Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai sitten vain ylipäätään perehtyä ravitsemukseen, koska voihan sitä bulkata yhtäjaksoisesti kuukausia niinkin, että paino nousee pikkuhiljaa. Ellei "bulkkaamisen" ajatella tarkoittavan yksinomaan nopeaa painon nousua.
Vaan tosiaan, kuten @beginner kirjoitti, kuulostaa ennen kaikkea syömishäiriöön kehittyvältä touhulta.No oon tänään syönyt 900kcal kello kohta puol 21….
Tänään salilla treenasin hauis+takareidet, treenin jälkeen 1h 20min cross traineria, ja askeleita on tullut +16 000k.
Tässä on eilisen ruokailut (meinasin alkaa ahmimaan kun otin vähän herkkua mutta onneksi sain pidettyä itseni kurissa ja lähdettyä salille)Loistava kirjoitus @Fea lta -allekirjoitan täysin. Totta on myös se että itsekin pähkäilin miten asiaa kannattaa lähestyä juuri noista mainituista syistä; joskus oma mieli sanoo niin vahvasti että ei se voi olla noin kuin vanhempien (tai kokeneempien) puheet väittää.
Jatkan lisää vielä tuosta syömisestä. Syömiseen ja ruokaan liittyy paljon enemmän psyykkisiä mekanismeja kuin mitä useln ajatellaankaan. Itse olen aika tapasyöjä, niin hyvässä kuin pahassa. Hyvää on se, että riittävä ja ravinteikas ruokakokonaisuus ei ole hankala ylläpitää mutta jos menen jotain muuttamaan, omaksumisessa menee aikaa. Tämä on näkynyt viimeksi silloin kun jouduin vähän muuttamaan ruokatottumuksiani kun asetuin lapsettomana osaksi uusioperhettä.
Toinen juttu omassa liikunnan ja ravinnon systeemissä on kuormitus eli se miten raskas liikunta vaikuttaa ruokahaluun. Treenaan tällä hetkellä pääasiassa kamppailua ja siinä sivussa toiminnallista, voimapainotteista treeniä. Jos tiedän että alkuillan treenit on kovia ja kuluttavia, minun pitää huolehtia että syön riittävän paljon ja riittävän aikaisin, pitkin päivää sillä rasituksen jälkeen ruoka ei mene alas. Siinä voi mennä pitkäkin aika ja jos treenit menevät myöhään, voi olla että nestemäisenä pitää iltapala ottaa. Aamulla onkin sitten taas ihan jäätävä nälkä. Näin on ollut aina. Alle 30v kun treenasin paljon kovempaa kuin nyt, kehitin treenien jälkeisestä syömisestä itselleni melkoisen vuoren mikä olisi pitänyt ylittää ja sehän pahensi tilannetta entisestään. Yritin pakottaa itseni syömään mikä vahvisti etovaa tunnetta. Syöminen oli vastenmielistä.
Ruokaan ja syömiseen kannattaa pitää ns välit kunnossa. Se on bensaa joka mahdollistaa hyvät tulokset ja jaksamisen. Toivoin, että löydät joko itse tai ammattilaisen kanssa yhdessä sen avaimen mistä nyt kiikastaa. Joskus se on joku ihan pieni juttu. Olet tehnyt paljon työtä hyvinvointisi eteen, älä anna sen valua hukkaan!
Olisit nyt syönyt edes sen koko korvapuustin noilla kaloreilla.. Surullista luettavaa kun nuori likka tuhoaa aineenvaihduntansa... Älä pelkää sitä ruokaa..Tässä on eilisen ruokailut (meinasin alkaa ahmimaan kun otin vähän herkkua mutta onneksi sain pidettyä itseni kurissa ja lähdettyä salille)
Olen huomannut että itselleni tulee nykyään ns.ahmimiskohtauksia. Menin ensimmäistä kertaa puhumaan tästä psykologille maaliskuusta lähtien, toivottavasti lähtisi parempaan suuntaan
-Aamupala protskuvanukas
-Lounas koulussa vähän jotain pahaa soijasuikale paistosta ja paljon salaattia.
-snack 3x näkkäriä, pillimehu ja tikkari
-puffet jäätelö ja Alpro välipalapatukka
-mysliä, jugurttia, protskupatukka ja 1/4 korvapuustista.
-päivällinen jauhelihaa ja kasviksia
-iltapala protskuvanukas ja omena.