Kuinka paljon proteiiniä syöt ja mihin aikoihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tucker
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin että paljonko porukat vetää protskua ja mihin aikoihin? Ja vedättekö päivinä jolloin olis treenin kannalta tarjolla tyyliin vain esim. vatsoja tai vain lepoa ja kuinka paljon? Ja kyse on siis nyt VAIN proteiinin määrästä.

En oo ihan täysin vastaantulija reenauksen merkeissä (painoa on noin 95+-2kg,rasvaprosentti varmaan siinä kymmenen kieppeillä tai vähän alle), mutta ei oo vaan koskaan oikeestaan mitään sen tarkempaa tullu selviteltyä ku että voimatreenaajillä treenipäivätarve 2-2,5x(oma paino grammoissa) ja kehonrakentajilla vähän enemmän. Ja että treenin jälkeen tai ennen pitäs jotain protskua mielellään puskea elimistöön ja toisen kerran kun on aika mennä tutimaan.

Lisäks oon enemmän intohimonen ton treenin suhteen ku ton lisäravinnepuolen (+ että olen köyhä opiskelija =) ja siks oonki tyytyny vetelemään vain semmosta halpaa riisiprotskua jonka oon ihan jees kamaks todennu plus jotain vitamiineja ja magnesiumia(kun paikat tuppaa kramppailemaan). Tossa riisiprotskussa on ~80g proteiiniä 100 grammassa jauhoa.

Omat protskusyöminseni ovat suunnilleen seuraavanlaiset; Treenipäivänä vedän yleensä heti treenin perään noin 100g eli noin 80 g proteiiniä tota riisisettiä ja sitte illalla toisen 100 gramman setin. Palautumispäivinä oon syöny sen 100g iltasin. Tosin viime aikoina kun oon painoa yrittäny pudottaa ni oon jättäny noi protskunsyömiset palautumispäivinä väliin ihan vaan siitä syystä et keho oppis tehokkaammin käyttämään saamansa lisäravinteet. On toiminut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan offtopic, kuinka pitkä olet? n. 95kg rasvat noin kympissä, jos olet alle 190cm niin:kuvia:

haha, 183 oon pitkä, en mä noista rasvoista oo ihan saletti mut kaveri joskus mittaillu, ja irtoo aika samanlainen lärpäke tosta mahasta ja suonet melko samanlaiset, saattaa se jokusen olla suurempi. Kuvia ei oo, mut en usko et niissä paljoa katottavaa olisikaan, vielä.:D ps. eikä ne rasvat ollu se pointtikaan nyt. :)

Juujuu, eihän tuo pointti ollut, mutta oikeasti aika hurjat mitat ainakin omasta mielestäni 183/95 10 rasvat. Ja vaikka rasvat ei olisikaan noin alhaalla niin silti varmasti lihaa ihan kiitettävästi löytyy.

Ja sitten loppuu offtopic. Itse pyrin syömään prodea pitkin päivää, aamulla, treenin jälkeen ja illalla vähän reilummin. Aamulla tulee varmaan joku 40g, treenin jälkeen n. 30-40g ja illalla semmonen 50g. Yhteensä päivässä tulee joku 180-200g eli siitä voi vähän arvioida noita muiden aterioiden osuuksia. Lepopäivänä tulee samamäärä, mutta toi palkkarin prodeosuus luonnollisesti pois.

Syön sillon kun on nälkä. Yleensä juuri ennen treeniä jotain hiilaripitoista ja sen jälkeen myös. Muuten protskuja sillon kun nälättää. Ja aterioilla reilusti lihaa.
Tonnari purkki per päivä = 36g protskuu ja loput tulee jotain maidosta/jugurtista/normi ruuasta.

Kun rasvaton paino on 50 ja risat niin ei tuota onneks päänvaivaa hommata noita huikeita proteiinimääriä :D (n.150g proteiinia / päivä pyrin syömään.)

1.7 g per painokilo on minulla jatkuva tavoite elopainosta riippumatta.
Tuo 1.7 g/kg perustuu tutkijoiden suosituksiin voimalajien urheilijoille, joten en näe tarpeellisena lähteä ylittämään sitä näin suht lahjattomana naturaalina. Sillä siis pitäisi saavuttaa jo vähintään lähelle maksimaalinen voima- ja lihaskehitys.

En myöskään usko, että ihmiskroppa on niin tarkka sen suhteen veteleekö sitä roheiinia kolmen vai viiden tunnin välein, joten syön silloin kun kerkiän ja sattuu maistumaan.

Mulla menee yleensä noin 2 g/painokilo.
Ajalla ei väliä, mutta nykyään on "automaattisesti" tullut syötyä rahkaa illalla vähän reilummin. :)

En oo aikoihin laskenu paljonko syön prodee, mutta koitan painottaa illalle niitä proteiinipitosia aterioita ja vastaavasti vähentää hiilarien määrää iltaa kohden. Oon vetäny vähän puolivillaisesti ravintopuolella viimesen 6kk aikana.

Aamulla 2 Ehramia:dance: 50g, Treenin jälkeen palkkarista noin 30 g, jossain väliä päivää aina litra maitoa 30g, sekä illalla 1x ehrami 25g. Eli 135 noista prode tankkauksista+ sitte ruoka ja välipalat. Eli ehkä joku 160- 250g ihan päivästä riippuen:thumbs:

Aamulla 30-40g ja siitä lähtien 2-4 tunnin välein protua 20-45g. Illalla sitte hitaasti imeytyvää proteinia. Oon nyt taas hifistelly noitten ravintoasioiden kanssa treenitauon jälkeen ja käsiin on tullut 2,3 cm lisää viimesen 3vko:n aikana. Siis aika tärkeä osa on tuolla ruokapuolella.

En jaksa pahemmin laskeskella, joku 100 grammaa päivään. Ehrmann yleensä iltapalaksi ja raejuustoa päivällä.

Noin 3-3,5g per painokilo eli noin 200-250g. Tulee ihan yrittämättä, 400g jauhelihaa tai kanaa, ehrmann, palkkari, yöprode, maito, proteiinipasta jne.

Päivän mittaan noin 40-50g kerralla niin siitä kertyy noin 180-250g. Ja siihen pyritään, että protskuja tulee reilusti yli 2g per kg.

~250 grammaa pyrin syömään jokapäivä. Jouluna meni helposti! ;) Ateruksia en jaksa alkaa laitteleen, mutta sitä ruokaa menee paljon.

Tilanne muuttunee pian intin alkaessa...:(

Tilanne muuttunee pian intin alkaessa...
Inttiin kannattaa ottaa vaan iso säkki jauhoa mukaan ja vedellä kohtuu runsaita satseja melkeinpä aina kun ehtii niin säilyy lihakset kohtuu hyvin ja jalat voi jopa kasvaa.

Eiköhän se mahda kaseiini olla, eli yksi "maitoproteiineistä"..
Joo, mäkin oon lueskellu että maitoproteiinit ois niitä hitaimmin imeytyviä, imeytymisajan lähennellessä jopa kymmentä tuntia.

Mistä saa proteiinia, joka imeytyy kaikista hitaimmin?

Rahka, raejuusto,maito on hyviä hitaita prode lähteitä. Itse otan kalsium kaseini drinkin jonka väitetään imeytyvän 7-8 tuntia, itse en täysin tähän usko mutta maistuu hyvälle :)

Syön proteiinia noin 170-250g + myös viljatuotteista tulevat proteiinit varmaan lasketaan tuohon päälle. Syön noin 3 tunnin välein 20-40g protskua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom