee taas 10 sarjaa. siis nyt tarkoitin vain että riippuu millä treenitavalla vetää ja treenataanko massaa vai voimaa ja muuta sellaista.
itse aiheesta sanoisin että riippuu teetkö muuta jalkapäivänä kuin prässiä. tosta ei puhuta mitään.

mitenkä niin jauhan paskaa joka viestiketjussa? :nolo:

Porkkanaraastin sanoi:
no kyllähän jotkut tekee prässissä 1 sarjan helvetin kovaa ja jotkut tekee taas 10 sarjaa. siis nyt tarkoitin vain että riippuu millä treenitavalla vetää ja treenataanko massaa vai voimaa ja muuta sellaista.
itse aiheesta sanoisin että riippuu teetkö muuta jalkapäivänä kuin prässiä. tosta ei puhuta mitään.

mitenkä niin jauhan paskaa joka viestiketjussa? :nolo:

Kun puhutaan suht "normaaleista treenaajista" (huono käsite, mutta toivottavasti tajuat), niin luultavasti niitä liikkeitä ei tehdä 10 sarjaa, eikä luultavasti yhtä (joku voi kyllä tehä varsinkin jos liikkeitä paljon tms). Tietty voi kokeilla jotain erikoistreeniä joku kerta, mutta yleensä niitä sarjoja tehään se 2-4 about per liike.

Useissa treeniketjussa sä selität kuinka kaikki on suhteellista ja kaikkea pitää kokeilla: "treenaa vaan 6 kertaa viikossa, kaikki on suhteellista, kyllä siitä palautuu". Ei siitä palaudu jos osaa treenata kovaa ja myös treenaa. toki kuka tahansa saa treeenata vaikka 10 kertaa viikossa, mutta en kyllä sitä kenellekkään suosittelisi, en varsinkaan, ellei treenaaja olisi suht kokenut. Kyllähän se hauiksen myös voi treenata 3 kertaa viikossa hyöty on vain eriasia :david: Sun perustelut näille tuntuvat lähinnä olevan "mä uskon" ja "kaikki on suhteellista" ja silti tunnut helposti kaatavan muitten ohjeet ja ilmoittavasi omasi todella itsevarmasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeps yleisin on se 2-4 sarjaa.2 sarjaa voi riittää hyvin yhelle liikkeelle, kun ne sarjat tekee kans kovaa.Mutta sitten pitää tietenkin liikkeitä olla enemmän, jos aikoo saada kokonais sarjamäärät suuriksi.

Esim.Hauikselle voi monille riittää se 4-6 sarjaa viikon kierron aikana, ja jos tekee 2 sarjaa per liike, niin 3 erinlaista liikettä joutuu tekemään, että pääsee 6 sarjaan.

Mutta Esim.selälle voi tehdä yhdessä liikkeessä enemmän kuin 2 sarjaa, koska selkä on isolihasryhmä ja sille täytyy antaa enemmän rasitusta.Jos aikoo esim. tehdä 12 sarjaa, niin joutuisi tekemään 6 erinlaista liikettä päästäkseen siihen, joten voi tehdä 3 sarjaa per liike hyvin.

sori topicin aloittajalle ku menee :offtopic: , mutta siis en mä ketään käske tekemään tietyllä tavalla. kyllä minä tunnen monia jotka treenaa vaikka juuri sen 6 kertaa viikossa. en väitä että se kaikille sopii, mutta kannattaahan sitäkin jossakin vaiheessa kokeilla. jos ylikunto iskee nii OK olin väärässä. virheistä oppii. Tuon 6 kertaa viikossa treenijutun olen kyllä lukenut alan kirjoista, mutta ei siitä sen enempää.
ja kyllä ymmärrän "suht normaaleilla treenaajilla", aloittelijoiden osiohan tämä on.

JohnnyB: monta löysit kyllä :D mutta siis jos joku voi mulle todistaa että palkkari olisi välttämätön niin siitä vaan. kyllä sitten sen uskon. se että en perustellut tarkoitti sitä että pyysin jotakin asiasta enemmän tietävää sanomaan kantaansa tuohon. (joo, unohdin kysymysmerkin perästä :david: )
ja tuosta 6xviikossa niin tuo "joillakin toimii ja joillakin ei" tarkoitin vaan että kannattaa rauhassa kokeilla tota eikä mitää tappo treeniä ja turha ihmetellä jos ei toimikaan.
ja tuon hormonitaso jutun korjasin sielä topicissa jo. Se taisi olla kasvuhormoni tasoja mitä se suuri määrä ravintoa nosti. en vain muistanut ja meni hormoonit - testot sekasin. ja vaikka mun vastaus tuskin oli oikein niin halusin vain ottaa osaa keskusteluun. sorry. en enää vastaa tänne mitään niin vahinkoa ei enää satu. :piis:
:offtopic:

Ozma1 sanoi:
kuinka paljon sarjoja täytyisi olla esim.jalkaprässille?mikä on se yleisin määrä sarjoja+

kyllä se 2-4 sarjaa on ihan hyvä setti. jos teet 4 sarjaa kovaa niin en tiedä jaksaako enää tehdä muita raskaita perusliikkeitä. tohon vielä jalkojen ojennuksia vaikka sama määrä, ehkä vähän enemmän niin eiköhän lähde reidet kasvuun.

tällästä jalkatreeniä mä oon ajatellu alkaa vetää!!!

Prässi 1*10 , 3*8-10
Ojennus 2*10 , 3*8-10
Koukistus 4*8-10
Pohjenousu seisten 3*12-15
Pohjenousu istuen 3*12-15

Porkkanaraastin sanoi:
jos teet 4 sarjaa kovaa niin en tiedä jaksaako enää tehdä muita raskaita perusliikkeitä.
Mielestäni yksi raskas perusliike riittää kasvattamaan jalkoja, joten niitä muita raskaita perusliikkeitä ei mielestäni tarvitse samana päivänä jaksaa tehdä.

Eri jaoissahan/ohjelmissa sarjamäärät toki vaihtelee suuresti. Itselläni on tällähetkellä 2-jakonen ja tasan 1 sarja/liike...

Mites, kun olen treenannut hieman päälle 2 vuotta, niin riittääkö 7 sarjaa per lihasryhmä? Aloitin 6:lla sarjalla? Meinaan on kehitys hidastunut/loppunut ja miettisin että sarjoja varmaan tulee liian vähän? Tosin rinnalle teen 8sarjaa kun treenaan sen yksin... Siinäkin on kehitys nyt 2 viikon ajan ollut samassa...

mitä isompi lihasryhmä niin sitä enemmän sarjoja sille pitää teettää. En usko että se sarjojen puutteesta ole kiinni tuo kehityksen stoppaaminen, mutta voithan kokeilla tehdä vaikka pari sarjaa enemmän kaikille lihasryhmille. Treenatahan pitäisi periaatteessa ylikunnon lähettyvillä..

Weak, Tuota on vaikea muiden tietää..
Miksi muuten juuri rinnan treenaat yksin?
Ja luulisin, että sunkin koivet vaatii enemmän reeniä kuin rinnat!:)
Jos teet 7pv tai pidemmällä jaolla, niin voisit nyt heti pistää vähintään 9sarjaa jokaiselle lihasryhmälle.

Back
Ylös Bottom