Kuinka paljon kuset protskudrinkistä läpi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tuosta tehty mitään tutkimuksia, että miten hyvin kroppa pystyy sitä veteen sekoitettua protskudrinkkiä hyödyntämään. Montako prosenttia protskuista menee pönttöön?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jostain aivon takaperukoilta tulee muistikuva että syödystä proteiinista pönttöön menee luokkaa 1% (sieltä kakkosen kautta kuitenkin, virtsassa tosiaan ei pitäisi olla proteiinia). Olettaen varmaankin sen että proteiinin saanti on järkevissä rajoissa ja ruoansulatuselimistö kondiksessa.

edit: ei mitenkään varmaa tietoa kun ei jaksa etsiä mistä tuonkin luki...

0% kusen kautta.Jos menee niin on luultavasti sairas.

Jos virtsassa on proteiinia, on sinulla vakava munuais-vaiva ja tarvitset dialyysia heti. Joten tuskin on virtsassa yhtään, jos on terve.

joo tuotahan armeijan haussa lääkärin tarkastuksessakin ku kusinäyte otetaan niin se lekuri käskee ensin kusta pari sekkaa pönttöön ja sitte vasta sinne purkkiin. muuten siihen purkkiin voipi tulla siittiöitä, jolloin proteiinin määrä siinä näytteessä kasvaa.
kuitenkaan sitä proteiinia ei sais olla yhtään kusessa

Oukei. Tuleeko kusen mukana mitään energiaa ulos? Jos esimerkiksi juo 12 pulloa kaljaa niin jääkö kaikki energia kroppaan?

Force sanoi:
Oukei. Tuleeko kusen mukana mitään energiaa ulos? Jos esimerkiksi juo 12 pulloa kaljaa niin jääkö kaikki energia kroppaan?

Kyllähän sitä alkoholia virtsan mukana erittyy, mutta ei sellaisia määriä, että sillä jotain merkitystä olisi.

mulla oli kutsuntatarkastuksessa proteiinia virtsassa ja kysyin terkkarilta että no mitä vittua se tarkottaa niin se kyseli että oonko harrastanu edellisenä päivänä raskasta liikuntaa minä että joo olen se että no ei sitten mitään se on normaalia olin käynyt karate treeneissä jotka eikyllä ollu edes raskausasteeltaan lähelläkään normi salitreeniä
sori kun en laittanu välimerkkejä (amikset ei käytä semmosia) :)

Muistaakseni ihmisen kroppa pystyy yhdellä kerralla hyödyntämään 34g proteiinia. Proteiinin laatu vaikuttaa imeytymiseen paljon....heikompilaatuinen proteiini tietysti imeytyy huonommin ja sitä joutuu ottamaan enemmän, että kroppa saa siitä sen 34g hyödynnetyksi. Sitten taas otettaessa parempilaatuista Esim. immediate actionia niin ei tarvitse ottaa todellakaan kuin se 34g. Eli halvemmissa/huonommissa proteiineissa hukkaprosentti syö sen halvuuden. Tosin ihmisen omat ominaisuudetkin vaikuttaa imeytymiseen, toisilla imeytyy paremmin toisilla huonommin....itselläni masu kertoo kyllä heti jos jauho on huonoa....

Tiedz sanoi:
Muistaakseni ihmisen kroppa pystyy yhdellä kerralla hyödyntämään 34g proteiinia....
Kai toikin on hiukka kiinni ihmisen painosta? Vai onko sama 34g Markus Ruhlilla ja Janne Holmenilla :lol2:

Tylerd sanoi:
Kai toikin on hiukka kiinni ihmisen painosta? Vai onko sama juttu Markus Ruhlilla ja Janne Holmenilla :lol2:

Jos puhutaan normaaleista ihmisistä :D :D :D

Onhan totta, että jos myrkytetään niin kroppa ottaa lisäravinteita huomattavasti enempi vastaan :whip: /tarvitsee niitä enemmän.

Edit: tarkoitin ruhlia....ja tietysti lajia jne.........

Tiedz sanoi:
Jos puhutaan normaaleista ihmisistä :D :D :D

Onhan totta, että jos myrkytetään niin kroppa ottaa lisäravinteita huomattavasti enempi vastaan :whip: /tarvitsee niitä enemmän.
Jos puhutaan ihan normaalista 140kg painavasta läskistä ja 45kg painavasta kynäniskasta :D Tai no kevennetään hiukka, eli 50kg painava nainen ja 90kg painava mies

Tylerd sanoi:
Jos puhutaan ihan normaalista 140kg painavasta läskistä ja 45kg painavasta kynäniskasta :D Tai no kevennetään hiukka, eli 50kg painava nainen ja 90kg painava mies

No periaatteessa kumpikaan "laji" ei tarvitse kuin sen 34g harjoituksen jälkeen. Koska se on se määrä jonka kroppa ottaa kerralla vastaan...tietysti mieluummin ottaa vähän enempi sitä jauhoa ns. varmanpäälle. heh heh :D

Tiedz sanoi:
No periaatteessa kumpikaan "laji" ei tarvitse kuin sen 34g harjoituksen jälkeen. Koska se on se määrä jonka kroppa ottaa kerralla vastaan...tietysti mieluummin ottaa vähän enempi sitä jauhoa ns. varmanpäälle. heh heh :D
Siltikään en usko sitä, ettei ihmisen paino, lihasmassa, aineenvaihdunta jne. vaikuttais siihen paljon proteiinista kroppa ottaa vastaan :eek:

Tylerd sanoi:
Siltikään en usko sitä, ettei ihmisen paino, lihasmassa, aineenvaihdunta jne. vaikuttais siihen paljon proteiinista kroppa ottaa vastaan :eek:
Ja mun täytyy myöntää etten ole ravintotieteilijä....lukenut olen vaan jostain.....tämä voisi muuten olla sellainen kysymys minkä voisi esittää hulmille tai manniselle niin saataisiin faktumia. :rolleyes:

Tiedz sanoi:
Ja mun täytyy myöntää etten ole ravintotieteilijä....lukenut olen vaan jostain.....tämä voisi muuten olla sellainen kysymys minkä voisi esittää hulmille tai manniselle niin saataisiin faktumia. :rolleyes:
Juu en ole minäkään todellakaan mikään ravintoexpertti ;) vois kyllä esittää joo, esitä sä :D olis kiva uteliaisuutta tietää...niin ja oon muuten itekki ton saman lukenut muualtakin.

Tarkottaako tuo "hyödyntää kerralla", että se proteiini käytetään johonkin kudoksen rakentamiseen yms. ja loput käytetään normaali energiana muuhun, vai mihin se ylimäärä menee? Ei kait se suoraan läskiksikään voi mennä jos energiantarvetta ei ole tyydytetty..

Onko terveen ihmisen paskassa makroravinteita tai muuta energiaa?

Tiedz sanoi:
Muistaakseni ihmisen kroppa pystyy yhdellä kerralla hyödyntämään 34g proteiinia.

Fiktiota. Ks. esim.
http://www.geocities.com/alanmcclure3/proteinmyths.html

IFA: "Tavallisesti paksusuolen sisällössä ei kuitenkaan ole juuri mitään imeytymiskelpoista ainetta jäljellä". Proteiinit ovat siis pilkkoutuneet ja imeytyneet ennen sitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom